Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

:gaah: Fullt utslag på ketoner nå. Testa for et par dager siden, og da var det bare spor, nå slår den ut på >16. Noe sykehus eller legevakt er faktisk ikke aktuelt i kveld, så jeg får bare prøve å drikke og teste igjen i morgen. Skjønner ikke at det kan gå så sykt fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: Fullt utslag på ketoner nå. Testa for et par dager siden, og da var det bare spor, nå slår den ut på >16. Noe sykehus eller legevakt er faktisk ikke aktuelt i kveld, så jeg får bare prøve å drikke og teste igjen i morgen. Skjønner ikke at det kan gå så sykt fort?

:console: Supertrist dag! Bare prøv å drikke det du klarer og behold noe mat og ta ny urinprøve i morgen og ta det derfra da..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper svigesøster kan. Hvis ikke vet jeg ikke :lol:

Nå bruker jeg ca 1 time til deg, men hvis det stresser deg, så kan jeg godt komme til deg i morgen, sånn at jeg evt. kan kjøre deg hvis det skjer noe? Evt. så må du bare ringe utenom også! Jeg bør være på jobb kl 16 i morgen, ellers så har jeg masse fri denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg ca 1 time til deg, men hvis det stresser deg, så kan jeg godt komme til deg i morgen, sånn at jeg evt. kan kjøre deg hvis det skjer noe? Evt. så må du bare ringe utenom også! Jeg bør være på jobb kl 16 i morgen, ellers så har jeg masse fri denne uken :)

åå er du svigersøster? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: Fullt utslag på ketoner nå. Testa for et par dager siden, og da var det bare spor, nå slår den ut på >16. Noe sykehus eller legevakt er faktisk ikke aktuelt i kveld, så jeg får bare prøve å drikke og teste igjen i morgen. Skjønner ikke at det kan gå så sykt fort?

Ikke tenk på det nå, du har det ikke bra og det har sikkert en sammenheng. :console:

Enig med Charleen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Oppdatering nederst. :)

Kanskje han kan være den første natten iallefall da. Jeg tror det er verdt det etter en så stor opplevelse sammen. Ikke sikkert man får sove, greit å ha noen å ligge å prate å kikke på den lille sammen med? Og hardt for han å reise fra dere vil jeg tro, selv om det ikke er langt.

Ja, det kan nok hende. Jeg tenker vi ser helt an hvordan ting føles, jeg. Kanskje er jeg helt avhengig av å ha han der og kanskje er det helt ok at han reiser. Og han må jo selvsagt få si sin mening om hva han vil. :)

Spennende, Soelvd! Hva skjer? I want the neeeeeeews!

Er det noen som har hørt noe ifra Soelvd?

Edit: ble fortalt at hun var pålogget FB, så da er hun vel ikke i noen fødsel akkurat nå :aww:

Bare så det er sagt så er jeg pålogga face på mobilen hele tiden, så har jeg batteri på mobilen vil jeg også stå som pålogga :lol:

Nå bruker jeg ca 1 time til deg, men hvis det stresser deg, så kan jeg godt komme til deg i morgen, sånn at jeg evt. kan kjøre deg hvis det skjer noe? Evt. så må du bare ringe utenom også! Jeg bør være på jobb kl 16 i morgen, ellers så har jeg masse fri denne uken :)

Åååh, du er nå god som gull! Jeg skal høre med svigesøster om hun er hjemme i hele morgen, hvis ikke skal du ikke se bort ifra at sier jatakk, evt tar en Haugesund-tur. ;)

Det ble maaaasse venting på sykehuset. Var der halv ni og kom hjem nå :P Målte rieaktivitet og hvordan babyen hadde det. Babyen trivdes godt og riene kom med uregelmessige mellomrom sånn som de har gjort etter aktivitet tidligere.

Jordmor mente det var et tidlig stadie på fødselen, men turte jo selvsagt ikke garantere noe. Men hun var opptatt av at mannen var med meg i natt og ba meg reise hjem og ta et par paracet sånn at jeg fikk sove godt før fødselen evt starter. Fikk tilbud om å undersøke åpning om jeg var bekymra, men jeg er jo som vanlig ikke bekymra og takket neitakk.

