Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hehe, det blir fifty-fifty uansett. Enten jente eller gutt. Da har man 50% sjanse for å få rett uansett hva man tipper.

Jeg har først 3 gutter, så kom prinsessa to og et halvt år etter minstegutt. Det er en annerledes følelse å føde "sitt eget kjønn", en annerledes samhørighet. Men selvsagt ikke dårligere med gutter. Bare sånn "vi kan gjør jenteting sammen"-følelse. Dessverre er hun ikke en dukkeelsker sånn som moren, men ei skikkelig pappajente som liker best å være ute i fjøset og stelle med dyra. Ikke gale det heller, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Mamma ? Hente sjokolade til gutten din.'

Nesten så han fikk :lol:

Det er ikke bare meg han morer med snakket sitt , de har alltid en ' Ask sa ' historie når jeg henter i barnehagen. Det er ikke så mye hva han sier alltid, men måten det blir sagt på. Unger er kule dyr...

Og de blir kulere med alderen. Frem til puberteten tipper jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL imorgen 14.30, gleder meg litt nå! Kjenner sommerfugler i magen nå av tanken på det :D

ÅÅå lykke til :D

'Mamma ? Hente sjokolade til gutten din.'

Nesten så han fikk :lol:

Det er ikke bare meg han morer med snakket sitt , de har alltid en ' Ask sa ' historie når jeg henter i barnehagen. Det er ikke så mye hva han sier alltid, men måten det blir sagt på. Unger er kule dyr...

Og de blir kulere med alderen. Frem til puberteten tipper jeg :-P

:lol:

Du burde skrive ned ting han sier, det kan være kjempemorsomt å lese senere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen begynner vi på uke 20, så er halvveis nå. :)

Å, misunner deg slik! Dere må glede dere utrolig mye :D Gratulerer, og lykke til! :)

Jeg blir noe verpesyk av denne tråden altså..! *løpe ut*

Jeg også! Og det er farlig nære at jeg dropper pillene snart.... *Tviholde*

Samboeren visste at det var jente med en gang jeg ble gravid, han :lol: han sa til og med for noen år siden at "når du blir gravid, så blir det jente!". Og han hadde rett :P

Ikke for å være gledesdreper, men hvor mange muligheter er det? :D :D

Jeg er så verpesyk for tiden(vært siste 3 mnd., synes jeg har holdt meg bra!) at jeg går i butikker å titter på nyfødttøy. Jeg har til og med vurdert å kjøpe klær, og spare de til jeg blir mamma. Er det lov eller ikke? Føler det kanskje er litt spesielt. haha. Men åååh. Planen er jo egentlig ikke å få før jeg er utdanna og fått jobb, meeen.. :fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, misunner deg slik! Dere må glede dere utrolig mye :D Gratulerer, og lykke til! :)

Jeg også! Og det er farlig nære at jeg dropper pillene snart.... *Tviholde*

Ikke for å være gledesdreper, men hvor mange muligheter er det? :D :D

Jeg er så verpesyk for tiden(vært siste 3 mnd., synes jeg har holdt meg bra!) at jeg går i butikker å titter på nyfødttøy. Jeg har til og med vurdert å kjøpe klær, og spare de til jeg blir mamma. Er det lov eller ikke? Føler det kanskje er litt spesielt. haha. Men åååh. Planen er jo egentlig ikke å få før jeg er utdanna og fått jobb, meeen.. :fear:

Haha, det er ikke så veldig mange muligheter akkurat :lol: men da andre sa at det var gutt, så fikk de streng beskjed om at nei, det var jente! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en veldig gutte følelse. Og det stemte det

Har en liten gutt som ikke vil sove og ikke er interessert i mat i dag. Gråter og gråter, hadde temp på bare 38, han fikk en stikkpille siden det virket som han hadde fryktelig ubehag, endelig sover han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅå lykke til :D

:lol:

Du burde skrive ned ting han sier, det kan være kjempemorsomt å lese senere også! :)

Jepp. Men det er mest den fantastisk veslevoksne måten han sier ting på som er morsom , ikke akkurat hva han sier alltid :-P

