Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Gratulerer så mye! :D

Det er helt lov til å få sjokk, og det er helt lov til å bruke litt tid på å omstille seg! :)

Ja, har ikke så mye annet valg, egentlig. Dette forandrer jo alt! Og tenk så dyrt, a gitt :lol: Neida, det ordner seg. Folk har fått det til før!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nei, jeg tuller ikke, så :fish: til deg! :P

Og takk til dere andre! :)

Det var jo et sjokk dette! Nå prøver vi å la det synke inn litt. Heldigvis så alt fint ut. De er nesten nøyaktig like store, så da har begge det like bra der inne. Men det kommer til å bli trangt. Så de får sprelle fra seg nå :whistle: Ser IKKE fram til å bli en spekkhogger.

Gratulerer :D

Keisersnitt er vel ganske naturlig å få når an har tvillinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tuller ikke, så :fish: til deg! :P

Og takk til dere andre! :)

Det var jo et sjokk dette! Nå prøver vi å la det synke inn litt. Heldigvis så alt fint ut. De er nesten nøyaktig like store, så da har begge det like bra der inne. Men det kommer til å bli trangt. Så de får sprelle fra seg nå :whistle: Ser IKKE fram til å bli en spekkhogger.

Gratulerer så veldig veldig veldig masse :D Jeg skal slutte å drømme :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Oi, sjokk!! Men så spennende:) jeg tror man får til det meste, jeg. Man må kanskje bare ha enda mer system i starten. Og så blir det litt større mage:) men det er ikke helt enda...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, sjokk!! Men så spennende:) jeg tror man får til det meste, jeg. Man må kanskje bare ha enda mer system i starten. Og så blir det litt større mage:) men det er ikke helt enda...

Uff ja. Den magen tenker jeg litt på :lol: Herregud :lol: Er jo allerede bittelitt der, men er mest feit da :whistle: Blir masse kontroller framover nå, og masse avslapning. Er jo fare for at de kommer altfor tidlig nå! :o Får prøve å holde dem inni lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Wednesday! Kan tenke meg at det tar litt tid å bli vant til tanken på at det kommer to stykker! Men da har de i det minste alltid en lekekompis og kan være hverandres støtte. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger er stas! Klart, det er fryktelig mye mer med to babyer enn en, men samtidig så ser jeg den gleden mine brødre har hatt av hverandre opp igjennom, og jeg er egentlig litt misunnelig ;) Tenk å ha barn som alltid har en perfekt lekekamerat med seg, uansett hvor man drar! Men det er helt og fullstendig lov til å være redd og kanskje også litt deppa for det, det er tross alt en stor omstilling! Uansett så vet jeg at dere kommer til å fikse det helt strålende! Og si fra hvis jeg kan hjelpe :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ikke så mye annet valg, egentlig. Dette forandrer jo alt! Og tenk så dyrt, a gitt :lol: Neida, det ordner seg. Folk har fått det til før!

Gratulerer! Så gøy :D Skjønner godt at dere ble sjokkerte, men dette klarer dere. :)

Nå er vi hjemme fra legen. E har øyekatarr OG muligens falsk krupp. I alle fall en virusinfeksjon, legen syntes det hørtes ut som falsk krupp. Så da sa hun at hvis E blir verre så må vi rett ned på legevakten. Stakkars liten :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Wednesday! Husker jeg ønsket meg tvillinger under graviditet 1. På graviditet # 2 syntes jeg det var veldig greit at det bare var en der :lol:

Noen som har slalomski str 4-5 år til salgs?

