Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Siden jeg tar litt høyde for løpske hormoner blir dette postet her og ikke i Akkurat nå...

Akkurat nå er putt mann og hormonell dritthannhund på joggetur og det skal de være sykt glad for at de er. Noen "så ikke" at drittbikkja inntok krypende tiger posisjon på morgenluftingen og hoppet på en gammel dame (med en 40 kg+ hund så ble jo ikke dette veldig godt mottatt kan du si). Dette har han fått sjangsen til EN gang hos meg, etter det har jeg hatt øyne i nakken og forhindret drittbikkja i å gjøre dette mer (og avtalt med mannen hvordan ståa er og hva vi gjør for å forhindre drittoppførselen). Puttemannen derimot var jo bare på morgenlufting (i ubrukelig drittkobbel, vi har liksom en liten avtale om å bruke grime om dagen, men neeida), og så i sidesynet at bikkja la seg ned... Hva trodde han at bikkja gjorde liksom? Tok seg en liten lur?? Og hva forventer mannen at jeg sier når han kommer hjem og forteller? Det hjelper ****** lite å si "pass på bedre neste gang" når han faktisk ikke gjør det (det er jo ikke første gangen dette her skjer når han er på tur med drittbikkja)! Så når keiko (les meg) klikker og sier at det må da kunne gå an å følge med selv om man må plukke opp bajs, så blir han sur? Jeg legger ned ufattelige treningstimer med drittbikkja, også skal han bare blåse i de avtalene vi har om å hanskes med problemene... Argh!

Ikke legg no mer i det her enn det det er er dere snille, en real utblåsning. Nå skal jeg drikke opp teen min og ta frem støvsugeren, det er jo ikke akkurat slik at jeg kan ta meg den joggeturen selv for å roe ned den sorte tornadoen som hersker mellom ørene mine..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos svigesøster i går. Og hun har jo en liten en som er blitt 3 mnd nå. Morsomste kvelden på lenge - for da fant vi ut at når vi lagde sånn kyssesmattelyd med munnen så hermet han! Og lagde de samme lydene tilbake. Utrolig fascinerende og mannen, svigesøster og jeg hang vel over han i en halvtime og smatta som om vi var blitt gale hele gjengen :lol: Han blir nok en raring med en sånn familie, ja.. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos svigesøster i går. Og hun har jo en liten en som er blitt 3 mnd nå. Morsomste kvelden på lenge - for da fant vi ut at når vi lagde sånn kyssesmattelyd med munnen så hermet han! Og lagde de samme lydene tilbake. Utrolig fascinerende og mannen, svigesøster og jeg hang vel over han i en halvtime og smatta som om vi var blitt gale hele gjengen :lol: Han blir nok en raring med en sånn familie, ja.. :lol:

Hehe, folk blir jo helt skrullete sammen med babyer. :D

Nå er jeg blid igjen (slik nesten, noen ganger velger man sine kamper med omhu ;) ).

Ren leilighet, siste rest av barnetøy og mammatøy er i vask nå, så da skulle det meste være klart -butikker er vel åpne etter jeg har poppet også, (adapter mellom bag og understell på vogna venter vi fortsatt på, det haster jo strengt tatt ikke, men når vi har ventet på den i 2 mnd allerede begynner jeg å bli litt utolmodig..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen er eldre og huden ikke er atopisk skal han få prøve ull igjen, men jeg kommer ikke til å bruke ull så lenge han er for liten til å forklare skikkelig hva som plager han (det er ubehagelig lenge før det synes har jeg hørt) , og huden er atopisk. Jeg tør rett og slett ikke gjøre noe som kan gi et skikkelig utslag igjen.

Jeg tipper de som bruker ull er eldre eller at huden strengt tatt ikke er atopisk når de bruker det? Jeg blir veldig nysgjerrig rett og slett, både lillesøster, datteren hennes og Ask har aldri kunnet btuke ull når de er atopiske ( det er bare hos Ask tilstanden er tildels konstant ).

Soelvd: vi har begynt å bruke Decubal. Det er den første kremen som virkelig har virket og som han ikke reagerer på.

Bare sånn for å si noe i atopiker diskusjonen jeg også. Ull var virkelig drepen for meg når jeg var liten. Fikk ikke så særlig utslet eller noe, men det klødde jo værre en noe annet! Spesielt vist det ble bløtt i tillegg. Var så ille at jeg omtrent ikke ville ut på vinteren for da måtte jeg jo ha på meg jævelskapet (Har en mamma som trodde jeg kom til å fryse selv med ørten lag klær og dress på.)

