Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Ser ingen inndragninger ved kragebeinet, men under ribbeina osv. Telte respirasjonsfrekvensen, og den var 48 (inkl. de gangene det tok en stund mellom vært innpust. Uregelmessig). Hun sover nå, og jeg prøver å få kontakt med legevakten. Må jo vente i en evighet.

Hun er til stede stort sett hele tiden, men hun er en sånn person som sjelden klager. Blid 99,9% av tiden, og fryktelig aktiv. Hun har dårligere allmenntilstand enn hun pleier...

Jeg vet ikke om det er særlig høyt , tror de skal ligge på rundt 40. Ask lå jevnt på rundt 60 når han ble lagt inn. Men da hadde det vart en stund.

Får håpe du kommer igjennom snart !

Det er så kjipt å være bekymret og godt å få fagfolk sitt syn ;-)

Edit:postet for raskt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ja, sånn var det. Jeg nølte litt, for det er lenge siden Ia var liten og svært lungesyk. Hun hadde (har) jo alvorlig astma og hyppige lungebetennelser før hun begynte på skolen, så for oss var det et astmategn :)

Det var flere leger som nevnte astma til oss også. Han har gjentakende problemer med luftveiene dessverre. Så astma er en naturlig ting å tenke på et barn med inndragninger. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så leit. Vi var innom Storgata 40 tidligere i dag for å få en resept. Snille damen sa at det var mange timers venting for sånt som ikke hadde bråhast. Da gikk vi og brukte penger på gamle bøker i steden. Nå har de jo et nytt køsystem der nede, så de minste og de sykeste blir prioritert. Det liker jeg veldig godt. Ryen har forstøverapparat, så hun kan få litt pustehjelp, hvis hun skulle bli dårligere i natt. Fortsatt god bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er særlig høyt , tror de skal ligge på rundt 40. Ask lå jevnt på rundt 60 når han ble lagt inn. Men da hadde det vart en stund.

Får håpe du kommer igjennom snart !

Det er så kjipt å være bekymret og godt å få fagfolk sitt syn ;-)

Edit:postet for raskt..

Nei, det er ikke så veldig høyt. Skal ligge mellom 25 og 40. Men den er som sagt VELDIG uregelmessig. Noen ganger tar det flere sekunder før hun puster inn igjen. Så det er det som bekymrer meg mest...

Og folkens: Takk for omtanke og klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen inndragninger ved kragebeinet, men under ribbeina osv. Telte respirasjonsfrekvensen, og den var 48 (inkl. de gangene det tok en stund mellom vært innpust. Uregelmessig). Hun sover nå, og jeg prøver å få kontakt med legevakten. Må jo vente i en evighet.

Hun er til stede stort sett hele tiden, men hun er en sånn person som sjelden klager. Blid 99,9% av tiden, og fryktelig aktiv. Hun har dårligere allmenntilstand enn hun pleier...

48 er er ikke ille i det hele tatt. 60 begynner å bli høyt. :)

Dårlig allmenntilstand kjenner du igjen altså. Da er de utafor og veldig reduserte. Selv et aktivt og blidt barn vises det godt på når de har dårlig allmenntilstand. :)

Håper du kommer gjennom snart ja. Det er uansett ikke noe akutt med henne, så prøv å ikke vær for bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så veldig høyt. Skal ligge mellom 25 og 40. Men den er som sagt VELDIG uregelmessig. Noen ganger tar det flere sekunder før hun puster inn igjen. Så det er det som bekymrer meg mest...

Hadde hun hatt pusteproblemer hadde du sett rask og kort pust i denne situasjonen. At hun venter noen sekunder vil jeg tippe er ganske normalt men at du kanskje ikke har lagt merke til det på ei frisk jente? Jeg gjør iallfall det samme, puster litt, pauser litt, puster igjen. Men nevn det til dem på øegevakten. Vi er jo ikke leger her inne, bare mødre med for mye erfaring med barn og pustebesvær. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere leger som nevnte astma til oss også. Han har gjentakende problemer med luftveiene dessverre. Så astma er en naturlig ting å tenke på et barn med inndragninger. :)

Vet du : jeg hadde kroniske luftveisproblemer i hele barndommen, bronkitt og lungebetennelse om hverandre og evig syk. Mamma ga opp å døpe meg for jeg ble aldri frisk nok :lol:

Men jeg er den eneste på morsiden som IKKE har astma-allergi. Reagerte litt på bær når jeg var liten , men ellers ingenting som kan minne om allergi.