Da sover han. Elsker leggetid. Det er nesten det koseligste med å ha barn :wub:

Edit:autocorrect :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men det er mest den fantastisk veslevoksne måtenhmåtenhsn sier ting på som er morsom , ikke akkurat hva han sier alltid :-P

Da må du ta opp på lydbånd, sånt er alltid en slager i konfirmasjoner og bryllup og sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta opp på lydbånd, sånt er alltid en slager i konfirmasjoner og bryllup og sånt ;)

De kommer stort sett litt sånn uanmeldte :-P

Forresten så tror jeg muligens 'slem mamma - kvoten ' blir brukt opp på Abba og Celine dion outing. Med mindre han blir gay da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Mamma ? Hente sjokolade til gutten din.'

Nesten så han fikk :lol:

Det er ikke bare meg han morer med snakket sitt , de har alltid en ' Ask sa ' historie når jeg henter i barnehagen. Det er ikke så mye hva han sier alltid, men måten det blir sagt på. Unger er kule dyr...

Og de blir kulere med alderen. Frem til puberteten tipper jeg :-P

Jeg gleder meg til vi får en jente som kommer med sånne gullkorn.

Vi har en slitsom og sutrete dag i dag; vil ikke amme, vil ikke ha grøt, vil bare av og til ha flaske, og vil ikke sove. Minner mistenkelig om tenner som kommer, men syns det er litt tidlig, i og med at begge foreldrene fikk tenner veldig seint, og hun strengt tatt ikke er mer enn snart 4 mnd med tanke på utvikling (men egentlig 6 mnd;) Men nå sover hun endelig, og mamman har fått vært en liten rekreasjonstur på Kiwi for å handle nødvendigheter. Noen dager er man bare blide hele dagen, mens noen er bare slitsomme... Ganske menneskelig egentlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer stort sett litt sånn uanmeldte :-P

Forresten så tror jeg muligens 'slem mamma - kvoten ' blir brukt opp på Abba og Celine dion outing. Med mindre han blir gay da.

Apropos Abba, så hadde jeg tenkt å si tidligere her at unger liker det fordi det er catcy. Om det er noen trøst, så hørte guttebarnet på DDE og Spice Girls når han var liten, og han hører skikkelig ikke på sånn musikk nå *flir*

Det er vel perioder på døgnet han prater mer enn ellers? Eksen pleide å ta opp når ungene lekte, så han har et par morsomme opptak av særlig datterbarnet som synger, med litt kunstneriske friheter på teksten og sånt. Vi fikk høre henne synge "Tre små lopper" i konfen hennes:

Vet du hva som hentet meg i går, tre små lopper danset tango i mitt hår

Den ene fikk jeg tak i, og den andre la på sprang, og den tredje satt på nesa mi og sang

Hippi haja hippi hippi ha (osv)

- med en noe asmatisk innhalering mellom hippi haja og hippi hippi ha :lol:

Ganske morsomt og koselig å høre på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Abba, så hadde jeg tenkt å si tidligere her at unger liker det fordi det er catcy. Om det er noen trøst, så hørte guttebarnet på DDE og Spice Girls når han var liten, og han hører skikkelig ikke på sånn musikk nå *flir*

Det er vel perioder på døgnet han prater mer enn ellers? Eksen pleide å ta opp når ungene lekte, så han har et par morsomme opptak av særlig datterbarnet som synger, med litt kunstneriske friheter på teksten og sånt. Vi fikk høre henne synge "Tre små lopper" i konfen hennes:

Vet du hva som hentet meg i går, tre små lopper danset tango i mitt hår

Den ene fikk jeg tak i, og den andre la på sprang, og den tredje satt på nesa mi og sang

Hippi haja hippi hippi ha (osv)

- med en noe asmatisk innhalering mellom hippi haja og hippi hippi ha :lol:

Ganske morsomt og koselig å høre på :ahappy:

Strengt tatt så babler han hele tiden.. kjeften går så i ett at det hender jeg ikke får med meg viktige meldinger som ' tisse'.. det eneste som stopper kjeften hans er hvis fremmede ser på han hehe..

