Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Wed, jeg har en venninne med tvillinger. Hun forklarte hvordan det føltes med å fortelle om en gang hun og mannen sto og stelte hver sin nyfødte bylt rett etter at de hadde kommet hjem med dem, da mannen plutselig sa: Å herregud. nå syntes jeg at jeg hørte ennå en som våkna på soverommet!

Jeg tror det er litt sånn i begynnelsen! :lol: Men så gøy som de hadde det med dem. Andrea og Mathias er voksne nå.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nææh, gratulerer Wednesday! Så artig! Håper du får et greit og ukomplisert svangerskap nå, og at du får keisersnittet du ønsker deg. :)

Skjønner det med utgiftene, men husk at du også får mer støtte fra staten med tvillinger. Hvor mye vet jeg ikke, det kan du sjekke ut på nav sine sider.

Dessuten kommer dere til å få hjelp fra de utroligste plasser, folk stiller opp når det gjelder barn og å kjøpe ting er en enkel måte å hjelpe på.

Jeg f.eks vil gjerne strikke eller hekle noe til de begge hvis du ønsker. Bare fortell meg hva du liker, så blir det nok noe skal du se. :)

Tips er å vær tydelig hva det er dere trenger slik at dere ikke får en drøss med ting dobbelt (eller kvadruppelt i deres tilfelle :D), og oppfordre at folk kan gå sammen for de litt dyrere tingene.

Seriøst, folk er generelt veldig snille!

Grattis igjen! Jeg ble glad og spent på deres vegne nå.

Sorry evt typos. Vi skylder på tlf og swiftKey. :P

Takk :) Hittil har jo svangerskapet gått veldig bra. De sier jo at tvillingmødre er kvalmere enn andre, men jeg er vel den som har vært minst kvalm av alle gravide jeg vet om for tida :lol: Men jeg har gooooood tid til å jävlas ennå :lol: Er bare i uke 12. (Selv om fosterene ser tre dager eldre ut :P )

De NAV-sidene skjønner jeg ingenting av :lol: Men har bestilt møte der, og da skal jeg skrive en lapp med spørsmål på forhånd :) Og ja, det virker som om folk er veldig innstilt på å hjelpe! Pappa skal komme hit fra Sverige for å hjelpe til med å pusse opp soverommet vårt, sånn at jeg slipper å sove i kjelleren når magen kommer. (Kan bli slitsomt å klatre opp en mørk trapp midt på natta for å gå på do :lol: ) Og mange har sagt at de vil hjelpe til med innkjøp. Akkurat nå trenger vi alt! Jeg ELSKER ugleluene du lager, men jeg lurer på om ikke vi må prioritere det absolutt aller nødvendigste nå :lol:

Wed, jeg har en venninne med tvillinger. Hun forklarte hvordan det føltes med å fortelle om en gang hun og mannen sto og stelte hver sin nyfødte bylt rett etter at de hadde kommet hjem med dem, da mannen plutselig sa: Å herregud. nå syntes jeg at jeg hørte ennå en som våkna på soverommet!

Jeg tror det er litt sånn i begynnelsen! :lol: Men så gøy som de hadde det med dem. Andrea og Mathias er voksne nå.

:lol: Å herregud :lol:

Pappa er jo også tvilling, og han har fortalt om hvordan farmor hadde det da hun skulle ha dem :lol: Jeg er veldig glad vi er i 2013 nå :lol: Hun hadde nemlig verken strøm eller vann :lol: Og hadde en unge på 16 mnd fra før da tvillingene kom!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du termin?

Si fra når du har funnet noe du liker da, så skal det bli vettu. :)

Jeg skal tenke litt på hva vi har her som kan gis bort.

Har termin 18. august, men må vel nesten regne med at de kommer litt tidligere? Jeg skal tråle alle sider jeg finner med strikketing :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da har vi vært på ultralyd, vi... Og alt så jo bra ut der! Bortsett fra at vi kommer til å få helt ENORMT med utgifter framover. Ny bil må vi også ha. Mannen er i sjokk. Og vi skal ha tvillinger! Sannsynligvis en-eggete...

OI, så spennende! :D

Nå er vi hjemme fra legen. E har øyekatarr OG muligens falsk krupp. I alle fall en virusinfeksjon, legen syntes det hørtes ut som falsk krupp. Så da sa hun at hvis E blir verre så må vi rett ned på legevakten. Stakkars liten :(

God bedring til E! :console:

Liker! Men uææ jeg har fått for meg at jeg verken vil strippes eller igangsettes, så dette setter press på babyen - kom ut i tide!

