Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Åååh, så spennende Marie! På grunn av deg drømte jeg at jeg var høygravid (uten at jeg hadde merket det selv) og måtte til A-hus for å føde, men vi måtte ta bussen og stoppe innom Kiwi for å kjøpe energy-bar så jeg fikk energi til fødselen. Det var et sabla stress, så jeg håper Øivind står parat til å kjøre deg anytime! :lol:

Jeg tipper forøvrig søndag :)

Her trenger man ikke å frykte, sluttet ;) i jobben for et par uker siden, for å være tilgjengelig for hjelp hele tiden.

Må passe på de høygravide må vite :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Her trenger man ikke å frykte, sluttet ;) i jobben for et par uker siden, for å være tilgjengelig for hjelp hele tiden.

Må passe på de høygravide må vite :)

ååhå, nå ble jeg SÅ stresset over at du skulle skrive dere var på vei til sykehuset eller noe sånt :P:fish:

og Marie, jeg har meldt på neste helg,og det er litt lenge til altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenger man ikke å frykte, sluttet ;) i jobben for et par uker siden, for å være tilgjengelig for hjelp hele tiden.

Må passe på de høygravide må vite :)

Snill mann altså! :P

ååhå, nå ble jeg SÅ stresset over at du skulle skrive dere var på vei til sykehuset eller noe sånt :P:fish:

og Marie, jeg har meldt på neste helg,og det er litt lenge til altså :lol:

Uff ja, tenk om jeg må vente så lenge bare for det nå! :lol:

Håper det går bra med deg Lill! :)

Fremdeles stille her. Fikk ikke sove inatt da. :( Paracet hjalp ikke.

Så jeg legger meg ca 23.30, leser til ca 00. og ligger lysvåken til ca 04... yey. Så sover jeg som en stein frem til 10 ish da, men det er noen lange timer før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg legger meg ca 23.30, leser til ca 00. og ligger lysvåken til ca 04... yey. Så sover jeg som en stein frem til 10 ish da, men det er noen lange timer før det.

Ikke for å være ufølsom eller noe, men dette høres ut som meg i enhver ferie.... :whistle: Sover gjerne til 11-12, men ellers nøyaktig likt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp hele tiden, men vil gå å legge meg igjen for er egentlig stuptrøtt så orker ikke sitte oppe, men det går bare ikke å få sove når jeg legger meg heller. Leste litt på mobilen inatt da. Håper egentlig at det bare skal gå over snart...
Er jeg først våken så holder babyen sparkefest også, og det hjelper ikke på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp hele tiden, men vil gå å legge meg igjen for er egentlig stuptrøtt så orker ikke sitte oppe, men det går bare ikke å få sove når jeg legger meg heller. Leste litt på mobilen inatt da. Håper egentlig at det bare skal gå over snart...

Er jeg først våken så holder babyen sparkefest også, og det hjelper ikke på :ahappy:

Det låter veldig kjent :lol:

Alt fint og flott :) Feberen er litt uforklarlig, så inn igjen om ikke den er borte imorgen men crp var normal heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp hele tiden, men vil gå å legge meg igjen for er egentlig stuptrøtt så orker ikke sitte oppe, men det går bare ikke å få sove når jeg legger meg heller. Leste litt på mobilen inatt da. Håper egentlig at det bare skal gå over snart...

Er jeg først våken så holder babyen sparkefest også, og det hjelper ikke på :ahappy:

Føler med deg altså! Jeg hadde en sånn runde for mange uker siden. Sov knapt og det var i alle fall ikke snakk om å få sove på natten. Sliten og trøtt men øya var lys våkne. Jordmor mente det var forberedelser til nattevåk - men det var jo helt unødvendig i uke 30 liksom. Du får det i alle fall på et mer passende tidspunkt sånn sett - selv om du kanskje burde fått sove litt før fødsel også. :)

I dag koser jeg meg med å rydde bort ytterklærne hun har, masse fint i ull. Etterpå skal det legges på senga og det fine bambi-sengetrekket skal på :wub: I tillegg tar jeg tiden som vanlig, 2-3 min mellom hver nå, slitsomt :P Mamma og jeg har konkludert med at jeg har en ertekrok i magen :ahappy:

