Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre forumer


Jankaa
 Share

Recommended Posts

Sonen og kvinneguiden, kvinneguiden mest pga humoren :P

Samme her! :lol: Pluss et par interessante underforum. Men på KG går jeg aldri inn på Kjæledyrdelen, ooorker bare ikke alle de uvitende idiotene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniktitter støtt og stadig på forumhest for å se om det dukker opp noen interessante diskusjoner (har bruker der å, som ikke blir brukt så mye), men ellers er jeg ganske så trofast til hundesonen altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen og kvinneguiden, kvinneguiden mest pga humoren

Me too, har man en dårlig dag er det alltid noe morsomt å lese.

Ellers er jeg ganske tro mot sonen annet enn en titt på munsterforumet i ny og ne. Syntes liksom sonen er så personlig når man kjenner så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden i treningsdelen (men det er mye av det samme der, blir litt lei), diskusjon.no også i treningsdelen, et engelsk hundeforum (Dogsey). Av og til conceptart om jeg trenger inspirasjon eller er i humør for tegning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG Debatt. Alt-mulig-tullprat-forum.

Nick? :lol:

Jeg har vært skremmende aktiv på VGD en gang i tiden, nå er jeg bare fast snoker i blant. I tillegg leser jeg endel på kvinneguiden og er med jevne mellomrom innom tollerforum.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest aktiv på Hundesonen.

Leser et utvalg tråder på Canis og poster litt.

Leser og svarer på raseforaene for ridgeback og gårdshund, de er begge relativt lav-aktivitetsfora. Har drift/admin på rr-forumet.

Følger med på laiv.org og rollespill.net (n4f) og poster av og til, er admin på rollespill.net

Har kuttet ut et par fora siste året, tok for mye tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden i treningsdelen (men det er mye av det samme der, blir litt lei), diskusjon.no også i treningsdelen, et engelsk hundeforum (Dogsey). Av og til conceptart om jeg trenger inspirasjon eller er i humør for tegning osv.

"Hvordan får jeg flat mage? Holder det å ta sit-ups hver kveld?" :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest her. Har sett litt på canis, men liker egentlig ikke det forumet så godt. Litt kjedelig at det ikke er bilder der, og oppsettet på forumet liker jeg ikke. (feks all den quotinga som blir milelang, og når man tykker på et innlegg så kommer man til siste innlegg, istedet for starten. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare aktiv på sonen, dalmatinerforum.net og et annet. Så er jeg innom noen raseforum og utenlandske dalmatinerforum i ny og ne, men poster sjeldent.

Lurar fælt på kva snuskete hemmelege forum du er med på, sidan du ikkje vil seie kva det er :teehe: .

