Jump to content
Hundesonen.no

Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden

Recommended Posts

42 minutes ago, Vestlandsjenta said:

https://www.bole.no/elnett-for-vilt-ulv-145-cm-50-m-271785 

Jeg brukte dette der vi bodde før. Det koster jo noen kroner, men man kommer da et stykke med 50 meter. Hadde selvsagt ikke strøm på... Merk at rutene er relativt store, så hunden kan gjerne stikke hodet ut, og bør jo da ikke være ute uten tilsyn, noe jeg forøvrig ikke gjør uansett.

Hodet, hvis man har ridgeback ja. ;) Mindre hunder kryper jo ut der, det gjerdet var uaktuelt for gårdshund, for å si det slik.

• Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg går ikke ut døra lenger enn ti minutter uten magebelte på meg selv som den største hunden er festet i med god demping - og den drar ikke spesielt mye. Du skal ikke heller investere i et Baggen-bel

Hinder er da ikke et problem. Bare å låne et det, og vente til at vedkommende som lånte det i utgangspunktet dør, og at ingen husker tydeligvis hvem som har det.

Ser ur som de kanskje åpner ny butikk med leker, tugsforlife.no [emoji4] Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, simira skrev:

Hodet, hvis man har ridgeback ja. ;) Mindre hunder kryper jo ut der, det gjerdet var uaktuelt for gårdshund, for å si det slik.

Mener at nettet har litt mindre ruter nede enn lenger oppe, men ja, liten hund kan nok komme seg ut. Så an til at den som spurte har samojed, så ikke heeelt liten hund 😉 Bole har greit utvalg av ulike slike gjerder, så finnes også med mindre ruter, men da også lavere høyde.

Edited by Vestlandsjenta
  • 1 month later...

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager🥲

3 hours ago, Hannah said:

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager🥲

Hør med Wanderlust Paws Design Vet hun lager halsbånd i Biothane (hun holder til i Norge).

• Like 1
4 timer siden, Hannah skrev:

Myfurbaby har mørk lilla og lavendel og kan sikkert lage den lengden du vil. 

Det er også relativt enkelt å lage selv, her har de både biothane metervare, kroker, osv: https://ergohorse.no/collections/biothane

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Både polarhund og fuglehund passer nok ypperlig ja.Jeg har min 3 fuglehund nå og jakter ikke. Vi er veldig aktive på mosjons fronten hele året og veldig herlig med så sprek hund☺️Hun jeg har nå er ikke noe krevende sånn egentlig hun har ikke noe forhold til ordet ute/gå tur har fra vært valp hatt ekstremt høy dørstokkmil og må,nærmest løftes ute😆 Bor i liten leilighet uten hage,sentralt med med stor vinduskarm hun ligger i hele tiden titter på livet i gata. Klart,har hun ikke fått så mye mosjon sim hun gjør har hun muligens vært mere krevende da.    Alle mine 3 har vært/ er fryktelig rolig inne,kan bli med bort på besøk/ute i alle miljø og slå seg helt til ro av seg selv (burfritt hundehold(kjører ikke bil) Ukentlig blir vi stoppet av fremmede som lurer på om det virkelig er en fuglehund siden er så rolig. Da sier jeg at hun er ikke så rolig som det her alltid vi gå turer med magebelte og trekksele sydd på mål. Særlig i skogen under båndtvangen er det «fluer» i hodet pga alt dyrelivet hun lukter så det løser vi med sykkle fin mosjon og lettere for meg enn gå med hun i bånd.    Er mye løs i skogen fra 2 oktober-april da. Lykke til med rasevalget!     
    • Med tanke på hva problemstillingen i artikkelen (den faktiske vitenskapelige artikkelen, ikke den publisert på forskning.no) er så er vel et litteraturstudie absolutt passende. Jeg synes de har gjort en godt balansert vurdering uten å ha lest mer enn noen få abstracts fra noen av de mest siterte kildene.  Hva synes du skulle stått i konklusjonen? Jeg synes det er en ok+ konklusjon ut i fra de funnene de gjorde og ikke minst type studie. De svarer på problemstillingen og beskriver også begrensningene for studiet i artikkelen godt.  Når det gjelder Forskning.no sin artikkel så ser jeg heller ikke noe direkte feil der. Det er en populærvitenskaplig artikkel som har fokus på det "viktigste"/mest relevante som kommer frem, og det er ikke veldig lett å presenter forskning på den måten uten å måtte ta ut viktige detaljer (snakker av erfaring) fordi det skal kunne leses og forstås av almenheten.
    • Som hovedregel slettes ikke tråder eller innlegg som er deler av diskusjoner, med mindre det bryter med retningslinjene. Hvis det bryter med retningslinjene kan du bruke rapporteringsfunksjonen i høyre hjørne av innlegget, så vil en moderator se på det.
    • Forklar situasjonen slik du har gjort her og satt opp en spleis, be om pengedonasjoner. Jeg er vanligvis veldig imot dette fordi jeg tenker man burde ha tenkt igjennom utgifter før anskaffelse av hund, men her kan jeg ikke si annet enn at du har gjort alt RIKTIG.  Jeg er sikker på at du vil få hjelp om du forklarer det slik som her. 
    • Flexibånd er supert. Er glad for at trådstarter utfordret fordommene flexibånd har.  (Og ordet "kjerringjojo" er så morsomt at det kommer jeg nok til å ta med meg videre) Den eneste bruken av flexibånd som jeg ser litt skjevt på er når folk ikke følger med på hunden. Jeg ville heller aldri brukt fleksibånd på en hund over 10kg, flexibånd er ofte lange og hunden kan ofte komme opp i stor fart før man rekker å stoppe båndet, og da er rykket ganske så smertefullt!   
  • Nylig opprettede emner

• Create New...