Gå til innhold
Hundesonen.no

Produkter fra barndommen


LilleZara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Flukten fra dyreskogen/Dyra frå hjorteparken - stryk det som ikke passer

I min barndom fantes hverken pc, spill eller pokemon...

Min barndom var i det hele tatt ikke så produktorientert.

De tingene jeg husker fra barndommen var stort sett hjemmesnekra. Husker morfar lagde spikkekniv til meg. Den var dyrbar...

Også hadde jeg en bamse som het pellefant.

Jeg var ikke så opptatt av barnetv, så de husker jeg lite av. Bortsett fra..

Savne!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens ikke et godt tegn at det meste av det dere har som minner, er ting jeg aldri har visst at eksistere engang... :blink:.

Men hvor blir det av de gode, gamle foppallkorta liksom? Og tyggiskuler til 10 øre.... Herregud det var jo paradis når man hadde ei krone og kunne få 10 kuler for det - også stappe alle sammen i kjeften samtidig :D.

Jeg tror det har med at vi er godt voksne, noen av oss. ;) (ok, litt voksen da)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

612659-8-1300732613878.jpg

Spiste jeg første gang som 2åring :P Det var lørdags-godtet sitt det! :D :D

Oppvokst ved svenskegrensa så husker jeg de hadde en rød variant annerledes en den vanlig røde, jordbær / bringebær husker ikke hvem som er hva lenger men den var alltid stas. Også hadde de sånne svære hermetiske bøtter med O'boy der. Og falukorv :D

Jeg var ikke så opptatt av barnetv, så de husker jeg lite av. Bortsett fra..

Jeg husker da Colargol, hadde plate, vinyl og greier,

Men best var nok Teodor:

"Det gikk jo bra jo, så rart" Er bare såååååå meg :P

Jeg har fått meg T-skjorte med Teodor og er klar for sommern :D Den er dritkul,

1800946_2.jpg

1800946_3.jpg

Brum, Brum !

Bildene er fra probat.no som selger sånt, jeg er IKKE en liten jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt LIVREDD redda joppe! :no: Særlig introen måtte jeg holde for ørene og lukke øynene. :P

Savner Disney sjokoladen. Den var god. The Julekalender chipsen var også god.

Jeg samler på My litte pony. Her er et lite utvalg:

Disse 6 var de første som kom ut.

ponny7.jpg

Her er hele serien av de med vinger. Min favoritter nå, de er så fine! (på bildet er de ikke ordnet og gredd enda)

ponny.jpg

Fine med diamantøyne!

ponny6.jpg

ponny3.jpg

Og disse elsket jeg. My little pet shop (dette er mine private)

kamlon.jpg

Denne har jeg solgt

husky2.jpg

sel.jpg

Denne er solgt

sau2.jpg

phanterandbridie.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kolibri drops - de var VANVITTIG gode

I samme slengen - gode smørpastiller også - de er borte

Pæreformede kjærlighet på pinne, hvor pinnen var i tre og kjærligheten syrlig og supergod!

Rigelsjokolade

Bugg

NibIt - puffa ringer av noe rare greier med krydder på (en var med dill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animals of farthing wood...? :D Dyra fra prompeskogen? Hehe.

(aldri hørt om forresten, det var nok etter min barndom var over)

Jeg husker SITRONBRUS og Villa Farris. Sitronbrus sto det på flaska, men så sa myndighetene en dag etter mange år at det fikk de ikke lov å kalle den. Den måtte derfor døpes om til "brus med sitronSMAK".

Villa Farris var min yndlingsbrus, og som jeg alltid fikk på lørdag til lørdagsgodteriet mitt.

villa_0,5l_pack.png

Stupedama saltpastiller kjøpte jeg ofte på Samvirkelaget, som supermarkedet i nærheten het. Også kjøpte jeg Hubba Bubba tyggis og Bugg. (bug?) Det var digg.

Da jeg var liten, trodde jeg Krone-is het Krone-is fordi de kostet en krone. Det gjorde de ikke så lenge da, men navnet beholdt de.

Colargol var på barne-tv, og sangene kan jeg ennå høre i hodet mitt; "Jeg er bjørnen Colargol, jeg kan synge i dur og moll.."

