Gå til innhold
Hundesonen.no

Produkter fra barndommen


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Det meste jeg husker fra barndommen er jo her enda men har jo minner i fra ferier å sant

Sodd, Gomme, Smørbukkkarameller(tror det var det dem het, en og en inpakket i papir, Det å kunne gå og kjøpe seg smågodt i løsvekt, vi hadde en baker på den lille plassen vi bode på og det å handle francbrød eller skolebilloer og lukten da!!!

Barnetv som jeg husker Pompel og Pilt og Mr. Nelson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Flukten fra dyreskogen/Dyra frå hjorteparken - stryk det som ikke passer

Savner san-sao jeg... Den var god den.

Å! SanSao! Beste brusen sin det!

shop_haribominiposer_200px.jpg

Sånne finnes jo enda, men jeg husker da jeg var liten og det stod diiigre stativer med alle slags mulige hariboposer til en krone pr stk i alle slags butikker.

Husker jeg pleide å pante flasker og så gå å kjøpe slike til 1kr, speileggene var min favoritt!

red: kom på en ting til. Pærebrusen som ble produsert på Rjukan (husker ikke navnet)

denne du tenker på?

545000_10150629691945423_679970422_9397305_1520733738_n.jpg

Flukten fra dyreskogen/Dyra frå hjorteparken - stryk det som ikke passer ;)

Aw! Verdens beste barneTV det!

Husker jeg pleide og se på Noahs Øy, det var tider det!

51JS6WFXH0L._SL500_AA300_.jpg

Favorittisen var kresj pink samt cool pops, synd at sistnevnte ikke er på markedet lenger :/

990010474.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier Villa Farris! Jeg får alltid rare spørsmål om hvorfor jeg kaller det farris, det heter da villa champagnebrus. Het det Farris før? Hurra, jeg er ikke lenger alene om å si det :bananas: :bananas: (Du aner ikke hvor mye jeg faktisk har lurt på det der).

Ja, det het garantert det før i tiden! Jeg har alltid kalt det for det. Har ikke lagt merke til at det kun står "Villa" på flasken nå. Og huset (eller villaen da) man ser på etiketten på flaska er jo huset som kalles nettopp "Villa Farris", etter hva jeg har blitt fortalt.

REDIGERT;

JODA, den het VILLA FARRIS før i tiden iflg produsenten Ringnes! Det ble endret fra Villa Farris til Villa på 90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, den må jeg innom og kjøpe neste gang jeg er i Drammen, de selger den jo nesten ingen steder lenger!

Mener bunnpris skal selge disse landet over, har i vært fall venninder som har sett dem i stavanger på bunnprisen der, og jeg vet disse blir solgt over alt i både møre og romsdal og sogn og fjordane :)

favorittbrusen det! :D Denne og den med ananas smal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bunnpris skal selge disse landet over, har i vært fall venninder som har sett dem i stavanger på bunnprisen der, og jeg vet disse blir solgt over alt i både møre og romsdal og sogn og fjordane :)

favorittbrusen det! :D Denne og den med ananas smal :D

Har ikke bunnpris her heller, så det hjelper lite :( Men ja. Utrolig god! Litt søt men i alle fall med mye smak!

Ja, det het garantert det før i tiden! Jeg har alltid kalt det for det. Har ikke lagt merke til at det kun står "Villa" på flasken nå. Og huset (eller villaen da) man ser på etiketten på flaska er jo huset som kalles nettopp "Villa Farris", etter hva jeg har blitt fortalt.

REDIGERT;

JODA, den het VILLA FARRIS før i tiden iflg produsenten Ringnes! Det ble endret fra Villa Farris til Villa på 90 tallet.

Thank you! *Lagre linken og slenge den i fleisen på de som klager fra nå av*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Drutten och krokodilen het de...

10 myror er betre enn 10 elefanter.... var en annen

Svensk barnetv var genialt.

Dundersalt kostet 10 øre stykket, og de kom som dundersalt og grønne suringer - man fikk UANTE mengder smågodt for 3 kroner (som var ukelønna mi den gangen jeg var liten).

Emil var en helt, Pippi like så - og jeg ELSKET å se Madicken.... serier som "Den hvita stenen" var også en høydare.

Fem myror er flere enn fyra elefanter het den. Pedagogisk barnetv for oss som vokste opp to spytt fra sverige og hadde "svenske antenne". Vi fikk stjernepose som lørdagsgodt, også var vi på Momarken showet å så annmari og espen fra 1/2 7 (halvsju). Den flotteste ferien var den som var i danmark i legoland og alle dyreparkene hvor man spiste rødspette og kylling annenhverdag, mest for pommes frites'en sin del tror jeg.. Det var også viktig å drikke donaldbrus. Donaldtyggis som smaker som grønn likør og appelsinjuice, den kostet 25 øre. Fruktputer kostet bare 10 øre stykket og de hadde smågodt til stykkpris både hos bakern og på kiosken. På kiosken hadde de også slush puppy, forgjengeren til shave-ice..

Jeg er definitivt eldre enn de fleste her.. Pokemon pføy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt eldre enn de fleste her.. Pokemon pføy :P

Vel.. Det meste av det folk har hosta opp fra sin barndom her, er sånt jeg husker jeg ga til mine barn når de var små, så du er ikke den eneste dinosauren her, i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fem myror er flere enn fyra elefanter het den. Pedagogisk barnetv for oss som vokste opp to spytt fra sverige og hadde "svenske antenne". Vi fikk stjernepose som lørdagsgodt, også var vi på Momarken showet å så annmari og espen fra 1/2 7 (halvsju).

