Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Kan du ikke få valpevakt da, Lill? Slik at du slipper å gjøre alt alene?

Nei :aww: Jeg vil ikke ha dåpen akkurat den måneden fordi jeg vil ha så mye ro her hjemme de siste ukene før tispene skal ha valpene sine, og når de er nyfødte. Jeg vet jeg blir litt stresset av å ha svigerfamilien på besøk, og at det blir forventninger til at vi skal gjøre ting, finne på ting osv og jeg klarer ikke å gi fra meg kontrollen på drektige tisper, valping og valper. Det er bare ikke helt mulig for meg desverre, jeg hadde vært så stresset innvendig da at jeg hadde ikke klart å slappe av :(

Random quote, men jeg kan være valpevakt hvis det har kommet/skal komme valper rundt dåpen :) E ble døpt da hun var 6 måneder.

:flowers: Skal huske på det til senere :D

Enig. :):hug:

Takk :hug:

:hug: Lill, det er umulig å strekke til å klare alt. :)

Takk :flowers:

Han fikset dåpsdato, 11 august blir det dåp. De som ikke kan komme får bare ha det så godt :P Ikke finner vi lokal, siden det er konfirmasjon på den datoen men hey det ordner seg vel tenker jeg. Krise får vi bare ta det hjemme... Jeg er ikke helt motivert for dåp kjenner jeg :) Tror ikke det engang blir noe faddere fra mannen sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nei :aww: Jeg vil ikke ha dåpen akkurat den måneden fordi jeg vil ha så mye ro her hjemme de siste ukene før tispene skal ha valpene sine, og når de er nyfødte. Jeg vet jeg blir litt stresset av å ha svigerfamilien på besøk, og at det blir forventninger til at vi skal gjøre ting, finne på ting osv og jeg klarer ikke å gi fra meg kontrollen på drektige tisper, valping og valper. Det er bare ikke helt mulig for meg desverre, jeg hadde vært så stresset innvendig da at jeg hadde ikke klart å slappe av :(

Fair enough. :) Du skal selvfølgelig kunne slappe av. :)

Barneleger er jammen ikke så kjæledyr-vennlige gitt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh emm geeee for en natt! Alt har gått så innmari mye bedre i det siste, men nå gikk bare alt galt!

Fram til tre gikk det greit, men etter flaske da fikk jeg ham ikke til å sove på en time. Gutten våkner etter en time og har bæsja *overalt*, fikse bleie, innser at jeg har glemt å kjøoe flere så vi har to igjen fra stellebaggen. Legger ungen og gir flaske, innser at lokket ikke er skikkelig på, så melk overalt. tar gutten opp i senga, sover en time, og så var det morran gitt!

Kaster'n på fjorden jeg :P

Det er så typisk at sånt skjer når man er alene på nytt sted, føler veldig med deg! Husker vi hadde noen sånne netter med Soph når vi reiste opp nord.. Tenkte at hadde det ikke vært for instinktene og morskjærligheten hadde ikke mange barn blitt voksne altså :aww:

Fair enough. :) Du skal selvfølgelig kunne slappe av. :)

Barneleger er jammen ikke så kjæledyr-vennlige gitt. :(

Ååå?? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough. :) Du skal selvfølgelig kunne slappe av. :)

Barneleger er jammen ikke så kjæledyr-vennlige gitt. :(

Hva skjer?

Har skikkelig dårlig magefølelse rundt den nye barnehagen til A og jeg føler at de jobber for å bekrefte den.

I dag fikk jeg inntrykk av at jeg var den masete moren fordi jeg ringte og lurte på når det infomøtet de sa skulle være i løpet av mai skulle skje.

Jeg liker forøvrig ikke at det bare er et felles infomøte heller, jeg trodde normalen var å ha samtale med foreldrene til nye barn for å få viktig informasjon om barnet og informert om avd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg gir opp all denne dåpstyret. Finne en dato som passer med at mannen er hjemme, så har de selvsagt konfirmantgudstjeneste da :( Er han for gammel å døpes når han er 6 mnd gammel :P ? Kanskje september er tingen..

