Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Grattis til Garmen!

Loke endret seg når jeg var gravid , han ble mer hensynsfull. I motsetning til terriertrynet som syntes magen var et springbrett.. det ble enda mer tydelig når ungen kom ut. Loke var så full av respekt at han knapt turde nærme seg babyen på 14 dager, Jonas tråkket gjerne på ungen når han skulle opp på fanget.

Når Loke vente seg til den lille krabaten var han aldri mer enn 1 m unna og han kunne ligge å titte på ungen i lange tider. De hadde ' samtaler '. Han ville blitt en fin lekeonkel han..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Litt annerledes enn her. Tok den kl sju på morran, før mannen skulle på jobb. Kikka på den samtidig.

Mannen: "Åh, det var skuffende. Jaja, stikker jeg da."

Jeg: "Duh, den der er ganske positiv altså".

*Stillhet leeeeeeeeeeenge*

Mannen: Åja, gratulerer, da!

Jeg: Jo, du og.

Mannen: Sååeh, reiser på jobb jeg da?

Jeg: Ja, jeg kunne tenke meg å sove litt til.

Jeg tror vi bare var så sjokka at det hele ble merkelig.. :lol:

:lol:

Er det lov å kreve magebilder?! :D

Jeg tok faktisk ett på mobilen her en dag for å vise Mari at jeg har fått mage, så skal se hva jeg finner :)

Grattis til Garmen!

Loke endret seg når jeg var gravid , han ble mer hensynsfull. I motsetning til terriertrynet som syntes magen var et springbrett.. det ble enda mer tydelig når ungen kom ut. Loke var så full av respekt at han knapt turde nærme seg babyen på 14 dager, Jonas tråkket gjerne på ungen når han skulle opp på fanget.

Når Loke vente seg til den lille krabaten var han aldri mer enn 1 m unna og han kunne ligge å titte på ungen i lange tider. De hadde ' samtaler '. Han ville blitt en fin lekeonkel han..

Åh, der rørte det seg litt i hormonene ja, ble helt :cry: jeg. De er nå fine de hundene :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte bilder Lill!

Mange spør meg om råd på hvordan jeg fikk A til å slutte så tidlig ( jeg fikk han ikke til å slutte, han kom på den greia selv ) og jeg anbefaler de alltid til å vente :lol:

Jovisst, hos gutter mener mange forskere at lang bleiebruk reduserer sædkvaliteten, men mye nakentid hjemme veier opp mye.

Spesielt de som skal ha en til synes det virker praktisk å ikke ha 2 bleiebarn, men de glemmer at med et lite barn har du ca 30 sek fra tisset blir annonsert til det kommer..

Der jeg før pakket med meg en ekstra bleie og en pakke våtservietter må jeg nå pakke med et par ekstra bukser , truser, sokker og sko..

I følge barnehagen har han sjeldne uhell i forhold til mange eldre barn , men han tisser mye hyppigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for gode tips. Jeg har kikka endel på billige klær på ellos feks. Lange tunikaer i stoff med stretch, men er litt usikker på om det er "nok" til gravidmage.. Jeg er 18 uker på vei og har allerede fått endel mage, så lover vel dårlig for den lille gravidmagen jeg hadde tenkt å få :lol:

Ang bukser så har jeg termin i februar. Så blir vel gjerne kaldt og upraktisk med tights og tunika/kjole.

Skal sjekke ut nettsiden deres. :)

Edit: der var det jammen masse fint til en grei penge. :)

Ja, jeg er egentlig veldig feil til å tipse, for min mage ble aldri enorm, jeg så bare litt kjukk ut... ;) Men likte veeeldig godt myke bukser og tights.

Red; Tjukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten kaste meg inn i tråden jeg også! Er straks 18 uker på vei, og er i fin form. Skjønt jeg har fått ganske diger mage alt :) Har kjent barnet sparke noen ganger, og det er noe av det mest utrolige jeg har opplevd. Jeg blir liksom helt strong>ression.gif:huh::D hver eneste gang! Gleder meg noe innmari til ultralyd om et par uker, blir spennende å se om det er gutt eller jente der inne :)

Forresten, har noen av dere merket at hundene deres oppfører seg litt annerledes etter/da dere ble gravide? Jeg syns det virker som om Garm prøver å være litt mer innpå meg når vi er hjemme, og når vi er ute ser det ut som han liksom strammer seg opp og går inntil meg når det går andre hunder forbi. Ikke sinna eller noe, bare mer tilstede liksom. Er jo ganske sannsynlig at han skal merke at jeg lukter og går annerledes og sånt, men han har ikke vært sånn før, når jeg har vært syk eller hatt mensen liksom :P

Gratulerer! Nå er vi mange som er ca likt på vei. :)

Ellie er innbilt drektig for første gang, og lager valpekasse i skapet. Jeg håper ikke hun mener at det er jeg som skal føde der! :lol:

Ellers så trives jeg veldig med å være gravid. Det er koselig og jeg er stort sett i god form og lykkelig. Syntes det også er koselig når folk kommenterer det, og vi koser oss med planlegging.

