Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er kallenavnene til hunden din?


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lyra-Lyr-Lyrmyr Ivy- I- Ivypivy Oliver-Ollie-gulleduttebassentilmammensin Simi-Sim Og alle går også under drittbikkjer til tider

KREMT!

åh hjelpes. Kahlo: Snusern Panserbærta Kahlobalo Snuppa Tøla Fjolleguri Fjasa Galskapen Monsteret Bartedamen Sortedame Kasko: Kassebass Kas! Kiss kissemann Sinnavepsen Grumpen

Luno:

Lunlun

Skrullegutt

Fjompen

Pluttelutten

Lilleluno

Gartneren

Tigergutt

Lunounoen

Godgutten

Dutten

Ludrik (når jentene nærmer seg løpetid)

Nemi:

NomNom

Nommen / Nommin

Prinsessen

Keiserinne Nemi

Bolla Pinnsvin

Trollet

Trollebollen (et navn som kom uten at man visste at det allerede var en Trollbolle ;) )

Belgisk nesehorn (når hun bruker nesen som rambukk)

Ludrun (når hun har løpetid)

Jolie:

Chouchou

Jollen

Jollebollen

Fjollebollen

Jojjen

Jojo

Bebis

Ludrine (stort sett når hun har anledning, fra hun var liten)

Sari var:

Bram-brum

Balari

Sari-Balari

Sari Bram-brum Balari

Bugg

Humbug

Tyggis

Kari

Tjukkerumpa

Høna

Miss Devil

Pillo

Lille-Pille

Czarina:

Rina

Rina-Lina

Rina-Ballerina (spesielt etter at hun pleide å ta piruetter mellom ledninger til datamaskinen som valp)

Hundaien

Dyrhilde

Pøbel

Udyret

Hoppe-Loppe

Hundini

Lille-Snille

Det sorte udyret

Svartingen

Goldie

Kjære barn, hihi. Og omtrent alle i familien har/hadde egne kallenavn på de. Tantebarna mine + amerikanske venner er de eneste som forsatt kaller Rina for Czarina, som jeg egentlig kalte henne.

*Pssst* Du glemte Rinaklatten og KenguRina *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er stort sett bare Norris, men DU (med varierende tonefall og trykk, alt ettersom hva hun gjør og hvorfor jeg sier det) eller Boris forekommer også. På dårlige dager er hun skrapet og tervefaenskapet :P og på ekstra fine dager er hun søta, men som nevnt, hun er stort sett bare Norris (hun er oftere Norris enn Nora.. hehe). Når vi leker, er hun Nora med lang O og trykk på ra (Noooora), eller Bårris!

Leah er stort sett bare krøllebølle eller kollabolla (lillesøsteren til datterbarnets versjon av krøllebølle). Hun går også under Puddærn (puddelen på min dialekt :P ), men det gjør stort sett alle pudler vi kjenner. Vi har noen varianter av puddærn da, som pitpuddærn og sprettpuddærn, og en sjelden gang i blant, når hun er søt og kosete, er hun bare bebis.

Lille-tjukken heter egentlig ikke noe enda, han har jo ikke fått sitt eget hjem han stakkar, men på stamtavla heter han Gentleman, så oppdretter har kalt han Man (som i mann på engelsk :P ). Her er han bare lille-tjukken, sagt på en kvalmende søt måte, gjerne med s i stedet for tj (lille-suuuuukken), kjekken og lillegutt. Innimellom heter han Anders, av flere grunner - han burde jo få et navn, Anders betyr mann eller mandig (og han er jo en liten plugg), og han minner meg om en fyr som heter Anders :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA :angry:

Det er faktisk bilder av dem. I Akkurat nå-tråden. :sleep:

Det ble liksom litt for pompøst å skulle ha egen tråd til de Unevnelige i Magidepartementet. :P

