Gå til innhold
Hundesonen.no

Ferieforslag for sjuklinger


ida
 Share

Recommended Posts

Som et par av dere har fått med dere, har vi kyssesyke i heimen om dagen. Fire dager veldig syk og alene hjemme, fem dager innlagt på sykehus og endelig i dag hjemme igjen, med iallfall svært rolige fire uker foran seg. Londonturen tar vi en annen sommer. Hundepensjonat for Dragen og Grekern er bestilt og det er litt fristende å holde på det. Det vil si at vi har hundefri (Tinka gjelds ikke. Hun er bare kos) fra 26/6 til 5/7 og må finne på noe ferierete noe. Skal vi bare være her eller på hytta (Larkollen), kan vi like gjerne ha hundene hjemme, liksom. Forslag anyone? Husk at Gardermoen, Oslo S etc kan fort bli litt i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kyssesyke for mange år siden, men jeg husker enda hvor MEGAtrett jeg var i lang tid etterpå. Så jeg sier fremdeles til alle aktuelle: Ta det med ro. Hjernen var gjennomtrett, jeg tålte ikke lyder engang. (Og hadde en 8 mndr. gammel baby). Det eneste jeg tankte på var å få sove.

Så jeg er ikke i tvil, jeg hadde blitt på hytta og latt pasienten hatt late dager der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjuk i desember og var på Kreta-tur i slutten av april. Veka der nede gikk fint, men jeg ble sjuk (altså tilbakefall av kyssesyken-syk) av flyturen heim - var først en halvtimes forsinkelser på flyet og deretter en del ståing i kø, og det ble for mye for min del. Bør nok se ann formen, men vil tro det er best å belage seg på å hvile-hvile-hvile, enten på hytta eller heime. Godt å høre at Ia er heime igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Bli turist i egen kommune. Altså se på musser og sant som skjer enten fra hytta eller fra der dere bor. Vi bruker å glemme turist tingene i egen kommune. Da kan dere ta ting etter formen og se ann dagene i forhold til helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli turist i egen kommune. Altså se på musser og sant som skjer enten fra hytta eller fra der dere bor. Vi bruker å glemme turist tingene i egen kommune. Da kan dere ta ting etter formen og se ann dagene i forhold til helsa.

Enebakk kommune er ikke akkurat full av severdigheter. Jorder, skog og vann :) Jeg tenkte litt på en tur med Kielfergen (hvis noen vil passe Tinka et par dager), Ia ønsker seg en tur på fjellet. Alt kommer jo an på hva hun orker og det er de køene og maset jeg er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hvis hun orker så ligger Haukelituristhytte langsmed vegen og det går buss fra Oslo og noen av rommene kan en ha med hund. fillern på bussen kan en ikke ha med hund.

Der kan en tusle tur også mener jeg det skjer noe der også kan en gå lengere turer. tror dem har kano der også, det er mulig å fiske fra vannet mener jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag!

Å være på hytta er ikke et alternativ. Det er som å være hjemme, og jeg vil gjerne se noe nytt. Å være hjemme er iallefall ikke noe alternativ, for du finner ikke tristere sted enn Ytre Enebakk når man er syk! :)

Jeg vil så gjerne reise bort, jeg. Et sted hvor jeg kan slappe helt av, for jeg er som dere sier trøtt absolutt hele tiden, uten å være i veien for noen. Jeg vil gjerne kunne ligge ute, kanskje i solen hvis jeg orker det til tider. Grunnen til at jeg ønsket meg fjellet er bare på grunn av luften, men det er mange steder jeg gjerne kunne dratt. Norge er vakkert, og nå vil jeg se noe annet enn de 40 trærne jeg ser hver dag!

Det er utrolig trist for meg å avlyse London som jeg har gledet meg til i årevis. Jeg og mamma avtalte da jeg var ganske liten at jeg skulle få en reise i attenårsgave, hvor vi skulle se masse teater. Dette var den reisen, som nå går bort, og da har jeg så lyst til å finne på noe lurt.

Selv om jeg nå er sliten i hver celle i kroppen, håper jeg kanskje jeg klarer bittelitt mer om elleve dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London går ingen steder, selv om du blir atten nå ;) Dere kan dra dit når som helst. Det er viktigere å bli frisk. Har du gledet deg til å dra dit så lenge så blir det heldigvis ikke mindre stas selv om det må utsettes litt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig å lese at Ia har fått kyssesyken. Det er en riktig så skummel sykdom som tar lang tid å bli frisk av. Jeg kjenner flere som har ikke har tatt seg tid til å bli helt frisk og som sliter med senskader som ME i etterkant av kyssesyken. Så mitt råd er å ta det helt med ro de nærmeste månedene. Ta heller en tur på biblioteket og lån masse bøker og filmer og plant rumpa ned i sofaen. Jeg skjønner godt at det er kjipt, men som andre sier over meg så kan du heller glede deg Londontur neste år og actionfylt ferie da - og heller tenke at du vil ha overskudd til å nyte neste års ferie enn å slite med ettervirkninger av kyssesyken den sommeren også.

