Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte vasker du bad og kjøkken?


Mirai
 Share

Hvor ofte vasker du?  

48 stemmer

  1. 1.

    • En gang i uka
      33
    • Annenhver uke
      10
    • Hver tredje uke
      1
    • Ca en gang i måneden
      3
    • Sjelden
      1
  2. 2.

    • En gang i uka
      40
    • Annenhver uke
      6
    • Hver tredje uke
      1
    • Ca en gang i måneden
      1
    • Sjelden
      0


Recommended Posts

Jeg pleide å være en urenslig slamp (mtp. vasking og rydding, ikke personlig hygiene, haha), men spesielt etter at jeg flyttet sammen med Steve så har jeg blitt veldig ryddig og renslig. Hurra!

Har innsett at å holde ting ryddig og rent er en vane, og ikke noe man "er". Jeg trodde at jeg bare VAR sånn jeg var før, men sånn var det altså ikke. Er nok litt med hva slags vaner man får med seg hjemmefra også vil jeg tro, og om man klarer å vri på dem.

Så jeg lurer påååå... hvor ofte vasker dere kjøkken og bad? :P

Da tenker jeg type rommet er ryddig for klær og rot, man vasker overflater/benk, vask, do, dusj, speil, komfyr, støvsuge/vaske gulvet.

PS: Fun fact: Eksen min mente man ikke trengte å vaske dusjen og doen, for man trakk jo ned uansett og det kom jo såpe på veggene i dusjen. Hihi.

PS2: Jeg har blitt sånn at jeg nå bleiker dobørsten min.... heeee heeee....

BathroomCleaning.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg skal innrømme at jeg er dååårlig på å vaske badet, men pappa tar det av og til. Men vi skal egentlig vaske det 1 gang i uken. Kjøkkenet vaskes vel egentlig hver dag. Om du mener vaske over skjærebrett, komfyr, benkeplater osv så pleier vi å gjøre det hver dag etter vi har spist middag. Skjærebrettet tar vi hver gang etter vi har brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var altfor dårlige på det, og gjorde verdens beste investering! For en knapp tusenlapp i måneden får vi vasket begge bad, kjøkken, samt gulv, støvtørking og støvsuging på stue, soverom og gang, annenhver uke.

Litt smårengjøring blir det jo innimellom, vi har ikke klær liggende på badet, vi vasker over kjøkkenbenken og komfyren ved behov osv., men ordentlig vasking overlater vi til polakkene. :P (ordentlig firma, betaler mums og slikt)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet er forsåvidt ryddig og rent hele tiden (tørker av benkene etter bruk, setter alt inn i oppvaskmaskina med en gang, vasker opp med en gang jeg har brukt ting og lar det stå på stativet og tørke osv). På grunn av Tinka er det aldri smuler eller matrester på gulvet (hun ble faktisk etterlyst da jeg var innom gamleleiligheten i går, de savner visst den firbente støvsugeren), men jeg/vi støvsuger hele kjøkkenet og vasker langs kjøkkenbenkene ca. en gang i uka.

Badet vaskes også en gang i uka, omtrent. Oftere ved behov. Man MÅ jo ikke vaske alt selv om man vasker noe. Vasken har for eksempel en tendens til å se litt lite delikat ut, så den blir gjerne vasket over et par ganger i uka.

Men jeg merker jo at det er mye lettere å holde det slik når vi bare er to som bor her. Seksmannskollektivene jeg har bodd i tidligere har vært langt mer grisete, fordi det tydeligvis er lettere for folk å snike seg unna arbeidsoppgavene sine. Jeg gleder meg til jeg flytter helt for meg selv en gang, da kan jeg ha det så rent jeg bare vil. :heart: (Nå hørtes jeg helt manisk ut her, men altså jeg har IKKE støv på hjernen. Men etter diverse kollektiv har jeg innsett hvor lett det er å holde det rent og ryddig om man bare gjør litt hele tiden, og hvor utrolig deilig det er å bo i rene omgivelser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å rote til begge deler, men klarer ikke se møkk! Møkk får jeg helt hetta av. Jeg vasker kjøkkenbenken og overflater nesten hverdag. Ca 1 gang i uken tar jeg flisene på kjøkkenet litt mer enn bare rundt komfyren.

