Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Ja, er på jakt etter vår/sommerpose siden Jaran er så utrolig varm av seg, Takk for erfaringen!

Noen dager glimter det til med bittelitt søskenkjærlighet :)

attachicon.gifIMG_0268.JPG

Å, helledussan :wub:

Ja Hedda er også en varm unge. Vi bytta til sommerposen for et par uker siden, og selv om temperaturen idag er bare 4 grader er det mye enklere å regulere henne med påkledningen, og det er fortsatt lunt og varmt i posen. :) Den er litt dyr da, men den virker å være av god kvalitet, og jeg synes det er fint å støtte et lite Trondheimsmerke også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Da ser det ut som det blir maxicosi stol på oss. Den på tilbud var det ikke noe problem å holde av ut neste uke (noen er litt blakke etter å ha betalt litt mye på en gang) og vi fremdeles får den til tilbudspris. Med base. Nå begynner det å klø i fingre etter å få vaska og lagt på plass det jeg har av ting, så bonden har fått i oppgave å finne komode som skal være til barneklær. I et hus fyllt av "div kjekt å ha" i 40 år + deler av to dødsbo + mitt medbragte rot, så burde det absolutt være en overkommelig oppgave. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett den ennå, men toeggede tvillinger er jo ikke nødvendigvis likere hverandre enn andre søsken :) De kan til og med, i sjeldne tilfeller, ha forskjellige fedre :lol:

Nå mangler vi bare en bilstol vi, så har vi alt vi trenger! :o Og mormor ringte nettopp og sa at hun ville betale bilstolen for oss. Hun har allerede hjulpet til mye, så får litt dårlig samvittighet, men virker jo som om hun synes det er litt stas, så da :) Litt småting gjenstår jo å kjøpe, men vi er egentlig klare :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjekker inn* :P

I dag har vi vært på ikea, babyshop, maxbo og plantasjen. Jeg er super sliten og trodde nesten jeg skulle føde inne på maxbo for fikk så tak i magen. Det gikk over etter å ha sovet noen timer på sofaen. Lite action og har ingen tro på at denne ungen kommer før termin :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, helledussan :wub:

Ja Hedda er også en varm unge. Vi bytta til sommerposen for et par uker siden, og selv om temperaturen idag er bare 4 grader er det mye enklere å regulere henne med påkledningen, og det er fortsatt lunt og varmt i posen. :) Den er litt dyr da, men den virker å være av god kvalitet, og jeg synes det er fint å støtte et lite Trondheimsmerke også.

Har aldri brukt noen slags pose om sommeren, vi :lol: Hun sitter på sånn skinn, og har på seg teppe/dyne. Fungerer helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så like de er, Lill! Så fine unger begge to. :)

Malinck, vi har Lille Lille Nattis, fulgte vaskeanvisningen, men den falmet vesentlig allerede etter første vask.

Ok. Vi har ikke vasket vår ennå, refererte bare det jeg ble fortalt i butikken.

Har aldri brukt noen slags pose om sommeren, vi :lol: Hun sitter på sånn skinn, og har på seg teppe/dyne. Fungerer helt topp :)

Nei, vil ikke akkurat definere det vi har nå som sommer.. ;) Det heter sommerpose, men jeg hadde i første omgang tenkt å bruke den på våren og høsten. Dunposen er altfor varm nå, men jeg synes det er fint å bruke pose likevel, det virker så mye lunere enn et (eller flere, for den del) lag over og et lag under.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte heller aldri noen sommerpose. Jeg liker å kunne regulere varmen mest mulig. A var oftere for varm enn for kald. Han er jo et varmt barn. og jeg er mer hysterisk på overoppheting enn på kulde hos de små.

Jeg måtte faktisk skrive opp hvilke uker A skal ha ferie hos barnehagen fordi kommunen vil sikre at alle barn får 4 uker ferie i løpet av året. Alle voksne har krav på 5 , så jeg tok det som en selvfølge at alle barn fikk minst 5, men det er visst vanlig å sende barna i barnehagen når man har ferie. Jeg lurer jo litt på om det er fordi jeg har barnefri annenhver helg at det aldri hadde falt meg inn å sende ungen i barnehagen når jeg har fri.

Tiden vi har sammen blir jo mye viktigere da.

Men jeg synes det er viktig for ungen også, selv om de digger barnehage. Jeg elsker jobben min , men jeg trenger ferien allikevel. Og barna har ofte lengre "arbeidsdag"enn foreldrene.

Hva tenker dere? Sender dere ungen i barnehagen om dere har fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg jobber ikke, så jeg har jo fri "hele tiden". Jeg vet jeg ikke kan gi henne nok i forhold til det hun krever og ønsker iløpet av en dag og jeg har ingen kjenninger med barn på hennes alder. Hun har riktignok ganske korte dager når jeg er alene med dem, men en tur i barnehagen er hun "uansett". Her blir det fri i høst, 4 uker sammenhengende når Lars har 3 uker fri også skal hun opp til svigers og være med dem på hytta i en uke.

Vi ser nødvendigheten med "sommer"pose,av samme grunn som Malinck både dyne og skinn og alt annet til nå har fungert veldig dårlig til jeg forrige uke fikk låne en vår/sommerpose, den fungerte så fint på han! Endelig noe som funka :D

Tusen takk Pippin&Symra og Mari :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg jobber ikke, så jeg har jo fri "hele tiden". Jeg vet jeg ikke kan gi henne nok i forhold til det hun krever og ønsker iløpet av en dag og jeg har ingen kjenninger med barn på hennes alder. Hun har riktignok ganske korte dager når jeg er alene med dem, men en tur i barnehagen er hun "uansett". Her blir det fri i høst, 4 uker sammenhengende når Lars har 3 uker fri også skal hun opp til svigers og være med dem på hytta i en uke.

