Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin drept av hund.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Tja, når det er samme hunden to ganger så syns jeg det er "verdt" en artikkel, om jeg kan si det så stygt. At hund angriper en kanin er ikke så spesielt, men her har jo samme hund drept to av jentas kaniner, det er ganske grusomt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville likt at flere aspekter av saken hadde vært belyst:

-Hvilken rase er hunden

-Opptrådte kaninen aggressivt i forkant

-Har kanineier noe skyld i saken

-Har hunden dårlig oppdragelse

Sent fra min iPad ved bruk av Tapatalk HD

opptrådde kaninen agressivt??? Det tror jeg bikkja driter i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en hund skal IKKE valse løs så den kommer inn i hagene til folk og dreper kaniner! Det er jævelig stygt gjort av den dritteieren til bikkja. Stakkars, stakkars jente. Når det er sagt ville jeg aldri latt kaninen min bodd i en sånn kompostbinge-ingjerding, de er ikke safe for 5 flate øre. Kaninen kommer seg kanskje ikke ut, men når det er dritteiere som lar hundene sine dra på vift (altså, første gangen kan ha vært et uhell, men når det skjer EN F*** GANG TIL burde det ringe en bjelle!) så MÅ man gjøre det 100% sikkert for kaninen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet hva avisene skriver om.. At hunder kan ta kaniner er da ingen nyhet. Det er jo byttedyr jo :P men tenk om det hadde vært en unge da, off.. Det kunne blitt stygt det! ...

Når det er 2 gangen med den samme hunden, hos den samme kanin-eieren er det ikke mye uhell. Hunde-eieren fortjener pryl.

Selvfølgelig kan hunder ta kaniner, det burde ikke komme som noe sjokk på noen, men det er ikke det som er poenget her, ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet hva avisene skriver om.. At hunder kan ta kaniner er da ingen nyhet. Det er jo byttedyr jo :P men tenk om det hadde vært en unge da, off.. Det kunne blitt stygt det! ...

Ærlig talt. Man må da kunne få ha sine kjæledyr i fred? Når hunden dreper kanin for andre gang, er det ikke lenger et uhell. Skamme seg! Til eieren.

Når det er sagt: da vi hadde kaniner, hadde vi dem i bur høyt over bakken for å unngå løshunder og grevling/rev. Gikk de i gressebur, var vi alltid i nærheten. Dyrekjøpt erfaring etter grevlingangrep i kaninburet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo litt OT, men hunder er forskjellige de også, ikke ALLE hunder spiser kaniner. Jeg hadde svære kaniner, og en gang sparket en av de største hunnene ut en planke i veggen på buret og stakk av. Jeg hadde da to schæfere, fjolledyret Venus og en killer av en senior. Det var vinter og spor etter kaninen førte opp i skogen ovenfor huset vårt og oppover mot fjellet. Jeg sendte fjolledyret etter henne jeg. Og jammen fant hun ikke kaninfrøkna. Kaninen ble riktignok vettskremt, fyrte av gårde og knakk en tå, men fjolla rørte henne ikke og kaninen kom til rette og tåen ble spjelket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo litt OT, men hunder er forskjellige de også, ikke ALLE hunder spiser kaniner. Jeg hadde svære kaniner, og en gang sparket en av de største hunnene ut en planke i veggen på buret og stakk av. Jeg hadde da to schæfere, fjolledyret Venus og en killer av en senior. Det var vinter og spor etter kaninen førte opp i skogen ovenfor huset vårt og oppover mot fjellet. Jeg sendte fjolledyret etter henne jeg. Og jammen fant hun ikke kaninfrøkna. Kaninen ble riktignok vettskremt, fyrte av gårde og knakk en tå, men fjolla rørte henne ikke og kaninen kom til rette og tåen ble spjelket.

nei,vi hadde jo en hund vi brukte til å samle sammen kaninene om vi hadde en eller to av dem løse i hagen :) Den hadde så og si ikke jaktinstinkt den hunden (Ikke husky, men gjeter/gårdshund).
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en hund som kan gjete kaniner i hvert fall :P Vi hadde en kanin som gikk løs i nabolaget hvor vi flyttet fra nå. Den menget seg med kattene (de var tydeligvis kompiser), og gikk stort sett som den ville. Hver gang jeg møtte på den med Hermes var det en kamp for å roe ned myndedriten min (evt. kaninen var ikke å se lengre, og myndedriten roet seg selv ned - ute av syn, ute av sinn, hehe). Nå vet jeg ikke hva som ville ha skjedd om han var løs, men iom. at han ikke nølte et sekund med å drepe en rotte en gang, så tror jeg ikke kaninen hadde fått særlig bedre behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva får sånne store tinntallerkener til øyne når hu ser en kanin, og jeg tror den hadde lidd samme skjebne som lemenet som tilfeldigvis var innenfor rekkevidden hennes :hmm: Så når vi passa kaninen til naboen for en uke siden var kaninen hos naboen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at når det samme har skjedd to ganger med samme hunden, så handler det ikke lengre om naturlige drifter hos hund, men om uansvarlig hundeeier som ikke klarer å passe på hunden sin.

Enig.

Nå er det vel ikke sensasjonen hund dreper kanin de skriver om heller.

Men det faktum at enkelte sløve hundeeiere faktisk ikke tar ansvar og lar hunden drepe naboens kjæledyr for 2 gang på kort tid!

Folk er snare med å kritisere når hund tar sau, noe som er like naturlig for enkelte hunder som det er å ta en kanin.

Denne gangen var det bare to kaniner, vips er det agurknytt og heeelt vanlig...

Pussig det der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...