Den dag i dag kan jeg fremdeles ikke bruke ull uten denne forferdelige følelsen. Superundertøy (er det ikke det det heter?) derimot er himmelen!

Har du forresten prøvd å bruke kun bomull som innerste lag med klær til A? Det gjør susen for meg i de værste periodene i hvert fall :) Jeg har også så og si konstant eksem. (Kan ikke huske å noen gang ha vært helt eksemfri) Denne kremen: http://www.docsimon.com/article/bioderma-atoderm-creme-body-cream-500ml har også hjulpet meg i mange år nå, aldri hatt en krem som holder så godt på fuktigheten noen gang! Minuset er at den kan svi litt. I kombinasjon med denne kremen: http://trendmill.com/bioderma/women/skincare/1045347-atoderm-pp-500ml fra samme serie så er huden enda bedre, dog svir PP kremen mer, men det er verdt det syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstesønnen min var atopiker til han vokste det av seg som 17 åring. Det vi fikk beskjed om å unngå var ull som nevnt her, men også fleece. Det er det ingen av dere som har nevnt, men jeg lurer på, hva er erfaringen til dere som har vokst opp med eksem med bruken av fleece?

De siste årene fant jeg noen ullplagg som var kommet på markedet med innsiden av superundertøy, sånn som dette : http://www.xxl.no/Helly-Hansen/Junior-Warm-sett%2C-undert%C3%B8ysett-junior/p/1074303_2_Style

Det funket for min sønn i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstesønnen min var atopiker til han vokste det av seg som 17 åring. Det vi fikk beskjed om å unngå var ull som nevnt her, men også fleece. Det er det ingen av dere som har nevnt, men jeg lurer på, hva er erfaringen til dere som har vokst opp med eksem med bruken av fleece?

De siste årene fant jeg noen ullplagg som var kommet på markedet med innsiden av superundertøy, sånn som dette : http://www.xxl.no/Helly-Hansen/Junior-Warm-sett%2C-undert%C3%B8ysett-junior/p/1074303_2_Style

Det funket for min sønn i hvert fall.

Fleece var like ille for min del i alle fall. Jeg vet ikke om det har noe med at stoffet har mye "løst" stoff på seg. Altså, for å forklare, om man har skikkelig tørr hud og drar fleece eller ull over så "nupper" det. Og alle de pittesmå løse trådene trigger kanskje? Som nevnt så var det ikke sånn her at ull og fleece GA meg eksem, men det trigget veldig på eksem som allerede var der.

Selv vokste jeg av meg eksemen rundt 14-15års-alderen. Men når jeg er i dårlig form og syk kan jeg ha tendenser til eksem igjen og da unngår jeg i alle fall ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstesønnen min var atopiker til han vokste det av seg som 17 åring. Det vi fikk beskjed om å unngå var ull som nevnt her, men også fleece. Det er det ingen av dere som har nevnt, men jeg lurer på, hva er erfaringen til dere som har vokst opp med eksem med bruken av fleece?

De siste årene fant jeg noen ullplagg som var kommet på markedet med innsiden av superundertøy, sånn som dette : http://www.xxl.no/Helly-Hansen/Junior-Warm-sett%2C-undert%C3%B8ysett-junior/p/1074303_2_Style

Det funket for min sønn i hvert fall.

Jeg har aldri reagert på fleece. Det er for min del mye bedre enn ull. Jeg har hatt eksem siden jeg ble født og har det enda i en alder av 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstesønnen min var atopiker til han vokste det av seg som 17 åring. Det vi fikk beskjed om å unngå var ull som nevnt her, men også fleece. Det er det ingen av dere som har nevnt, men jeg lurer på, hva er erfaringen til dere som har vokst opp med eksem med bruken av fleece?

De siste årene fant jeg noen ullplagg som var kommet på markedet med innsiden av superundertøy, sånn som dette : http://www.xxl.no/Helly-Hansen/Junior-Warm-sett%2C-undert%C3%B8ysett-junior/p/1074303_2_Style

Det funket for min sønn i hvert fall.

Jeg har reagert på fleece jeg også, aller verst på hals og hake faktisk, der det ble mest gnissing. Bruker pr nå kun fleece med et annet stoff inni, har en fantastisk Fleece jakke fra Skogstad nå som jeg ikke reagerer på! :D Den har et glatt stoff inni.