Litt sånn for trøst siden jeg vet hvor ubehagelig det er å gå å smålure på hvor lenge man kan ha hund.

Noen er bare litt oftere syk som små , det positive er at vi blir sjeldent syke som større :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun hatt pusteproblemer hadde du sett rask og kort pust i denne situasjonen. At hun venter noen sekunder vil jeg tippe er ganske normalt men at du kanskje ikke har lagt merke til det på ei frisk jente? Jeg gjør iallfall det samme, puster litt, pauser litt, puster igjen. Men nevn det til dem på øegevakten. Vi er jo ikke leger her inne, bare mødre med for mye erfaring med barn og pustebesvær. :)

Fikk tak i de nå, og de sa hun burde bli sjekket av lege. Men hun sover nå, så venter litt. Joda, har lagt merke til at hun har pauser, men ikke såpass lenge som hun har nå. Hun puster liksom så rart... Og er veldig annerledes enn hun pleier å være. I dag har hun drukket to slurker med vann og litt velling. Hun pleier å tømme flasken ganske raskt til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du : jeg hadde kroniske luftveisproblemer i hele barndommen, bronkitt og lungebetennelse om hverandre og evig syk. Mamma ga opp å døpe meg for jeg ble aldri frisk nok :lol:

Men jeg er den eneste på morsiden som IKKE har astma-allergi. Reagerte litt på bær når jeg var liten , men ellers ingenting som kan minne om allergi.

Litt sånn for trøst siden jeg vet hvor ubehagelig det er å gå å smålure på hvor lenge man kan ha hund.

Noen er bare litt oftere syk som små , det positive er at vi blir sjeldent syke som større :lol:

Høres absolutt ut som en god plan og jeg hiver meg på den! Jeg er lei av å administrere Ventoline og Flutide og å høre ham hoste 50 ganger per natt. Utredning er et mareritt, standstill eller intrusive. VI skal inn på barneavd igjen nå i begynnelsen av oktober og jeg gruer meg som den ungen han er liksom.

Heldigvis er allmenntilstanden topp og han er aktiv og fornøyd. Det er det aller viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i de nå, og de sa hun burde bli sjekket av lege. Men hun sover nå, så venter litt. Joda, har lagt merke til at hun har pauser, men ikke såpass lenge som hun har nå. Hun puster liksom så rart... Og er veldig annerledes enn hun pleier å være. I dag har hun drukket to slurker med vann og litt velling. Hun pleier å tømme flasken ganske raskt til vanlig.

For lite væske vil gjøre slimet i lungene tykkere og gjøre det enda vanskeligere for henne å puste. Å få i henne væske er kjempeviktig med feber over lengre tid og enda viktigere når feberen går sammen med tung pust/slimhoste. Prøv saft, bær, whatever, smoothie, vær kreativ. Sunt kan du tenke på når hun er bedre igjen, det er unntak når man er syk. :) Så små barn blir fort dehydrerte, og det kan være alvorlig. Jeg hadde vært mer bekymret for væskeinntaket enn jeg var for pustingen slik du beskriver situasjonen.

Pokker som jeg misliker å se hvor mye jeg kan om dette da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som en god plan og jeg hiver meg på den! Jeg er lei av å administrere Ventoline og Flutide og å høre ham hoste 50 ganger per natt. Utredning er et mareritt, standstill eller intrusive. VI skal inn på barneavd igjen nå i begynnelsen av oktober og jeg gruer meg som den ungen han er liksom.

Heldigvis er allmenntilstanden topp og han er aktiv og fornøyd. Det er det aller viktigste.

