Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Herregud så søt hun var, ser ut som hun tenker "ahh, hodet mitt er tuuungt *prøve å ta hodet rundt med armene*" :lol:

Ja :lol: Takk :ahappy:

Loke: ene broren min var og voldsomt sta med noen skikkelige annfall der han nektet å gi seg. Det ble bedre med alderen. :)

Nå er han et skikkelig ja menneske :ahappy:

Har ikke vært uenig med han på mange år, men han kan sikkert være sta når det trengs fremdeles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til bekymring om så ungene ligger og smatter på brystet hele natta. Han her som hadde meg til smokk sluttet før han var et år. Det er den spedbarnsperioden jeg har fått mest søvn faktisk. Hadde gjort det samme nå hvis jeg hadde hatt baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Soelvd, så nydelig hun er :wub:

Tusen takk. *Stolt av mammas lille gull* :D

Den der morsfølelsen vokser på meg merker jeg. Først nå ser jeg at det kanskje bare var instinkter i begynnelsen. Nå er jeg så uendelig glad i henne, kjenner det langt inn i hjerterota. Elsker å være hjemme med henne og bruke tiden med henne. Vi har til og med sagt opp TV-en, vi bruker uansett tiden vi har med ungen. :) Hun er så fin og god og snill og verdens beste :heart:

Og det er kanskje det jeg har lært mest som mamma hittil. Å bruke tiden. Du verden så mange timer jeg har sløst bort i livet. Plutselig må jeg tenke på hva jeg bruker hver time til. Noen til Tuva, noen til Monti og noen til mannen. Og gjerne alle samtidig. I går hadde vi en ettermiddagslur i senga alle fire :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så nydelige barn! Tuva, Soph og Jaran på samme side i tråden? Det blir jo rent for mye!

Jeg synes Jaran og Soph blir likere og likere. Gutteversjon og jenteversjon, det er veldig koselig altså.

Og jeg har sett bilder av pappaen til Tuva på facebook, og kjære meg hun er sin far opp av dage! :)

Ellers lider jeg av Torgrim-mangel. Det er en ektefølt skam at jeg ikke har fått møtt ham enda. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste barna :wub:

Tusen takk. *Stolt av mammas lille gull* :D

Den der morsfølelsen vokser på meg merker jeg. Først nå ser jeg at det kanskje bare var instinkter i begynnelsen. Nå er jeg så uendelig glad i henne, kjenner det langt inn i hjerterota. Elsker å være hjemme med henne og bruke tiden med henne. Vi har til og med sagt opp TV-en, vi bruker uansett tiden vi har med ungen. :) Hun er så fin og god og snill og verdens beste :heart:

Og det er kanskje det jeg har lært mest som mamma hittil. Å bruke tiden. Du verden så mange timer jeg har sløst bort i livet. Plutselig må jeg tenke på hva jeg bruker hver time til. Noen til Tuva, noen til Monti og noen til mannen. Og gjerne alle samtidig. I går hadde vi en ettermiddagslur i senga alle fire :lol:

:wub:

Har tenkt litt på det samme.

Eller jeg husker at jeg elsket henne fra første stund, og hvor fantastisk det var å endelig få se henne. Og hvor stolt jeg var av henne.

Men den første tiden forsvant litt i strev og litt vonde følelser. De 6 første ukene var ikke så veldig fantastiske her i huset.

Men for hver dag som går, og jo bedre vi blir kjent så blir bare kjærligheten sterkere og sterkere. Og det "skumle" er at jeg tror ikke det har tenkt til å stanse heller. :heart:

(Kanskje ikke før i 14 års alderen isåfall! :lol:)

Igår hadde vi en fantastisk dag :D Ikke noe magevondt og bare kooste hele dagen, hun er så deilig lille ungen min. :)

Vi har begynt å ta henne med på kveldstur med hundene. Det har vi ikke kunnet før, for hun har bare skreket. Men nå som det er så varmt og fint kan hun sitte i bæresjalet. Og hun har begynt å se på verden med stoore øyne. Hundene som fikk bade i elven var spennende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så nydelige barn! Tuva, Soph og Jaran på samme side i tråden? Det blir jo rent for mye!

Jeg synes Jaran og Soph blir likere og likere. Gutteversjon og jenteversjon, det er veldig koselig altså.

