Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hihi, jeg starter jeg!

Herregud, ENDELIG klaffet det. Vi har vært latterlig nærme certet flere ganger, og endelig, endelig :D

Dommer var Kim Vigsø Nielsen, og han ELSKET Thorvald, fortalte meg flere ganger at han der må jeg virkelig passe på, for når han blir helt ferdigutvikla kommer han til å vinne stort *sveve*

Av 5 hannhunder var det kun Thorvald (unghundklassen) og de to championene som fikk CK, så vi visste at vi fikk certet før BHK, men det var fantastisk artig å bli andre beste hannhund i det selskapet. Altså champion på første og tredje plass, og vi som nummer to.

Kritikken:

"16 måneder, maskulint hode. Utmerket hals. Herlig rygg. Korrekt kryss. Velutviklet kropp. Frie effektive bevegelser. Korrekt pels. Herlig temperament. One for det future!"

427283_10152093321345341_539855994_n.jpg

Jeg rakk dessverre akkurat ikke å hente premie mens Pippin&Symra stod i premieboden (tror jeg, hvis ikke må du jo si ifra :P) :( Rasen min var ferdig sånn kl 10:40 :P

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg starter jeg!

Herregud, ENDELIG klaffet det. Vi har vært latterlig nærme certet flere ganger, og endelig, endelig :D

Dommer var Kim Vigsø Nielsen, og han ELSKET Thorvald, fortalte meg flere ganger at han der må jeg virkelig passe på, for når han blir helt ferdigutvikla kommer han til å vinne stort *sveve*

Av 5 hannhunder var det kun Thorvald (unghundklassen) og de to championene som fikk CK, så vi visste at vi fikk certet før BHK, men det var fantastisk artig å bli andre beste hannhund i det selskapet. Altså champion på første og tredje plass, og vi som nummer to.

Kritikken:

"16 måneder, maskulint hode. Utmerket hals. Herlig rygg. Korrekt kryss. Velutviklet kropp. Frie effektive bevegelser. Korrekt pels. Herlig temperament. One for det future!"

427283_10152093321345341_539855994_n.jpg

Jeg rakk dessverre akkurat ikke å hente premie mens Pippin&Symra stod i premieboden :( Rasen min var ferdig sånn kl 10:40 :P

Aaah, Flinkiser!! Masse gratulerer med velfortjent kritikk, rosett og finfin plassering! Thorvald er flott så skulle bare mangle! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig kritikk! Gratulerer så mye! :)

Jaa, fyttirakkern! Han har alltid fått veldig fine kritikker (dette var 6 utstillinga vår, og han har fått rødt alle gangene, tredje CK'et), men vi har alltid akkurat glippi certet, men nå endelig klaffa det! Takk :D Jeg svever! Oppdretter var med og heia, og hun vart jo helt fra seg, hehe. Fantastisk artig!

Grattis med cert! :D

Tusen takk! :D

Aaah, Flinkiser! Masse gratulerer med velfortjent kritikk, rosett og finfin plassering! Thorvald er flott så skulle bare mangle! :)

Tusen tusen takk :D Ååh, dette var gøøy! Blir spennende i morra, da er det en finsk, anerkjent dommer, så har ingen forhåpninger. Iiih. *gruegledeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoten forsvant men:

Gratulerer Aslan, med cert og kjempeflott kritikk :D Thorvald er en flott gutt han!

Ble "flat" excellent på Pax i dag. Tips om å forbedre steg og driv, spesielt bak, mottas med takk :P Men ellers var kritikken fin. Tror han sjarmerte dommeren litt, for vi fikk "utmerket temperament" på kritikken :D Veldig fornøyd med det. Også var det litt gøy at det også sto "velvisad" :cool:

I morgen er det tysk dommer (tror han er tysk i hvert fall) så det skal jo bli spennende.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en nydelig dag på Støren idag da, strålende sol og varmt! :)

Utrolig nok ble det ropt opp flere ganger på høytaleren at det var hunder som hadde trøbbel i bilene.. :( Siste annonseringa jeg hørte tror jeg de ramsa opp regnr på biler som ville få knuste vindu om ikke eierne lufta hundene. Det var sånn jeg forstod det iallefall, men jeg hørte ikke helt.

Uva stilte for Saija Juutilainen, ei veldig hyggelig dame som virket som hun tok seg tid til å se det hun ville. Vi ble iallefall sendt på flere runder. Uva sin kritikk: "22 mnd ung tik med fine prop. B benst m/fine sterka tasser. Korr vinkel. Bra hode. Aning sterke kinder (?). Korr bitt. B overlinje + svans. Rør seg vel fra siden. Litt løse albuer + haser. Har herlig overlinje i stående + ganske bra i gående. Fine farger. Herlig tempr."

