Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan blir du påvirket av reklame?


Grim
 Share

Recommended Posts

I tillegg til at vi blir opplyst om at produktet finnes - DET tror jeg kanskje er den største påvirkningen reklame har. Det er en grunn til at vi ofte velger ett produkt som er kjent foran et annet som er mindre kjent - vi har hørt om det, kjenner til det, vet hva vi skal se etter.

Akkurat det er det ingen tvil om. Bare ta Lidl som eksempel, den kjeden går i alle land, untatt Norge - fordi de hadde så mange ukjente produkter. De begynte til og med å ta inn Tine melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa opp TV-abonnementet og det er vi glad for. Testa å se på TV i forigårs, og vi måtte bytte kanal 5 ganger før vi fant en kanal hvor de ikke spilte reklame på det tidspunktet.

Eneste type "reklame" jeg kan la meg påvirke av, er sånne tilbudsblader man får i posten. Og da ser jeg jo etter ting jeg trenger, men har tenkt å sette opp skilt med "Nei takk til reklame" for mesteparten ender i søpla uansett.

Nei reklame er rett og slett noe drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt påvirket av reklamer med dyr på......snakkende ku reklamen er en favoritt (jeg bare går å venter på att krøttera på jobben skal si "Nå er du sen!") å den posten reklamen der den lille hunden legger seg på tog lina når postmannen ikke kommer.

Tryg reklamen der noen damer redder en hund fra en varm bil...men ellers blir jeg bare frustrert, div kremer som er bedre en den andre..OG den "proactive" reklamen der justin biber(?) er med "just a small pimpal can make a huge deal, pimpals is not cool, this is made by real doctors...osv" haff....-.-

Jeg falt for den reklamen jeg, samme hvor mye jeg ikke liker å innrømme det :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert grafisk design og jobbet endel med reklame der. Jeg synes selv det er ganske interessant, særlig reklame i blader. Det ligger mye jobb bak, og en god reklame, ja er faktisk bra! (og vanskelig å lage) Så jeg ser nok mye mer enn selve sluttproduktet når jeg ser en reklame/brosjyre.

Jeg blir litt irritert på Tv shop /twins. De er så overbevisende at jeg nesten får lyst å kjøpe tingene de har der :P Men der er det dyyyrt. De reklamerte for en sånn ripe- penn til bil som hørtes helt fantastisk ut. Til bare 399 kr + porto. Jeg gikk påEbay og fant helt likt merke til en 40 kr.

Sjokoladereklame blir jeg også påvirket av siden jeg er en sucker for sjokko. Skjønner godt at de har forbud mot røyk/alkohol haha :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TV f.eks, eller på nettsider. Får du lyst til å kjøpe elektiske nesetrimmere eller bh-er uten sømmer om du ser reklamen nok ganger? Blir du irritert slik at det har motsatt effekt?

Ja, noen ganger blir jeg påvirket av reklamen, men det er faktisk motsatt av hva produsenten ønsker. For eksempel så irriterer noen reklamer meg så innigranskauen fordi de er så TEITE. Blant annet har jeg aldri kjøpt margarintypen Bremykt på grunn av den teite la-la-la sangen og dama på sykkel.... Kan ikke noe for det, men det var virkelig noe av det kjedeligste og teisteste jeg har sett av reklamer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Blir veldig påvirket av å se mat på raklamer, serier o.l. Kan gå rundt og tenke på det lenge at det f.eks hadde vært fantatsisk med en iskald cola, en kaffe (ikke fast drikker) eller noe annet godt som blir vist.

Alle blir jo påvirket, det er det ikke tvil om, men mye underbevisst. :)

Akkurat de som viser treningsaparater og disse BH-ene (husker selvsagt ikke hva det heter nå, shop et eller annet) blir jeg nok lite påvirket av, fordi det er så utrolig overdrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt for den reklamen jeg, samme hvor mye jeg ikke liker å innrømme det :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:

Hihi! :P Jamen produktet er jo sikkert bra! :)

Men jeg syns det er så domt att han bieber som er forbilde for mange yngre står å sier att kviser er ukult og stygt...jeg for min del har aldri tenkt over kviser på noen (ink meg selv) det er jo helt naturlig :P Okei tenkte kanskje over en i klassen, MEN han hadde ett kvise problem, var helt rød i hele annsiktet han stakkars...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lano håndskum stående på badet. Men ikke **** om jeg kjøper noe mer av det mølet, siden den reklamen aktivt går inn for å gjøre livskvaliteten min verre. Jeg takler den ikke, og gjør div. ninja-moves når den kommer på tv'n for å raskest mulig få lyden av. Argh! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker dog at selv om man mistenker et merke sterkt pga duste-irriterende reklame, så kjøper man det likevel når man står på lokale butikken nede på hjørnet i Langsvekkistan når det er det eneste man kjenner igjen...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ntåå.. så naive dere er. :) ALLE blir påvirket av reklame i en eller annen grad, og sannsynlig vis mye mer enn det man selv er klar over.

