Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Herregud, jeg må kutte opp frukt til langt på natt i dag fordi jeg fortsatt nekter å sende med is eller kake i barnehagen. De har hatt 6 kakebursdager hittil i høst fordi 2 avdelinger spiser sammen. Når guttungen i tillegg feirer bursdag med familien 2 helger på rad er sukkergrensa for lang tid fremover nådd..

Men så enkelt det ville vært å lage en langpanne...

I barnehagen vår har vi ikke lov til å ta med noe vi. De lager noe som bursdagsbarnet liker til lunsj (så klart noe sunt), og så får de krone og greier, men ingen kake :) Veldig opptatt av sunn og riktig mat i denne barnehagen (til tider tror jeg kanskje det kan bli litt for mye av det gode den veien igjen også da, men skal ikke klage).

Her er det avdelinger :) 08 var et "dårlig" år her, og veslekar er i ei gruppe med hele 3 andre :lol: Men de blir noen dager slått i sammen med en annen gruppe, slik at de har aktiviteter sammen.

Edit : gratulerer med 2-åring Loke :D

Endret av Bikipile
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så blir jeg tante om ca 2 mnd. Nå sitter jeg å tenker på hva jeg skal kjøpe til den nyfødte? Klær er en selvfølge, men noe annet? Hva er "normalt"?

Hva gir jeg til jul som kommer en mnd etter på?

Hva hadde dere blitt glad for å få? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så blir jeg tante om ca 2 mnd. Nå sitter jeg å tenker på hva jeg skal kjøpe til den nyfødte? Klær er en selvfølge, men noe annet? Hva er "normalt"?

Hva gir jeg til jul som kommer en mnd etter på?

Hva hadde dere blitt glad for å få? :)

Ull er gull. Og veldig dyrt, så det er alltid veldig kjekt å få i gave :) Ellers er det ganske vanskelig å si, for det spørs jo hva de har fra før- og hva andre og besteforeldre osv kjøper... Vi fikk mye bamser og leker osv, noe som var veldig unødvendig den første mnd (nå og for den sakskyld..) også er det bare å spørre hva de ønsker seg av gaver, noen ganger er nyttegaver av ting foreldrene ikke har kjøpt veldig kjekt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe ull til hun jeg bor med når lillegutten har komt (termin i november), men så vokser jo disse sakene relativt fort i begynnelsen så da lurer jeg på hvilken størrelse jeg eventuelt burde kjøpe? Sånn at hun faktisk får nytte av det mer en noen uker. For det gjør vel ikke noe om ullklærne/Bodyen er litt for stor en stund?

EDIT: En slik en jeg tenker å kjøpe. http://cubus.com/no/...04008/71040084/ Eventuelt en body. Spørs litt hva de har i butikken, ser de har litt større utvalg på nettbutikken enn det jeg har sett i den lokale butikken her når det kommer til ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe ull til hun jeg bor med når lillegutten har komt (termin i november), men så vokser jo disse sakene relativt fort i begynnelsen så da lurer jeg på hvilken størrelse jeg eventuelt burde kjøpe? Sånn at hun faktisk får nytte av det mer en noen uker. For det gjør vel ikke noe om ullklærne/Bodyen er litt for stor en stund?

EDIT: En slik en jeg tenker å kjøpe. http://cubus.com/no/Barn/Baby/Baby-50-86/Overall/7104008/71040084/ Eventuelt en body.

62-68? Datteren min kan fortsatt bruke ullbodyer i str 68, og nå er hun snart 11 mnd. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så blir jeg tante om ca 2 mnd. Nå sitter jeg å tenker på hva jeg skal kjøpe til den nyfødte? Klær er en selvfølge, men noe annet? Hva er "normalt"?

Hva gir jeg til jul som kommer en mnd etter på?

Hva hadde dere blitt glad for å få? :)

Alle våre nevøer, nieser og barnebarn har fått ett gullsmykke ved fødsel. Det er en varig gave og et minne for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre nevøer, nieser og barnebarn har fått ett gullsmykke ved fødsel. Det er en varig gave og et minne for resten av livet.