Vi endte med Excellent, CK og reserve-Cert, 2. BTK.

Vi er veldig fornøyde og gleder oss til imorgen! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med cert og res.cert! :)

Jeg var der ikke i dag, men søsteren til Jäger, Nellyvill's Joyride "Sushi", ble BIR valp av 7 stk :)

Oliver sin søster Anna ble 2btk bak deres halvsøster Dorthea som ble BIR. Tror de to var de eneste bernerne med ck!

I morgen er det Oliver sin tur!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoten forsvant men:

Gratulerer Aslan, med cert og kjempeflott kritikk :D Thorvald er en flott gutt han!

Ble "flat" excellent på Pax i dag. Tips om å forbedre steg og driv, spesielt bak, mottas med takk :P Men ellers var kritikken fin. Tror han sjarmerte dommeren litt, for vi fikk "utmerket temperament" på kritikken :D Veldig fornøyd med det. Også var det litt gøy at det også sto "velvisad" :cool:

I morgen er det tysk dommer (tror han er tysk i hvert fall) så det skal jo bli spennende.

Takk, gratulerer, og masse lykke til i morgen! Og damn dere hadde godt gjemt ring i dag, haha, surra evig lenge før vi fant frem vi, hehe. Men rakk heldigvis å se både deg og malinck!

Var en nydelig dag på Støren idag da, strålende sol og varmt! :)

Utrolig nok ble det ropt opp flere ganger på høytaleren at det var hunder som hadde trøbbel i bilene.. :( Siste annonseringa jeg hørte tror jeg de ramsa opp regnr på biler som ville få knuste vindu om ikke eierne lufta hundene. Det var sånn jeg forstod det iallefall, men jeg hørte ikke helt.

Uva stilte for Saija Juutilainen, ei veldig hyggelig dame som virket som hun tok seg tid til å se det hun ville. Vi ble iallefall sendt på flere runder. Uva sin kritikk: "22 mnd ung tik med fine prop. B benst m/fine sterka tasser. Korr vinkel. Bra hode. Aning sterke kinder (?). Korr bitt. B overlinje + svans. Rør seg vel fra siden. Litt løse albuer + haser. Har herlig overlinje i stående + ganske bra i gående. Fine farger. Herlig tempr."

Vi endte med Excellent, CK og reserve-Cert, 2. BTK.

Vi er veldig fornøyde og gleder oss til imorgen! :)

Gratulerer så mye! Kjempefint resultat det da :D

Det er Saija vi skal stille for i morgen, så godt å høre at hun virker flink! Hun er meget god på lapphund visstnok, så det blir spennende!

Og enig ang bilene. Blir så sint! At folk ikke klarer å tenke! På en utstilling er det jo folk som er rimelig hundeinteresserte, men tydeligvis ikke alltid tenker like langt. Huff :( Vi dro midt i utstillinga ca, og ble imponert over funksjonærene som sjekket bilene. Veldig glad de var kjempenøye på sånt! De hadde god oversikt over hvilke biler som hadde hunder i, og var hos de ofte. Det var i det minste godt, siden eierene tydeligvis har det for travelt :/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med certet til Thorvald! Er noe spesielt med det første certet :D

Grattis til resten som er fornøyde også :flowers:

Smula ble stilt for Nemanja Jovanovic som ga følgende kritikk:

"Correct type, good proportions, feminine head, elegant neck, need more XXXX in front (her mener han masse/bredde), correct topline, good fur quality, a bit close in front movement, nice temperament."

Dette ga henne CK og dermed cert, men hun ble slått av begge championtispene og endte som 3BTK.

574736_10151066736611985_72366227_n.jpg

(Bilde tatt på sørlandet i sommer.)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle sammen! Og spesielt til flotte Thorvald med certet da! :D

Taaakk :D :D

Grattis med finfine resultater - og spesielt med certet til Thorvald :).

Tuusen takk! :D

Grattis med certet til Thorvald! Er noe spesielt med det første certet :D

Grattis til resten som er fornøyde også :flowers:

Smula ble stilt for Nemanja Jovanovic som ga følgende kritikk:

"Correct type, good proportions, feminine head, elegant neck, need more XXXX in front (her mener han masse/bredde), correct topline, good fur quality, a bit close in front movement, nice temperament."

