Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Isabel driver å vokser seg ut av str 50 nå (Hun er 2 uker) Merker litt forskjell fra klesmerke til klesmerke hvor stor eller små de er i størrelsen. H&M bodyene er iallefall mindre enn polarn o pyret :P Og hvorfor er ikke alle bodyer omslagsbodyer?!? Og hvorfor visste jeg ikke HVOR fantastiske omslagsbodyer er FØR vi kjøpte inn klær :P Jeg har iallfall blitt en mye bedre babygaveshopper etter å ha fått barn selv :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en haug med barneklær str 50-86. Noen som trenger? Tviler på at jeg skal ha flere barn på en stund, om noen gang. :lol:

Nå har jeg helt glemt om du har gutt eller jente, men vi trenger sårt noen klær og har så lite penger nå at det er helt ekkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg helt glemt om du har gutt eller jente, men vi trenger sårt noen klær og har så lite penger nå at det er helt ekkelt :P

Jeg har gutt. Men hvem bryr seg om sånt egentlig? :P Hvor stor er din? Noe av klærne er allerede "bestilt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gutt. Men hvem bryr seg om sånt egentlig? :P Hvor stor er din? Noe av klærne er allerede "bestilt".

Næh, hakke så masse å si egentlig :lol: Hun bruker 56/62 nå.. :)

Hva tror dere? Jeg leste med stor interesse til jeg kom til biten om at franskmennene lar babyene sine grine seg gjennom natten fra de er 4 mnd om de vil ha mat :Phttp://www.psychologytoday.com/blog/suffer-the-children/201203/why-french-kids-dont-have-adhd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, hakke så masse å si egentlig :lol: Hun bruker 56/62 nå.. :)

Hva tror dere? Jeg leste med stor interesse til jeg kom til biten om at franskmennene lar babyene sine grine seg gjennom natten fra de er 4 mnd om de vil ha mat :Phttp://www.psychologytoday.com/blog/suffer-the-children/201203/why-french-kids-dont-have-adhd

Jeg tror at det er sprøyt. Her i Norge feks, er vi veldig glade i å gi barna diagnoser ( litt for glade, noen ganger? ) , i andre kulturer ikke. Det betyr ikke nødvendigvis at det er bedre stilt med de franske barna.

Jeg er så innovativ at jeg blir helt sjokkert. A brukte veldig lite bleie som baby, det har visst blitt en slags trend ( han gikk mye naken pga eksem, det var ikke bevisst) , A nektet å spise hvis jeg matet han + at jeg er lat, så han har spist "voksenmat" selv fra han var 4 mnd.

Det er visst også blitt en trend :lol:

Jeg leste en artikkel på mammanett, der var visst andre sjokkerte over en baby på 5 mnd som spiste selv. Ingen har reagert på at A gjorde det. Bortsett fra pappaen, men han skjønte jo fort at det var eneste måten å få i ungen mat på...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er sprøyt. Her i Norge feks, er vi veldig glade i å gi barna diagnoser ( litt for glade, noen ganger? ) , i andre kulturer ikke. Det betyr ikke nødvendigvis at det er bedre stilt med de franske barna.

Jeg er så innovativ at jeg blir helt sjokkert. A brukte veldig lite bleie som baby, det har visst blitt en slags trend ( han gikk mye naken pga eksem, det var ikke bevisst) , A nektet å spise hvis jeg matet han + at jeg er lat, så han har spist "voksenmat" selv fra han var 4 mnd.

Det er visst også blitt en trend :lol:

Jeg leste en artikkel på mammanett, der var visst andre sjokkerte over en baby på 5 mnd som spiste selv. Ingen har reagert på at A gjorde det. Bortsett fra pappaen, men han skjønte jo fort at det var eneste måten å få i ungen mat på...

Altså, må bare spørre jeg. Spiser med henda eller spiser med skje? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, må bare spørre jeg. Spiser med henda eller spiser med skje? :lol:

Henda. Bare prøvesmaking første månedene ( typ: sitte å sutte på en brokkoli) , så begynte han å tygge og svelge mer. Banan fikk han ikke spise selv på den måten, for den er så myk og han var glupsk. Men han satt og gnagde på det meste. Jeg bare serverte han det samme som jeg spiste eller lot han plukke av min tallerken.

Prøvde jeg å mate han var munnen som en uintagelig festning. Det gadd jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg og knerten straks hjem til Molde en tur. Helt alene. På fly.

:frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: Nervøs!

Spennende! :D :D

Gitt meg selv googlesperre. :aww: Ikke bekymre seg, sa damen, IKKE bekymre seg. *sukk* Vel vel - en lite uke til neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå dritbra, Garmen. Og om det blir bæljing så er det heldigvis en kort tur! :D

Neimen, der er du jo, Tuva! Og er siste og endelig bevis på at sonenfolka lager de søteste babyene ever! Vi må få se mer til deg. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå dritbra, Garmen. Og om det blir bæljing så er det heldigvis en kort tur! :D

Neimen, der er du jo, Tuva! Og er siste og endelig bevis på at sonenfolka lager de søteste babyene ever! Vi må få se mer til deg. :heart:

Herregud, så skjønn!

:wub: Hei Tuva! Nydelig!

:wub:

Ntaw, dere :heart: Jeg VET jo hun er skjønn og nydelig, men at dere synes det også da :wub::D

Hehe, det skal ikke mye til for å glede meg som mor, bare kikk på ungen og si "Døh, den derre der var faktisk pen!" :D

Nå må hun btw ha siste minilur for ettermiddagen, ellers blir hun ikke like nydelig til kvelds...

Er det forresten andre av februar-kullet som snakker hull i hodet både på bikkje og mor ila dagen? Seriøst, bikkja (som forøvrig også er ei skravlebøtte) m å t t e snakke litt om hva han syntes om miniskravlebøtta i dag, det var jo ingen fred og få jo... Det ringer i ørene mine av hyling og hvining hele dagen lang, når jeg la henne i vogna i sta hørtes hun seriøst ut som noe fra en skrekkfilm (osteopaten sa han kom til å huske henne for alltid pga "knurringen" hennes som hun gjør når hun er litt misfornøyd :D ). Hun koser seg jo bare, men å kalle dette her "pludring" er understatement of the year.... Godt hun er søt! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Tuva, endelig!! Sååå fin! :heart: :heart:

Ja her snakkes det og ikke minst brøles det! :D

Akkurat vært til dåpssamtale og det var vanskelig å høre hva presten sa. Men humøret var på topp! :D

Også vært hos manuellterapeut og alt var helt i orden. Hadde en følelse av det, men likevel greit å vite. Det er nok ammeproblematikken som gir magevondt... Denne uken har hvertfall vært mye bedre enn forrige så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sånne bøker som man setter inn bilder i, limer inn første hårlokk, noterer første ord osv? "Mine første år", eller lignende. Jeg tror jeg vil ha sånne bøker, men har ikke funnet noen jeg liker. Synes det er side opp og side ned om dåp i mange av dem :lol: Dåpsbilder, dåpsgaver, dåpsgjester og whatever. Vi skal jo ikke ha dåp :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en rosa en kjøpt på bokhandelen. En side om dåpen tror jeg bare. Og ehm. Jeg fylte ut en side, så glemte jeg det av og har ikke sett boken siden :D

Haha! Sikkert noe sånt som skjer her og :lol: Men jeg husker vi hadde det da vi var små, og syntes det var koselig :) Kan jo kanskje bare lime masse bilder utover dåpssidene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en rosa en kjøpt på bokhandelen. En side om dåpen tror jeg bare. Og ehm. Jeg fylte ut en side, så glemte jeg det av og har ikke sett boken siden :D

Me too.

Angrer litt, for jeg har glemt masse.

Lillesøster maser om at jeg må skrive opp rare ting han sier, men jeg klarte ikke å huske å skrive opp første tanna en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Sikkert noe sånt som skjer her og :lol: Men jeg husker vi hadde det da vi var små, og syntes det var koselig :) Kan jo kanskje bare lime masse bilder utover dåpssidene da...

Ja, det kan du jo! Og hvis dere skal ha navnfest eller noe så bare lime inn bilder derfra :)

Me too.

Angrer litt, for jeg har glemt masse.

Lillesøster maser om at jeg må skrive opp rare ting han sier, men jeg klarte ikke å huske å skrive opp første tanna en gang.

Ja, jeg angrer jeg også. Jeg husker jo virkelig ingen ting... Ikke når første ordet ble sagt, første skritt, første tann bla bla. Synd for senere, men her synes jeg pappan burde tatt ansvar assa :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...