Søs sin unge var jo 6 mnd nå ved dåp, går så fint så :) trenger jo ikke lage det svært og fancy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå?? :hug:

Hva skjer?

Var hos ny barnelege i dag med hosteproblematikken, for den gir seg jo aldri. På medisiner, av medisiner, på igjen, av igjen. Selv nå på sommeren våkner han på natta flere ganger med hoste. Astma blir tatt opp, selv om han har tatt tre fine spirometrier, og forrige barnelege var helt klar på at det ikke var astma. Samtidig har fastlegen hørt typiske atsmalyder når hun har lyttet mens han er tett. Som en forlengelse blir det snakk om allergi. Selv om han ikke har noen symtomer på allergi pr i dag. Men far er allergisk, og jeg var, og til dels er enda, en atopiker.

Gir en litt bitter ettersmak rundt hundeanskaffelsen dette, selv om jeg tror det kommer til å gå helt fint. Han har tatt både prikktest og blodprøve for å sjekke allergi mot pelsdyr, begge uten utslag. Jeg vet at disse testene har begrenset verdi, men kåmm ån, liksom. Hvor preventive skal man liksom måtte være?

Uansett. Nå blir det røntgen av lunger og time til øre/nese/hals. Han har store mandler, han sikler mye, puster ganske tungt, og han har den gamle refluxproblematikken som vi fortsatt ser igjen en sjelden gang innimellom. Jeg tror nøkkelen like godt kan ligge her altså. Jeg måtte fjerne mandlene, min søster og alle hennes tre barn.

På den positive siden liker jeg denne barnelegen veldig mye bedre, hun er iallfall interessert i å finne ut hva pokker som er problemet og har forståelse for at vi ikke synes det er så himla gøy å bare pøse på med medisiner uten av vi vet hva som egentlig ligger bak.

Har skikkelig dårlig magefølelse rundt den nye barnehagen til A og jeg føler at de jobber for å bekrefte den.

I dag fikk jeg inntrykk av at jeg var den masete moren fordi jeg ringte og lurte på når det infomøtet de sa skulle være i løpet av mai skulle skje.

Jeg liker forøvrig ikke at det bare er et felles infomøte heller, jeg trodde normalen var å ha samtale med foreldrene til nye barn for å få viktig informasjon om barnet og informert om avd..

Jeg har bare opplevd felles møte, men jeg vet ikke hva som er normalen.

Vi fikk i tillegg beskjed om at det bare var å komme innom og å spørre om alt det man lurte på.

Veldig kjipt med dårlig magefølelse. Sånn skal det ikke være altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på første kontroll på helsestasjonen. De har enda ikke fått fødselsmelding fra sykehuset og de var rimelig opprørte over det og har visst sendt avviksmeldinger på det. De skulle visstnok ha vært på hjemmebesøk for lenge siden. De var bekymret fordi jeg er førstegangs fødende og burde hatt tett oppfølging. De roet seg heldigvis etter at jeg var innom (de var litt krasse(bekymret?) på telefonen, tror ikke de helt trodde meg når jeg sa vi hadde det fint og at jeg fikk til ammingen og at jeg kan se at babyen legger på seg :P ).

De var veldig fornøyde etter å ha truffet oss, jenta har lagt på seg nesten 500g :o Fikk i hjemmelekse til neste gang å prøve å få henne til å ta smukk for hun har et enormt sugebehov og jeg er overstimulert siden det renner i tide og utide. Utrolig hyggelig helsestasjon, fikk snakke med både helsesøstre og lege og alle som jobbet der kom og hilste på oss :) Godt å få tilbakemelding på at det jeg har gjort til nå er bra og at det virker som om jeg ikke har gjort noe annet enn å ta vare på spedbarn. Gode ord til en litt sliten førstegangsmamma som bare har 17 dagers fartstid :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos ny barnelege i dag med hosteproblematikken, for den gir seg jo aldri. På medisiner, av medisiner, på igjen, av igjen. Selv nå på sommeren våkner han på natta flere ganger med hoste. Astma blir tatt opp, selv om han har tatt tre fine spirometrier, og forrige barnelege var helt klar på at det ikke var astma. Samtidig har fastlegen hørt typiske atsmalyder når hun har lyttet mens han er tett. Som en forlengelse blir det snakk om allergi. Selv om han ikke har noen symtomer på allergi pr i dag. Men far er allergisk, og jeg var, og til dels er enda, en atopiker.