Badet får jeg hetta av og jeg elsker klor :heart: Om jeg er i badekaret så settes det enten i klor før neste runde eller blir sprayet med salmiakvann/vask til bad. Vasken vasker jeg når jeg syns det er ting der som ikke skal være der ca 1-4 ganger i uken. Dassen blir tatt iallefall en gan gi uken både inni og utenpå (og enda mer inni). Det jeg ikke er flink til på badet er vegger. De taes ca 1 gang i mnd.

Hår, støv o.l. "ren" møkk kan gjerne ligge en uke til :P

Og jeg begynner ligne mer og mer på min mor :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kjøkkenet ordentlig 3 dager i uken (Det er jo ikke i svar alternativet jo så jeg får ikke stemt :lol:) Og badet/toalettet en gang i uken. Kjøkkenet tar jeg så ofte pga av små skitne barnehender overalt og det synes veldig godt og fordi skittent kjøleskap inni er ekkelt :P

Jeg var absolutt ikke flink før jeg fikk barn, men etter så var det naturlig.. Vil ikke at ungen skal vasse i møkk, pluss at siden vi har fire hunder og to katter OG Soph så føler jeg det må være rent/ryddig her hele tiden i tilfelle vi får noen uanmeldt besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det trengst. Vasker badet en gang i uken. Dusjkabinettet kanskje noe sjeldnere, fordi det er kjempekjedelig. Høhø.

Kjøkkenet vaskes over en gang i uken. Tar fort over benk og komfyr og sånt hver gang det er brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vaskes over, hva mener dere da? Jeg vasker jo kjøkkenet hver kveld så det er ryddig og rent, men tar en "ordentligvask" med vask av kjøkkenvifte, inni kjøleskap, alle overflater på skap og skuffer og inni skuffer og kjører en rens på oppvaskmaskinen + at jeg drar frem kjøleskap, fryser og vaskemaskin og vasker rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vaskes over, hva mener dere da? Jeg vasker jo kjøkkenet hver kveld så det er ryddig og rent, men tar en "ordentligvask" med vask av kjøkkenvifte, inni kjøleskap, alle overflater på skap og skuffer og inni skuffer og kjører en rens på oppvaskmaskinen + at jeg drar frem kjøleskap, fryser og vaskemaskin og vasker rundt det.

Vasker over, tørker av o.l. tar jeg så lenge det er synlig støl (unntagen tidlig på morgenen eller når jeg har ekstremt dårlig tid.)

Når jeg tenker vasker så er det mer enn å tørke over. Da er det vaskemiddel, skrubbing o.l.

Stor rengjøring er mer slik inni skal, ut med skuffer. Det er kanskje 1 gang i halvåret, kanskje oftere.

I-n-e-e-d-a-w-o-m-a-n :no:

Har du det "gutte rent" :lol:

Ettersom jeg har endel mannlige kollegaer så har jeg laget ett ord som heter gutterent. Det er når alt ser kjempe pent og rent ut, men ikke titt i kanter, nedi sluk e.l. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har du det "gutte rent" :lol:

Ettersom jeg har endel mannlige kollegaer så har jeg laget ett ord som heter gutterent. Det er når alt ser kjempe pent og rent ut, men ikke titt i kanter, nedi sluk e.l. :lol:

Haha noe sånt ja.. Det blir ikke noe enklere av at man absolutt skal bo i stort hus med desto større tomt når man er alene og fint kunne klart seg med 30kvm eller.. :cry:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ordentlig firma, betaler mums og slikt)

Bamsemums da, eller? :lol: Sorry, jeg bare måtte :D.