Men litt løpske hormoner gjorde at jeg våknet i natt for å gråte i fortvilelse? Det var litt unødvendig. Altså jeg er litt trist om dagen av naturlige årsaker, men det var ikke måte på hvor tragedie det skulle være midt på natten da.

Og jeg har vondt fra hoften og ned langs rumpa på den ene siden, så regner med at det er bekkenting.

Noe jeg kan gjøre for å forebygge? Går mye i marka hver dag, og er ikke sikker på om jeg blir verre eller bedre av det.

Går også på gravidyoga, og det føler jeg at jeg blir bedre av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting... Jeg er ganske liten (50kg, 158cm), og noen sa til meg en gang at det er mulig jeg må ta keisersnitt pga det. Stemmer dette? Hva avgjører om man må ta keisersnitt eller ikke?

Leste om det før jeg ble gravid (jeg er også ganske liten). Det sto (husker ikke hvor) at det er str på bekkenet som har noe å si, og det henger ikke nødvendigvis sammen med om du er liten eller stor. Så det at du er liten og slank i seg selv har ikke noe å si.

Red; og keisersnitt får du vel i utgangspunktet kun hvis vanlig fødsel er en fare for mor eller barn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få deg sånn pølsepute ihvertfall, det er deilig for hofta det! Jeg har utviklet et skikkelig nært forhold til min, og i tillegg har jeg stjælt meg noen ekstra puter så jeg kan støtte opp godt i rygg og nakke :)

Tenkte jeg skulle sjekke ut sånn gravid-yoga også. Hadde veldig utbytte av det før jeg ble gravid ihvertfall, og skal visst være veldig bra både med tanke på fødsel og resten av graviditeten. Men jeg så ikke akkurat elegant ut før magen kom, så jeg tror nok jeg må jekke ned litt til på selvrespekten først :)

Edit: ææh, det rant inn noen innlegg i mellomtida. Mente til Marie, selvfølgelig. Pølsepute har nok lite å si for keisersnitt. Jeg har aldri hørt om at ihvertfall størrelse på noe annet enn bekken skal ha noe å si for fødselen, men jeg har turt å lese ferdig kapittelet om fødsel i babyboka enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting... Jeg er ganske liten (50kg, 158cm), og noen sa til meg en gang at det er mulig jeg må ta keisersnitt pga det. Stemmer dette? Hva avgjører om man må ta keisersnitt eller ikke?

Mamma er på samme størrelse og hun har hatt 3 normale fødsler. Da burde asiatiske kvinner ha hyppigere keisersnitt vil jeg tro ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjorde helt riktig jeg, Loke. Du fulgte barnets signaler og kuttet bleiene når han var klar og viste interesse. Det hadde vært like feil å tvinge han å gå med bleie om han helst ikke vil tror jeg. Ja, kjipt med ekstraarbeid selvsagt, men er det ikke bleieslutt så er det noe annet om du skjønner.

Jeg er veldig lax på det der, jeg tror ikke det spiller noen rolle om barnet slutter sent eller tidlig så lenge man ikke bruker tvang i noen retning. H tisser på potte nå og da, jeg spør nå og da. Enn så lenge er det hit and miss. Det er litt shrug kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du gjorde helt riktig jeg, Loke. Du fulgte barnets signaler og kuttet bleiene når han var klar og viste interesse. Det hadde vært like feil å tvinge han å gå med bleie om han helst ikke vil tror jeg. Ja, kjipt med ekstraarbeid selvsagt, men er det ikke bleieslutt så er det noe annet om du skjønner.

Jeg er veldig lax på det der, jeg tror ikke det spiller noen rolle om barnet slutter sent eller tidlig så lenge man ikke bruker tvang i noen retning. H tisser på potte nå og da, jeg spør nå og da. Enn så lenge er det hit and miss. Det er litt shrug kjenner jeg.

Ja , herregud, han må styre det selv. Men det er ingenting å stresse med eller se veldig frem til. De aller fleste barn slutter med bleie etterhvert liksom, med mindre ungen tydelig viser at den har lyst så kan man gjerne la det ligge. 1 år og 9 mnd er upraktisk tidlig , selv nå når han har vært ' tørr' et par måneder er det virkelig styrete. Han la seg kl 19:30 , og måtte tisse 21:30...

Kusinen som er 1 år eldre sluttet med bleie noen uker etter A ( hun bruker fortsatt nattbleie da ) , men hun har tydelig større blære. A tisser 4 ganger så ofte og har mye kortere varslingstid.