Gir en litt bitter ettersmak rundt hundeanskaffelsen dette, selv om jeg tror det kommer til å gå helt fint. Han har tatt både prikktest og blodprøve for å sjekke allergi mot pelsdyr, begge uten utslag. Jeg vet at disse testene har begrenset verdi, men kåmm ån, liksom. Hvor preventive skal man liksom måtte være?

Uansett. Nå blir det røntgen av lunger og time til øre/nese/hals. Han har store mandler, han sikler mye, puster ganske tungt, og han har den gamle refluxproblematikken som vi fortsatt ser igjen en sjelden gang innimellom. Jeg tror nøkkelen like godt kan ligge her altså. Jeg måtte fjerne mandlene, min søster og alle hennes tre barn.

På den positive siden liker jeg denne barnelegen veldig mye bedre, hun er iallfall interessert i å finne ut hva pokker som er problemet og har forståelse for at vi ikke synes det er så himla gøy å bare pøse på med medisiner uten av vi vet hva som egentlig ligger bak.

Jeg har bare opplevd felles møte, men jeg vet ikke hva som er normalen.

Vi fikk i tillegg beskjed om at det bare var å komme innom og å spørre om alt det man lurte på.

Veldig kjipt med dårlig magefølelse. Sånn skal det ikke være altså.

Min niese hadde store mandler, noe som ga utslag i mye hoste om natten.

Har ikke noe trøst å komme med egentlig, er jo der selv. Det eneste A hadde utslag på var jo egg, noe vi vet han ikke er allergisk mot.

Vi hadde samtaler med foreldrene til nye barn der jeg jobba, vi hadde det i barnehagen til A, lillesøster har hatt det med begge sine og de jeg har pratet med på jobb har hatt det. Mulig det ikke er standar overalt? Innjøringsperioden er såpass hektisk med flere nye barn at jeg tenker at det må være praktisk å ha notert seg noen ting om hvert barn på forhånd.

Så bra Charleen! Da vet du at du gjør det rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det går så bra med dere og Isabel, Charleen! Høres ut som dere koser dere masse sammen hele gjengen. :)

Min niese hadde store mandler, noe som ga utslag i mye hoste om natten.
Har ikke noe trøst å komme med egentlig, er jo der selv. Det eneste A hadde utslag på var jo egg, noe vi vet han ikke er allergisk mot.

Jeg håper det er noe så enkelt. Blir utrolig kjipt om han må operere, men det får vi tåle. Nå er jeg hyperallergisk mot narkose (anafylaksi), så jeg kommer til å være et nervevrak isåfall, men den tid den sorg.

Allergitestene ja, det er jo helt vilt hvor lite de er til å stole på. Det virker som de er mer nøyaktige dess eldre barna blir da.

Vi hadde samtaler med foreldrene til nye barn der jeg jobba, vi hadde det i barnehagen til A, lillesøster har hatt det med begge sine og de jeg har pratet med på jobb har hatt det. Mulig det ikke er standar overalt? Innjøringsperioden er såpass hektisk med flere nye barn at jeg tenker at det må være praktisk å ha notert seg noen ting om hvert barn på forhånd.

Det kjipe er jo at du kanskje ikke kan spørre uten å føle deg masete? Men du er ikke masete altså, det er en helt grei ting å spørre om synes jeg, og det er jo bare så utrolig viktig at både barn og foreldre føler seg varetatt. Et helt legitimt krav og det er litt rart om de er vrange på det.
Vi var der i sommerferien da det var lite barn, så det var ikke travelt og vi fikk god tid. Vi var også velkomne og komme å leke der på dagtid mens H hadde ferie (bgh var åpen), slik at han skulle bli vant med at det var barn der og kanskje til og med bli kjent med noen.