Jamen jeg er jo nesten aldri i akkurat nå :( De unevnelige MÅ ha egen tråd. Hvis de ikke får det kommer jeg til å spamme forumet med han-hvis-navn-skal-være-unevnt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggegutt, ballabo, bullebull, bollen (uttales som O og ikke Å ;) ), lille luring, pusi, puselura, toilljfaint og tolljingen. :D

og så bruker jeg å si "eee du favoritten, jaaaa, favoritten da" og da legger han hodet bakover sånn og titter opp på meg og koser seg :) og svoger´n som kommer fra Kanada sier på delvis gebrokkent norsk; "Gååggeeen, where´s your moustache?" og koser med bartene, og får svar med masse koselyder fra Goggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd :ahappy:

Sita (mopsen):

Sita-min

Lille-Sita

Dita

Dit-min

Biskis

Miskis

Flollisj

Floll-B

B

Lillemor

Biskemor

Miskemor

Flollemor

Mopsen

:icon_redface:

Uva (pinscheren):

Uv

Uvings

Uveluv

Luveluv

Luvings

Luvi (det sier jeg omtrent like ofte som Uva tror jeg)

Pinschy

Pinschepinsch

Begge reagerer på snuppa og sånne ting, og "små hunder!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får kaizer navn ettersom hvordan han oppfører seg:p

Kaizersen - når han omtales

Kaizerlicious - når han tror han er deilig

Kaizerosaurus - når han viser seg frem eller når han tror han er en chihuahua (får plass på fanget o.l)

Udyret - når han oppfører seg upassende

ADHD - når han ikke klarer å slappe av

Kai - når han har på seg mariusgenseren sin ;)

Varmeputa - når jeg fryser

Smartypants - ja, når det skinner gjennom at han er mindre begavet :P

Bestehundeniheileverden! - når jeg har omgangen og han ikke engang hinter om at han kjeder seg og vil ut <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leela har en del kallenavn, spørs om jeg kommer på alle i farta :P

- Frøken/Frøkna

- Bebi/bebi mamma sin

- Rotta

- Gåsa

- Kenguru

- Snorkfrøken

- Kosejenta

- Grisungen

- Prinsessa

- Gullet

- Lykketroll

- Hoppegås

- Kråka

- Klumpen

- Klumpelump

- Rara

- Tullingen

Tidvis er hun også litt møkkabikkje og gneldrekjerring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her var det morsomt å lese :P

Mumrik kalles som oftest Mumriken, Mummitrollet eller Mummern, men kosekallenavnet er lille busemannen fordi han så lett får øyebuser. Ellers så kalles han også forgassern eller stankern fordi han kan slippe noen h.... stinkbomber når han fiser :P Mamma kaller han bare godgutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma:

Brumle

Lomus

Lomlom

Tjokken

Chewbacca (pga lydeffektene hennes)

Gigi (uttales dji-dji)

Gigg'en

Gigglus

Giggles

Tap-tap-tapi

Perla:

Perlen

Perlemor

Minsten

Mintemint

Mintol

Elgen

Og alle sammen lyder også navnet NEEEEEEEEEEEI ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja går utenom sitt vanlige navn også som:

Ljodmila (oftest, nesten like ofte som det vanlige navnet. Gjerne etterfulgt av dårlig og ugrammatisk korrekt russisk tiltale ala ljodmila xoroshaja sabaka f mirje, eller NJET!)

Snaggfaks

Snuskepuskelusken min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjært barn har definitivt mange navn, her er noen av Lunas:

Ruskesara

Snorkfrøken

Støvsuger'n

Bulldozer'n

Tjukkerompa

Bolla

Bølla

Miss poop-a-lot (henger igjen fra valpetida )

Lunitun

Vet jeg har mange fler, men kommer ikke på de i farten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjært barn har definitivt mange navn, her er noen av Lunas:

Ruskesara

Snorkfrøken

Støvsuger'n

Bulldozer'n

Tjukkerompa

Bolla

Bølla

Miss poop-a-lot (henger igjen fra valpetida )

Lunitun

Vet jeg har mange fler, men kommer ikke på de i farten :D

Lun-lun er jo også en klassiker! :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...