Gå til innhold
Hundesonen.no

Snus


Beautina
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Første gangen var vanlig snus, ikke posjonsnus og det tok ikke lang tid før alt svømte rundt i kjeften.. Æsj.. :frantics:

Etter røykelovens inntog har jeg brukt endel general posjon der man ikke kan røyke inne men har kutta ut det nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sluttet( :cry: ),men før det har jeg snust i ca. 6år. Har holdt meg til Skruf,men det hele begynte med de der bittesmå jentesnusposene,Mocca heter det tror jeg :P Så har jeg økt i styrke sånn etterhvert,og på slutten brukte jeg skruf portion xtra sterk.

Første gang jeg prøvde snus,så var det typen min som snuste general som bakte en liten pris til meg,jeg følte meg så tøff:P Plutselig kicket nikotinet til,å da følte jeg meg ikke så tøff lengre,ble helt svimmel og så kvalm og spyttet den ut ganske fort :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

b

Jeg har nettopp sluttet( :cry: ),men før det har jeg snust i ca. 6år. Har holdt meg til Skruf,men det hele begynte med de der bittesmå jentesnusposene,Mocca heter det tror jeg :P Så har jeg økt i styrke sånn etterhvert,og på slutten brukte jeg skruf portion xtra sterk.

Første gang jeg prøvde snus,så var det typen min som snuste general som bakte en liten pris til meg,jeg følte meg så tøff:P Plutselig kicket nikotinet til,å da følte jeg meg ikke så tøff lengre,ble helt svimmel og så kvalm og spyttet den ut ganske fort :lol:

bruker mocca jeg også nå :D har ikke snust så lenge da :P ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser ikke og kommer aldri til å begynne med det heller :P Har snust noen få ganger, da venninder som har insistert på at jeg måå prøve og omtrent trykker det inni kjeften. Mocca og mint og de milde greiene går helt greit å ha bak leppa, men så prøvde jeg den derre ekstra sterk snusen, og ALDRI MER! Ble først helt rar, akkuratt som jeg ble drita og dansa rundt på gulvet i bare bh og truse, så ble jeg døsig, så hvit som et laken og så lå jeg over doen og spydde i flere timer utover natta :x .. Fytti.. Noen tåler tydligvis ikke nikotin...

Vel, det var min begrensede erfaring med snus :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg snuser, bruker Skruf Stark White eller Original White.

Startet vel i en alder av rundt 14 år, på ungdsommskolen, er nå 20. Husker jeg også startet med Mocca (rosa boks), hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festsnuser skruf White portion, men snuser aldri ellers. Er sammen med storsnuseren sjæl, og blir egentlig kvalm av tanken på snus til vanlig. Heldig vis. Sambo nekter å slutte, men. Jeg synes han får dårlig ånde av snus, så han må gjerne slutte for min del! Jeg skal aldri begynne fast med hverken det eller røyk. Men jammen gir det en god rus sammen med et par pils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, aldri prøvd, og kommer ikke til å begynne heller. :P

Litt OT kanskje, men her hvor jeg bor(England), så er det jo ingen som snuser, og det er en av de tingene jeg legger merke til når jeg drar til Norge. Masse folk som snuser!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å snuse i en periode for 6 år siden, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Har ikke plass til snus, og det er ikke godt. Begynte å røyke istedet :P

Edit: prøvde diverse snusmerker, men endte opp med å snuse mocca mint. Det var den eneste snusen som nesten fikk plass under leppa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd det og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

Kom til å tenke på historien til ei japanske venninne i klassen: hun fikk en snus hos ei av de norske jentene. Hun syntes det smakte veldig rart, men tygde og svelgte den for å være høflig. Hun kunne ikke skjønne hvordan nordmenn kunne like noe sånnt :P Nå synes hun det er en kjempemorsom historie og har kalt hunden sin for Snus

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuff. Fikk en snus av samboeren, bare for å teste. Og jeg skal aldri, aldri! røre snus igjen. Hadde den i kjeften i kanskje 30 sekunder. Alt snurret rundt, og jeg måtte røske den ut :P Etterpå var jeg helt grønn i trynet, svimmel og helt utrolig kvalm. Lå på badegulvet i en halvtime, helt ute av stand til å reise meg :P

Edit. Jeg ble kvalm nå, bare fordi jeg tenkte tilbake på det :lol: ( :( )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Så og si alle på jobben min snuser. Har blitt spurt om jeg snuser sånn ca 1000 ganger allerede for folk vil bomme en snus av meg :P