Venninna mi som skal skifte bhg nå som gutten skal på storbarn fikk som tips å leke endel på utearealet og ta bilder av barnet der. Henge opp bildene rundt omkring og snakke litt om de, og også gi noen bilder til bhg han går i nå slik at de kunne snakke om de der også. Jeg vet ikke om det kan være noe for dere, men jeg likte iallfall prinsippet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på første kontroll på helsestasjonen. De har enda ikke fått fødselsmelding fra sykehuset og de var rimelig opprørte over det og har visst sendt avviksmeldinger på det. De skulle visstnok ha vært på hjemmebesøk for lenge siden. De var bekymret fordi jeg er førstegangs fødende og burde hatt tett oppfølging. De roet seg heldigvis etter at jeg var innom (de var litt krasse(bekymret?) på telefonen, tror ikke de helt trodde meg når jeg sa vi hadde det fint og at jeg fikk til ammingen og at jeg kan se at babyen legger på seg :P ).

De var veldig fornøyde etter å ha truffet oss, jenta har lagt på seg nesten 500g :o Fikk i hjemmelekse til neste gang å prøve å få henne til å ta smukk for hun har et enormt sugebehov og jeg er overstimulert siden det renner i tide og utide. Utrolig hyggelig helsestasjon, fikk snakke med både helsesøstre og lege og alle som jobbet der kom og hilste på oss :) Godt å få tilbakemelding på at det jeg har gjort til nå er bra og at det virker som om jeg ikke har gjort noe annet enn å ta vare på spedbarn. Gode ord til en litt sliten førstegangsmamma som bare har 17 dagers fartstid :)

Så teit at de ikke har fått sendt hjemmebesøk! Men må være utrolig godt å få så gode tilbakemeldinger :D Flinke dere! Og gleder meg til masse bilder av snuppa. :wub:

Her går tiden fort. Aaaalt for fort. :lol: Deilig, men jeg får litt panikk, i denne farta kommer jeg ikke til å få klar noen ting før ungen plutselig er her. :frantics: Finnes det noen liste en plass over hva som må være klart i huset før ungen kommer? Tenker ikke på klær, der har jeg greit kontroll pga lill. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datterbarnet gikk på astmamedisiner i halvannet år før hun fjerna mandlene hun, og etter det så var hun visst ikke asmatisk lenger heller. Krysser fingrene for at det er like enkelt å kurere H, Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datterbarnet gikk på astmamedisiner i halvannet år før hun fjerna mandlene hun, og etter det så var hun visst ikke asmatisk lenger heller. Krysser fingrene for at det er like enkelt å kurere H, Mari :)

:heart: ! Det hadde vært helt fantastisk! Snorket hun mye? Var tungpustet på natta? Fikk nytt håp fra barnelegen i går. :) Astma gir ingen magefølelse, men mandler/polypper stemmer mer inni der. Men magefølelse er ikke alltid det beste diagnostiske verktøy. :D

I går var han så søt! Vi fikk en Skineeze og en sele i posten til Putle og han ble helt vill og skulle ha med den teite leka overalt. Fortalte til alle barna på tunet at det var Putle sin, og at han og Putle skulle leke sammen og det blir ARTIG!

Jeg ser helt bort fra at han også hyla og grein fordi det var Even sin tur til å huske i babyhuska (favoritten til alle barna den) og at han plent nekta å tisse på gresset så vi måtte gå inn tidlig.

Jo, ang gresstissinga så har vi funnet en løsning! Har glemt å oppdatere. Jeg spurte foreldrene på det tunet som vi henger mest på (5 min å gå fra huset vårt) og det viser seg at de har gjort om et lite bortgjemt hjørne til tissehjørne. Det er bak nedgangen til et av garasjeanleggene, og ikke et naturlig område å hverken gå på eller leke på.

Det er ikke perfekt, men litt godt å høre at det er flere som har tenkt i samme baner og at man kan enes i en løsning. Hjalp ikke så mye siden gutten nekta plent, men jeg tenker at han og faren får tørrtrene litt på badet og så går det i orden. Så yay!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke perfekt, men litt godt å høre at det er flere som har tenkt i samme baner og at man kan enes i en løsning. Hjalp ikke så mye siden gutten nekta plent, men jeg tenker at han og faren får tørrtrene litt på badet og så går det i orden. Så yay!

