Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Kjemperolig, er allerede stor forbedring at vi befinner oss på samme side av landet og ikke 1200 km unna som sist gang :lol: Han tar alt veldig kult egentlig.

Blir det helt krise kan sikkert mannen din hente bilen og plukke dere opp utenfor inngangen også :lol:

Haha. En liten forbedring siden sist da, ja :lol:

Ja, det kan han sikkert. Betyr det at jeg har tatt med for få klær? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Melde seg av sonen eller graviditeten? :lol: Sistnevnte tror jeg er vanskelig... :P Ang tegn så kan det vel like gjerne starte på en to tre som med masse tegn på forhånd. Og om det gjør det blir jeg litt furt, hvorfor skal du slippe disse plagene :lol:

Hva sier deres bedre halvdeler nå som det nærmer seg? Her er jeg den rolige som i grunn ikke stresser mens mannen har passa på at vi har alle nr på plass, forsikret seg 100% om at vi ikke skal ringe føden og er generelt stressa. Godt vi ikke er sånn begge to :P

Så har vi pakket det Tuva skal ha på seg når vi reiser hjem. Hun får ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, lue, votter (?) og en "vinterdress" å ha utenpå der igjen. Da fryser hun vel ikke i hjel på de 100 meterne til bilen, vel? :P

Graviditeten :lol: Og det hadde jeg ikke tenkt på som et alternativ, så det var litt oppmuntrende! :lol:

Jeg syntes ingen av oss er noe spesielt stressa egentlig, men om jeg må velge en så er det definitivt meg. :P

Høres koselig ut at han passer så godt på!

Noe av det samme har vi pakket til vår baby også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeten :lol: Og det hadde jeg ikke tenkt på som et alternativ, så det var litt oppmuntrende! :lol:

Jeg syntes ingen av oss er noe spesielt stressa egentlig, men om jeg må velge en så er det definitivt meg. :P

Høres koselig ut at han passer så godt på!

Noe av det samme har vi pakket til vår baby også. :ahappy:

Min teori er at han blir litt stressa fordi jeg er så rolig - og fordi han er stressa må jeg være motvekten og er rolig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo ganske god tid på å finne en løsning, kanskje det finnes familie eller venner som kjenner hundene og som kan ha nøkkel el i tilfelle noe skjer? Vi hadde avtale med foreldrene mine om at de skulle ta Linux når fødselen startet, og de fikk nøkkel ganske tidlig slik at vi bare kunne la han være igjen hjemme hvis noe skulle skje. Avtalen var at de kunne ta over raskt og passe lenge hvis nødvendig. Vi var utrolig glad for at vi hadde ordnet oss tidlig når L kom i uke 32. Etter tette kontroller på slutten ante jeg at jeg ble innlagt da vi dro på den siste kontrollen så vi tok med Linux og satt han av hos våre foreldre. Og det ble han i fem uker til vi kom hjem igjen. Veldig greit å slippe å tenke på om han hadde det bra i den situasjonen.

Når det er sagt er det jo god sjanse for at dette går helt fint:) men bare det å vite at noen kan avlaste litt i den første perioden, og å ha avklart det tidlig, kan jo være greit.

Ja, det er derfor jeg har begynt å tenke på det allerede nå. Det er greit å ha en plan :) Det beste hadde vært en person som kunne avlaste litt etter at vi har kommet hjem også, ser nemlig for meg at det er bittelitt mer stress med to enn med èn... :aww: Også synes jeg jo at hundene også skal ha det bra oppi det hele, det er ikke deres skyld at vi plutselig skal ha unger liksom. De må jo få tur og oppmerksomhet de og. Også tenker jeg at tvillingsvangerskap kan bli veldig tungt etterhvert, og da kan det bli vanskelig å ha hund før fødselen også. Så det kan fort bli en lang periode vi trenger hjelp. (Det opplagte er såklart at mannen tar seg av turing og hundestell, men han har jobb på sjøen han... Så han er borte i perioder. Han kan ikke være hjemme bare fordi jeg er gravid. Siden det er to, trenger vi virkelig pengene :lol: )