Ja, jeg har snust før. Min første snus var en Mocca som jeg og to venninner prøvde etter å ha kjøpt den ulovlig på butikken. I did nothing for me. Etter det så snuste jeg så og si hele tiden. Sluttet med snus etter jeg var ferdig på videregående, og da hadde det gått så langt at jeg måtte ha to Skruf Xtra Stärk porsjonsgreier i kjeften for å i det hele tatt merke noe. Grunnen til at jeg derimot har sluttet, er at jeg har, på en eller annen måte, klart å "hypnotisere" megselv til å bli fysisk kvalm av å tenke på snus og spesielt av å lukte på det. Jeg savner virkelig nikotinhimmelen, men det er ikke godt for meg og jeg kan fint leve uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også akkurat sluttet (snufs), selv om jeg nok innimellom kommer til å snuse litt på fest. Men det kom til et punkt hvor jeg ikke helt så poenget med hverdagssnusen, og da var det jo bare å slutte. Savner det litt, særlig som alternativ til godis og sånt når jeg sitter slengt foran tv'en på kvelden. Begynte med mocca, og har ellers holdt meg til Skruf original eller white. Porsjon. Snus med smak, f.eks tranebær, cola eller mint, kan du få gratis av meg altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser :P

Første snusen jeg prøvde var Skruf Tranebær, som jeg fikk av en venninne..

Røyka på den tiden,så hun ville jeg skulle prøve snus :P

Det ga mersmak,så jeg begynte med Mocca - snusen.. Både den rosa,og den svarte omhverandre :P

Skruf Tranebær var litt sterk med engang..

Men etter en stund på Mocca, begynge jeg og med Skruf Tranebær ^^ Kutta selvfølgelig ut røyken :P

Snusa den leeenge, så snusa jeg Nick&Johnny White Portion...så Skruf Stärk..

Og nå går det bare i Skruf Xtra Stärk :P

En sjelden gang General Xtra Stärk Portion :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta å røyke i desember, så gikk over til snus for å lette litt på trykket. Da var det først Mocca lakris, men gikk fort over til Skruf Slim Fresh White, og har holdt meg til den. Går for Catch Pure Mint når butikker ikke har fresh white. Noen ganger har jeg noen innfall om å prøve tranebær, nordic white eller original (skruf alt), men det ender som regel med at de ligger i kjøleskapet som kriseløsning :lol:

Skal sies at jeg slutter med snusen og, så fort flyttinga er overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg snusa var jeg på byen og hadde drikki ganske mye. Jeg hadde det så artig at jeg måtte holde på overleppa fordi jeg smilte så mye. Hvis jeg ikke holdt på den, så datt den ned hele tiden pga smilinga. Jeg har blitt fortalt at det var grunnen til at jeg ble dårlig (pga safta), men det kommer jeg aldri til å finne ut av. Jeg blir også kvalm bare jeg tenker på det selv om det er noen år siden. Siden jeg har hetta for at noen skal få med seg at jeg må kaste opp, så snek jeg meg fra alle vennenne mine og tilbrakte resten av kvelden over toalettet. :x:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg snusa var jeg på byen og hadde drikki ganske mye. Jeg hadde det så artig at jeg måtte holde på overleppa fordi jeg smilte så mye. Hvis jeg ikke holdt på den, så datt den ned hele tiden pga smilinga. Jeg har blitt fortalt at det var grunnen til at jeg ble dårlig (pga safta), men det kommer jeg aldri til å finne ut av. Jeg blir også kvalm bare jeg tenker på det selv om det er noen år siden. Siden jeg har hetta for at noen skal få med seg at jeg må kaste opp, så snek jeg meg fra alle vennenne mine og tilbrakte resten av kvelden over toalettet. :x:thumbsdown:

Haha, huffdaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg snuser ikke, men jeg husker veldig godt første gang jeg snuste. Jeg hadde fått en pakke med General av min bror når jeg gikk i 8.klasse på ungdomsskolen. Delte det ut til flere venninner av meg, hvorav èn spydde, èn besvimte og to stykker ble skrekkelig kvalme. Jeg syns ikke det var så ille, men begynte på røyken i stedet :P Den er heldigvis stumpet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta å røyke i desember, så gikk over til snus for å lette litt på trykket.

Men det er jo mye kulere å røyke. :aww:

Har prøvd snus et par ganger enten på fest, eller som nød på lange reiser uten mulighet for røykepause. Det var ikke tilfredsstillende. :lol: Slutta egentlig å røyke for ett år siden eller noe, og kun tatt noen på fest eller i enkelte sosiale settinger. Ikke no stress det, men det har sklidd litt ut de siste mndene. Kutter ned til kun festrøyking igjen når jeg er klar for det. :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne nuh! Bare for å bli kvitt den forbanna røyken. Har prøvd mange ganger, men klarer bare ikke venne meg til det... Men nå MÅ jeg.. Å slutte å røyke er tydeligvis klin umulig.. Har kjøpt general mini portion og skal prøve å venne meg til smaken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...