Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Ringte ikke - det roet seg etter at jeg spiste lett mat, og ikke kommet tilbake i noen særlig grad, så da ser jeg det an. Men kommer nok til å ringe om det blir like ille igjen altså.

Blodtrykket har vært veldig fint hele tiden, så ser ikke helt behovet for det med mindre det endrer seg. Skal på kontroll igjen om drøye 14 dager.

Du burde ringe sykehuset. BT kan endre seg fort. Når man er gravid må terskelen for kontakt med helsevesenet være lav. Ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Finner ikke igjen det svaret jeg trodde jeg sendte. men du bør ringe jordmor eller fødeavdeling for en sjekk. Smerter under ribbena under graviditet skal alltid tas alvorlig og sjekkes opp i. De kommer ikke til å synes at du maser eller ringer unødvendig.

Du burde ringe sykehuset. BT kan endre seg fort. Når man er gravid må terskelen for kontakt med helsevesenet være lav. Ring!

Ser ikke helt poenget med å ringe når det ikke er vondt lenger. Men lover å ringe om det kommer tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte ikke - det roet seg etter at jeg spiste lett mat, og ikke kommet tilbake i noen særlig grad, så da ser jeg det an. Men kommer nok til å ringe om det blir like ille igjen altså.

Blodtrykket har vært veldig fint hele tiden, så ser ikke helt behovet for det med mindre det endrer seg. Skal på kontroll igjen om drøye 14 dager.

Blodtrykket kan, som en annen nevnte (husker ikke hvem) forandre seg veldig raskt, og er det "sikreste" tegnet på svangerskapsforgiftning. I og med at du har/har hatt problemer med kvalme osv (og hodepine?) så kan det hende du ikke tenker over det hvis det fortsetter. Ved å kunne ta bt sitt selv hver dag, så ser man lettere om det blir forhøyet eller om det holder seg normalt :) skal ikke tvinge deg til noe altså, men tror det kunne ha hjulpet deg mtp at det kan berolige deg litt de gangene du blir bekymret. (og bare så ingen misforstår, å ha blodtrykksapparat selv betyr ikke at man ikke skal kontakte sykehuset/jordmor hvis det er noe!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Ikke hvis nabojenta er oppegående og ansvarsfull.. Er hun ikke det, er det ansvarsløst..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Jeg gjor det samme som deg, satt barnevakt (og la) barn imens foreldrene var på fest. Så jeg var der hele natten. Jeg gjor det også fra jeg var 14-15 år.

Så jeg ser ikke probelmet med at en 15 åring skal kunne sitte barnevakt noen timer :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg eller. Jenta er visst veldig ansvarsfull, jeg kjenner henne jo ikke men har snakket endel med moren hennes. Blandt annet venter vi til tentamenperioden er ferdig først, så hun får konsentrert seg om det. Jeg blir jo selvsagt her hjemme mens hun og Sophia blir kjent, og regner jo med at magefølelsen også sier ifra om noe er galt. Fikk høre ting som "hadde aldri latt noen tenåringer passe barnet mitt " osv, og synes verden er på grensen til hysteri altså.

Det er jo heller ikke snakk om å overlate Jaran til henne... Hun skal sitte her hjemme og se på tv, surfe osv i to maks tre timer mens jeg er ute og skjer det noe er jo foreldrene hennes rett i nærheten og det er jo avklart med moren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Jeg satt barnevakt lenge før jeg var 15 år, og var passepike til tre stk, ofte samtidig, når jeg var 9 år. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke ser for meg det når jeg ser niåringer nå, men en 15 åring bør man ikke ha noe problem med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg eller. Jenta er visst veldig ansvarsfull, jeg kjenner henne jo ikke men har snakket endel med moren hennes. Blandt annet venter vi til tentamenperioden er ferdig først, så hun får konsentrert seg om det. Jeg blir jo selvsagt her hjemme mens hun og Sophia blir kjent, og regner jo med at magefølelsen også sier ifra om noe er galt. Fikk høre ting som "hadde aldri latt noen tenåringer passe barnet mitt " osv, og synes verden er på grensen til hysteri altså.

Det er jo heller ikke snakk om å overlate Jaran til henne... Hun skal sitte her hjemme og se på tv, surfe osv i to maks tre timer mens jeg er ute og skjer det noe er jo foreldrene hennes rett i nærheten og det er jo avklart med moren også.