Jeg liker den idéen. Men samtidig er det blitt mer og mer populært med "fødselsgave" fra far til mor og eventuelt også fra mor til far. Så jeg ville kanskje dobbeltsjekket at ikke far har planer om å gi et spesielt smykke for hvert barn eller noe sånt. :)

Ellers har i alle fall jeg fått tips om ull. De har visst endel okei til en grei penge på sparkjøp. Og svigemor snakka om at hun skal strikke "kjørepose" til babyen vår. Når jeg googlet det fant jeg ut at veldig mange var fornøyd med det, spesielt de med vinterbabyer. Altså en slags pose-drakt med hull i sånn at man kan feste setebeltet inn der - så det blir godt å bevege seg i samtidig som det er lett å ta på og lett å ta av (iskald bil som plutselig blir varm er upraktisk om man har masse klær på de, sier de). Så om du finner noe sånt hadde kanskje det vært noe? Og sikkert greit å ikke ha de minste størrelsene, kjekt å kunne ha sånt litt lenger.

Edit: Og gratulerer med en utrolig søt toåring, Loke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den idéen. Men samtidig er det blitt mer og mer populært med "fødselsgave" fra far til mor og eventuelt også fra mor til far. Så jeg ville kanskje dobbeltsjekket at ikke far har planer om å gi et spesielt smykke for hvert barn eller noe sånt. :)

Ellers har i alle fall jeg fått tips om ull. De har visst endel okei til en grei penge på sparkjøp. Og svigemor snakka om at hun skal strikke "kjørepose" til babyen vår. Når jeg googlet det fant jeg ut at veldig mange var fornøyd med det, spesielt de med vinterbabyer. Altså en slags pose-drakt med hull i sånn at man kan feste setebeltet inn der - så det blir godt å bevege seg i samtidig som det er lett å ta på og lett å ta av (iskald bil som plutselig blir varm er upraktisk om man har masse klær på de, sier de). Så om du finner noe sånt hadde kanskje det vært noe? Og sikkert greit å ikke ha de minste størrelsene, kjekt å kunne ha sånt litt lenger.

Edit: Og gratulerer med en utrolig søt toåring, Loke!

Ja, kjørepose er gullverdt om vinteren! Den er helt topp :) Ang smykker så er jeg kanskje sær så ikke hør på meg men jeg synes vi fikk utrolig mye smykker.. til både fødsel og dåp, og synes det ble litt unødvendig. Jeg turde ikke å bruke når babyen var liten, og fikk veldig mye :P

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjørepose er gullverdt om vinteren! Den er helt topp :) Ang smykker så er jeg kanskje sær så ikke hør på meg men jeg synes vi fikk utrolig mye smykker.. til både fødsel og dåp, og synes det ble litt unødvendig. Jeg turde ikke å bruke når babyen var liten, og fikk veldig mye :P

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

For å være motvekten der så synes jeg sånt er utrolig hyggelig å ha nå som jeg er voksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt på hvem foreldrene er som mennesker jeg. Er de rocka og utradisjonelle folk så kanskje de synes det er et klenodium å få en body fra Gulp for eksempel:

121__body_tiss_1.jpg

Om de er tradisjonelle og konservative så kanskje et smykke til noen foreslår.

Er de praktiske, kjøp ull ull og atter ull. Ull er gull året rundt. Kjøp gjerne kvalitetsull (Nøstebarn, Joha, Janus, Troll etc), og kjøp i en størrelse babyen kan vokse litt i.

Og ikke for å toote mitt eget horn, men jeg synes baby conversene jeg hekler er en super nyfødtgave, og Garmen her inne får et slikt par av meg. (Det er ikke hemmelig akkurat, så jeg kan si det, pluss at det blir nok noe mer også. :P)

7148363771_834a4e3d2c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt på hvem foreldrene er som mennesker jeg. Er de rocka og utradisjonelle folk så kanskje de synes det er et klenodium å få en body fra Gulp for eksempel:

121__body_tiss_1.jpg

Om de er tradisjonelle og konservative så kanskje et smykke til noen foreslår.

Er de praktiske, kjøp ull ull og atter ull. Ull er gull året rundt. Kjøp gjerne kvalitetsull (Nøstebarn, Joha, Janus, Troll etc), og kjøp i en størrelse babyen kan vokse litt i.

Og ikke for å toote mitt eget horn, men jeg synes baby conversene jeg hekler er en super nyfødtgave, og Garmen her inne får et slikt par av meg. (Det er ikke hemmelig akkurat, så jeg kan si det, pluss at det blir nok noe mer også. :P)

7148363771_834a4e3d2c.jpg

De var kule! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ull har vært øverst på ønskelisten her også i alle år ;-) Men det jeg fikk aller mest bruk for var gassklutene jeg fikk av ei venninne som hadde hørt at babyer gulpet mye :lol:

Takk for gratulasjoner. Frukt var en big hit.