Det var dagens skryt :ahappy:

Og pssst, hvor er Marie?!

Aww :wub: Fin mann!

Og du har jo endel tegn syntes jeg!

Jeg er her dessverre. Er bare at jeg har fått mannen hjemme og mindre dødtid. Vi har flydd rundt og ordnet med ting vi nå.

Alt er ganske rolig i kroppen (bortsett fra VONDT i lungene og SLEM baby) , og imorgen er det endelig februar! :D

Skal i bursdag på Lørdag som jeg gleder meg til, og etter det kommer hun snart! *bestemme* :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det kanskje litt dumt av jordmor å si, men men. En stund igjen til termin er det jo. :)

Ja, jeg har brukt siste uken på å hjernevaske meg selv tilbake til overbevisningen om at han kommer over termin, så ventetiden blir litt lettere :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brukt siste uken på å hjernevaske meg selv tilbake til overbevisningen om at han kommer over termin, så ventetiden blir litt lettere :P

Samme her. Veldig lett når alle går rundt og tipper hun kommer i natt, på mandag, etc. :P

Flere familier som har begynt å sjekke opp at dere klarer å svare på sms forresten? Jeg får plutselig sms daglig av bestemor, tante, etc. "Tilfeldige" spørsmål om ting, men egentlig skal de jo bare sjekke om noe skjer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Veldig lett når alle går rundt og tipper hun kommer i natt, på mandag, etc. :P

Flere familier som har begynt å sjekke opp at dere klarer å svare på sms forresten? Jeg får plutselig sms daglig av bestemor, tante, etc. "Tilfeldige" spørsmål om ting, men egentlig skal de jo bare sjekke om noe skjer :lol:

Haha! Tanten min kanskje, men ellers har det vært lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Tanten min kanskje, men ellers har det vært lite :)

Og når samboer ringer noen i familien har han lært seg å alltid fortelle at ingenting er på gang før han fortsetter samtalen :lol: Og mamma sendte melding i stad og sa hun ikke kunne sende meldinger til tanten min lenger, for hun fikk visst hjerteklapp av sånt fordi hun var så spent. Haha. Koselig, da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at fosterne stjeler alt vettet eller? :lol: Føler meg som et skikkelig airhead om dagen! :icon_redface: Min mest brukte frase for tida er: "Hæ? .....Åja.... "

Tror bare det er sånn. Jeg prøvde å helle corn flakes i melkekartongen i stad. Det gikk altså ikke. Monti ble glad da, snop på gulvet!:-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare det er sånn. Jeg prøvde å helle corn flakes i melkekartongen i stad. Det gikk altså ikke. Monti ble glad da, snop på gulvet!:-P

:lol:

Jeg skulle ut med søpla nå, men la søpleposen på badet... I stad skulle jeg lufte hundene, men også da gikk jeg på badet... :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at fosterne stjeler alt vettet eller? :lol: Føler meg som et skikkelig airhead om dagen! :icon_redface: Min mest brukte frase for tida er: "Hæ? .....Åja.... "

:lol: "eeeeeeeeeeeeh - glemte hva jeg skulle si" eller "sånn der vettu... " mens man fekter febrilsk fordi ordet er søkk vekke, er standard her :lol:

Tror bare det er sånn. Jeg prøvde å helle corn flakes i melkekartongen i stad. Det gikk altså ikke. Monti ble glad da, snop på gulvet!:-P

:lol:

:lol:

Jeg skulle ut med søpla nå, men la søpleposen på badet... I stad skulle jeg lufte hundene, men også da gikk jeg på badet... :lol:

:lol: :lol: !

Jeg har mistet ordforrådet fullstendig, og jeg har blitt enda mer distre enn vanlig :cry:

Huff :lol:

Jeg får ikke sove lenge! Eller "lenge" våkner somregel 8 - men da gidder jeg ikke stå opp, så halvsover til ti, men da er det full stopp. :cry: Savner å kunne sove leeeeenge når formen er laber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke. Biologien er faktisk så utspekulert at det samme hormonene som gjør at man produserer melk etc gjør deg mer glemsk. Hvorfor? For at man skal glemme deler av fødselen slik at man produserer flere barn og sikrer artens overlevelse.

Jeg så en dokumtar om det.

Ei venninne av meg er ansvarlig for b.l a annsettelser i en stor kleskjeder og hun har vært på flere kurs i diverse unik-analyser. Der fikk hun beskjed om at testene er ubrukelig på mødre med barn under 1 år, spesielt på logikk scorte de markant dårligere enn de ville gjort ellers. Fiffig? :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...