Null stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt ofte barnevakt for 2 (vanskelige) gutter da jeg selv var 15. Vi gikk på skole vedsiden av hverandre så jeg sto opp og ordnet meg selv, før jeg gikk over (de boddei nabohuset) og vekket begge to, kledde på de, lagde frokost og fulgte til skolen før jeg selv gikk på skolen. Gikk knirkefritt! :) en ansvarsfull jente klarer helt sikkert å være der noen timer mens Soph sover, og skulle hun våkne klarer hun nok det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 16 åring som barnevakt for begge mine i en periode, både når jeg var på trening og når jeg var på klubb. Jeg gikk da i klubb med moren hennes. Tenkte ikke over det en gang at det skulle være ansvarsløst. Jeg måtte finne en som var såpass gammel og hadde mopedlappen, pga. avstander og at jeg ikke hadde sjanse til å kjøre henne til og fra, for da ble jo ungene alene eller jeg måtte ta de med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt barnevakt for en da 3 år gammel gutt fra jeg var 12 til 15 år, og det var kjempekoselig. Hvis foreldrene hadde lange dager hendte det at jeg hentet han hos dagmammaen rett etter skolen, så lekte jeg litt med han, ga han mat og la han så han fikk formiddagsluren sin og gjorde da lekser. Var jo ikke lukrativt, men en kjærkommen inntekt for en ung jente. Ellers satt jeg noen kvelder også, da var de litt eldre søstrene hans hjemme, men de var liksom piece of cake i forhold til han. :)

Man kan nesten ikke forvente at eldre (over 16) sitter barnevakt, fordi man jobbe og tjene mer på en vanlig jobb. I dag er han snart 10 år, og kan minne meg på hvor fint vi hadde det når jeg satt barnevakt (jeg var ganske streng, men snill). Har hendt at jeg har vært barnevakt for han nå, men det gjelder bare han, fordi han er gogutten min :) Fikk forespørsel om å sitte barnevakt for en annen unge på ca. 5 år en lørdag kveld. Sa til dem at det er bedre å få tak i en 12-15 åring, fordi de er like flinke, men mer fleksible. Jeg er 20 år nå og prioriterer heller vakter på jobben der jeg tjener 5 ganger så mye :)

Synes det høres helt supert ut jeg, Lill. Tror barna dine kommer til å ha stor glede av denne jenta, og det er nok gjensidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket kan, som en annen nevnte (husker ikke hvem) forandre seg veldig raskt, og er det "sikreste" tegnet på svangerskapsforgiftning. I og med at du har/har hatt problemer med kvalme osv (og hodepine?) så kan det hende du ikke tenker over det hvis det fortsetter. Ved å kunne ta bt sitt selv hver dag, så ser man lettere om det blir forhøyet eller om det holder seg normalt :) skal ikke tvinge deg til noe altså, men tror det kunne ha hjulpet deg mtp at det kan berolige deg litt de gangene du blir bekymret. (og bare så ingen misforstår, å ha blodtrykksapparat selv betyr ikke at man ikke skal kontakte sykehuset/jordmor hvis det er noe!)

Absolutt et godt poeng. Jeg skal tenke på det. :) Men redd jeg bare blir mer bekymret da. :lol: Jeg misliker jo alt som har med leger og sånt å gjøre - så håpet dere skulle si at det er heeeeeeeeeeelt normalt og bare å ta det med ro. :lol: Men sagt i fra til Bonden at om jeg får vondt der igjen så skal vi ringe. Han ble litt bekymra, spesielt da jeg sa at dersom jeg nå får skikkelig svangerskapsforgiftning og går ned for telling resten av svangerskapet så blir denne ungen enebarn. :aww::lol:

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Syns det høres ut som en god plan jeg. Håper jeg kan hanke inn 15åringen i nabohuset som barnevakt etterhvert selv. Satt barnevakt lenge før jeg ble 15 selv, og ser overhodet ikke noe problem med det. At foreldrene er instilt på å komme om noe skulle skje er gull verd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes heller ikke det er uansvarlig Lill :)

Blir litt engstelig for deg Rak.. få bonden til å ringe evt, siden jeg vet du har litt tlf skrekk :flowers:

Idag har vi vært i svømmehallen igjen og bestemoren hennes fikk være med. Stor stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde en femtenåring jeg kunne brukt som barnevakt. Det hadde vært herlig.