Men det kommer mye morsomt ved leggetid egentlig, skal prøve å få tatt opp.

Gleder meg til han begynner å finne på egne sanger ! Det blir sikkert moro :-D

Hittil er han veldig opptatt av å lære seg sangene utenatt , den eneste kreative utskeielsen er at han gjerne gjentar den tekstlinjen han skjønner 2 ganger hvis den før eller etter er veldig lik og han ikke skjønner hva det betyr. Feks ' Bæ bæ lille lam , har du kroppen full. Jaja kjære barn , jeg har kroppen full ' Ull har visst ingen betydning :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, misunner deg slik! Dere må glede dere utrolig mye :D Gratulerer, og lykke til! :)

Tusen takk! :)

Og jeg syntes du kan kjøpe deg noen klær om du har lyst. Men det spørs om du tenker at nå som du har litt klær så er det veldig dumt å ikke ha noen å bruke dem på? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, verste ultralyd opplevelsen... Snakk om samlebånd service! Først så kommer vi inn til en mannlig mørkhudet mann. Jeg har virkelig ikke noe imot det, men han burde kunne snakke norsk?? Jeg sa at jeg var så langt på vei at det var helt uaktuelt med innvendig Ul, han ble skitt sur, og sa at han ikke visste om han gadd da?!??! Så kom det ei annen inn og sa han måtte i det minste prøve.. han surmulte veeeldig og endte med å prøve og jeg er 15 uker og seks dager på vei, og etter fem min sa han at han gadd ikke men at fosteret levde så lykke til videre... Mannen ble skikkelig sur og mente ul mannen ødela opplevelsen og jeg er litt enig... Burde være unødvendig med innvendig ul når jeg er så langt på vei ?? Selvsagt så fikk vi ikke bilde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, verste ultralyd opplevelsen... Snakk om samlebånd service! Først så kommer vi inn til en mannlig mørkhudet mann. Jeg har virkelig ikke noe imot det, men han burde kunne snakke norsk?? Jeg sa at jeg var så langt på vei at det var helt uaktuelt med innvendig Ul, han ble skitt sur, og sa at han ikke visste om han gadd da?!??! Så kom det ei annen inn og sa han måtte i det minste prøve.. han surmulte veeeldig og endte med å prøve og jeg er 15 uker og seks dager på vei, og etter fem min sa han at han gadd ikke men at fosteret levde så lykke til videre... Mannen ble skikkelig sur og mente ul mannen ødela opplevelsen og jeg er litt enig... Burde være unødvendig med innvendig ul når jeg er så langt på vei ?? Selvsagt så fikk vi ikke bilde :P

En som ikke var så innmari glad i jobben sin tydeligvis... Håper dere ikke får samme mannen neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "heldigvis" flyttet til neste gang :lol: Ellers hadde vi nok tatt resten av ul'ene og oppfølgingen privat tror jeg :) Men, det viktigste var jo at alt var fint og sprell levende!

Sant. Men man er jo litt opptatt av at alt skal være en hyggelig opplevelse;) Dumt hvis en sånn ting som den ULen hvor man får vite kjønn feks, blir ødelagt av dårlig stemning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det... Og det var jo første gangen og spesielt Lars var veldig veldig spent og jeg ble bare litt satt ut av surmulingen tror jeg. Er jo ikke normalt at voksne folk oppfører seg slikt, han gadd såvidt å se på meg når han mumlet at han ikke gadd mer og lykke til videre.. Jaja, da har jeg opplevd det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill, si fra til jordmoren din. Vi hadde også en kjip opplevelse på ord. UL, sa fra til jordmor og fikk ny. De må få beskjed om sånt rett og slett, slik at andre slipper det samme. Kjipt altså. Uakseptabelt faktisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud , da hadde jeg blitt sur ! Man kan da ikke oppføre seg sånn , UL er en big deal for de fleste ! Fikk dere sett noe av babyen?

Edit : kom på at jeg fikk innvendig ul frem til jeg var 20 uker på vei ? Men så var det om livmorhalsen min holdt stand de var mest opptatt av da. Ikke babyen nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...