Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelige fenomener i verden


pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg er en sånn type som interesserer meg for ALT som har med det paranormale og gjøre. Ting som ikke kan forklares. Merkelige opplevelser, historier, vitneforklaringer, hendelser osv. Jeg tror det er fordi jeg liker at alt ikke kan forklares. At det finnes rom for tolkninger og egne tanker, uten å sitte med en fasit. Fantasien får ofte komme frem og man tenker seg til forskjellige ting.

Tenkte denne tråden kunne handle om det paranormale og andre rare fenomen. Derfor tenker jeg å starte med noen ting som jeg synes er fascinerende - merkelig - ekkelt - uforklarlig osv.

Først har vi Spontaneous Human Conbustion

Fra Wikipedia: Spontaneous human combustion (SHC) describes reported cases of the burning of a living (or very recently deceased) human body without an apparent external source of ignition. There have been about 200 cited cases[1] worldwide over a period of around 300 years.

Jeg synes dette er ekstremt merkelig og lurer veldig på hvordan det skjer, hvor fort og i det hele tatt hvorfor. HELT merkelige greier. Dette er altså mennesker (som regel) som har tatt fyr og så brent ihjel, uten noen åpenbar forklaring. På enkelte bilder så ser det ut som om en person har sittet i en stol, tatt fyr og brent opp - sittende i stolen. Uten å prøve å flytte seg osv. VELDIG rart og ekkelt. Kan det skje hvem som helst, når som helst? Eller er det noe som utløser dette? Husker jeg så en dokumentar på TV der de hadde testet forskjellige teorier, men ikke kunne forklare hvorfor dette skjedde. Noen tilfeller kan såklart forklares, men mange saker forblir uløste.

233301d1291952908-spontaneous-human-combustion-krusso6l.jpg

Det andre jeg fascineres over er The Bloop

Fra wikipedia: The Bloop is the name given to an ultra-low frequency and extremely powerful underwater sound detected by the U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) in 1997. The source of the sound remains unknown.

Veldig merkelig. Hva kan det ha vært? Et GEDIGENT monsterfisketing som lever LANGT nede i havet? Kom lyden fra en eller annen sprekk dypt der nede? Kraken kanskje?

Her er lyden:

Det neste er rare lyder - hørt over hele verden. Metalliske HØYE lyder. Uforklarlige. Noen sier det er aliens, andre at det er engler og deres trompeter, at verden snart går under, at polene våre skifter, at det er HAARP (The High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) is an ionospheric research program jointly funded by the U.S. Air Force, the U.S. Navy, the University of Alaska, and the Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).[1])

Merkelig, og jeg er meget nysgjerrig på hva det kan være. Det er mange falske videoer der ute, men mange er for meg ekte og merkelige. Aner virkelig ikke hva det kan være!

Her er en video:

Såååå, noen andre som har noe merkelig de vet om?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Har faktisk aldri hørt om Denver Airport på denne måten. Og jeg har lest om det meste :P

Finnes uttallige spennende dokumentarer der ute. Noen er litt over kanten da, men mange får meg til å tenke. Det er så mange "tilfeldigheter" der ute, som ikke kan forklares på en naturlig måte.

Her noe mer: The Tether Incident

"The primary objective of STS-75 was to carry the Tethered Satellite System Reflight (TSS-1R) into orbit and to deploy it spaceward on a conducting tether." Denne satellitten røk oh fløt rundt i rommet. Nasa filmer denne og rundt den er det haugevis med objekter. Nasa sier at dette er avfall osv fra satelitten, men jeg er ikke helt sikker på akkurat det... Mange av formene "lever", beveger seg og pulserer. Et par av formene beveger seg BAK satelitten, og den er LANG. Viser hvor store enkelte av disse svevende objektene er.

http://www.youtube.com/watch?v=l-HZcnsF9MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin, du burde lese "Svermen", da får du svar på hva The Blob er, uten at forfatteren nevner fenomenet med et ord. :P

Jeg er ikke så opptatt av paranormale fenomener, men både søstra mi og jeg har vardøg, dvs at folk kan høre oss komme før vi faktisk kommer. Det er litt spes. :P Har ikke opplevd det etter at vi flytta fra blokka hvor vi vokste opp. Oldefaren min hadde også vardøg. Mamma og oldemor kunne høre han komme nedover den bratte grusveien ned fra skogen omtrent 10 min før han faktisk dukka opp, så de lærte seg jo fort til å ikke reagere før neste gang lyden kom, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin, du burde lese "Svermen", da får du svar på hva The Blob er, uten at forfatteren nevner fenomenet med et ord. :P

Haha! Synd jeg ikke leser bøker... Men morsomt da, skulle gjerne visst hva som lagde den lyden ja :P

Her er enda en historie.. Sann eller ikke, den er litt creepy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Husker jeg så en dokumentar om Illuninati. Nå veit ikke jeg om det passer inn i denne tråden, men spennende er det læll! Tenk om Illuminati styrer hele verden og vil utslette oss alle :P

Jeg synes sånne spøkelsesting er interessant. Da mener jeg selvfølgelig gjenferd and all that jazz. Også er jeg veldig fascinert av Derren Brown selv om han sier at han bare er flink til å cold reade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten litt besatt før, av paranormale ting :D Skrev årsoppgave om parapsykologi til og med (valgfritt emne på Steinerskolen i avgangsåret, som en avsluttende eksamen.) Det første forumet jeg ble medlem og aktiv på var og et paranormalt et.