Så da reiste jeg lykkelig hjem igjen, glad for å komme hjem til hunden. :lol: Så får vi se i løpet av natten/morgendagen. Skulle i alle fall ha lav terskel for å ringe igjen og evt komme på undersøkelse :)

Sånn ellers tar riene seg fremdeles opp, korsryggen er vondere enn noen gang, magen er mye ømmere enn noen gang og kynnerne tar mer tar. Skal det eskalere så mye fra dag til dag får jeg et problem om et par dager :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gaah: Fullt utslag på ketoner nå. Testa for et par dager siden, og da var det bare spor, nå slår den ut på >16. Noe sykehus eller legevakt er faktisk ikke aktuelt i kveld, så jeg får bare prøve å drikke og teste igjen i morgen. Skjønner ikke at det kan gå så sykt fort?

Stress kan øke ketonnivået, og stress har du vel hatt nok av i dag. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Oppdatering nederst. :)

Ja, det kan nok hende. Jeg tenker vi ser helt an hvordan ting føles, jeg. Kanskje er jeg helt avhengig av å ha han der og kanskje er det helt ok at han reiser. Og han må jo selvsagt få si sin mening om hva han vil. :)

Bare så det er sagt så er jeg pålogga face på mobilen hele tiden, så har jeg batteri på mobilen vil jeg også stå som pålogga :lol:

Åååh, du er nå god som gull! Jeg skal høre med svigesøster om hun er hjemme i hele morgen, hvis ikke skal du ikke se bort ifra at sier jatakk, evt tar en Haugesund-tur. ;)

Det ble maaaasse venting på sykehuset. Var der halv ni og kom hjem nå :P Målte rieaktivitet og hvordan babyen hadde det. Babyen trivdes godt og riene kom med uregelmessige mellomrom sånn som de har gjort etter aktivitet tidligere.

Jordmor mente det var et tidlig stadie på fødselen, men turte jo selvsagt ikke garantere noe. Men hun var opptatt av at mannen var med meg i natt og ba meg reise hjem og ta et par paracet sånn at jeg fikk sove godt før fødselen evt starter. Fikk tilbud om å undersøke åpning om jeg var bekymra, men jeg er jo som vanlig ikke bekymra og takket neitakk.

Så da reiste jeg lykkelig hjem igjen, glad for å komme hjem til hunden. :lol: Så får vi se i løpet av natten/morgendagen. Skulle i alle fall ha lav terskel for å ringe igjen og evt komme på undersøkelse :)

Sånn ellers tar riene seg fremdeles opp, korsryggen er vondere enn noen gang, magen er mye ømmere enn noen gang og kynnerne tar mer tar. Skal det eskalere så mye fra dag til dag får jeg et problem om et par dager :lol:

Bare gi beskjed du :) Jeg har fri hele onsdagen også :)

Dette er spennende :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: Supertrist dag! Bare prøv å drikke det du klarer og behold noe mat og ta ny urinprøve i morgen og ta det derfra da..

Ikke tenk på det nå, du har det ikke bra og det har sikkert en sammenheng. :console:

Enig med Charleen!

Stress kan øke ketonnivået, og stress har du vel hatt nok av i dag. :hug:

Takk dere! Ja har stressa nok, og sikkert grått en liter med tårer (føles sånn), samt spist lite både i går og i dag. Så det kan vel forklare saken ja. Bonden sier samme som dere - drikke så mye jeg klarer nå, fått i meg rundstykker med ost og piffikrydder så det skal være tørst, og sjekke i morgen og eventuelt ringe lege om det ikke er godt på vei ned.

Og så spennenede Soelvd! :D Håper du får en god natt søvn til før det braker løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ellers tar riene seg fremdeles opp, korsryggen er vondere enn noen gang, magen er mye ømmere enn noen gang og kynnerne tar mer tar. Skal det eskalere så mye fra dag til dag får jeg et problem om et par dager :lol:

Tipper det har skjedd / skjer noe nå jeg. :ahappy:

Idag er det den O store termindatoen uten at baby i magen bryr seg så mye om det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble maaaasse venting på sykehuset. Var der halv ni og kom hjem nå :P Målte rieaktivitet og hvordan babyen hadde det. Babyen trivdes godt og riene kom med uregelmessige mellomrom sånn som de har gjort etter aktivitet tidligere.