Du trenger tid som bare er din også, Lill. Om hundetreningen er din avkobling, så gjenkjenn det som et rent behov og ikke en luksus. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vel takk... Mari, men føler meg ikke flott :P

Hvor mange skift bør man pakke med til babyen? (I sykehusbagen)

Vi hadde bare med klær han skulle ha på under hentesettet, de får jo låne klær på sykehuset så lenge

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Nei det er ikke ansvarsløst, så lenge du har en god følelse av henne med Soph og du er jo ikke så langt unna. jeg har egen trillepike på 11 år jeg som er veldig flink med Liam,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et godt poeng. Jeg skal tenke på det. :) Men redd jeg bare blir mer bekymret da. :lol: Jeg misliker jo alt som har med leger og sånt å gjøre - så håpet dere skulle si at det er heeeeeeeeeeelt normalt og bare å ta det med ro. :lol: Men sagt i fra til Bonden at om jeg får vondt der igjen så skal vi ringe. Han ble litt bekymra, spesielt da jeg sa at dersom jeg nå får skikkelig svangerskapsforgiftning og går ned for telling resten av svangerskapet så blir denne ungen enebarn. :aww::lol:

Syns det høres ut som en god plan jeg. Håper jeg kan hanke inn 15åringen i nabohuset som barnevakt etterhvert selv. Satt barnevakt lenge før jeg ble 15 selv, og ser overhodet ikke noe problem med det. At foreldrene er instilt på å komme om noe skulle skje er gull verd!

Jeg skjønner deg skikkelig godt. Jeg hater sånne telefoner og hater enda mer å klage eller vise at jeg er bekymra for noe. Synes alt bare skal være greit hele tiden jeg, og takler det ikke så godt når det ikke er det :lol: Men jeg synes du skal få mannen din til å ringe hvis du merker tegn til det igjen! :)

Godt å høre, da tenker jeg ikke mer over det :lol: Ble litt forundret egentlig, når jeg var 15 så var det helt helt normal måte å tjene litt ekstra penger på..

Jeg satt også masse barnevakt på den alderen. Det gikk helt fint og jeg syntes det var en veldig grei måte å tjene litt ekstra penger på ;)

Hmm vel takk... Mari, men føler meg ikke flott :P

Hvor mange skift bør man pakke med til babyen? (I sykehusbagen)

Wow, du var knallflott som gravid! For en søt mage :-)

Vi hadde med kanskje 2 eller 3 skift vi. Men vi brukte ikke noe særlig. Vi reiste fra sykehuset hun ble født på og til et annet syehus for barsel når hun var et halvt døgn og da var det stor stas å ta på henne en body og en strømpebukse plus dress vi selv hadde (selv om alt var aaaltfor stort :P ). Men ellers var det helt greit å bruke sykehusklærne frem til hjemreise. De er jo tullet inn i både ett og to tepper uansett så man ser ikke hva de har på seg :P

Må legge ut bilder fra gårdagens og dagens klær!

Tuva i bunad og klar for konfirmasjon:

532712_10151540332947225_1995947089_n.jp

Tuva i hentesettet JEG hadde på meg når jeg ble kjørt hjem fra sykehuset for drøye 22 år siden!

934994_10151542734142225_2057958407_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med masse skift til henne, vi. Eller, nok til den tiden vi var der. Tror kanskje hun lånte en body av sykehuset... Nå må det sies at hun ikke hadde på seg klær i det hele tatt før hun var 4 døgn, så da ville vi styre litt med vårt eget når vi først kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt poenget med å ringe når det ikke er vondt lenger. Men lover å ringe om det kommer tilbake. :)

Fordi jeg har en i nær familie som hadde det akkurat sånn som du beskrev. Og hun ventet og ventet, det gikk heldigvis godt, men det var veldig kritisk for henne. Jeg vil ikke skremme, men du burde fått målt blodtrykk og tatt en urinprøve.

Litt surrealistisk å sitte her og være bekymret for en fremmed :(

Må dele litt tanker og høre hva dere mener. Nå blir jeg alene de neste 4-5 ukene, og jeg har tenkt endel på å få noen til å sitte barnevakt her hjemme en til to kvelder i uken, mens jeg er på hundetrening. Det vil bli etter Soph sin leggetid (hun sover når personen er her.) Tenkte da å betale for at Sophia skal bli kjent med personen først, i tilfelle hun våkner. Er snakk om nabojenta som er 15 år, og skjer det noe er jeg bare 15 min unna med bil og foreldrene hennes er 2 min unna i gåavstand. Jeg nevnte dette for en bekjent som mente jeg var totalt gal som turde å la en 15 åring sitte barnevakt her... Er det virkelig så forandret nå fra før? Husker jo når jeg var 13-14-15 og satt ofte barnevakt for naboungene.. Er det ansvarsløst?