Det er de super undertøyene fra Helly hansen jeg sverger til! Reagerer minimalt når jeg er i de verste periodene, og ikke i det hele tatt i de gode. :)

Jeg har fra en gammel kolleksjon da, ser ikke ut som de har den i produksjon lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstesønnen min var atopiker til han vokste det av seg som 17 åring. Det vi fikk beskjed om å unngå var ull som nevnt her, men også fleece. Det er det ingen av dere som har nevnt, men jeg lurer på, hva er erfaringen til dere som har vokst opp med eksem med bruken av fleece?

De siste årene fant jeg noen ullplagg som var kommet på markedet med innsiden av superundertøy, sånn som dette : http://www.xxl.no/Helly-Hansen/Junior-Warm-sett%2C-undert%C3%B8ysett-junior/p/1074303_2_Style

Det funket for min sønn i hvert fall.

Jeg har vokst opp med eksem og kløete, grusom ull og ingen fleece. Håndledd og albuekroker var fulle av eksem hele vinteren. Nå er alt så meget bedre og jeg har tynn og myk ull rett på kroppen hele vinteren, men klør enda i panna av ull-luer når jeg svetter. Derfor skal det være veldig kaldt før jeg har ull på hodet. Men min myke, syntetiske fleecelue er supervarm og ikke kløete i det hele tatt :D

Vi var hos svigesøster i går. Og hun har jo en liten en som er blitt 3 mnd nå. Morsomste kvelden på lenge - for da fant vi ut at når vi lagde sånn kyssesmattelyd med munnen så hermet han! Og lagde de samme lydene tilbake. Utrolig fascinerende og mannen, svigesøster og jeg hang vel over han i en halvtime og smatta som om vi var blitt gale hele gjengen :lol: Han blir nok en raring med en sånn familie, ja.. :lol:

Å, så koselig :)

Hehe, folk blir jo helt skrullete sammen med babyer. :D

Nå er jeg blid igjen (slik nesten, noen ganger velger man sine kamper med omhu ;) ).

Ren leilighet, siste rest av barnetøy og mammatøy er i vask nå, så da skulle det meste være klart -butikker er vel åpne etter jeg har poppet også, (adapter mellom bag og understell på vogna venter vi fortsatt på, det haster jo strengt tatt ikke, men når vi har ventet på den i 2 mnd allerede begynner jeg å bli litt utolmodig..).

Atte, det er det som danner grunnlag for språkutvikling hos de små, bla bla, pedagogisk snakk om hvor viktig denne hermingen fram og tilbake med lyder og mimikk er :D

:gaah: Ultralydtimen i morgen er avlyst :( Syk jordmor. Skal ringe etter kl 13. i morgen for å få ny time. Men da må jo hele kabalen med at bonde må ha fri samtidig gå opp da. Æsj, så utrolig utgjort.

Å nei, vi som hadde gledet oss sånn :lol::aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg akkurat til å etterlyse Garmen... :)

:gaah: Ultralydtimen i morgen er avlyst :( Syk jordmor. Skal ringe etter kl 13. i morgen for å få ny time. Men da må jo hele kabalen med at bonde må ha fri samtidig gå opp da. Æsj, så utrolig utgjort.


Ånei! Håper dere får ny time fort og at bonden har fri!



Har ikke sett denne siden før og syntes den var veldig fin om fødselen, der har de virkelig fått med alt! :)

http://www.libero.no/Barnet-ditt/Uppslagsboken/fodselen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei idag som lurte på om jeg ikke håpet denne ungen kom på samme tid som Soph, som ville være om sånn to uker opplegg :o Øhm, nei! Kjenner jeg får angst av tanken, jeg har null behov for at han kommer "snart" og han må gjerne være der helt frem til termindatoen sin og noen dager til om han vil det :lol:

Jeg vil jo på Colliespesial den 17 februar, så har blitt enig med han at før det er veldig uaktuelt :whistle::lol:

Koset oss masse på utstilling idag og det var så koselig at Emilie og Martine tok turen! Fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk mer tid med dem, Soph synes E er veeeldig søt :D Er så koselig egentlig å ha med Soph på utstilling, hun koser seg sånn.