Min erfaring er at mammaer ikke funker til slik trening, så riktig tankegang med tørrtrening med faren :) Jeg styra fælt med å overbevise guttungen, men etter poden og pappaen hadde vært en tur i skogen en gang, løste alt seg :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at mammaer ikke funker til slik trening, så riktig tankegang med tørrtrening med faren :) Jeg styra fælt med å overbevise guttungen, men etter poden og pappaen hadde vært en tur i skogen en gang, løste alt seg :P

:D Ja, jeg tror også det. Faren er normalt en sittende tisser, så vi har liksom ikke tenkt på dette tidligere. Men de tok seg en runde på badet i går, og det måpende trynet til H hadde visst vært helt og totalt priceless. Han er liksom i riktig høyde også, så pappaen hadde måttet dytte ham litt vekk der så han ikke skulle få seg en uheldig skvett i trynet. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart: ! Det hadde vært helt fantastisk! Snorket hun mye? Var tungpustet på natta? Fikk nytt håp fra barnelegen i går. :) Astma gir ingen magefølelse, men mandler/polypper stemmer mer inni der. Men magefølelse er ikke alltid det beste diagnostiske verktøy. :D

I går var han så søt! Vi fikk en Skineeze og en sele i posten til Putle og han ble helt vill og skulle ha med den teite leka overalt. Fortalte til alle barna på tunet at det var Putle sin, og at han og Putle skulle leke sammen og det blir ARTIG!

Jeg ser helt bort fra at han også hyla og grein fordi det var Even sin tur til å huske i babyhuska (favoritten til alle barna den) og at han plent nekta å tisse på gresset så vi måtte gå inn tidlig.

Jo, ang gresstissinga så har vi funnet en løsning! Har glemt å oppdatere. Jeg spurte foreldrene på det tunet som vi henger mest på (5 min å gå fra huset vårt) og det viser seg at de har gjort om et lite bortgjemt hjørne til tissehjørne. Det er bak nedgangen til en av garasjeanleggene, og ikke et naturlig område å hverken gå på eller leke på.

Det er ikke perfekt, men litt godt å høre at det er flere som har tenkt i samme baner og at man kan enes i en løsning. Hjalp ikke så mye siden gutten nekta plent, men jeg tenker at han og faren får tørrtrene litt på badet og så går det i orden. Så yay!

Ja, hun snorka som en voksen mann :lol: Og hadde stadig tilbakevendende halsbetennelser. Legene er ganske enspora, når de fikk høre at vi hadde hund, var de helt sikker på at det var bikkjas skyld, så særlig astma-legen var veldig på oss for å få oss til å kvitte oss med han. Men siden hun stadig hadde halsbetennelser, så fikk vi time hos homøopat, og homøopaten fant ut at hun hadde både store mandler og polypper, så da ble vi henvist til øre-nese-hals-spesialist.

Selve operasjonen var en udramatisk greie (men ingen av oss er allergisk mot narkose, så vidt jeg veit), vi var på poliklinikk vi, så det var inn om morran og hjem igjen på ettermiddagen. Det største problemet i etterkant var at hun ikke ville snakke ordentlig en god stund etterpå, hun snakka sånn øverst i halsen som folk med sår hals gjør. Hun hadde en dag der hun blødde litt fra sårene, men vi fikk sjekka det på legevakta, og konstatert at det ikke var farlig. Det var helt klart verdt det, hun kunne ikke fordra å ta astmamedisinene sine, så jeg er glad vi slapp den daglige kampen med de - og litt irritert på legene som ikke engang sjekka om det kunne være noen annen grunn til snorkinga og halsbetennelsene hennes (hun har ikke hatt halsbetennelse en eneste gang siden da, det er 13 år siden nå) enn astma og allergi mot hund.