Kroppen er liksom ikke kommet like langt som hodet :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få deg sånn pølsepute ihvertfall, det er deilig for hofta det! Jeg har utviklet et skikkelig nært forhold til min, og i tillegg har jeg stjælt meg noen ekstra puter så jeg kan støtte opp godt i rygg og nakke :)

Tenkte jeg skulle sjekke ut sånn gravid-yoga også. Hadde veldig utbytte av det før jeg ble gravid ihvertfall, og skal visst være veldig bra både med tanke på fødsel og resten av graviditeten. Men jeg så ikke akkurat elegant ut før magen kom, så jeg tror nok jeg må jekke ned litt til på selvrespekten først :)

Edit: ææh, det rant inn noen innlegg i mellomtida. Mente til Marie, selvfølgelig. Pølsepute har nok lite å si for keisersnitt. Jeg har aldri hørt om at ihvertfall størrelse på noe annet enn bekken skal ha noe å si for fødselen, men jeg har turt å lese ferdig kapittelet om fødsel i babyboka enda :P

Takk for tips, hadde ikke hørt om pølsepute før så det må sjekkes ut!

Går på yoga med 12 andre gravide og er vel ingen som ser så spesielt grasiøse ut, så man er i godt selskap! :lol:

Vi trener pusten, på å fokusere på den og beholde ro og konsentrasjon samtidig som ting rundt er vanskelig - (funker bare opptil et visst punkt når det gjelder fødsel innrømmer instruktøren :lol:) og gjør øvelser som styrker kroppen på de rette stedene i forhold til fødsel og det å bære på en mage og senere baby.

Det tas hensyn til store mager i øvelsene. Er veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia sluttet også tidlig med bleier. Det ble en del ekstra klesvask en periode og jeg husker jeg tok på bleie på 17 mai. Tiss og bunad passer dårlig sammen. Men i løpet av den sommeren før hun fyllte 2 var hun potte tett (vi reiste på hytta med potte under vogna, for fine frøkner tisser nemlig bare på sin egne røde potte :lol: ), trehjulsykkel, to svære kofferter og cdspiller på tog, tog og buss. Det var kanskje en grunn til at vi ble på hytta en fire ukers tid, når vi først reiste :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting... Jeg er ganske liten (50kg, 158cm), og noen sa til meg en gang at det er mulig jeg må ta keisersnitt pga det. Stemmer dette? Hva avgjører om man må ta keisersnitt eller ikke?

Jeg er bare 3 cm høyere enn deg (og den gangen veide jeg ikke mer enn 50 kg jeg heller *ler*), og min førstefødte veide 4 kg, så nei, jeg tror ikke det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstund..

Jeg : kanskje vi skal kjøpe bursdagsgave til Tuva i dag ?

A: ( veldig giret ) jaaaa! Ta på sko ! Kjøpe gave ! Tuva ! ( løper ut i gangen/ kjøkkenet )

Jeg : ( roper ) butikken er ikke oppe enda , den er stengt. Kjøpe gave etterpå ! Ask ? Aaask?? Ask !?

A: mamma ?

Jeg : ja ?

A: jeg HØRER mamma !

Noen ganger blir jeg helt satt ut :lol:

Jeg regner med jeg har gitt han den beskjeden når han har ropt på meg , men fra munnen hans hørtes det fryktelig rart ut ...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstund..

Jeg : kanskje vi skal kjøpe bursdagsgave til Tuva i dag ?

A: ( veldig giret ) jaaaa! Ta på sko ! Kjøpe gave ! Tuva ! ( løper ut i gangen/ kjøkkenet )

Jeg : ( roper ) butikken er ikke oppe enda , den er stengt. Kjøpe gave etterpå ! Ask ? Aaask?? Ask !?

A: mamma ?

Jeg : ja ?

A: jeg HØRER mamma !

Noen ganger blir jeg helt satt ut :lol:

Jeg regner med jeg har gitt han den beskjeden når han har ropt på meg , men fra munnen hans hørtes det fryktelig rart ut ...

:lol:

Jeg har en nevø på to år som plutselig begynte å si strengt "nok, pappa. Slutt!". En dag de kjørte bil så tulla pappaen hans med han, og det endte til slutt med setningen "nok, pappa. Slutt! Sitt fint og kjør bil!". Helt dønn alvorlig :lol:

Emilie er endelig feberfri! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg har en nevø på to år som plutselig begynte å si strengt "nok, pappa. Slutt!". En dag de kjørte bil så tulla pappaen hans med han, og det endte til slutt med setningen "nok, pappa. Slutt! Sitt fint og kjør bil!". Helt dønn alvorlig :lol:

Emilie er endelig feberfri! :D

Grattis med feberfri Emilie! Syke barn er det kjipeste som finnes..

Ungene blir jo bare morsommere og morsommere etterhvert som språket kommer.

Ask fikk druer og kjeks til lunsj og utbrøt : i alle dager ! Jammen heldig !

Hvor får de alt fra :lol: Han høres ut som en gamlis noen ganger.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er utrolig kjipt ja! Hun klager heldigvis sjelden, og er som regel blid selv om hun er dårlig. Men når hun sleit med pusten var det ikke så gøy for mammaen hennes altså!

Ja, de er utrolig morsomme når de begynner å snakke. Foreløpig sier Emilie bare pappa, takk, vovvov (eller voff) og bapp/vapp. Hva i h******betyr vapp/bapp? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...