Gå til innhold
Hundesonen.no

GOD shampoo og balsam


Toller
 Share

Recommended Posts

Håret vil ikke samarbeide :aww: Det er tørt, flokete og brusete. Jeg ønsker meg en shampoo og balsam som funker, og kan godt betale liiitt for det.

Var nylig på en frisørsalong for å spørre om de hadde noen gode for tørt hår. Da fikk jeg to rosa flasker fra KMS of California. Jeg er IKKE fornøyd! Jeg betalte 430 kr for de to, og de funket dårligere enn Loreal som koster rundt 60 kr for shampoo og balsam. Håret skulle visstnok bli silkemykt, glansfullt og flokefritt...

Jeg bruker Morrocanoil oljen i tuppene etter dusj og det hjelper litt. Men jeg skulle likevel hatt "hårsåpe" som samarbeider mer. Fikk høre på firsørsalongen at shampooen og balsamen til Morrocanoil var veldig tung.

Noen forslag??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme og har ikke brukt shampoo på en uke. Bare First Price balsam. Det fungerer faktisk, håret var småfett en dag, nå er det bedre enn det noensinne har vært...

har prøvd alt av frisørshampoer tror jeg i tillegg til sånne oljer og drit. Ikke noe hjelper. Får se om No shampoo kuren hjelper i lengden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Master Organics Bare! Den er uten lukt, så er veldig greit hvis du har sensitiv hodebunn. Har ikke prøvd balsamen i den serien siden jeg har en stor balsam som ikke er tom enda. Men jeg er veldig fornøyd med shampooen, den kan virke litt rar i begynnelsen siden den ikke skummer like mye som andre. Men husk å riste flaska godt før hver gang du skal bruke den, ellers blir håret veldig rart. Men jeg har prøvd en del andre shampoer, og ingen er like god som denne! Håret blir skikkelig reint og det blir ikke fett før 3/4 dagen :D

Du får kjøpt den på feelunique.com og andre steder på nett og sikkert hos noen frisører også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd balsam og kur for tørt hår?

Jeg bruker SP sine produkter for tiden, i grunnen veldig fornøyd - og den helt sinnsyke kløen jeg slet med i hodebunnen en periode er nesten borte. Kjøper dem på bellbox på Nordbyen (i Sverige, ikke Larvik) og der er jo prisene særdeles overkommelige :)

EDIT; Kjøpte 1 liter balsam sist, tror den kostet 359 svenske. 1 liter varer jo leenge ;) Men jeg er veldig nøye med å kure. Ta deg tiden det tar, 10min før du skal dusje gjør du håret vått, fordeler den godt og setter opp håret (om det er langt) og lar det virke i minst 10 min. Med mindre du har god tålmodighet mens du dusjer da, det har nemlig ikke jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret vil ikke samarbeide :aww: Det er tørt, flokete og brusete. Jeg ønsker meg en shampoo og balsam som funker, og kan godt betale liiitt for det.

Var nylig på en frisørsalong for å spørre om de hadde noen gode for tørt hår. Da fikk jeg to rosa flasker fra KMS of California. Jeg er IKKE fornøyd! Jeg betalte 430 kr for de to, og de funket dårligere enn Loreal som koster rundt 60 kr for shampoo og balsam. Håret skulle visstnok bli silkemykt, glansfullt og flokefritt...

Jeg bruker Morrocanoil oljen i tuppene etter dusj og det hjelper litt. Men jeg skulle likevel hatt "hårsåpe" som samarbeider mer. Fikk høre på firsørsalongen at shampooen og balsamen til Morrocanoil var veldig tung.

Noen forslag??? :)

Nå skriver du lite om hva slags hår du har, men jeg kan komme med mine erfaringer. Jeg har langt og tjukt hår (tynne hårstrå, så det er likt nordisk bare med mange hårstrå). Det er litt tørt, så det floker og bruser lett. Jeg hater å bruke hårprodukter. Liker ikke at håret blir stift/klissete og at det sitter noe i. Svaret for meg er leave-in conditioner. Billig shampoo og leave-in i tuppene etter jeg er ferdig med å dusje, Det korter jo også ned dusj-tiden, så det er en fordel for meg med tjukt og langt hår som tar en evighet å vaske. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du lite om hva slags hår du har, men jeg kan komme med mine erfaringer. Jeg har langt og tjukt hår (tynne hårstrå, så det er likt nordisk bare med mange hårstrå). Det er litt tørt, så det floker og bruser lett. Jeg hater å bruke hårprodukter. Liker ikke at håret blir stift/klissete og at det sitter noe i. Svaret for meg er leave-in conditioner. Billig shampoo og leave-in i tuppene etter jeg er ferdig med å dusje, Det korter jo også ned dusj-tiden, så det er en fordel for meg med tjukt og langt hår som tar en evighet å vaske. :P