Wednesday; det høres skummelt ut, men håper alt er i orden! Dere får sikkert veldig god oppfølging gjennom svangerskapet! :)

Oppfølging blir det masse av ja :) Men er det noe alvorlig galt, er det bare så mye man kan gjøre med det liksom. Men jeg prøver å ikke svartmale for mye, altså :aww: Først må jeg nå snakke med legen som tok UL. Hvis de er greit adskilt der inne og har hver sin fostersekk og sånn, er det jo gode sjanser for at det går bra :)

Edit: Æsj, jo mer jeg leser, jo skumlere blir det. ALT er farligere når de er enegga. Det er vanskelig å måtte vente helt til mandag med å ringe legen. Men kanskje sykehuset har mottatt bildene alt? Går det an å ringe dit på en søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Æsj, jo mer jeg leser, jo skumlere blir det. ALT er farligere når de er enegga. Det er vanskelig å måtte vente helt til mandag med å ringe legen. Men kanskje sykehuset har mottatt bildene alt? Går det an å ringe dit på en søndag?

:console:

Vil tro det går helt fint å ringe sykehuset på en søndag, ville prøvd hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sære dere er, da. Tran er jo godt. Jeg drakk det som belønning når jeg hadde tatt den fæle sana solen :lol:

Melde seg av sonen eller graviditeten? :lol: Sistnevnte tror jeg er vanskelig... :P Ang tegn så kan det vel like gjerne starte på en to tre som med masse tegn på forhånd. Og om det gjør det blir jeg litt furt, hvorfor skal du slippe disse plagene :lol:

Hva sier deres bedre halvdeler nå som det nærmer seg? Her er jeg den rolige som i grunn ikke stresser mens mannen har passa på at vi har alle nr på plass, forsikret seg 100% om at vi ikke skal ringe føden og er generelt stressa. Godt vi ikke er sånn begge to :P

Så har vi pakket det Tuva skal ha på seg når vi reiser hjem. Hun får ullbody, ullstrømpebukse, ullsokker, lue, votter (?) og en "vinterdress" å ha utenpå der igjen. Da fryser hun vel ikke i hjel på de 100 meterne til bilen, vel? :P

Så spennende med maserier! :)

Min bedre halvdel er klin rolig, akkurat som meg :) Han ble litt bekymret da jeg sa jeg hadde en litt heavy kynner ved middagsbordet her om dagen, men det var mest fordi han ikke visste helt hva det var, eller om det var farlig :) Søte mannen.

Tipper Tuva (for et fint navn! står på listen hos oss og faktisk, vi har ikke klart å bestemme oss helt enda) får en finfin hjemmreise i de klærne der:)

I kveld har vi hatt besøk av et vennepar med verdens søteste lille baby på 4 uker. Hun ble født 3 uker for tidlig og jeg husker jeg var grisemisunnelig da hun ble født. Vi fikk jo høre når de var på vei til sykehuset, fikk telefon av pappaen etter hun hadde kommet etc, og jeg husker jeg nesten begynte å grine for jeg var så klar for å møte vår egen lille (og ikke minst at fødselen skulle være over på null komma nix som de..).

Tøtta i magen har vært helt sykt aktiv i dag, det har liksom ikke vært måte på hvor gladlaks hun har vært inni der og jobbet som bare det. Og det er jo veldig hyggelig, men det går an å slappe av innimellom liksom..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med maserier! :)

Min bedre halvdel er klin rolig, akkurat som meg :) Han ble litt bekymret da jeg sa jeg hadde en litt heavy kynner ved middagsbordet her om dagen, men det var mest fordi han ikke visste helt hva det var, eller om det var farlig :) Søte mannen.