Her vasker jeg overflatene på kjøkkenet hver gang jeg tar oppvasken, hvilket vil si flere ganger i uka som regel (joda, det hender jeg er slask og oppvasken blir stående noen dager mer enn jeg liker).

Badet vasker jeg når det er behov - dvs dassen vaskes flere ganger i uka, mens servanten også får en runde med klut på kvelden før jeg legger meg (hater å se hår og annet stæsj i vasken). Dusjen vasker jeg ikke så ofte, mens badegulvet og sånt støvsuges ganske ofte (jeg hater å gå barbeint på sand og sånt) - gjerne to-tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at vi har vært driiitdårlige her, spesielt på badet.. før vi fikk tørketrommel ble det støvete med EN gang, og vi burde vel nesten støvsugd det hver dag.

Nå er det sånn at jeg alltid støvsuger over badet og kjøkkenet når jeg likevel tar gangen. Når det gjelder vasking over benker så skjer det ved behov, og er vel noen ganger i uken.. men valgte allikevel annenhver uke i pollen for begge deler, da det fort kan gå to uker til tider det er hektisk. Men noe blir jo gjort underveis hele tiden.

Det går nok ikke mange dagene mellom hver gang jeg har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vasker lett ofte ved å spraye på og tørke av ting som er skittent. Både på bad og kjøkken (og ellers i huset). Men å ta en skikkelig rundvask gjør jeg ca 2 ganger i mnd på bad og ca 1 gang i mnd på kjøkken. Lar ikke skitt osv ligge lenge før jeg sprayer på og tørker av. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet vaskes hver dag, benker, komfyr og flekker jeg ser får en omgang med kluten.

Badet ca 3 ganger i uka, får dillerium av møkkete bad, klarer ikke flekker og andre ulumskheter der inne.

Ser jeg feks flekker eller annet møkk så tar jeg det med en gang, da er det kjekt med "spray på og tørk vekk med kluten).

Klær har ikke plassen sin på gulvet, her ligger de enten i skapet, på en stol (de klærne jeg feks skal bruke senere på dagen til tur osv) eller i skittentøysboksen.

Eneste klærne som kan ligge på gulvet her er raggsokkene mine som ligger ved siden av skoene mine ved døren...legger liksom ikke sokkene på stolen, heller ikke inn i skapet igjen når de er brukt (og jeg vakser dem ikke etter en gangs bruk når de har vært utenpå andre sokker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vaskes det hovedsaklig 1-2 ganger i uka. Men nå HATER jeg møkk og rot,så rydder etter behov og tørker over litt her og der ettersom det trengs. Tar en skikkelig skur en gang i uka når man har fri :) Møkkete kjøkken og bad er ikke koselig ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet, dvs toalett, vask, speil, støvtørking om nødvendig, taes en gang i uken, dusjhjørnet en del sjeldnere.. Gulvet støvsuges en gang i uken, vaskes når jeg føler det blir nødvendig.. Har ikke barn, går ikke inn med sko, og pelsen er omtrent aldri inne på badet, så trenger ikke vaske gulvet så ofte synes jeg :innocent: Er dårlig på å rydde klaer på badet da, har alltid en god bunke liggende på benken, og det kan ta litt tid før ting blir ryddet av tørkestativet..

Kjøkkenet skal i utgangspunktet vaskes en gang i uken, men holdes stort sett alltid rent og ryddig, så ikke alltid jeg gidd gå ekstra over det ukentlig.. Burde bli bedre på å vaske inni kjøleskapet kanskje, ellers er jeg nøye på kjøkkenhygiene (jobber med mat, blir litt ekstra nazi på sånt da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet taes vel sånn ca 3 ganger i uka, jeg hater tannkrem flekker i speilet :lol: Men det er ikke skrevet i stein at det er 3 ganger, noen ganger oftere andre ganger færre. Kjøkkenet tørker jeg av hver dag, men vasker det liksom ikke ordenltlig ordentlig hver dag da. Bare overfladisk vasking der altså. Ordentlig ordentlig 3-4 ganger iløpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...