Dette ga henne CK og dermed cert, men hun ble slått av begge championtispene og endte som 3BTK.

*fint bilde*

(Bilde tatt på sørlandet i sommer.)

Ja, det første certet er ganske artig å få ja!

Og gratulerer så utrolig mye med cert og fin kritikk på Smula di også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra iskalde Støren! Fryser ennå jeg :aww:

Idag stilte Uva for Jochen Eberhardt. Han var en trivelig mann, fin mot hunden og virket også nøye. Alle tennene til Uva ville han se, og hun viste villig frem :)

Vi fikk Very Good idag. Kritikken lød: "Well disciplined bitch with medium brown eyes. Mod reach of neck. Nice body and bone croupe. Should be less oblique, and tail not her greatest feature. Front placed very wide. Very good angulation at rear. Suff dence coat. Moves steadily. Nice tempr."

Noen som skjønne hva som menes med "less oblique"? Translate oversetter oblique til "skrå". Er det overlinja han tenker på?

Og som igår fikk vi kommentarer på bevegelsene hennes, de er ikke imponerte over bakparten, og av det han sa så tror jeg han mente å si at hun har fallende kryss. Det har vi jo hørt før også.

Det var ikke resultatet vi håpte på, men det var helt greit synes jeg :) Liker jo at dommerne faktisk bruker skalaen, så da får vi fint tåle å få annet enn rødt selv ;)

Edit; omformulerte bittelitt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue engelsk - engelsk ordbok sier: "an oblique line is a sloping line". Så skrå eller hellende passer vel bra. Hva dommeren mente er jeg mer usikker på :P Kanskje overlinja ja :icon_confused:

Pax fikk sin første VG i dag. Dommeren var hyggelig og grei med både handler og hund, og jeg stiller gjerne for han igjen (men kanskje ikke med Pax :P ) Han synes Pax hadde for lite benstamme i forhold til størelsen sin, og hadde for lite hode som ikke var maskulint nok. Slik jeg tolker kritikken i hvert fall. LItt morsomt siden han i flere andre kritikker har fått skryt for et maskulint og vakkert hode :)

Kritikken: Friendly male with excellent muzzle. Well up to size. Head should be more masculine and bigger. Beautiful dark eyes and(?) reach of neck. Nice body, loin should be shorter.Somewhat short upper arm. For his size should have more bone. Moves with good tension. Nice temperament.

Skryt for bra temperament i dag også, det liker vi :) Kritikken stort sett er jeg veldig fornøyd med egentlig.

Ellers var det surt og kaldt på Støren i dag, så vi ble ikke lenge. Men artig å ha stilt for en tysk dommer, selv om resultatet ikke ble helt som håpet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, strålende fornøyd i dag og vi :D I dag stilte vi for Saija Juutilainen - første gangen vi stilte for en finsk dommer, så jeg var veeeldig spent. Likte henne veldig godt!

Kritikken ble "16 måneder trivelig ung hann med korrekte proporsjoner. Lovende brystkasse + passe beinstamme. Bra skalle. Ennå litt smitig (troor det er det som står, men aner ikke hva det er) neseparti. Korrekt uttrykk + bitt. Velansatte fine ører. Vakker overlinje. Rører seg med bra steglengde. Ennå jettevalpig og løs i albuer og haser. Korrekt hale. Herlig temperament.". Excellent og 1UKK! Ingen CK dessverre, men er allikevel fantastisk fornøyd, altså. Løpinga gikk ikke at all i dag, men han stå veldig fint. Så det går veldig fremover med oss :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, strålende fornøyd i dag og vi :D I dag stilte vi for Saija Juutilainen - første gangen vi stilte for en finsk dommer, så jeg var veeeldig spent. Likte henne veldig godt!

Kritikken ble "16 måneder trivelig ung hann med korrekte proporsjoner. Lovende brystkasse + passe beinstamme. Bra skalle. Ennå litt smitig (troor det er det som står, men aner ikke hva det er) neseparti. Korrekt uttrykk + bitt. Velansatte fine ører. Vakker overlinje. Rører seg med bra steglengde. Ennå jettevalpig og løs i albuer og haser. Korrekt hale. Herlig temperament.". Excellent og 1UKK! Ingen CK dessverre, men er allikevel fantastisk fornøyd, altså. Løpinga gikk ikke at all i dag, men han stå veldig fint. Så det går veldig fremover med oss :D

snipig tenker jeg ;)

dvs langt og smalt (antar her at dommer ønsker det noe bredere og mener det blir det med alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...