Jordmor mente det var et tidlig stadie på fødselen, men turte jo selvsagt ikke garantere noe. Men hun var opptatt av at mannen var med meg i natt og ba meg reise hjem og ta et par paracet sånn at jeg fikk sove godt før fødselen evt starter. Fikk tilbud om å undersøke åpning om jeg var bekymra, men jeg er jo som vanlig ikke bekymra og takket neitakk.

Så da reiste jeg lykkelig hjem igjen, glad for å komme hjem til hunden. :lol: Så får vi se i løpet av natten/morgendagen. Skulle i alle fall ha lav terskel for å ringe igjen og evt komme på undersøkelse :)

Sånn ellers tar riene seg fremdeles opp, korsryggen er vondere enn noen gang, magen er mye ømmere enn noen gang og kynnerne tar mer tar. Skal det eskalere så mye fra dag til dag får jeg et problem om et par dager :lol:

Spennende :D

Tipper det har skjedd / skjer noe nå jeg. :ahappy:

Idag er det den O store termindatoen uten at baby i magen bryr seg så mye om det. :P

Men for hver dag som går er du en dag nærmere, Marie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Her skjer det ikke stort annet enn jeg har fått tidenes deiligste søvn - tenk at to paracet kan gjøre så mye. Våknet et par ganger av veldig vonde kynnere/rier og da var jeg ganske sikker på at det var i gang. Men så roet det seg igjen hver gang. Så da får se an videre i dag! Kjenner allerede at kynnerne er kraftifere og murringene verre enn i går.

Forresten, Marthe er så heldig at hun ligger i få-sms-når-babyen-er-født-gruppen på mobilen, så når hun er født oppdaterer hun dere nok ;-)

Prøver å stille meg inn på at det fremdeles kan ta noen uker. Og jeg våknet jo opp happy fordi jeg hadde fått sove lenge - så kanskje jeg klarer lure meg selv en stund til :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for hver dag som går er du en dag nærmere, Marie :)

Ja :)

Det hjelper å tenke på.

God morgen :) Her skjer det ikke stort annet enn jeg har fått tidenes deiligste søvn - tenk at to paracet kan gjøre så mye. Våknet et par ganger av veldig vonde kynnere/rier og da var jeg ganske sikker på at det var i gang. Men så roet det seg igjen hver gang. Så da får se an videre i dag! Kjenner allerede at kynnerne er kraftifere og murringene verre enn i går.

Forresten, Marthe er så heldig at hun ligger i få-sms-når-babyen-er-født-gruppen på mobilen, så når hun er født oppdaterer hun dere nok ;-)

Prøver å stille meg inn på at det fremdeles kan ta noen uker. Og jeg våknet jo opp happy fordi jeg hadde fått sove lenge - så kanskje jeg klarer lure meg selv en stund til :lol:

Det er litt motstridende mellom siste setningen i første - og det siste avsnittet ditt. :lol:

Men godt å høre at vi blir oppdatert. :ahappy:

Skal slutte å mase, siden jeg selv allerede har fått 3 meldinger og det er litt skuffende å måtte avkrefte at det er noe på gang!

4. natt uten søvn idag. Det er så fortvilende å ligge der å vri seg, stå opp, prøve å gå litt, prøve å ligge på den ene siden og så prøve å ligge på den andre siden. Opp og tisse hundre ganger i tilfelle det skal hjelpe. Og jeg vekker mannen HELE tiden selv om jeg prøver å være så stille som mulig i all min urolighet. Fordelen er at det ser lovende ut for kommende nattevåk med baby, enda så mye jeg bråker så blir han ikke noe sur. :wub: Skjønner ikke hvordan han klarer det!

Tilslutt sa han at jeg kunne prøve å ta en paracet, selv om jeg ikke har vondt noe sted så hjalp det mot de urolige bena i det minste.

Så i kveld tar jeg en før jeg legger meg og i natt SKAL jeg sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel you, Marie! De der søvnløse nettene mot slutten var noe av det tyngste med å gå gravid syns jeg.. også hjelper det så lite når folk gir gode råd som å "nyte tiden" og "sove mens man kan". Ble mannevond av mindre, jeg :| Lasta ned noe avspenningsøvelser som jeg hørte på med ipod på senga. Det hjalp en smule..