Og jeg har sett bilder av pappaen til Tuva på facebook, og kjære meg hun er sin far opp av dage! :)

Ellers lider jeg av Torgrim-mangel. Det er en ektefølt skam at jeg ikke har fått møtt ham enda. :(

Komme på besøk en helg? Ja? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Har vært på kontroll igjen, og fikk beskjed om at jeg kanskje ikke kan få ryggbedøvelse pga tatovering :( Da er jo alternativet narkose, og jeg VIL IKKE! Men fikk beskjed om at akkurat denne anestesilegen er streng, og at det kommer til å bli gjort en ny vurdering senere...

Ellers er den ene tvillingen 1450 gram nå, og den andre 1350 gram... Legen sa det var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Har vært på kontroll igjen, og fikk beskjed om at jeg kanskje ikke kan få ryggbedøvelse pga tatovering :( Da er jo alternativet narkose, og jeg VIL IKKE! Men fikk beskjed om at akkurat denne anestesilegen er streng, og at det kommer til å bli gjort en ny vurdering senere...

Håper de finenr ut av det slik at du får den fødselen du ønsker deg. :)

Ellers er den ene tvillingen 1450 gram nå, og den andre 1350 gram... Legen sa det var normalt.

Husk også at ultralydmålingene ikke akkurat er en eksakt vitenskap. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Har vært på kontroll igjen, og fikk beskjed om at jeg kanskje ikke kan få ryggbedøvelse pga tatovering :( Da er jo alternativet narkose, og jeg VIL IKKE! Men fikk beskjed om at akkurat denne anestesilegen er streng, og at det kommer til å bli gjort en ny vurdering senere...

Ellers er den ene tvillingen 1450 gram nå, og den andre 1350 gram... Legen sa det var normalt.

Det har jeg faktisk hørt om før, det ble nevnt som "ulempen" ved den typen tatovering. Men da virker det jo som det er forskjell da?

Hvor langt har du kommet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Har vært på kontroll igjen, og fikk beskjed om at jeg kanskje ikke kan få ryggbedøvelse pga tatovering :( Da er jo alternativet narkose, og jeg VIL IKKE! Men fikk beskjed om at akkurat denne anestesilegen er streng, og at det kommer til å bli gjort en ny vurdering senere...

Ellers er den ene tvillingen 1450 gram nå, og den andre 1350 gram... Legen sa det var normalt.

Hvor langt er du på vei?

Så spennende! Det kan hende de er små i forhold til alder, men likevel nesten en og en halv kg, de begynner jo bli noen ordentlige babyer inni der da :wub:

Håper det går som du vil, det er vel fordeler med ikke narkose som kanskje den neste anestesilegen tar mer hensyn til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk hørt om før, det ble nevnt som "ulempen" ved den typen tatovering. Men da virker det jo som det er forskjell da?

Hvor langt har du kommet nå?

Forskjell på? Uke 30 i dag :)

Ja, jeg vet, har lest om det før. Har også lest en amerikansk forskningsrapport der det sto at det var helt ufarlig. Men legen i dag sa at de ikke har LOV til å stikke gjennom tatovering :icon_confused:

Hvor langt er du på vei?

Så spennende! Det kan hende de er små i forhold til alder, men likevel nesten en og en halv kg, de begynner jo bli noen ordentlige babyer inni der da :wub:

Håper det går som du vil, det er vel fordeler med ikke narkose som kanskje den neste anestesilegen tar mer hensyn til. :)

30 uker :) De er ikke små i forhold til alder, min bekymring er at den ene er mindre enn den andre. Enegga skal jo ikke være det... Trodde jeg. Det kan sikkert bli litt forskjeller jo lenger ut man kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, har lest om det før. Har også lest en amerikansk forskningsrapport der det sto at det var helt ufarlig. Men legen i dag sa at de ikke har LOV til å stikke gjennom tatovering :icon_confused:

Men de må jo kunne begrunne hvorfor. Jeg ville utfordret de på det, og be om godt begrunnet medisink grunnlag. Slikt skal de kunne svare på fra pasientene sine, og det er helt legitimt å spørre. Vi er bare ikke flinke på slikt i Norge, vi har sånn autoritetsrespekt for leger, men de kan også ta feil og i min erfaring setter de faktisk pris på å se ting på en annen måte. Så lenge det blir lagt fram på ok vis da, om du skjønner?

30 uker :) De er ikke små i forhold til alder, min bekymring er at den ene er mindre enn den andre. Enegga skal jo ikke være det... Trodde jeg. Det kan sikkert bli litt forskjeller jo lenger ut man kommer.

Men det er en feilmargin på mange hundre gram på de målingene! Søster fikk keisersnitt fordi de målte gutten til 5,5 kilo, ut kom han og veide rundt 4. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...