Godt dere har funnet en løsning på gresstissinga da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja, jeg tror også det. Faren er normalt en sittende tisser, så vi har liksom ikke tenkt på dette tidligere. Men de tok seg en runde på badet i går, og det måpende trynet til H hadde visst vært helt og totalt priceless. Han er liksom i riktig høyde også, så pappaen hadde måttet dytte ham litt vekk der så han ikke skulle få seg en uheldig skvett i trynet. :lol:

:lol: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun snorka som en voksen mann :lol: Og hadde stadig tilbakevendende halsbetennelser. Legene er ganske enspora, når de fikk høre at vi hadde hund, var de helt sikker på at det var bikkjas skyld, så særlig astma-legen var veldig på oss for å få oss til å kvitte oss med han. Men siden hun stadig hadde halsbetennelser, så fikk vi time hos homøopat, og homøopaten fant ut at hun hadde både store mandler og polypper, så da ble vi henvist til øre-nese-hals-spesialist.

Selve operasjonen var en udramatisk greie (men ingen av oss er allergisk mot narkose, så vidt jeg veit), vi var på poliklinikk vi, så det var inn om morran og hjem igjen på ettermiddagen. Det største problemet i etterkant var at hun ikke ville snakke ordentlig en god stund etterpå, hun snakka sånn øverst i halsen som folk med sår hals gjør. Hun hadde en dag der hun blødde litt fra sårene, men vi fikk sjekka det på legevakta, og konstatert at det ikke var farlig. Det var helt klart verdt det, hun kunne ikke fordra å ta astmamedisinene sine, så jeg er glad vi slapp den daglige kampen med de - og litt irritert på legene som ikke engang sjekka om det kunne være noen annen grunn til snorkinga og halsbetennelsene hennes (hun har ikke hatt halsbetennelse en eneste gang siden da, det er 13 år siden nå) enn astma og allergi mot hund.

Godt dere har funnet en løsning på gresstissinga da :lol:

Musikk for mine ører! :D Det eneste er at H aldri har hatt halsbetennelse da. Jeg derimot, var en eneste lang halsbetennelse i barndommen. Spørs om vi får time før sommerferien vil jeg tro. Litt frust at ting tar så lang tid, men på en annen side så er han ikke et sykt barn heldigvis men aktiv og happy, så det er på en måte et luksusproblem. :)

Jeg er glad det ordnet seg så lett for datterbarnet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Idag er fineste morgenen vi har hatt her hjemme på lenge :P Snupps trenger tydeligvis mye søvn.. Hun var i seng kl 18 og våknet 0730 i STORform og vi har tullet og koset oss fælt. Er så deilig at vi kan ha lange morgener uten å måtte styre, hun var først i barnehagen klokken 09.15 :)

Jaran har blitt skikkelig opptatt av babygymmen i det siste! Er så morsomt. En liten video av han, ikke noe vits å se hele for det skjer ingen ting spennende utenom at han smiler som i starten :P Jeg får aldri tatt et ordentlig smilebilde alene (han blir helt :| hver gang jeg tar kamera :P ) så ble en liten film isteden. Stakkars, jeg sleit han ut, han sovnet på babygymmen 10 sek etterpå :lol:

http://db.tt/PTfg7zgi

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld klokken 22 fant jeg forresten mobilen min!! Den har vært borte i mange mange dager nå, og jeg har leita og leita. Jeg visste Soph hadde satt den et sted, men hun trakk bare på skuldrene og jeg endte med å finne den hvor? *trommevirvler* Inni i en håndokke inni i lekekofferten hennes som hun hadde gjemt under skrivepulten på kontoret. Trekke på skuldrene og ikke vite hvor den er assa :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld klokken 22 fant jeg forresten mobilen min! Den har vært borte i mange mange dager nå, og jeg har leita og leita. Jeg visste Soph hadde satt den et sted, men hun trakk bare på skuldrene og jeg endte med å finne den hvor? *trommevirvler* Inni i en håndokke inni i lekekofferten hennes som hun hadde gjemt under skrivepulten på kontoret. Trekke på skuldrene og ikke vite hvor den er assa :P

Lol! Jeg er imponert over at du var inni der og leita! (Og jeg videreformidler informasjonen om det er ok?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol! Jeg er imponert over at du var inni der og leita! (Og jeg videreformidler informasjonen om det er ok?)