Skjønner jeg må titte inn her oftere..spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt motstridende mellom siste setningen i første - og det siste avsnittet ditt. :lol:

Men godt å høre at vi blir oppdatert. :ahappy:

Skal slutte å mase, siden jeg selv allerede har fått 3 meldinger og det er litt skuffende å måtte avkrefte at det er noe på gang!

4. natt uten søvn idag. Det er så fortvilende å ligge der å vri seg, stå opp, prøve å gå litt, prøve å ligge på den ene siden og så prøve å ligge på den andre siden. Opp og tisse hundre ganger i tilfelle det skal hjelpe. Og jeg vekker mannen HELE tiden selv om jeg prøver å være så stille som mulig i all min urolighet. Fordelen er at det ser lovende ut for kommende nattevåk med baby, enda så mye jeg bråker så blir han ikke noe sur. :wub: Skjønner ikke hvordan han klarer det!

Tilslutt sa han at jeg kunne prøve å ta en paracet, selv om jeg ikke har vondt noe sted så hjalp det mot de urolige bena i det minste.

Så i kveld tar jeg en før jeg legger meg og i natt SKAL jeg sove.

Duh, ikke påpek sånt, da :whistle: Jeg er nok litt delt. En del av meg er superspent, den andre delen vil sove mer. Men i går, når jeg hadde stått opp klokka sju på morgenen etter 5 timer med søvn så var jeg ikke gira på fødsel, er ok å sove litt først. :lol:

Åh, føler med deg. Jordmoren jeg snakka med i går var veldig klar på at jeg heller skulle ta paracet og sove godt så jeg fikk hvile skikkelig før fødsel enn å droppe paraceten. Jeg er ikke så glad i paracet nå som jeg er gravid, men jeg ser verdien i god søvn også.

Mente ikke at noen maste, altså. :) Hyggelig at folk er spente! Eneste er som du sier, det er litt dumt å skuffe folk hele tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ, har allerede fått innkalling til sykehuset. 28. februar er ikke lenge til! Det er til sjekk av tvillingene tror jeg. Også har jeg fått time til jordmor på sykehuset i april. Da er det for å snakke om fødselsangsten. Mye greier :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel you, Marie! De der søvnløse nettene mot slutten var noe av det tyngste med å gå gravid syns jeg.. også hjelper det så lite når folk gir gode råd som å "nyte tiden" og "sove mens man kan". Ble mannevond av mindre, jeg :| Lasta ned noe avspenningsøvelser som jeg hørte på med ipod på senga. Det hjalp en smule..

Skjønner jeg må titte inn her oftere..spennende!

Haha, det er så sant!

Når fødte du i forhold til termin igjen forresten?

Duh, ikke påpek sånt, da :whistle: Jeg er nok litt delt. En del av meg er superspent, den andre delen vil sove mer. Men i går, når jeg hadde stått opp klokka sju på morgenen etter 5 timer med søvn så var jeg ikke gira på fødsel, er ok å sove litt først. :lol:

Åh, føler med deg. Jordmoren jeg snakka med i går var veldig klar på at jeg heller skulle ta paracet og sove godt så jeg fikk hvile skikkelig før fødsel enn å droppe paraceten. Jeg er ikke så glad i paracet nå som jeg er gravid, men jeg ser verdien i god søvn også.

Mente ikke at noen maste, altså. :) Hyggelig at folk er spente! Eneste er som du sier, det er litt dumt å skuffe folk hele tiden :lol:

Jeg er også litt delt, vil at det skal sette igang men det er jo litt skummelt også.

Og takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysøren her i England er de fortsatt skikkelige konservative! Jeg var på sånn staselig middag med jobben i helgen, og under en av talene kommer en fersk mamma og setter seg ved bordet mitt med nøstet på armen. "så sprekt at hun drar ut, og så godt hun ser ut!" Tenkte jeg, og tenkte ikke over at hun ammet engang. Gjett om det var dagens snakkis på jobben da! "Maken til vulgæritet, sånn gjør man da ikke, get a room!" :lol: Jeg prøvde forsiktig å si at jeg trodde verden var litt mer liberal, at man i norge ammer overalt, men det falt ikke i god gjord, sånn var det IKKE i storbritannia :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...