Herregud , må du styre med det der enda? Her er vi helt medisinfrie , det eneste som behandles aktivt er atopien.

Vi trappet ned på ventoline og flutide ved hjelp av singular og har vel ikke brukt noe på snart en måned. Vi ' vet' det kommer tilbake til våren da , men det er i det minste under kontroll og forventet. Misunner dere ikke altså...

Ask var i det minste som en åpen bok sånn sett. Alt som kunne krysses med bjørk ga utslett , hevelse eller problemer med pust og øyne. Sånn sett var det veldig greit , trenger ikke lange utredningen da :lol:

Satser på at H bare er et fornuftig barn som sørger for å styrke immunforsvaret. Jeg har aldri hatt en eneste barnesykdom og var syk hvert skuddår frem til jeg fikk Ask hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite væske vil gjøre slimet i lungene tykkere og gjøre det enda vanskeligere for henne å puste. Å få i henne væske er kjempeviktig med feber over lengre tid og enda viktigere når feberen går sammen med tung pust/slimhoste. Prøv saft, bær, whatever, smoothie, vær kreativ. Sunt kan du tenke på når hun er bedre igjen, det er unntak når man er syk. :) Så små barn blir fort dehydrerte, og det kan være alvorlig. Jeg hadde vært mer bekymret for væskeinntaket enn jeg var for pustingen slik du beskriver situasjonen.

Pokker som jeg misliker å se hvor mye jeg kan om dette da.

Hun liker vann mye bedre enn saft osv. Har prøvd å lure i henne litt smoothie, men hun vil ikke ha noe særlig av det heller. Ja, er det jeg er mest bekymret over. Spesielt når vi akkurat har hatt om respirasjonssykdommer og dehydrering på skolen.

Huff, høres ikke gøy ut med barn som er syke så ofte. :console: Nevøen min (2 år) er syk ofte, han har astma tror de. I sommer fikk han falsk krupp også. Og på fredag falt han ned fra 1.5 meter, med hodet først i asfalten. Tur på legevakten, hvor de fikk beskjed om at det hadde gått fint. Idet de pakket sammen tingene sine for å dra, begynte han å kaste opp. Ambulanse til akuttmottaket på Ullevål. Noen barn er bare utrolig uheldige. Vi er heldige som har sluppet unna med at hun har vært syk kun tre ganger, selv om første gangen var livstruende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker vann mye bedre enn saft osv. Har prøvd å lure i henne litt smoothie, men hun vil ikke ha noe særlig av det heller. Ja, er det jeg er mest bekymret over. Spesielt når vi akkurat har hatt om respirasjonssykdommer og dehydrering på skolen.

Huff, høres ikke gøy ut med barn som er syke så ofte. :console: Nevøen min (2 år) er syk ofte, han har astma tror de. I sommer fikk han falsk krupp også. Og på fredag falt han ned fra 1.5 meter, med hodet først i asfalten. Tur på legevakten, hvor de fikk beskjed om at det hadde gått fint. Idet de pakket sammen tingene sine for å dra, begynte han å kaste opp. Ambulanse til akuttmottaket på Ullevål. Noen barn er bare utrolig uheldige. Vi er heldige som har sluppet unna med at hun har vært syk kun tre ganger, selv om første gangen var livstruende.

A har aldri vært spesielt glad i saft , men eplejuice blandet med vann går alltid ned. Det er mitt ' triks ' for å få i han væske. Kanskje det virker på E ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var kjempefin og medisinfri i sommer. Så har han blitt gradvis verre siden august.

Han er ikke syk så ofte egentlig, som sagt er han blid og glad og aktiv, jeg vil ikke kalle ham syk. Men han hoster, og surkler og hveser. Vi må komme til bunns i hvorfor.

Martine, prøv alt mulig av væske. Vær kreativ, ikke begrens deg til væske heller, men prøv ting som har mye væske i seg. Iskrem og Mr Freeze er forslag jeg hadde prøvd på et blunk. Det kan også lindre en sår hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har aldri vært spesielt glad i saft , men eplejuice blandet med vann går alltid ned. Det er mitt ' triks ' for å få i han væske. Kanskje det virker på E ?