Ut i fra blivakker.no er det at et er tørt og flokete det eneste de trenger å vite så jeg har liksom hengt meg opp i det :P hehe. Jeg har langt nordisk hår med fall. Det er ikke sinnsykt tørt, men tørt nok til at det floker seg veldig lett. Jeg bruker ikke ofte hårprodukter (annet enn Morrocanoil), men det hender jo at jeg krøller det litt innimellom før festlige lag.

Jeg fikk prøve Tigi shampoo og balsam av fadderen min her forleden, og håret ble sinnsykt deilig etter den vasken. Men tror det er veldig dyrt :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikkelig teit hår, den shampoen jeg har vært mest fornøyd med fram til nå er en tigi hadde, luktet kjempegodt av eple og hett straight eller noen i den duren. Men finner den ikke lengre. Håret ble så glansfult og rett, ikke krusette.. Sukk. Mulig de har tilsvarende produkter, nå bare med annen lukt eller noe, jeg har ikke prøvd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Tigi på blivakker.no. Det var ikke veldig billig, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Det er kanskje muligheter for å finne billigere i Sverige? Hadde håpet noen kom med et wonder-product som kostet et slikk og ingenting, men ser ikke ut som om det finnes :P

http://www.blivakker.no/products/tigi <-- MYE å velge i :)

EDIT: Egentlig ikke så dyrt likevel! 199 for 750 ml er jo overkommelig for en veldig god shampoo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tørt hår som veldig lett både bruser og floker seg. Har opplevd at håret blir mykt og fint med ny shampo/balsam, men at det etter et par uker ikke har like god effekt. Løsningen for meg er rett og slett å bytte på ulike shampoer/balsamer, med noen ukers mellomrom. Den som funker best for meg er Sunsilk minerals repair (den blå), men som sagt så må jeg ha noen pauser innimellom og da bruker jeg som regel Syoss repair therapy. Håret blir ikke tungt av det heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tørt hår som veldig lett både bruser og floker seg. Har opplevd at håret blir mykt og fint med ny shampo/balsam, men at det etter et par uker ikke har like god effekt. Løsningen for meg er rett og slett å bytte på ulike shampoer/balsamer, med noen ukers mellomrom. Den som funker best for meg er Sunsilk minerals repair (den blå), men som sagt så må jeg ha noen pauser innimellom og da bruker jeg som regel Syoss repair therapy. Håret blir ikke tungt av det heller :-)

Syoss sin er også grei. Jeg har brukt den etter jeg gikk tom for tigi, og det fungerer veldig greit, tigi var bare litt bedre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Tigi på blivakker.no. Det var ikke veldig billig, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Det er kanskje muligheter for å finne billigere i Sverige? Hadde håpet noen kom med et wonder-product som kostet et slikk og ingenting, men ser ikke ut som om det finnes :P

http://www.blivakker.no/products/tigi <-- MYE å velge i :)

EDIT: Egentlig ikke så dyrt likevel! 199 for 750 ml er jo overkommelig for en veldig god shampoo :)

Tror faktisk det der blir billigere, eller nesten det samme ;) Tror 2pk med Shampoo/Balsam koster 449,- SEK på Bellbox, om jeg ikke husker feil fra sist ;)www.bellbox.se btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigi produkter får du veldig billig på Feelunique , prisene er med levering og de har ofte tilbud på duopakker. Tigi tester heller ikke på dyr :)

Om du har krøllete, brusete eller bølgete hår er det viktig å unngå sulfater i hårproduktene, sulfater stripper håret for naturlig oljer og gjør det tørt, så se etter shampoer uten SLS. Tigi har enkelte hårprodukter uten SLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigi produkter får du veldig billig på Feelunique , prisene er med levering og de har ofte tilbud på duopakker. Tigi tester heller ikke på dyr :)

Om du har krøllete, brusete eller bølgete hår er det viktig å unngå sulfater i hårproduktene, sulfater stripper håret for naturlig oljer og gjør det tørt, så se etter shampoer uten SLS. Tigi har enkelte hårprodukter uten SLS.

Se der ja.. Så fint jeg akkurat kjøpte et annet sted da :P Men kjekt å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...