Annen barne-tv var Sebastian og Jena, på svenskekanalene. En krokodille og en koala eller noe sånn, hånd-dukker som satt i en bokhylle og snakket og presenterte tegnefilmer og diverse. Jeg var veldig fascinert av de to der :-)

Emil i Lønneberget var også barne-tv og jeg leste alle bøkene. Så skrev jeg dem av, fra bøkene og over i skrivebøkene mine, for jeg ville øve meg - jeg skulle jo bli forfatter når jeg ble stor.

Barne-tv var også Pompel og Pilt, skrekkelige greier, jeg var livredde de sykkelpumpene med garnhår som bodde i den grotten :D

For ikke å glemme dokka Titten-tei...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Animals of farthing wood...? :D Dyra fra prompeskogen? Hehe.

(aldri hørt om forresten, det var nok etter min barndom var over)

Jeg husker SITRONBRUS og Villa Farris. Sitronbrus sto det på flaska, men så sa myndighetene en dag etter mange år at det fikk de ikke lov å kalle den. Den måtte derfor døpes om til "brus med sitronSMAK".

Villa Farris var min yndlingsbrus, og som jeg alltid fikk på lørdag til lørdagsgodteriet mitt.

villa_0,5l_pack.png

Stupedama saltpastiller kjøpte jeg ofte på Samvirkelaget, som supermarkedet i nærheten het. Også kjøpte jeg Hubba Bubba tyggis og Bugg. (bug?) Det var digg.

Da jeg var liten, trodde jeg Krone-is het Krone-is fordi de kostet en krone. Det gjorde de ikke så lenge da, men navnet beholdt de.

Colargol var på barne-tv, og sangene kan jeg ennå høre i hodet mitt; "Jeg er bjørnen Colargol, jeg kan synge i dur og moll.."

Annen barne-tv var Sebastian og Jena, på svenskekanalene. En krokodille og en koala eller noe sånn, hånd-dukker som satt i en bokhylle og snakket og presenterte tegnefilmer og diverse. Jeg var veldig fascinert av de to der :-)

Emil i Lønneberget var også barne-tv og jeg leste alle bøkene. Så skrev jeg dem av, fra bøkene og over i skrivebøkene mine, for jeg ville øve meg - jeg skulle jo bli forfatter når jeg ble stor.

Drutten och krokodilen het de...

10 myror er betre enn 10 elefanter.... var en annen

Svensk barnetv var genialt.

Dundersalt kostet 10 øre stykket, og de kom som dundersalt og grønne suringer - man fikk UANTE mengder smågodt for 3 kroner (som var ukelønna mi den gangen jeg var liten).

Emil var en helt, Pippi like så - og jeg ELSKET å se Madicken.... serier som "Den hvita stenen" var også en høydare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem i en annen tannkremklubb. Da fikk vi tannkrem og tannbørster i posten og greier. Veldig bra :D

Ja det var vel flere, solidox klubben eller noe. Det var iallefall veldig mange sånne gratis klubber da. Husker når jeg ble med i Libresse klubben. Jeg og en vennine meldte oss inn når vi var på barneskolen. OMG jeg holdt på å dø når pakken kom hjem i posten også sto det Libresse utenpå pakken, hver gang den kom var jeg like flau :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animals of farthing wood...? :D Dyra fra prompeskogen? Hehe.

(aldri hørt om forresten, det var nok etter min barndom var over)

Jeg husker SITRONBRUS og Villa Farris. Sitronbrus sto det på flaska, men så sa myndighetene en dag etter mange år at det fikk de ikke lov å kalle den. Den måtte derfor døpes om til "brus med sitronSMAK".

Villa Farris var min yndlingsbrus, og som jeg alltid fikk på lørdag til lørdagsgodteriet mitt.

villa_0,5l_pack.png

Du sier Villa Farris! Jeg får alltid rare spørsmål om hvorfor jeg kaller det farris, det heter da villa champagnebrus. Het det Farris før? Hurra, jeg er ikke lenger alene om å si det :bananas: :bananas: (Du aner ikke hvor mye jeg faktisk har lurt på det der).

Flukten fra dyreskogen/Dyra frå hjorteparken - stryk det som ikke passer ;)

ÅÅååååh :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...