Han var kjempefin og medisinfri i sommer. Så har han blitt gradvis verre siden august.

Han er ikke syk så ofte egentlig, som sagt er han blid og glad og aktiv, jeg vil ikke kalle ham syk. Men han hoster, og surkler og hveser. Vi må komme til bunns i hvorfor.

Martine, prøv alt mulig av væske. Vær kreativ, ikke begrens deg til væske heller, men prøv ting som har mye væske i seg. Iskrem og Mr Freeze er forslag jeg hadde prøvd på et blunk. Det kan også lindre en sår hals.

Takk for tips. Har prøvd det vi har her, men hun vil ikke ha noe særlig av noe av det. Nå sover hun da, så får jeg håpe hun blir litt bedre og tar til seg mer væske når hun våkner igjen.

Liam har også fått feber :/ Må være litt ekstra obs på at den ikke stiger for høyt fort jeg da, han kan lett få feberkramper siden jeg hadde det som liten

God bedring til Liam! Håper han slipper unna krampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var kjempefin og medisinfri i sommer. Så har han blitt gradvis verre siden august.

Han er ikke syk så ofte egentlig, som sagt er han blid og glad og aktiv, jeg vil ikke kalle ham syk. Men han hoster, og surkler og hveser. Vi må komme til bunns i hvorfor.

Martine, prøv alt mulig av væske. Vær kreativ, ikke begrens deg til væske heller, men prøv ting som har mye væske i seg. Iskrem og Mr Freeze er forslag jeg hadde prøvd på et blunk. Det kan også lindre en sår hals.

Kanskje gutta våre bytter på ? :lol:

Det er virkelig ikke kult å se de slite , selv om de klarer seg bra. Jeg merket forskjell på aktivitetsnivået og humøret til A når han ble bedre, så han var tydeligvis mer

plaget enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, Martine?

Synes H kjennes varm ut, så jeg vil gjette at feberen har kommet hit også. Kan virke som det er noe som går for tiden?

Loke, jeg vil helst ikke at de bytter på, for jeg har bestemte planer om at H skal være helt frisk og det lenge i løpet av nærmeste fremtid. Synes Ask kan holde seg sånn også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, Martine?

Synes H kjennes varm ut, så jeg vil gjette at feberen har kommet hit også. Kan virke som det er noe som går for tiden?

Loke, jeg vil helst ikke at de bytter på, for jeg har bestemte planer om at H skal være helt frisk og det lenge i løpet av nærmeste fremtid. Synes Ask kan holde seg sånn også. :)

Skal ærlig innrømme at jeg blir dypt overasket hvis A ikke blir dårlig på vårparten... Vi har sagt opp leiligheten her pga fukt , så hvis vi finner oss noe bedre så holder han deg nok fin bortsett fra i huden over vinteren.

'Alle ' er visst syke for tiden. A hadde svak feber for 3 uker siden men er ellers helt fin. Han er den eneste ungen jeg vet om under 5 som ikke har vært plaget med feber og forkjølelse de to siste ukene tror jeg ? Barnehagen var ganske så tynnet ut i forrige uke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt hun er bedre. Husk til neste gang at du kan med god samvittighet har lav terskel for både å ringe legevakten eller ta turen. Er du i tvil, så ring.

Høy feber som er vanskelig å få ned her også, hoste og tung pust. Høres veldig likt ut ja. Får bare følge med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt hun er bedre. Husk til neste gang at du kan med god samvittighet har lav terskel for både å ringe legevakten eller ta turen. Er du i tvil, så ring.

Høy feber som er vanskelig å få ned her også, hoste og tung pust. Høres veldig likt ut ja. Får bare følge med. :)

God bedring til H! Håper han kommer seg fort igjen :) Dersom E virker plaget igjen i kveld, så ringer jeg heller fastlegen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...