Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som kjenner Oslo


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oslo Reptilpark om det er interessant:)

Kokosbollefabrikken på Bjølsen!

34-bussen mot Ekeberg Hageby går bl.a. fra Jernbanetorget. Ta den til Brannfjellveien, rusle noen meter oppover i svingen, og du kommer til stedet hvor dette bildet er malt: Snu dere, og dere h

Om du skal både til Frognerparken og Bygdøy vil jeg anbefale Sightseeing-bussen, har tatt den selv og den stopper mange rare steder og man kan bare gå av og på om man ønsker, den kjører også ut til Bygdøy, både Folkemuseumet og Kon-tiki :)

Dette er selvfølgelig dersom ikke Oslo-passet er bedre da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempebra uke! :)

Ja, vi hadde det kjempefint. Å kunne slippe helt å tenke på matlaging og oppvask. Skikkelig husmorfri.

Så aktive der har vært. Jeg tror jeg må bli flinkere til å finne på ting i egen by :)

Vi hadde jo enda flere ting vi ville sett på, folkemuseet på, Bygdøy for eksempel, Vi var en liten runde men det regnet så at vi tok bussen videre til Fram- Kon-Tiki og vikingeskipmuseene.

Det var faktisk skikkelig inspirerende å lese denne tråden. Tommel opp for å feriere i eget land! :D

Vi har bare feriert i Norge de siste årene. Mye spennende å oppleve "hjemme".

Dere må jo til IKEA! Det var høyepunktet mitt da vi var i Oslo. :D Dit går det buss fra sentrum.

Vi har IKEA 7 mil hjemmefra, så selv om jeg liker å handle der, ville ikke det blitt prioritert. Hadde ikke bilen med, så vi måtte begrense kjøpelysten. Men jeg angrer på at vi ikke lette litt etter Stoff og Stil, skal visst ligge på Alna?

Om du skal både til Frognerparken og Bygdøy vil jeg anbefale Sightseeing-bussen, har tatt den selv og den stopper mange rare steder og man kan bare gå av og på om man ønsker, den kjører også ut til Bygdøy, både Folkemuseumet og Kon-tiki :)

Dette er selvfølgelig dersom ikke Oslo-passet er bedre da :P

Vi kjøpte 3-dagers Oslopass. Men om jeg kommer tilbake for å oppleve Bygdøy ordentlig i fint fotovær er ditt forslag et alternativ.

Glemte visst å skrive at vi også hadde en fin kveld i Botanisk hage. Til og med barna syntes det var fantastisk med alle blomster og trær. Fjorårets kalver skal ha navn fra blomsterverden, så vi fant mange flotte kunavn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt på 14 og jente på 12.

...ellers er dyr den store lidenskapen, så noe med dyr må vi nok også få til.

Da må du ta en tur til Oslo reptilpark - den ligger i gangavstand fra Karl Johans gate. Sjekk linken til hjemmesiden for adresse og veibeskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dere har hatt det. For meg som er fra Lillehammer og er vant til Maihaugen, er folkemuseet på Bygdøy litt kjedelig :icon_redface:

Da må vi vel til Maihaugen neste år! :yes:

Da må du ta en tur til Oslo reptilpark - den ligger i gangavstand fra Karl Johans gate. Sjekk linken til hjemmesiden for adresse og veibeskrivelse.

Reptilparken var et funn for ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...