Gå til innhold
Hundesonen.no

Kleiner Munsterlender Auris og Drage


Gidske
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hurra! I går klarte vi det igjen. Jeg hadde meldt oss opp til to stevner, for jeg var overhode ikke sikker på at vi ville klare det på første forsøk, og de to stevnene var de siste jeg hadde sjans på før nyttår. Da vi klarte det på første forsøk tenkte jeg at det kunne være greit å få litt ekstra konkurransetrening, så vi gikk det andre stevnet også.

Om det er noen mattefantaster der ute kan de jo regne ut sannsynligheten for at man på sine to første stevner klarer å få nøyaktig lik poengsum. Litt ulike øvelser som ikke satt helt som de skulle, men totalen ble begge gangene 166,5 poeng. Nå skal vi trene mer på fellesdekk uten piping, raskere "stå" og innsitt uten bomping.

post-11048-0-59837600-1380914361_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Litt lenge siden oppdatering her nå...

I vinter har vi trent en del på klasse to programmet i LP, og fikk forsøkt oss på et treningsstevne for et par uker siden. Det gikk ikke sånn veldig bra, jeg var så stresset i forkant at Auris startet fri ved fot ved å dempe meg, og hele programmet bar egentlig preg av det. Var likevel fornøyd med at hun lå bom stille på hele fellesdekken, og at hun klarte hinderet, som vi hadde problemer med i januar. Nå må jeg jobbe masse med kontroll av mine nerver, så får vi se om det går bedre på neste forsøk.

I høst begynte vi også å trene med Norske Redningshunder. Både Auris og jeg synes det er veldig moro. Var spent på om hun koblet av figuranter og startet på et jakt-søk, men foreløpig har det gått veldig bra. I helga fikk vi også godkjent klasse C vinter. Kjempefornøyd med innsatsen, da vi tross alt ikke har trent så veldig mye. Noen ryper hadde i forveien forsøkt å ødelegge for oss, ved å danse og bæsje rundt gravene, men vi kom oss gjennom det til slutt også.

post-11048-0-51616500-1397038742_thumb.j

Rype-lukt i biotopene ga noe treighet i søket, men vi kom oss gjennom.

post-11048-0-47174600-1397038762_thumb.j

Glad hund som stjal leken fra figuranten og på vei inn til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig gøy å lese oppdatering deres!

Kanskje vi sees på noen NRH samlinger etterhvert?

Det kan godt være. Fremover nå blir det nok mye tid til apporttrening og noen apportprøver, også skal vi få en liten valp i slutten av mai :wub: , men regner med at vi kommer på en samling innimellom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, hva slags valp blir det da?

Blir en ny münsterländer. Var en stund i tenkeboksen om vi skulle ha noe mer førerorientert, men enn så lenge jeg kan trene LP med en fuglehund funker det jo greit. Blir en tispevalp fra Bergtuns kennel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har Auris fått seg en ny venn. Bergtuns Drage er nå 9 uker gammel, og ligger an til å bli en skikkelig super-hund. Tøff nok til å utforske verden, samtidig som hun er veldig glad i folk. Siden jeg er glad i å prøve nye ting, tenker jeg at vi etterhvert kommer til å snuse på bruks-konkurranse.

post-11048-0-70509000-1401700149_thumb.j

Auris og Drage har blitt gode venner

post-11048-0-83660500-1401700171_thumb.j

Drage slapper av ute på terrassen

post-11048-0-98068600-1401700186_thumb.j

Ute på plenen en snuse-tur

post-11048-0-38421400-1401700199_thumb.j

Fremdeles ung og blåøyd...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...