Vi ser nødvendigheten med "sommer"pose,av samme grunn som Malinck både dyne og skinn og alt annet til nå har fungert veldig dårlig til jeg forrige uke fikk låne en vår/sommerpose, den fungerte så fint på han! Endelig noe som funka :D

Tusen takk Pippin&Symra og Mari :heart:

Det blir jo anderledes når man ikke jobber. Jeg tror jo at barn har veldig godt av barnehage og hadde nok sendt guttungen i barnehagen hvis jeg var hjemmeværende.

Bare ikke 9 timer daglig hele året. ( A har bare 7 timer frem til 15 august da, så blir det ca 8, 5 )

Jeg blir gal hvis jeg ikke jobber tror jeg, jeg jobber så mye jeg kan ekstra ( tropper opp 05 når jeg har barnefri, galskap ) , men ferie trenger jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sommerferie fra 14. juni, og da kommer E til å ha sin siste dag i bhg også (mest sannsynlig, med mindre jeg må jobbe dagvakter...). Nå før eksamen kommer hun til å være en del i bhg. Eller, hver dag, men fra ca Kl 08-15/15.30. Ellers er hun ikke i bhg når jeg har fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fem uker ferie. Jeg får tre, og mannen får tre. Ellers har jeg fri på rød dager. H får tre uker fri fra bhg, og den siste ferieuken min bruker jeg på innkjøring til storbarn.
Vi hadde fire uker sammen forrige sommer, og det var for mye. H kjeder seg og blir ganske lei av å tråkke oppå meg hele tiden for å være helt ærlig, og det skjønner jeg godt. Dette selv om vi reiste bort og var flinke til å finne på ting. Han trives bedre med en god balanse mellom bhg og hjemmetid. Hans balanse.

Jeg tenker at det er fint at du gjør det som funker for deg og Ask, Loke. Og jeg forstår at dere er en duo som har stort behov for mye tid sammen, da er det ekstra godt at du har muligheten til å innfri de behovene. Det er bare positivt. Men folk er forskjellig, barn er forskjellig, og folk velger andre løsninger helt uten at det betyr at de prioriterer barna sine dårligere enn det du gjør. :)

Ellers har jeg kronisk sykdom som gjør at jeg må hvile hjemme noen dager mens H er i bhg. Jeg kunne gitt en arm og et bein for å være frisk, men jeg hadde fortsatt ikke hatt dårlig samvittighet for å gi meg selv en voksendag en sjelden gang i blant.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du formulerer deg alltid så veldig bra Mari! Enig i det du har skrevet.

Ellers skal jeg iløpet av dagen bestille ergobaby. Akkurat nå står det mellom

ergobaby-baresele-spedbarnsinnlegg-origi

og

ergobaby-baresele-spedbarnsinnlegg-origi

Mannen vil jo selvsagt ha den siste og synes stjernene ikke var så fine. Jeg er selvsagt ikke enig og synes den grå var superfin. Tror det blir den grå, siden min kjære mann ikke er den som kommer til å bruke det og siden han ikke er hjemme har han egentlig ikke stemmerett på å bestemme farger :aww: Gleder meg noe innmari, blir så mye lettere med skogsturer da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med barn i barnehage når man selv har fri, er det fint å se at dere tar hensyn til både barna og dere selv. Mine var aldri i barnehagen når jeg hadde fri. De hadde igrunnen skoleferier hele veien. Ane hadde jo en relativt ung mormor som gjerne ville ha henne med på hytta og jeg var heltidsstudent store deler av hennes barnehagekarriere. Ti år senere var mormor gammel, men Ia hadde jo en storesøster som gjerne ville være sammen med henne. Begge mine ville heller være hjemme enn i barnehagen og jeg hadde dem aldri i barnehagen, når jeg hadde fri. Jeg har aldri tenkt over at jeg skulle hatt et større behov for å være sammen med barna mine, hvis de hadde hatt fedre som virket (annen hver helg og sånt). Det var bare ikke riktig for meg å sende barna i barnehage (eller SFO) når jeg hadde fri selv. Egentlig har jeg litt godt av å lese om andre som gjør det på en annen måte, for det er veldig fort gjort å tro at man sitter på fasiten selv :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt 4 uker til sammen i løpet av 1 år er en selvfølge jeg altså. 4 uker sammenhengende er kanskje for kjedelig for noen barn, men 4 uker i løpet av året har de vel lovpålagt krav på? Alle i full jobb er vel pålagt 5 uker, jeg har måttet søke om fritak de gangene det har passet dårlig. Jeg har blitt pålagt ferie på slutten av året et par ganger for at arbeidsgiver ikke skal få problemer med arbeidstilsynet.

Burde ikke barna ha de samme rettighetene?

Jeg har som sagt mindre tid med A enn mange andre har med sine barn, men jeg tror jeg uansett hadde vært nøye på at han fikk 4-5 uker altså. Jeg er sikkert litt farget av å ha jobbet i barnehage også, jeg så jo at barn som virket friske og opplagte hjemme ofte ble helt utkjørte der. Det er intenst, selv om de sover på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde tjue meter fra barnehagen vi. Det var ikke lett å holde ungene hjemme når de så at alle vennene deres lekte i barnehagen. Dessuten var det nå fint å kunne dra en tur til byen og slike ting uten barn når jeg hadde fri. Men de fikk gjerne korte dager da, jeg hadde jo tross alt kronisk dårlig samvittighet når jeg tenkte på aktivitets- og lydnivået i barnehagen, og hvor slitne de var da de kom hjem derfra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...