Tipper Tuva (for et fint navn! står på listen hos oss og faktisk, vi har ikke klart å bestemme oss helt enda) får en finfin hjemmreise i de klærne der:)

Hyggelig når de bryr seg og bekymrer seg. :) Det er jo liksom ikke så mye annet de kan gjøre oppi alt det her. :)

Ja, vi har jo, ikke spesielt overraskende, forelsket oss helt i navnet. :lol: Men jeg hadde mange favoritter i samme "dur". Tuva, Nora og Eira på topp tre :lol:

Navn er ikke lett altså. Vi ble bare plutselig veldig enige. Men holder mulighetene åpne for at hun kanskje ikke ligner på Tuva - da velger vi bare noe annet. Men litt koselig å ha noe å kalle henne synes jeg :wub:

Farlig med andre babyer altså. Har en nevø som er blitt 3 mnd nå og han er SÅ herlig. Men utviklinga går skremmende fort så jeg ser virkelig godt at jeg må nyte hvert øyeblikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel - rent syt

:gaah: ! Morgenkvalme my a**... Er minst kvalm om morran jeg. *snurt* Men om kvelden? Du store tid... gikk ut til kaniner da siste av dagens pille hadde begynt å virke, så jeg var ikke kvalm, var inne hos dem litt - satt mest på en kasse og så på dem. Og så henta jeg hunder og gikk 150 meter og stod og så på at de herja og gikk rolig inn igjen, så kom jeg inn og kjenner lukta av fjøs og kakao og der var det gjort. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel - rent syt

:gaah: ! Morgenkvalme my a**... Er minst kvalm om morran jeg. *snurt* Men om kvelden? Du store tid... gikk ut til kaniner da siste av dagens pille hadde begynt å virke, så jeg var ikke kvalm, var inne hos dem litt - satt mest på en kasse og så på dem. Og så henta jeg hunder og gikk 150 meter og stod og så på at de herja og gikk rolig inn igjen, så kom jeg inn og kjenner lukta av fjøs og kakao og der var det gjort. :gaah:

Æsj da! Skal få en sånn: :hug:

Tuf og Terho hadde nok drept hverandre, men Joshi kunne jo vært her da Wed :-) Får helt fnatt at jeg skummer meg gjennom masse ungeprat for å følge med på deg, må være eneste jenta her inne som syntes unger er litt æsj :-P

Ååååååååå! Kunne hun virkelig?? Kan bli lenge altså! Dvs, jeg aner jo ikke. Tuf er strengt tatt den enkleste av dem, så han skal det gå an å få plassert et annet sted :D Joshi dreper jo tisper, men om hun funka godt med Terho sist, hadde det jo vært fantastisk! :D Hun krever ikke mye, bare mat og kos!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå! Kunne hun virkelig?? Kan bli lenge altså! Dvs, jeg aner jo ikke. Tuf er strengt tatt den enkleste av dem, så han skal det gå an å få plassert et annet sted :D Joshi dreper jo tisper, men om hun funka godt med Terho sist, hadde det jo vært fantastisk! :D Hun krever ikke mye, bare mat og kos!

Altså, nå bor jeg tre og en halv time-ish unna en vei, så for alle er det jo best om du finner noe nærmere ;) Men jeg kan jo fungere som nødstilfelle :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå bor jeg tre og en halv time-ish unna en vei, så for alle er det jo best om du finner noe nærmere ;) Men jeg kan jo fungere som nødstilfelle :)

Ja, det er jo sant. Da måtte vi kommet med henne i god tid før, og det er jo vanskelig når vi ikke vet når ting skjer :P Men kan jo hende vi finner en løsning på det. Da vet vi i allefall at du kan :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig når de bryr seg og bekymrer seg. :) Det er jo liksom ikke så mye annet de kan gjøre oppi alt det her. :)

Ja, vi har jo, ikke spesielt overraskende, forelsket oss helt i navnet. :lol: Men jeg hadde mange favoritter i samme "dur". Tuva, Nora og Eira på topp tre :lol:

Navn er ikke lett altså. Vi ble bare plutselig veldig enige. Men holder mulighetene åpne for at hun kanskje ikke ligner på Tuva - da velger vi bare noe annet. Men litt koselig å ha noe å kalle henne synes jeg :wub:

Farlig med andre babyer altså. Har en nevø som er blitt 3 mnd nå og han er SÅ herlig. Men utviklinga går skremmende fort så jeg ser virkelig godt at jeg må nyte hvert øyeblikk :)