Eg har vore aktiv i mange ulike forum oppigjennom. Nett no er det berre dette forumet eg er fast aktiv på, men eg er relativt aktiv på BergliTruckstop.no, og eg er stadig inne på "Juridisk"-delen av bilforumet.no.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er helt enig i at det er vanskelig å velge riktig hundefôr, og mange faktorer å ta hensyn til. Synes det selv er vanskelig å finne og velge det «beste» hundefôret. Her er i alle fall en slags liste med punkter jeg prøver å tenke på når jeg velger hundefôr: 1. Alder/Livsstadie: Valper, voksne og seniorhunder har forskjellige ernæringsbehov. For din valp, som er en stor raseblanding, bør du velge et fôr formulert spesielt for valper av store raser. Dette sikrer at hun får riktig mengde kalsium og fosfor for sunn beinvekst og utvikling. 2. Rase og størrelse: Siden din valp er en blanding av langhåret Schæfer og jakt Golden Retriever, vil hun sannsynligvis vokse opp til å bli en stor hund. Fôr spesifikt laget for store raser inneholder ofte ingredienser som glukosamin og kondroitin for leddhelse. 3. Ingredienser: Se etter fôr med høy kvalitet på ingrediensene. Dette betyr at kjøtt eller fisk bør være de første ingrediensene, og at fôret inneholder alle essensielle næringsstoffer som proteiner, fett, vitaminer og mineraler. Unngå fôr med unødvendige fyllstoffer som mais, hvete eller soya. Nylig har jeg hørt kaldpresset fôr kan være et godt alternativ fordi det beholder flere næringsstoffer på grunn av den skånsomme produksjonsprosessen. 4. Spesielle behov: Hvis valpen din har sensitiv mage eller allergier, se etter hypoallergent fôr eller fôr laget for hunder med sensitive mager. Råfôr som Vom er et godt supplement hvis det fungerer bra for hunden din. Mulig fremgangsmåte hvis bytte av fôr:     1.    Start med nåværende fôr: Begynn med å fortsette med det fôret oppdretteren bruker, Hills Vet Essentials for valper av store raser, og Vom. Dette sikrer en stabil start for valpens fordøyelse.     2.    Gradvis overgang: Hvis du bestemmer deg for å bytte fôr, gjør det gradvis over 7-10 (eller mer) dager for å unngå fordøyelsesproblemer.     3.    Observasjon: Følg nøye med på valpens helse, energinivå, pels, hud og avføring. Disse indikatorene vil gi deg innsikt i hvordan fôret fungerer for henne. Men også gi det tid, ved rask overgang kan valpen få mageproblemer som diare. Fôr begge hundene på samme fôr? Hvis det er praktisk, kan du vurdere å finne et fôr som passer for både valpen og din 3 år gamle Border Collie. Eukanuba for working dogs kan være et godt alternativ når valpen blir eldre, men i valpeperioden er det viktig å gi et fôr som er spesifikt formulert for valper.   Så denne videoen hvor noen anbefalte hundefôr (https://vm.tiktok.com/ZGegMAyVJ/), hvor pålitelig den er vet jeg ikke.    Selv har hunden min prøv litt av hvert. Vi begynte å fôre Royal Canin siden det var det han var vant med fra oppdretter. Når han ble eldre ville jeg prøve gå over på vom, men så flyttet jeg, og på grunn av økonomi og mangel på tilgang til stor nok fryser gikk jeg over til tørrfôr. Har prøvd labb, men det fôret likte ikke hunden min av en eller annen grunn. Hunden til faren min spiser labb, og han elsker det og har ingen problemer med fôret. Spiser godt, fin i pels og hud, holder vekten stabil og fin avføring. Har prøvd wolf of wilderness, Alpha spirit, Essential dog food, Markus muhle, Rocco våtfôr. Har egentlig ikke merket noe spesiell stor forskjell på han når han har spist de ulike fôrene. Vil ikke si at det ene fôret ga han mye bedre pels enn det andre for eksempel. Eneste er at noen fôr smakte bedre enn andre. For eksempel likte han smaken av Alpha spirit mye bedre enn Wolf of wilderness. Skal nå prøve de fôrene som ble anbefalt i videoen for å se om det er noen hunden min liker bedre, eller om jeg ser andre forskjeller når han går på det. Har bestilt Kobers og Barfit, så får vi teste å se. Men trolig blir ikke Barfit noe vi kommer til å gå på i lengden da det er svært dyrt kontra andre fôr.
    • Har hørt det er flere fordeler ved å gi lakseolje til hund. Blant annet bedre pels og hud, bra for leddene og hjertet på grunn av omega 3, og styrker immunforsvaret. Gir selv lakseolje til hunden min. Vet ikke om merket fauna er noe bedre eller dårligere enn andre lakseoljer, men vil tro de fleste lakseoljene på markede er av ca. samme kvalitet. Selv så har jeg prøvd litt forskjellige merker (norsk dyrehelse, brilliant, dr baddasky, Lofoten lakseolje) og merker egentlig ikke noe forskjell på dem😊
    • Hei, vet noen om det finnes noen oversikt/statistikk for å se hvilke type raser som har mottatt ulike titler/mellomtitler/championat? Tenker mer på titler man får i andre hundesporter enn utstilling, som for eksempel RL1, LP1, FS1, HTM1 etc. For eksempel: 2023 registrerte titler for rase: Border Collie RLCH: 40 stk RL2: 100 stk etc.   Er dette noe NKK har oversikt over, eller må man kontakte de ulike raseklubbene og høre? Vet noen rase klubber er flinke til å føre og holde oversikt over championater ulike hunder innen raser får, og poster lister på nettsiden, men ikke alle raseklubber holder oversikt eller er veldig gamle/utdatert. Noen som vet?
    • Laboklin, veterinær tok både spytt og blodprøve. Testet for JME (juvenile myoclonic epilepsy). Var vel nærmere en 1000 lapp for prøven. 
    • Vi var og tok 16 ukers vaksine i dag. Jeg skjønner inne hvor stor han skal bli, han veier 11,7 kg og er ikke 4 mnd enda 😱 Til sammenligning veide forrige kelpien min (tispe) 12 kg ved 11 måneder.    Vel, han oppførte seg strålende hos veterinæren. Ikke en lyd når han fikk sprøyten.  Han har ikke hatt noe særlig uhell inne i det siste, men her forleden kveld kom den første tissedammen på lenge.    Ellers går det i mye trening. Han har fått gå 2 baby spor. Det likte han godt og han gikk ganske nøyaktig ☺️ Ikke så interessert i pinnen på slutten av sporet, men det er bare å jobbe med. Vi har trent litt baby feltsøk, det liker han veldig godt! 😁 Ellers jobber vi med utgangsstilling om dagen, og å løpe rundt et objekt, som kan brukes i agility og lydighet. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...