BTW, jeg vet ikke om det er aktuelt for dere, men da søsteren min fikk kyssesyken fikk hun veldig god hjelp av homeopat. Søsteren min hadde skikkelig stygge leververdier, men etter at hun begynte hos homeopat ble leveren veldig raskt frisk til legenes store forskrekkelse og glede. Hun ble også relativt raskt frisk (4 mnd) og hun har heller ikke slitt med ettervirkninger av kyssesyken.

Masse god bedring til Ia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere!

Ja, IW, du har rett. Ikke meningen å virke deprissiv, jeg bare ønsker meg å finne noe som kan være en svak erstatning. Noe å se frem til :)

Justisia, det hotellet så jo kjempefint ut! Det eneste som bekymrer meg er å komme meg dit. Selv å sitte på venteværelser tok knekken på meg i dagene som har gått nå, så buss og tog og slikt bekymrer meg litt. Vi kjører ikke bil, skjønner du..

Og LivB, takk for informasjon. Det er en trygghet for meg å lese alle historier. Selv om jeg får høre stadig skumlere ting, føles det som en trygghet å vite litt mer om hva som feiler meg. Jeg har skjønt at det viktigste av alt er å slappe av, og hittil er ikke det noe problem.

Men derfor ønsker jeg meg også en slappe-av-ferie. Kielfergen kunne vært perfekt, om det ikke var for køene og ventingen og sånt. Tror ikke det er aktuelt om bare elleve dager.

Å, nei, æsj. Hadde jo ikke vært noe problem om jeg bare kunne vært et sted, ikke sant. Men man må jo reise steder. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag til ferie for dere som trenger ro, avslapping og hvile, er å reise til et sted med herlig utsikt. Gjerne over sjøen, det er avslappende og deilig. Jeg foreslår Kragerø! :- ) Reis dit! Sjøluft gir god søvn, nettopp hva dere trenger når dere er syke.

Stedet har preg av sørlandsidyll (selv om det ikke er riktig på sørlandet), vakkert sted, flott utsikt (kystby) og et yrende liv om sommeren, om dere nå vil og orker å oppsøke det. Små butikker og restauranter, alt dere trenger innen rekkevidde, hvis dere vil. Eller dere kan sitte på en veranda og betrakte sjøen og fuglelivet og strikke noe eller lese. Flott sted som gir herlig feriefølelse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Leververdiene til Ia er ikke så værst. Nå snakket vi litt om spa. Jeg har også sett på hotell på Koster, men fy flate. 1600 kroner natt er bittelitt dyrt.

Det er masse fine hytter man kan leie på Koster, problemet er at den perioden dere snakker om er også den perioden det er mest folk der og da er det stappa altså. Jeg hadde prioritert hytta i år, så kan dere heller feriere hvor som helst seinere. Men om dere "må" reise bort den uka, hadde jeg valgt Sjusjøen høyfjells hotell. Der er det fin natur, bra luft, buss rett til døra og kort vei til legevakt om det blir nødvendig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Noresund hotell ved Krøderen i fjor. Det ligger jo rett i nærheten. En flott plass, vi tok sightseeingbåt på Krøderen, var nede ved Krøderbanen museumsjernbane og i Bjørneparken, som ikke ligger så veldig langt ifra. Synes dere har funnet et veldig godt alternativ. Vi fikk ikke besøkt Villa Fridheim, for den ene ungen ble syk så vi måtte redusere på aktivitetsnivået, og vi foreldre vekslet om å være på hotellet med ham.

Sjekk om det ikke finnes noen rabattordninger, enten COOP eller Choiseclub, kan bli rimeligere med noe slikt. God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt en uke på Norefjell. 7 netter i familysuite. Fint skare værra :)

Norefjell var mitt andre hjem i 4,5 år - herregud som jeg savner det fjellet :). Mon tro om man ikke må ta en tur dit i sommer en dag også ja :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norefjell var mitt andre hjem i 4,5 år - herregud som jeg savner det fjellet :). Mon tro om man ikke må ta en tur dit i sommer en dag også ja :).

Drar du i slutten av neste uke, eller uka deretter, kan du jo komme på visitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...