Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Gi men G, gi meg en A, gi meg en R, gi meg en M, gi meg en E, gi meg en N. Hva blir det? :cheer:

GOOO GARMEN! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

• Like 5
Skrevet

Nå har jeg snakket med Garmen og det går mot keisersnitt. Hun står på stedet hvil selv med konstruktive rier i mange timer så skjer det lite. Jeg får forhåpentligvis beskjed snart om hva som blir det endelige resultatet, jordmoren kom inn da jeg snakket med henne. Mulig hun får prøve en time til før det blir keisersnitt, det er litt avhengig av hva som sies as we speak tror jeg.

Så, ikke helt som planlagt, men heldigvis en rutineoperasjon uten de store risikoene.

Hun er sliten stakkar, det har vært noen harde dager for henne. Heldigvis har hun en liten tass i magen som blir enderesultatet. :)

Så nå får vi heie på! Kåmm ån sonen! :cheer:

Skrevet
Gi men G, gi meg en A, gi meg en R, gi meg en M, gi meg en E, gi meg en N. Hva blir det? :cheer:

Slenger meg på denne! Heia heia heia! :flowers: :flowers: :flowers:

Og klem for du må være veldig sliten ja. :console:

Lykke til!

Skrevet

Stakkar, etter all den jobben! Men uansett om det blir ene eller andre måten så blir det et bra resultat!

Heia Garmen!!!! :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Skrevet

Åååh - håper hun får Torgrim i armene snart, på den ene eller den andre måten :cry: *heie masse på!*

Skrevet

Go Garmen! Snart får du han i armene dine!

Skrevet (endret)

Jeg har ikke hørt noe mer, så da tipper jeg hun blir operert nå. Sier ifra så snart jeg hører noe.

Vi har hatt vår eget lille drama i mellomtiden. H gikk skikkelig på snørra, rett på trynet inn i kanten på stuebordet og fortenna har flyttet seg enten noen millimeter innover eller oppover. Vi håper på det første. Så det ble en tur på tannlegevakta, og et litt kjipt første møte med tannlege. Blir ny kontroll om et par uker.

Endret av Mari
Skrevet
Jeg har ikke hørt noe mer, så da tipper jeg hun blir operert nå. Sier ifra så snart jeg hører noe.

Vi har hatt vår eget lille drama i mellomtiden. H gikk skikkelig på snørra, rett på trynet inn i kanten på stuebordet og fortenna har flyttet seg enten noen millimeter innover eller oppover. Vi håper på det første. Så det ble en tur på tannlegevakta, og et litt kjipt første møte med tannlege. Blir ny kontroll om et par uker.

Uffda. stakkars H!

Skrevet

Stakkars H! Jeg datt med tenna først i asfalten da jeg var liten, det gikk helt bra med tannstilling og sånn. Husker ikke hva jeg måtte av tannlege besøk osv da.

Tenker så veldig på Garmen...

Edit: Sånn for å tenke på noe annet så syntes jeg denne tråden var morsom. (Men så er jeg også veldig overtrøtt!)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=727064&st=0

Skrevet

Takk Loke og Marie. :) Det går fint med ham. Tror ikke det ble noen store skader, er spent på om den ene tanna detter ut. Så lenge de ikke har skadet voksentennene så spiller det ingen rolle.

Jeg tenker sånn på venninna mi! Har fortsatt ikke hørt noe mer. Men det tar jo tid tenker jeg. Hun skulle jo muligens få en time til, så, om det blir keisersnitt så tar det jo litt tid med forberedelser og slikt, og selve snittet tar ca en time. Etter det er det vel overvåkningen i noen timer før hun får gjort noe. Og så skal hun få kose seg med gutten sin!

Jeg skal jo ikke være bekymret, det går helt fint dette. :hmm:

Skrevet

Ooog Garmens husbond ringte endelig! Gutten er kommet til verden og alt er i skjønneste orden! Det ble keisersnitt til slutt, men alt gikk veldig bra og både mor og barn har det fint. Det var verdens beste telefon å få!

Hoho! Grattis til Garmen og mannen! Jeg er så glad så glad på deres vegne!

:heart: HIPP HIPP HURRA FOR TORGRIM!! :heart:

Og en tiny tiny grattis til meg som har blitt liksomtante til en bitteliten gutt som har sin mors nese. :heart: Gleder meg til bilde! :)

• Like 19
Skrevet

dette er jo rutine, men man kan liksom ikke annet enn å bekymre seg allikevel. ..

Uff, håper på snarlige positive nyheter!

Edit: DER ja!!! :D

Gratulerer Garmen, mannen og Tante Mari! :D

Velkommen til verden Torgrim!

• Like 1
Skrevet

Jeg skal pokker meg ta meg en cognac! :D

Det var en stolt pappa jeg snakket med. Nå er det like før jeg begynner å sippe altså. :heart:

• Like 2
Skrevet

Hurra! Endelig! Da var hele februargjengen ute, så deilig! Nå blir verden aldri den sammen igjen for alle involverte :wub: Gratulerer så mye! :D

Skrevet

Stor grattis til Garmen og Garmenmannen med lille Torgrim! Født på den beste av alle bursdagsdatoer!

Edit: Er det Lill som er nestemann ut nå?

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...