Jeg så de hadde slalåmski str 4-6 år eller noe på tilbud på Barnas hus da jeg var der forrige fredag! Husker ikke hvor mye de kostet men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det ikke er noe spesielt mye verre å få 2 enn det er å få 1, Wednesday, det er den første som "brøyter" vei og tar tid, den andre sklir visstnok nesten ut av seg selv.. Om det er noen trøst? :P Jeg ville ikke ønsket meg keisersnitt, særlig ikke hvis jeg fikk to, da har du minst 6 uker du nesten ikke får lov til å gjøre noen ting og helst ikke bære mer enn tyngden på et barn. Det slår meg som upraktisk når man får to på en gang :P

--

Jeg har også vært hos legen med barnet mitt i dag, de vokser ikke av seg sånt tydeligvis :P Måtte holde henne i hånda når hun skulle ta blodprøve, men slapp heldigvis å holde henne i hånda når hun skulle levere urinprøve :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Åhoj, gratulerer!! :jump:

Jeg ønska meg tvillinger først, for da vet man ikke helt hva man går til og kan ikke sammenlikne med å ha "bare" en :P Det blir helt sikkert mye mer ekstra kos enn ekstra arbeid! :)

Men legg merke til det 2ne skriver. Skal ikke mase for mye på deg for jeg aner ikke hvor ille fødselsangst du har, men tenk litt på at rekonvalensen etter keisersnitt er mye lenger enn etter fødsel. Jeg håper du holder muligheten åpen for å føde selv, selv om du er igang med søknader og slikt i tilfelle du trenger keisersnittet. Det er jo en relativt omfattende operasjon. Når du da har to små som skal ha oppmerksomhet fremfor en, kan jeg tenke meg at det blir ekstra vanskelig å være såpass fysisk begrenset den første tiden. Sånn, nå har jeg sagt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra igjen for Wed - dobbel lykke :lol:

Kroppen min er raaar. Kynnerne "sitter" bedre og bedre, nå puster jeg meg ubevisst tungt gjennom de, jeg blir uvel, kvalm og kokvarm. I tillegg ligger det som et "belte" nederst i magen og korsryggen som ikke er behagelig. Det siste døgnet har jeg vært skikkelig kvalm og veldig løs i magen (beklager detaljene :lol: ). Men jordmoren fortalte meg i går at man som regel blir sliten og sover dårlig de siste dagene før fødsel - det har i alle fall ikke skjedd her, jeg har fått skikkelig energiboost. Det kan være været - for med DEN temperaturen og blå himmel kan vel ingen være sure.. :D

jeg får forresten puste igjen også. Lite har jeg merka til begrenset lungekapasitet, men de siste par døgnene har jeg helt plutselig fått puste MYE bedre. Deilig :D

Og ellers må jeg skryte litt av mannen, som folk gjør her med jevne mellomrom. Nå har han vaska, laget mat og vartet meg opp når jeg har vært dårlig i månedvis og han er tydeligvis helt utrettelig. I går var jeg sliten og bekkenet var godt over gjennomsnittet vondt. Han kjørte innom 4 (!) butikker fordi han ikke fant rett kjøttpudding til meg. Og jammen hadde han plukka opp at jeg i en bisetning sa at jeg hadde så lyst på marsipankake, så han hadde jammen kjøpt det også. I går var jeg deppa og lei og merket ikke en gang hvor snålt det var at han lå oppe til klokka ett med meg og skravla om alt mulig rart - før humøret plutselig var bedre. Stakkaren skulle på jobb 7 i dag men visste tydeligvis hva som skulle til for å muntre meg opp i alle fall. :wub: Det var dagens skryt :ahappy:

Og pssst, hvor er Marie?!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra igjen for Wed - dobbel lykke :lol:

Kroppen min er raaar. Kynnerne "sitter" bedre og bedre, nå puster jeg meg ubevisst tungt gjennom de, jeg blir uvel, kvalm og kokvarm. I tillegg ligger det som et "belte" nederst i magen og korsryggen som ikke er behagelig. Det siste døgnet har jeg vært skikkelig kvalm og veldig løs i magen (beklager detaljene :lol: ). Men jordmoren fortalte meg i går at man som regel blir sliten og sover dårlig de siste dagene før fødsel - det har i alle fall ikke skjedd her, jeg har fått skikkelig energiboost. Det kan være været - for med DEN temperaturen og blå himmel kan vel ingen være sure.. :D

jeg får forresten puste igjen også. Lite har jeg merka til begrenset lungekapasitet, men de siste par døgnene har jeg helt plutselig fått puste MYE bedre. Deilig :D