Haha! Hun pleier å gjemme sokker og sånt oppi i de koffertene, og jeg synes det minket på sokker i skuffen hennes så tenkte jeg skulle ta en runde oppe der hun pleier å gjemme "skattene sine".... Var tilfeldig at jeg gad å ta opp den hånddokka, men heldigvis gjorde jeg det :P !

Ja veldig gjerne! Tenkte å ringe opp igjen ikveld! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos ny barnelege i dag med hosteproblematikken, for den gir seg jo aldri. På medisiner, av medisiner, på igjen, av igjen. Selv nå på sommeren våkner han på natta flere ganger med hoste. Astma blir tatt opp, selv om han har tatt tre fine spirometrier, og forrige barnelege var helt klar på at det ikke var astma. Samtidig har fastlegen hørt typiske atsmalyder når hun har lyttet mens han er tett. Som en forlengelse blir det snakk om allergi. Selv om han ikke har noen symtomer på allergi pr i dag. Men far er allergisk, og jeg var, og til dels er enda, en atopiker.

Gir en litt bitter ettersmak rundt hundeanskaffelsen dette, selv om jeg tror det kommer til å gå helt fint. Han har tatt både prikktest og blodprøve for å sjekke allergi mot pelsdyr, begge uten utslag. Jeg vet at disse testene har begrenset verdi, men kåmm ån, liksom. Hvor preventive skal man liksom måtte være?

Uansett. Nå blir det røntgen av lunger og time til øre/nese/hals. Han har store mandler, han sikler mye, puster ganske tungt, og han har den gamle refluxproblematikken som vi fortsatt ser igjen en sjelden gang innimellom. Jeg tror nøkkelen like godt kan ligge her altså. Jeg måtte fjerne mandlene, min søster og alle hennes tre barn.

:hug:

Håper mandlene eller noe annet fiksbart er løsningen! :)

Er det normalt at unger (1,5 år) er sultne midt på natta?

Jeg har hørt om det før hvertfall. Og da har foreldrene bare blitt anbefalt å gi mat, lettere det enn å ta en kamp midt på natta. Det går uansett over igjen.

I dag har vi vært på første kontroll på helsestasjonen. De har enda ikke fått fødselsmelding fra sykehuset og de var rimelig opprørte over det og har visst sendt avviksmeldinger på det. De skulle visstnok ha vært på hjemmebesøk for lenge siden. De var bekymret fordi jeg er førstegangs fødende og burde hatt tett oppfølging. De roet seg heldigvis etter at jeg var innom (de var litt krasse(bekymret?) på telefonen, tror ikke de helt trodde meg når jeg sa vi hadde det fint og at jeg fikk til ammingen og at jeg kan se at babyen legger på seg :P ).

De var veldig fornøyde etter å ha truffet oss, jenta har lagt på seg nesten 500g :o Fikk i hjemmelekse til neste gang å prøve å få henne til å ta smukk for hun har et enormt sugebehov og jeg er overstimulert siden det renner i tide og utide. Utrolig hyggelig helsestasjon, fikk snakke med både helsesøstre og lege og alle som jobbet der kom og hilste på oss :) Godt å få tilbakemelding på at det jeg har gjort til nå er bra og at det virker som om jeg ikke har gjort noe annet enn å ta vare på spedbarn. Gode ord til en litt sliten førstegangsmamma som bare har 17 dagers fartstid :)

Så godt å høre. Virker som vi har flinke helsestasjoner i området. :)

Her går tiden fort. Aaaalt for fort. :lol: Deilig, men jeg får litt panikk, i denne farta kommer jeg ikke til å få klar noen ting før ungen plutselig er her. :frantics: Finnes det noen liste en plass over hva som må være klart i huset før ungen kommer? Tenker ikke på klær, der har jeg greit kontroll pga lill. :lol:

Hvilken uke er du i nå? Ja det finnes en liste, men husker ikke hvor jeg fant den. Via google en plass, babyverden kanskje?

Stellebord / saker, et sted ungen kan sove og vogn er vel det viktigste hvertfall. :)

Jaran var enda finere på videoen enn på bilder :wub:

Han har litt sånne søte sjenerte smil akkurat som Johanne! *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...