Min datter er 12 år og sitter barnevakt med en jevnaldrende. De har mobiltelefon og vet at de kan kontakte naboene om det skulle være noe galt. De sitter til og med til bortimot 23-24tiden og blir kjørt hjem etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt engstelig for deg Rak.. få bonden til å ringe evt, siden jeg vet du har litt tlf skrekk :flowers:

Jeg skjønner deg skikkelig godt. Jeg hater sånne telefoner og hater enda mer å klage eller vise at jeg er bekymra for noe. Synes alt bare skal være greit hele tiden jeg, og takler det ikke så godt når det ikke er det :lol: Men jeg synes du skal få mannen din til å ringe hvis du merker tegn til det igjen! :)

Godt det er flere av oss som er sånn. :lol: Men ja, enten ringer jeg, eller så ringer bonden om jeg blir sånn eller noe i nærheten av sånn igjen.

Jeg satt også masse barnevakt på den alderen. Det gikk helt fint og jeg syntes det var en veldig grei måte å tjene litt ekstra penger på ;)

Wow, du var knallflott som gravid! For en søt mage :-)

Vi hadde med kanskje 2 eller 3 skift vi. Men vi brukte ikke noe særlig. Vi reiste fra sykehuset hun ble født på og til et annet syehus for barsel når hun var et halvt døgn og da var det stor stas å ta på henne en body og en strømpebukse plus dress vi selv hadde (selv om alt var aaaltfor stort :P ). Men ellers var det helt greit å bruke sykehusklærne frem til hjemreise. De er jo tullet inn i både ett og to tepper uansett så man ser ikke hva de har på seg :P

Må legge ut bilder fra gårdagens og dagens klær!

Tuva i bunad og klar for konfirmasjon:

532712_10151540332947225_1995947089_n.jp

Tuva i hentesettet JEG hadde på meg når jeg ble kjørt hjem fra sykehuset for drøye 22 år siden!

934994_10151542734142225_2057958407_n.jp

Fiiin!

Fordi jeg har en i nær familie som hadde det akkurat sånn som du beskrev. Og hun ventet og ventet, det gikk heldigvis godt, men det var veldig kritisk for henne. Jeg vil ikke skremme, men du burde fått målt blodtrykk og tatt en urinprøve.

Litt surrealistisk å sitte her og være bekymret for en fremmed :(

Huff, ikke bekymre deg! Lover å ta kontakt om det blir noe i nærheten av dette igjen. Eller kommer andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

Jeg har fremdeles vondt i magen, men ikke der oppe, så da tar vi det helt med ro og skylder på maten jeg spiste på lørdag. :aww:

Men jeg gleder meg litt til å kunne spise tilnærmet normale porsjoner igjen, og ikke ende opp med "oh my god jeg har forspist meg!"følelsen etter hvert eneste måltid :lol: Tror det begynner å bli trangt i magen kombinert med at jeg ikke har spist ordentlig siden før jul. :lol: Hjelper ikke med matlyst når det ikke er plass til noe. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere av oss som er sånn. :lol: Men ja, enten ringer jeg, eller så ringer bonden om jeg blir sånn eller noe i nærheten av sånn igjen.

Fiiin!

Huff, ikke bekymre deg! Lover å ta kontakt om det blir noe i nærheten av dette igjen. Eller kommer andre symptomer på svangerskapsforgiftning.

Jeg har fremdeles vondt i magen, men ikke der oppe, så da tar vi det helt med ro og skylder på maten jeg spiste på lørdag. :aww:

Men jeg gleder meg litt til å kunne spise tilnærmet normale porsjoner igjen, og ikke ende opp med "oh my god jeg har forspist meg!"følelsen etter hvert eneste måltid :lol: Tror det begynner å bli trangt i magen kombinert med at jeg ikke har spist ordentlig siden før jul. :lol: Hjelper ikke med matlyst når det ikke er plass til noe. :lol:

Uhorvelig stor quote, men. Du trenger ikke ha symptomer for å ha begynnende svangerskapsforgiftning. Det er ikke slik at man nødvendigvis kjenner at man har høyt blodtrykk. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men jeg ble jo lagt inn uten symptomer, kun målt bt høyere enn normalt og proteiner.

Når jeg først fikk symptomer (litt vondt i hodet og litt uvel) hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning og ble indusert på flekken.

Kan du være så snill å få målt bt og proteiner i morgen? Blodtrykk svinger opp og ned (mitt sank når bikkja la seg i sofaen med meg:)), så at du ikke har symptomer nå trenger nødvendigvis ikke bety at du ikke har sf.

Æsj, jeg liker ikke være så bastant, jeg var heller ikke redd da jeg var syk, men etterpå, da ble jeg redd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...