Synes egentlig det meste er veldig spennende, er ikke sånn voldsomt interessert i spøkelser og hjemsøkte steder (ser aldri på "åndenes makt"), men synes det er fantastisk med ting som ikke kan forklares (ved første øyenkast iallefall, graver man litt dypere enn suspekte hjemmesider og youtubevideoer finner man gjerne mer logiske forklaringer). Som f.eks dette med Denver airport, det gir en spesiell følelse å se videoen, en følelse av noe stort og noe utenom det vanlige, og den følelsen liker jeg, og den "troende" delen av meg vil veldig gjerne sluke alt som blir sagt rått, mens den skeptiske delen ler og tenker herregud. Jeg lar nok den første delen vinne som regel, synes livet blir mer spennende på den måten :sweat: .

(Det var nok også den første delen som styrte meg til å studere arkeologi. Og den andre delen som får meg til å slutte :lol:)

Derren Brown er fantastisk, for noen evner! Altså cold reading evner. Tenk å kunne gjøre det på det nivået da! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så en dokumentar om Illuninati. Nå veit ikke jeg om det passer inn i denne tråden, men spennende er det læll! Tenk om Illuminati styrer hele verden og vil utslette oss alle :P

Jeg synes sånne spøkelsesting er interessant. Da mener jeg selvfølgelig gjenferd and all that jazz. Også er jeg veldig fascinert av Derren Brown selv om han sier at han bare er flink til å cold reade.

Klart Illuminati finnes! De skal nemlig ta over hele verden... Og lage en ny verdens orden! Med noen som styrer hele verden! USA såklart, de skal styre hele verden.. Tror de..! :whistle:

Gjenferd og slikt er spennende! Og UFOer og aliens.

Her er 5 av de mest skremmende/merkelige paranormale (spøkelsessiden) hendelsene..

Del 1 av 3:

http://www.youtube.com/watch?v=K8aOSs4EpZk

Synes også det er spennnende med EVP (Electronic Voice Phenomena):

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_voice_phenomenon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er litt spennende, selvom det kanskje ikke er paranormalt er jo Frimurerlosjen. Jeg syntes det utrolig spennende å lese om ritualene og slike ting. Min bestefar var jo et høyt plassert medlem, og styrte også det økonomiske i sin tid og jeg hørte jo noen ganger utrolig spesielle historier derifra og tilbrakte mine barndom med å gå i masse julebord der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Men det er det som er så fascinerende ved han. Man sitter igjen litt sånn "What??? Hvordan.. Eh. WHAT?"

Jeg veeeet! Og jeg blir så irritert av det for hvordan får han det til??! :P

Klart Illuminati finnes! De skal nemlig ta over hele verden... Og lage en ny verdens orden! Med noen som styrer hele verden! USA såklart, de skal styre hele verden.. Tror de..! :whistle:

http://www.youtube.com/watch?v=K8aOSs4EpZk

:cry: Jeg vil ikke at Illuminati skal ta over verden jeg.. Noe som er litt sånn morsomt da, er hva som skjer om man går inn på http://itanimulli.org

Det var den videoen jeg ville vise dere faktisk! :D Den er så kul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den borring til hell videoen tok kaka :P Snakker om propaganda video for kristne :lol:

Jeg er generellt sett ganske skeptisk. Tror mye har en forklaring og folk har veldig god fantasi. Jeg respekterer at folk har ulikt syn på ting og at noen tror på spøkelser,ufoer, alver osv. Jeg syns slike spøkelses greier kan være ganske creepy, men jeg har ikke opplevd noe selv. Og håper ikke at jeg blir å gjøre det! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige fenomener, "paranormalitet" etc bygger jo gjerne på manglende kunnskap, overtro som skaper "vivid illusions" og sammentreff utenom det vanlige. Et interessant faktum er jo at mange såkalte hjemsøkte gamle hus typisk inneholder kobberledninger som skaper elektromagnetiske felt. Disse kan skape både hallusinasjoner og "følinger" hos mennesker.

"Drilling to hell" er jo rein og skjær bullshit, mikrofoner som er designet til å ta opp tektoniske bevegelser er ikke mikrofoner in the sense we're used to. De oppfatter lydbølger og avgir disse i amplituder som vi så leser av på seismogram. Opptaket virket å være fra en hall. Latterlig, men verst av alt fordummende.

Og den om Denver airport er jo trivelig underholdning :P Jeg sitter og ler og koser meg, tar dette som en slags parodi jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Bare en kort kommentar ang. Svermen (boka). Etter hva jeg har hørt filmes den (er ferdig/ikke startet enda, vet ikke, men den skulle filmes sist jeg hørte om det, og det er et par år siden). Ellers anbefales virkelig boka. Skummel på en spesiell måte, men det er kanskje bare fordi jeg som biolog får litt ekstra gåsehud av den.

Jepp, fant: "Film adaptation

Hollywood actress and producer Uma Thurman and the German producers Michael Souvignier, Ica Souvignier and Till Grönemeyer [4] bought the film rights to The Swarm in May 2006. On May 9, 2007, it was announced that a film based on the novel was in the works. Ted Tally has finished writing the screenplay and Dino De Laurentiis was to be one of the prime financial benefactors of the project. The release date is estimated to be 2015" (Wikipedia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...