5 eller 10 - bagateller *ler*

Vel.. Det meste av det folk har hosta opp fra sin barndom her, er sånt jeg husker jeg ga til mine barn når de var små, så du er ikke den eneste dinosauren her, i så fall :)

Vi er gamle vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Noe jeg forøvrig IKKE savner fra barndommen var boller med rosiner og sukat, hvem vil ødelegge gode boller med sånt herk forresten?!? Rosiner skal være i en liten eske som er rød og heter sun-maid. De spiser man når man kjeder seg, som feks under preknen til søndagsgudstjenesten.. (en avsporing, men dog ett barndomsminne, kjedelig sådann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serier som "Den hvita stenen" var også en høydare.

Takket være den hadde jeg en anstendig samling hvite, runde steiner på rommet mitt :lol:

JODA, den het VILLA FARRIS før i tiden iflg produsenten Ringnes! Det ble endret fra Villa Farris til Villa på 90 tallet.

Før det fikk man bare kjøpt champagnebrus :).

Jeg ble traumatisert av disse:

Og selvsagt - som alle andre barn - skumsle Pompel og Pilt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

complete.jpg

En sånn en har vi stående på tv-stua. Husker jeg alltid snek meg inn på rommet til storesøster for å spille litt når hun var borte. :P

Neida... :lol: Kanskje jeg var sent utvikla, haha. Jeg er i alle fall 90-modell ;)

Hadde jeg aldri trodd!

Flukten fra dyreskogen/Dyra frå hjorteparken - stryk det som ikke passer ;)

Herlig barneprogram, det! :wub:

Det går nå også, så når jeg passer på niesa mi koser vi oss med å se på det.

Noahs ark var også en herlig serie. Oinksi boinksi! :wub:

Går forresten også på barnetv nå for tiden.

Nintendo_Entertainment_System_Model.png

Denne savner jeg!

Og den isen som var mange grønne små kuler. Mmm.

Og den rød stratosen, den var nam!

Og så savner jeg den lille kiosken vi hadde nede på hjørnet her. Fikk en 20-kroning for å kjøpe lørdagsgodt, og tuslet ned dit. Husker ikke hva den het, men det minner litt om Lidl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere fast, men jeg kan faktisk huske Demis Roussos "Forever and ever" fra jeg var veldig liten, for jeg syns den var så fin! Kan huske at mutter'n spilte den i stua vår! :D Og den sangen var en hit det året jeg var 5 år...

Det ble mumlet noe om dinosaurer lenger opp i tråden, og jeg er nok en av dem :PJeg har aldri samlet på Pokemon-kort, det var etter min barndomstid, men sønnen min på 12 år har en diger samling.

Jeg husker at de hadde en type is som var helt firkanta, på pinne, til salgs for 50 øre (!) i butikken. Den var god. Det var krokan-is og jordbær-is smak på dem også. Husker imidlertid ikke hvilken produsent det var på disse iskremene, men de var billige, og vi fikk som oftest den typen når vi ba om is.

Jeg var ca 5 år første gang jeg skulle kjøre T-bane. Det hang noen plakater ved inngangsdørene på t-banevogna, som viste bildet av en svart, farget mann (altså afrikaner). Vet ikke hva det var reklame for, kanskje innsamling av penger til veldedighet eller noe. Det JEG trodde og spurte moren min om der vi satt var; "Mamma, er det sånn man blir hvis man blir klemt fast mellom dørene på t-banen?"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere fast, men jeg kan faktisk huske Demis Roussos "Forever and ever" fra jeg var veldig liten, for jeg syns den var så fin! Kan huske at mutter'n spilte den i stua vår! :D Og den sangen var en hit det året jeg var 5 år...

:lol: Jeg hadde også en mor som spilte sånn musikk :D. Jeg husker til og med at hun fortalte meg utførlig hvordan navnet hans skulle uttales :lol:

Jeg husker at de hadde en type is som var helt firkanta, på pinne, til salgs for 50 øre (!) i butikken. Den var god. Det var krokan-is og jordbær-is smak på dem også. Husker imidlertid ikke hvilken produsent det var på disse iskremene, men de var billige, og vi fikk som oftest den typen når vi ba om is.

Å, de isene husker jeg også! Jeg likte ikke med krokan da, men den med jordbær var jo himla god den gangen :D

Eller denne, som mamma drev og danset til med noen slags rare sticker i hendene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være den hadde jeg en anstendig samling hvite, runde steiner på rommet mitt :lol:

Før det fikk man bare kjøpt champagnebrus :).

Jeg ble traumatisert av disse:

Og selvsagt - som alle andre barn - skumsle Pompel og Pilt

Herregud, jeg var redd for den pernille serien! Den skremte livskiten ut av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd!;) hm hva het den da? En rund eske med tyggis i,de var stas!Men,ingen ting slo bugg såklart! Og Rollo som kom i 3 smaker.Gull,rød og svart rull med karamell drops med sjokolade i,kun karamell og lakris.nan,nam!

Rosa panter brus! 5 minutt kjeks sjokolade fra freia tror jeg.Brett inni pakken med to stenger kjeks sjokolade på;) Stupedama leste jeg nylig at har bursdag snart så da kommer hun tilbake for en kort periode!

Åja de holdt jeg på glemme hva het de da?Glemsk neida! saltebjørner?Jo var nok det de var gode!De små haribo posene er jo skrevet om før ser jeg.Ande mad og ørevoks osv gjengen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...