Vi har skremmende lik smak i navn, blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt! Jeg har ikke klart å sette noe endelig navn på henne enda, må nesten få treffe henne først. Hittil blir hun bare kalt Minibug :) (svigerinnen min lurte forsiktig på om vi ikke var klar over at det betydde insekt :D )

Advarsel - rent syt

:gaah: ! Morgenkvalme my a**... Er minst kvalm om morran jeg. *snurt* Men om kvelden? Du store tid... gikk ut til kaniner da siste av dagens pille hadde begynt å virke, så jeg var ikke kvalm, var inne hos dem litt - satt mest på en kasse og så på dem. Og så henta jeg hunder og gikk 150 meter og stod og så på at de herja og gikk rolig inn igjen, så kom jeg inn og kjenner lukta av fjøs og kakao og der var det gjort. :gaah:

Morgenkvalme er den mest misvisende betegnelsen ever!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du her og hvordan går det?

Stor klem til deg Rak, kvalme er det jeg var mest redd for omtrent...

Ja, nå er jeg spent på hvordan det går med Soelvd! :banana:

Fremdeles her og ingenting spennende å meddele :lol: De kom med 10 min mellomrom i hele går kveld, i natt har jeg tidvis våkna og trodd det skjedde noe mer fordi de har vært så kraftige og kommet med endel magevondt, men det ga seg igjen. Så har de fortsatt med 10 min i hele dag.

Så nå lurer jeg på om jeg skal sjekke om føden vil sjekke meg i tilfelle noe er i gang. Samboer skal jobbe så langt unna at han i verste fall har 3 timer reisevei hjem igjen i tillegg til at vi har 1 time til sykehuset. Så OM noe skulle være på gang hadde det jo vært kjekt å vite. Men jeg må innrømme at jeg ikke har spesielt lyst :P

Vi har skremmende lik smak i navn, blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt! Jeg har ikke klart å sette noe endelig navn på henne enda, må nesten få treffe henne først. Hittil blir hun bare kalt Minibug :) (svigerinnen min lurte forsiktig på om vi ikke var klar over at det betydde insekt :D )

Så kjekt at flere har god smak i navn, da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting har startet så er det som regel ingen tvil altså, soelvd. :) Da jeg fikk rier så visste jeg 100% sikkert at fødselen var i gang.

Det er jo kjipt å dra hele den lange veien bare for å bli sendt hjem igjen.

For å være Debbie Downer så hadde min svigerinne maserier i tre uker. Nå tviler jeg på at det er tilfelle hos deg, heldigvis. :)

Men, siden du har lang kjørevei så ville ikke jeg ventet altfor lenge hjemme når riene kommer. Det er helt j*vlig å sitte fastspent i bil når riene er sterke, vi hadde bare 20 min reisevei og det var absolutt mer enn nok for å si det sånn. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting har startet så er det som regel ingen tvil altså, soelvd. :) Da jeg fikk rier så visste jeg 100% sikkert at fødselen var i gang.

Det er jo kjipt å dra hele den lange veien bare for å bli sendt hjem igjen.

For å være Debbie Downer så hadde min svigerinne maserier i tre uker. Nå tviler jeg på at det er tilfelle hos deg, heldigvis. :)

Men, siden du har lang kjørevei så ville ikke jeg ventet altfor lenge hjemme når riene kommer. Det er helt j*vlig å sitte fastspent i bil når riene er sterke, vi hadde bare 20 min reisevei og det var absolutt mer enn nok for å si det sånn. :D

Joda, jeg vet jeg forstår det når det virkelig starter. Men modningsriene er visstnok de første cm-erne. Noe som vil si at man gjerne får raske fødsler etter hva jeg leser og hva de jeg kjenner har erfart. Og DA passer det dårlig at mannen er langt unna når det drar på for fullt :lol:

Men du nevner maserier. Og der er visst forskjell på det og modningsrier. Fordi modningsriene er effektive mens maseriene ikke gjør en dritt. Men det er jo umulig å vite uten å få det sjekka :P

(Og med min flaks er det sikkert maserier forresten. Og de holder sikkert på helt til overtidstimen 25. februar :lol: ).