Og ellers er jeg enig med Loke, kraftige kynnere betyr ikke nødvendigvis noen ting og kan jo holde på i evigheter. I helgen når de tok seg opp for hver dag, korsryggen ble verre og verre og de faktisk kom regelmessig nesten hele tiden lurte jeg litt, men nå tror jeg som sagt bare det er en ertekrok inni der ;)

Jeg tipper Garmen, det er jo en eeevighet siden proppen gikk. Men håper litt på Marie, hun er jo tross alt foran oss i køen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så spennende med dere som er så nære å møte de små i magen! Heier på dere alle sammen :) Håper for Marie sin skyld at hun føder først, for det må være kjipt når noen "sniker" i køen :P Så kan 18. gjengen komme på likt :P Det hadde vært super moro!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så spennende med dere som er så nære å møte de små i magen! Heier på dere alle sammen :) Håper for Marie sin skyld at hun føder først, for det må være kjipt når noen "sniker" i køen :P Så kan 18. gjengen komme på likt :P Det hadde vært super moro!

Hvor mange uker er du kommet til nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si ifra om det tyter en squishy ut av Garmen iallfall. Jeg har forsikret meg mange ganger om å få melding når ting er i gang (og MMS når ting er over - som jeg får dele med sonen!), i den grad at hun ble litt oppgitt over meg. "Hvorfor tror folk at vi kommer til å glemme de? Herregud..." :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si ifra om det tyter en squishy ut av Garmen iallfall. Jeg har forsikret meg mange ganger om å få melding når ting er i gang (og MMS når ting er over - som jeg får dele med sonen!), i den grad at hun ble litt oppgitt over meg. "Hvorfor tror folk at vi kommer til å glemme de? Herregud..." :lol:

:lol: Klart man er redd for å bli glemt. Jeg må stadig berolige folk om at de står på nå-er-babyen-født-listen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne tråden er så skremmende koselig :D

Hadde aldri trodd JEG skulle si det, men jeg er enig med deg! Har lest hver eneste side og følger spent med på det som skjer her. Jeg som aldri har vært barne- eller babymenneske i det hele tatt. Jeg begynner å innse at alderen gjør noe med meg :P

Superspennende å se hvem som popper først! Jeg synes det hadde vært gøy om alle føder i neste uke, nesten samtidig! hoho

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på marie først jeg og. Hun er først i køen! :lol: (som om bebis bryr seg liksom... )

Her blir det ultralyd i morgen, med eller uten bonden. Vet ikke om han har fått fri enda, men har han ikke det så drar svigers tidligere til tynset enn de pleier, så jeg rekker timen. Orker ikke tenke på alt som kan være galt. Så får bare seg hva som dukker opp i morgen. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd JEG skulle si det, men jeg er enig med deg! Har lest hver eneste side og følger spent med på det som skjer her. Jeg som aldri har vært barne- eller babymenneske i det hele tatt. Jeg begynner å innse at alderen gjør noe med meg :P

Superspennende å se hvem som popper først! Jeg synes det hadde vært gøy om alle føder i neste uke, nesten samtidig! hoho

Greit for meg - spørs hva Marie synes :lol:

Heier på marie først jeg og. Hun er først i køen! :lol: (som om bebis bryr seg liksom... )

Her blir det ultralyd i morgen, med eller uten bonden. Vet ikke om han har fått fri enda, men har han ikke det så drar svigers tidligere til tynset enn de pleier, så jeg rekker timen. Orker ikke tenke på alt som kan være galt. Så får bare seg hva som dukker opp i morgen. :aww:

:hug: Alt er nok HELT fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg innmari spent på hvilke navn dere ender opp med! Har vel bare hørt navnet til lill og soelvd sin, og det er jo ikke skrevet i stein de heller.

Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg trenger at alt er bra - jeg er ikke stressa eller noe nå, bare litt likegyldig, redd for å bli skuffet.

Det er vel en forsvarsmekanisme, kanskje. :) Du har jo sett bankende hjerte på UL tidligere? Det er vel et godt tegn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på marie først jeg og. Hun er først i køen! :lol: (som om bebis bryr seg liksom... )

Her blir det ultralyd i morgen, med eller uten bonden. Vet ikke om han har fått fri enda, men har han ikke det så drar svigers tidligere til tynset enn de pleier, så jeg rekker timen. Orker ikke tenke på alt som kan være galt. Så får bare seg hva som dukker opp i morgen. :aww:

Blir spennende, gleder meg på dine vegne :) Tror du får se en aktiv liten gutt som vinker og spreller :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...