Og ellers må jeg skryte litt av mannen, som folk gjør her med jevne mellomrom. Nå har han vaska, laget mat og vartet meg opp når jeg har vært dårlig i månedvis og han er tydeligvis helt utrettelig. I går var jeg sliten og bekkenet var godt over gjennomsnittet vondt. Han kjørte innom 4 (!) butikker fordi han ikke fant rett kjøttpudding til meg. Og jammen hadde han plukka opp at jeg i en bisetning sa at jeg hadde så lyst på marsipankake, så han hadde jammen kjøpt det også. I går var jeg deppa og lei og merket ikke en gang hvor snålt det var at han lå oppe til klokka ett med meg og skravla om alt mulig rart - før humøret plutselig var bedre. Stakkaren skulle på jobb 7 i dag men visste tydeligvis hva som skulle til for å muntre meg opp i alle fall. :wub: Det var dagens skryt :ahappy:

Og pssst, hvor er Marie?!

Så snill han er! Deilig når man endelig får puste ordentlig igjen altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det ikke er noe spesielt mye verre å få 2 enn det er å få 1, Wednesday, det er den første som "brøyter" vei og tar tid, den andre sklir visstnok nesten ut av seg selv.. Om det er noen trøst? :P Jeg ville ikke ønsket meg keisersnitt, særlig ikke hvis jeg fikk to, da har du minst 6 uker du nesten ikke får lov til å gjøre noen ting og helst ikke bære mer enn tyngden på et barn. Det slår meg som upraktisk når man får to på en gang :P

Jeg ønska meg tvillinger først, for da vet man ikke helt hva man går til og kan ikke sammenlikne med å ha "bare" en :P Det blir helt sikkert mye mer ekstra kos enn ekstra arbeid! :)

Men legg merke til det 2ne skriver. Skal ikke mase for mye på deg for jeg aner ikke hvor ille fødselsangst du har, men tenk litt på at rekonvalensen etter keisersnitt er mye lenger enn etter fødsel. Jeg håper du holder muligheten åpen for å føde selv, selv om du er igang med søknader og slikt i tilfelle du trenger keisersnittet. Det er jo en relativt omfattende operasjon. Når du da har to små som skal ha oppmerksomhet fremfor en, kan jeg tenke meg at det blir ekstra vanskelig å være såpass fysisk begrenset den første tiden. Sånn, nå har jeg sagt det ;)

Neeeeeeei. Her er jeg helt på bakbena altså. Jeg VIL ikke. Jeg driter helt ærlig i rekonvalesensen. Jeg får jo hjelp. Mannen har lovet å være hjemme da, og det er på sommeren, så da er det mange andre som også har tid til å hjelpe.

Men får bare se hva de sier på sykehuset.

Edit: Ser dette greit ut? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37881308&kwUnica=tvilling

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeei. Her er jeg helt på bakbena altså. Jeg VIL ikke. Jeg driter helt ærlig i rekonvalesensen. Jeg får jo hjelp. Mannen har lovet å være hjemme da, og det er på sommeren, så da er det mange andre som også har tid til å hjelpe.

Men får bare se hva de sier på sykehuset.

Edit: Ser dette greit ut? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37881308&kwUnica=tvilling

Som sagt, måtte bare si det og skal ikke mase mer :)

Den pakken så slett ikke verst ut, bra pris hvis produktene har god kvalitet. Har aldri hørt om merket. Tipper du finner endel tilbud og ekstra stæsj som tilbys til tvillingfamilier :) Kanskje det fins noe forum på nett for tvillingmammaer, hvor du kan finne tips til slikt?

Og ja, HVOR er Marie???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

Gratulerer så mye! Tipper det blir kjempebra når dere bare får vendt dere til tanken. :) *tørke en tåre* :hug: Og første jeg tenkte på var "så bra, for da får hun keisersnitt!" Det er jo ikke sikkert det er en garanti altså - men sjansen er større, og du får MYE mer oppfølging siden tvillingsvangerskap regnes som risikosvangerskap. Dette går så bra! :D

Også cudos til fine soelvdmannen!