Ellers har bekkenet blitt MYE bedre de siste to dagene også. Har prøvd å tenke over hva jeg har gjort annerledes, men så leste vi kalenderen for uke 38 i går og da stod det at bekkenplagene kan lette litt når babyen kryper lenger ned. DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje stikke på legekontoret for å sjekke åpning i morgen hvis du trenger litt mer klarhet? :)

Spørs om det er noen annen måte å vite forskjellen på kroppens masing og modning. Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom på sykehuset, etter fem timer med sterke rier hjemme, og det tok fortsatt 14-15 timer før Litjmainn var ute. Det er jo så individuelt dette. Noen bruker jo bare et par timer, mens andre holder på i flere døgn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje stikke på legekontoret for å sjekke åpning i morgen hvis du trenger litt mer klarhet? :)

Spørs om det er noen annen måte å vite forskjellen på kroppens masing og modning. Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom på sykehuset, etter fem timer med sterke rier hjemme, og det tok fortsatt 14-15 timer før Litjmainn var ute. Det er jo så individuelt dette. Noen bruker jo bare et par timer, mens andre holder på i flere døgn. :)

Nei, det er nok ingen annen måte å vite det på. Som du sier er det jo så individuelt, så det blir jo bare for å forsikre seg om at ikke noe er virkelig i gang. Noen går jo med 2-3 cm åpning leenge også. Venninnen jeg snakket med sist hadde modningsrier i 7 dager. Og når de plutselig satte i gang for alvor og de kom på sykehuset var det 8 cm og ungen var ute en time etterpå. Og det er det jeg har i bakhodet, for skulle noe sånt skje så rekker faktisk ikke mannen det, men om vi på forhånd vet at "oi, her var det modent og her skjer ting" så kan han kanskje jobbe litt nærmere. Får kjenne litt på mage( :lol: )følelsen i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrtfødsel er heldigvis svært uvanlig og enda sjeldnere hos førstegangsfødende. :) Men om du er urolig og usikker så skal du gjøre det du trenger for å få ro i sjela. Jeg er veldig pro minst mulig stress nå i de siste ukene. Ring føden om du er usikker, eller dra til legen i morgen. Mannen din kan absolutt vente med å dra på jobb til du har fått bekreftet at fødselen ikke er i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrtfødsel er heldigvis svært uvanlig og enda sjeldnere hos førstegangsfødende. :) Men om du er urolig og usikker så skal du gjøre det du trenger for å få ro i sjela. Jeg er veldig pro minst mulig stress nå i de siste ukene. Ring føden om du er usikker, eller dra til legen i morgen. Mannen din kan absolutt vente med å dra på jobb til du har fått bekreftet at fødselen ikke er i gang. :)

Joda, men med potensielt 4 timer til sykehuset trenger det ikke være styrtfødsel for at han skal gå glipp av det :lol: Får se an, jeg stresser absolutt ikke, prøver bare å tenke fornuftig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Sindre hadde jeg ikke en eneste kynner før riee plutselig startet med et bang.
Med Magnus gikk jeg i 3 uker med kynnere. 1 uke før fødsel trodde vi faktisk fødsel var i gang, og det trodde sykehuset også. Ble lagt inn med kraftige "rier" som ikke førte noen vei, og etter 12 timer dabbet av. En uke senere gikk vannet, og da kom riene etter 5 min- igjen med et bang. Kraftige om med 3 min imellom med en gang.

Wed: Vi ordnet det slik at mannen pendlet mellom hunder og hjemmet. Han fikk "pleiepenger" den første uka, så han slapp å være på jobb (ved premature fødsler kan fedre ved enkelte tilfeller få innvilget dette)
Ellers kan vi godt være kriseløsning for Tuf. Vi har jo bare to jenter her, så gutter på besøk pleier å være uproblematisk. Men vi bor jo langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...