Så utrolig synd med ul imorgen Rak :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei idag som lurte på om jeg ikke håpet denne ungen kom på samme tid som Soph, som ville være om sånn to uker opplegg :o Øhm, nei! Kjenner jeg får angst av tanken, jeg har null behov for at han kommer "snart" og han må gjerne være der helt frem til termindatoen sin og noen dager til om han vil det :lol:

Jeg vil jo på Colliespesial den 17 februar, så har blitt enig med han at før det er veldig uaktuelt :whistle::lol:

Koset oss masse på utstilling idag og det var så koselig at Emilie og Martine tok turen! Fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk mer tid med dem, Soph synes E er veeeldig søt :D Er så koselig egentlig å ha med Soph på utstilling, hun koser seg sånn.

Så utrolig synd med ul imorgen Rak :(

Emilie syntes Sophia er søt hun også :D Veldig greit å ha større barn man kan leke med! Håper han holder seg inne til du sier han kan komme ut og leke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til rak! Kjedelig å få timen utsatt når man er så innstilt på å det! Bonden din er ganske lik min blivende pappa i svar. Jeg er bekymret og han bare avfeier det og synes det er unødvendig bruk av energi å gå å tenke så mye :P Jeg var helt klart mest bekymret helt i starten og nesten ingenting nå. Jeg skal ikke se bort i fra at det kommer tilbake når det nærmer seg termin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Har ikke sett denne siden før og syntes den var veldig fin om fødselen, der har de virkelig fått med alt! :)

http://www.libero.no/Barnet-ditt/Uppslagsboken/fodselen/

Seriøst, jeg ekke smelt på tjukka engang, og jeg har lest absolutt alt som står der :fear: Tror jeg må bli gravid snart altså, hormonene mine kødder for mye med meg nå :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg ekke smelt på tjukka engang, og jeg har lest absolutt alt som står der :fear: Tror jeg må bli gravid snart altså, hormonene mine kødder for mye med meg nå :aww:

Så det store spørsmålet som avgjør akkurat hvor verpesyk (teit ord, verpinga er jo ikke spesielt morsom) du er: Har du fremdeles lyst på etter å ha lest artikkelen? :lol:

:gaah: Ultralydtimen i morgen er avlyst :( Syk jordmor. Skal ringe etter kl 13. i morgen for å få ny time. Men da må jo hele kabalen med at bonde må ha fri samtidig gå opp da. Æsj, så utrolig utgjort.

Åååh, det skjedde med oss også. Utrolig skuffende, man teller jo dager og timer til det. *Klem til deg, vet hvordan det er* Hva sa de når du ringte?

Har ikke sett denne siden før og syntes den var veldig fin om fødselen, der har de virkelig fått med alt! :)

http://www.libero.no/Barnet-ditt/Uppslagsboken/fodselen/

Takk, det var en fin artikkel! Så kortfattet og enkel at mannen sikkert vil lese :P

Åh. De kynnerne er blitt så rare de siste dagene, som nevnt før. I tillegg blir jeg kokvarm og skikkelig uvel av de - og de gjør småvondt. Om det skal fortsette sånn i mange uker ser jeg for meg at jeg blir litt fortere lei enn jeg i utgangspunktet forespeilet meg.

I går ringte svigesøster til mannen og sa hun hadde på følelsen av at jenta snart ble født. Så mannen fikk panikk og startet pakking av bagen - fordi søsteren hadde det på følelsen. Tror en viss mann har litt nerver :lol:

Og jeg glemte noe av det viktigste: Hipp hurra for 18. februar-gjengen - 3 uker igjen og innenfor terminukene! Nå kan de bare komme som perler på ei snor :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg ekke smelt på tjukka engang, og jeg har lest absolutt alt som står der :fear: Tror jeg må bli gravid snart altså, hormonene mine kødder for mye med meg nå :aww:

Imponerende, den var jo ganske lang!

Takk, det var en fin artikkel! Så kortfattet og enkel at mannen sikkert vil lese :P

Haha, som sagt jeg som syntes den var lang og detaljert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende, den var jo ganske lang!

Haha, som sagt jeg som syntes den var lang og detaljert. :lol:

Kommer helt an på hva man sammenligner med - jeg har en bok om fødsel men får han definitivt ikke til å lese den. Sammenlignet var dette ganske kortfattet :lol:

Jeg stemmer for at du sender meg en sms når ting skjer, sånn at sonen er klar over det :aww:

Jeg tror du får henne før tiden :aww:

:lol: Med tanke på at jeg har kjempet meg til at kun foreldre skal få vite at fødselen er i gang så trooor jeg kanskje mannen blir litt fornærma om sonen får vite det først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...