Jeg har flytta ultime til tirsdag - aner ikke om bonden kan da, siden jeg ikke får tak i han på jobb, men jeg får bare flytte den en gang til om det ikke går. :aww: Nå vet jeg hvilke dager neste uke de har ledig til ul. Så daså.

Og nysgjerrig på marie jeg ooooog! *ile inn på fb*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Wednesday! :lol: blir doble trouble på deg ;)

Edit: har du tvillinger i familien?

Jo takk :P Haha. Jada, er tvillinger på begge sider hos meg. Men det er jo to-egga som er arvelig, om jeg har forstått det rett, og dette er mest sannsynlig en-egga. (Kunne visst se det på "veggen" som er mellom dem, den var veldig tynn.) Lurte på om jeg burde kjøpe en bok om tvillinger jeg nå. Alle bøker jeg har fått hos jordmor og lege er jo hovedsakelig om normale svangerskap og småbarnstider :lol:

Som sagt, måtte bare si det og skal ikke mase mer :)

Den pakken så slett ikke verst ut, bra pris hvis produktene har god kvalitet. Har aldri hørt om merket. Tipper du finner endel tilbud og ekstra stæsj som tilbys til tvillingfamilier :) Kanskje det fins noe forum på nett for tvillingmammaer, hvor du kan finne tips til slikt?

Mhm! Jeg skal lese mer om merket, og hvis vi bestemmer oss for den pakka, får vi litt hjelp av diverse familie. Nå er vi egentlig helt avhengig av hjelp, og det liker jeg ikke. Alt blir så mye dyrere nå! :( Men, det ordner seg. Vi skal se litt rundt etter forskjellige tilbud. Foreldrene til mannen har vært i Tyskland og har tatt med seg en del brosjyrer fra babybutikker der. Er nok en del å spare på å dra dit!

Gratulerer så mye! Tipper det blir kjempebra når dere bare får vendt dere til tanken. :) *tørke en tåre* :hug: Og første jeg tenkte på var "så bra, for da får hun keisersnitt!" Det er jo ikke sikkert det er en garanti altså - men sjansen er større, og du får MYE mer oppfølging siden tvillingsvangerskap regnes som risikosvangerskap. Dette går så bra! :D

Det var det første jeg tenkte og :lol: HÅPER jeg får det innvilga. Og jeg liker mer oppfølging :D Legen vi var hos i dag (privatlege), skal sende bildene inn til sykehuset, også får jeg innkalling derfra. Kommer antagelig inn før den ordinære ultralyden nå :) Også blir det mange ultralyder. Må visst det i stedet for å måle magen som de vanligvis gjør, for det må følges med på om begge to vokser jevnt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh, gratulerer Wednesday! Så artig! Håper du får et greit og ukomplisert svangerskap nå, og at du får keisersnittet du ønsker deg. :)

Skjønner det med utgiftene, men husk at du også får mer støtte fra staten med tvillinger. Hvor mye vet jeg ikke, det kan du sjekke ut på nav sine sider.

Dessuten kommer dere til å få hjelp fra de utroligste plasser, folk stiller opp når det gjelder barn og å kjøpe ting er en enkel måte å hjelpe på.

Jeg f.eks vil gjerne strikke eller hekle noe til de begge hvis du ønsker. Bare fortell meg hva du liker, så blir det nok noe skal du se. :)

Tips er å vær tydelig hva det er dere trenger slik at dere ikke får en drøss med ting dobbelt (eller kvadruppelt i deres tilfelle :D), og oppfordre at folk kan gå sammen for de litt dyrere tingene.

Seriøst, folk er generelt veldig snille!

Grattis igjen! Jeg ble glad og spent på deres vegne nå.

Sorry evt typos. Vi skylder på tlf og swiftKey. :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...