Jep klart jeg blir og derfor jeg ikke har reklame i postkassen jeg sitter nok forran pc og får litt reklame der Og av den grunnen at jeg sitter nok så har jeg ikke fler tv kanaler enn Nrk så der er det lite reklame. Jeg finner reklamen på nett hvis det er noe jeg trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi et eksempel fra nå nylig;

Gubben skulle kjøre på butikken, og jeg kommanderte han til å kjøpe oppvaskmiddel, som i zalo. Han sa "jaokei, kjøper sånn billig-zalo!" (er beregnet på håndoppvask egentlig, er sånn coop produkt tror jeg). Så sa jeg; "nei, kjøp zalo, den varer lengre!" og han bare "... why?"

Og da presterte jeg å si: "fordi det er mer kraft i hver dråpe" :lol:

Noen som hørte noe kjent med det? :P jeg måtte panneklaske litt etterpå, snakk om å være hjernevasket :P

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TV f.eks, eller på nettsider. Får du lyst til å kjøpe elektiske nesetrimmere eller bh-er uten sømmer om du ser reklamen nok ganger? Blir du irritert slik at det har motsatt effekt?

Jeg blir veldig påvirket av tv-reklame, når det kommer til spiselige ting iallefall, særlig om det er nye sjokolader osv. på markedet.

De tingene jeg spiser er jo og stort sett ting det reklameres for i ny og ne, jeg tror på ett eller annet plan føler jeg meg litt tryggere på at det er bra produkter, om de reklamerer for dem. Og det er vel den følelsen de er ute etter å gi og.

Jeg er typen som sikkert hadde prøvd proactive, hvis jeg hadde hatt behov for noe slikt... jeg faller som en flue, rett og slett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker dog at selv om man mistenker et merke sterkt pga duste-irriterende reklame, så kjøper man det likevel når man står på lokale butikken nede på hjørnet i Langsvekkistan når det er det eneste man kjenner igjen...

lol, hvor avdovna i huet tar du meg for? :P Når jeg aktivt går inn for å kjøpe det så blir jeg ikke lobotomert selv om jeg entrer en butikk. Da velger jeg heller den såpa jeg har prøvd med best lukt, best effekt og som varer lengst (ihht økonomi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig påvirket av tv-reklame, når det kommer til spiselige ting iallefall, særlig om det er nye sjokolader osv. på markedet.

Jeg også, så lenge den ikke blir spist eller de filmer ingrediensene eller noe sånn i nærbilde, haha. :P Men bilde av is eller sjokolade med embalasjen på - det trigger!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker aldri at jeg blir noe påvirket av reklame. Jeg kan ikke huske at jeg har kjøpt noe pga en reklame, men jeg vet jo at jeg blir det. Med så mye penger som går inn i reklamebransjen, så sier det jo seg selv at det gir store resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På TV f.eks, eller på nettsider. Får du lyst til å kjøpe elektiske nesetrimmere eller bh-er uten sømmer om du ser reklamen nok ganger? Blir du irritert slik at det har motsatt effekt?

Jeg føler et intens irritasjon og hat når jeg ser reklame...

Siste bladet som kom i posten fra Den Norske Turistforening, tenkte jeg skulle lese gjennom det, men endte opp med å telle antallet sider som hadde helsides reklamer på seg...

52 av 132 sider er Reklame, og 3 vedlegg med til sammen 16 sider med glanset papir med reklame...

Til sammen da 68 av 148 sider inne i denne plasten er renspikka reklame... (46 % av innholdet)

Så den reklamekatalogen kommer ikke i vår postkasse noe mer...

Ser ikke TV, film og TVserier er håpløst å kose seg med på TV, må kjøpes eller lastes ned så man kan se det uten reklameavbrudd...

N

Nettsider blir blokkert opp/ned & i mente til alt av reklame er borte, dette 50% for å laste nettsidene raskere og spare båndbredde, og 50% for å faktisk finne det redaksjonelle innholdet på enkelte nettsider...

Skulle gjerne sakt jeg vet jeg ikke blir påvirket av reklame..

Man blir alltid påvirket av reklame, står man i butikken å ser to produkter, ene har du hørt om, det andre er ukjent, så tar man automatisk det man har hørt om...

Men i 2012, så er det andres brukererfaringer som avgjør kjøp for meg, Internett er fullt av fornøyde og missfornøyde forbrukere..

Mange produkter blir bevist ALDRI kjøpt nettopp pga reklamene og forsøk på telefonsalg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste reklame påvirker hos meg er irritasjonsnivået.. lano kommer jeg nok aldrig til og kjøpe igjen pga den fryktelig irriterende reklamen som går på tv for øyeblikket.. Ellers så prøver jeg og unngåreklame så godt som mulig, både på tv, radio og ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir påvirket av reklamer, uansett om det er bevisst eller ubevisst.

Jeg like reklamer, jeg. Tenker en del mer over reklamene enn de fleste, og tenker over virkemidler, målgruppe etc. Det er sinnsykt mye jobb og penger bak en reklame, så det er jo klart at reklamene påvirker - ellers hadde det jo ikke gått rundt.

Jeg liker heller ikke å tro at jeg blir påvirket av reklame, men jeg gjør jo det. Noen mer enn andre selvsagt.

Selv om Jiff-reklamene overdriver så mye at alt er usannsynlig, så kjøper jeg det likevel, for å prøve å se hvor godt det faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...