2 åringen min sa akkurat ' flink du er mamma ' når jeg delte opp poteter :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Du ER jo dritflink, loke! :D

Her sitter jeg og surfer på telefonen foran en gutt i et badekar med tre vannballonger. En, to, tre. Rød, gul, orange. En, to, tre. Rød, orange, gul. Ballong! Ballong! Ballong!

Ja, dere skjønner greia. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt på hvem foreldrene er som mennesker jeg. Er de rocka og utradisjonelle folk så kanskje de synes det er et klenodium å få en body fra Gulp for eksempel:

121__body_tiss_1.jpg

Om de er tradisjonelle og konservative så kanskje et smykke til noen foreslår.

Er de praktiske, kjøp ull ull og atter ull. Ull er gull året rundt. Kjøp gjerne kvalitetsull (Nøstebarn, Joha, Janus, Troll etc), og kjøp i en størrelse babyen kan vokse litt i.

Og ikke for å toote mitt eget horn, men jeg synes baby conversene jeg hekler er en super nyfødtgave, og Garmen her inne får et slikt par av meg. (Det er ikke hemmelig akkurat, så jeg kan si det, pluss at det blir nok noe mer også. :P)

7148363771_834a4e3d2c.jpg

*lavt mumle noe om at jeg har egentlig kjempelyst å kjøpe slike converse til venninna mi, ca når og hvor lenge passer de?*

ull har vært øverst på ønskelisten her også i alle år ;-) Men det jeg fikk aller mest bruk for var gassklutene jeg fikk av ei venninne som hadde hørt at babyer gulpet mye :lol:

Takk for gratulasjoner. Frukt var en big hit.

2 åringen min sa akkurat ' flink du er mamma ' når jeg delte opp poteter :lol:

Fant ull romperne fra Cubus på salg på wearhouse så da ble det 2! Ene er idet blå mønsteret jeg linket til, den andre er helt blå. De hadde dessverre ikke de grå på wearhouse :( Kjøpte også en fin tykk lue med god passform til ca 3mnd gamle(strl 44) og nyfødt votter :) Ble vist blått alt sammen, skulle gjerne kjøpt i andre farger, men det var dårlig utvalg fargemessig.

Ble forøvrig i størrelsen 62/68 så da satser jeg på at de kan brukes leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull. Og veldig dyrt, så det er alltid veldig kjekt å få i gave :) Ellers er det ganske vanskelig å si, for det spørs jo hva de har fra før- og hva andre og besteforeldre osv kjøper... Vi fikk mye bamser og leker osv, noe som var veldig unødvendig den første mnd (nå og for den sakskyld..) også er det bare å spørre hva de ønsker seg av gaver, noen ganger er nyttegaver av ting foreldrene ikke har kjøpt veldig kjekt :)

Takk for tips! :)

Alle våre nevøer, nieser og barnebarn har fått ett gullsmykke ved fødsel. Det er en varig gave og et minne for resten av livet.

Jeg har også tenkt på det, men lurte på om det var vanligere å gi ved dåp feks. Takk for tips! :)

Jeg ville tenkt på hvem foreldrene er som mennesker jeg. Er de rocka og utradisjonelle folk så kanskje de synes det er et klenodium å få en body fra Gulp for eksempel:

121__body_tiss_1.jpg

Om de er tradisjonelle og konservative så kanskje et smykke til noen foreslår.

Er de praktiske, kjøp ull ull og atter ull. Ull er gull året rundt. Kjøp gjerne kvalitetsull (Nøstebarn, Joha, Janus, Troll etc), og kjøp i en størrelse babyen kan vokse litt i.

Og ikke for å toote mitt eget horn, men jeg synes baby conversene jeg hekler er en super nyfødtgave, og Garmen her inne får et slikt par av meg. (Det er ikke hemmelig akkurat, så jeg kan si det, pluss at det blir nok noe mer også. :P)

7148363771_834a4e3d2c.jpg

Takk for tips! :)

Hva koster de skone, og hvor lenge passer de ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 350 for et par converse, og så koster de 32 å sende. Størrelse i følge oppskriften er 0-6 måneder, men gjetter de er litt store i størrelsen og vil vare lengre enn det. :)

Okei :) :) Jeg må tenke litt på den :)

Ellers:

belgian_malinois_infant_creeper.jpg?color=PetalPink&height=460&width=460

Det er viktig å forme de tidlig :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...