Gå til innhold
Hundesonen.no

forsikre valpen nå eller vente?


Turbo
 Share

Recommended Posts

Jeg er 17 år og kan ikke ha forsikring på meg selv enda, er dessverre 7 mnd igjen til jeg er 18 år men det hadde ikke noe si om hunden sto på meg. Så finner jeg ikke noen forsikring til hunden som jeg kan ha uten og vær 18 år, vet dere av noen? Jeg vil gjerne forsikre hunden og bryr meg ikke om hvor dyrt det er, forsikring vil jeg ha men hvor? Jeg lurer på om det går å vente de 7 mnd som jeg har igjen til jeg er 18 eller bør jeg bytte eier og begynne og forsikre med engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man virkelig å være 18 år for å skaffe seg forsikring? Det tviler jeg sterkt på.. For jeg har hatt hundeforsikring før jeg fylte 18, me mindre dette har endret seg den siste tiden..

I værste fall ville jeg fått en av foreldrene dine til å fikse en forsikring, fordi forsikringstaker og eier er ikke nødt å være den samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at man ikke trenger og ha samme eier og samme forsikrings person? jeg har prøvd og forklare det der tusen ganger til mamma og pappa men de sier at det må stå på passe person fordi det er sånn på bil. jeg kan sette hunden over på typen min men blir så mye styr får også få alle papirene i gang. Ja det var det på de forsikringsselskapene jeg prøvde, der står det at jeg ikke kan gå til neste side fordi jeg er under 18 år. men skal prøve engang til nå og se om det fungerer hvis ikke prøver jeg og sjekke om forsikringen kan stå på noen andre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at man ikke trenger og ha samme eier og samme forsikrings person? jeg har prøvd og forklare det der tusen ganger til mamma og pappa men de sier at det må stå på passe person fordi det er sånn på bil. jeg kan sette hunden over på typen min men blir så mye styr får også få alle papirene i gang. Ja det var det på de forsikringsselskapene jeg prøvde, der står det at jeg ikke kan gå til neste side fordi jeg er under 18 år. men skal prøve engang til nå og se om det fungerer hvis ikke prøver jeg og sjekke om forsikringen kan stå på noen andre enn meg.

Det er ikke sånn på bil heller..

Hvilke forsikringsselskap har du snakket med?

Ring gjensidige du og snakk me de.. De hjelper deg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt inn hundeforsikring og opplysninger til gjensidige og de skal kontakte meg. Det er eneste forsikringsselskapet jeg har kommet gjennom med. med bare og sjekke forsikring også, det gikk ikke på de andre :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt inn hundeforsikring og opplysninger til gjensidige og de skal kontakte meg. Det er eneste forsikringsselskapet jeg har kommet gjennom med. med bare og sjekke forsikring også, det gikk ikke på de andre :s

De kommer nok uansett ikke å kontakte seg før på tidligst tirsdagen, men jeg tror nok andre forsikringsselskap kan hjelpe deg også. Men kanskje på vilkår for forskuddsbetaling osv. Det er litt opp til forsikringsselskap til forsikringsselskap..

For mange forsikringsselskap har kunder som er under 18 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg fikk det ikke til på argia og if, argia der er jeg ikke sikker på om det var fordi pc min ble rar eller om det var fordi jeg var for ung. Men på if sine sider der sto det at jeg som er under 18 år kan ikke forsikre osv men argia gikk bare siden tilbake når jeg skrev inn fødselsnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Forsikre!

Agria trenger du ikke å være 18, men tror det er noe med at enforelder må stå som garanti vist du ikke betaler elllernoe i den duren..

Dette høres for meg mest riktig ut. La hunden for all del forbli i ditt navn, få deg en forsikring hvor du ev. fører opp en forelder som verge. Dette burde virkelig være fullt mulig, altså at foresatte står økonomisk ansvarlig for avtalen. du må bare bruke litt tid på å sjekke det ut og få det i orden. Det er desverre blitt sånn i dag med ansatte brødhuer som sitter på en dataskjerm at med en gang man forespør noe utenfor standarden så virker alt meget mye vanskeligere enn hva det egentlig er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg fikk det ikke til på argia og if, argia der er jeg ikke sikker på om det var fordi pc min ble rar eller om det var fordi jeg var for ung. Men på if sine sider der sto det at jeg som er under 18 år kan ikke forsikre osv men argia gikk bare siden tilbake når jeg skrev inn fødselsnr.

Hos IF behøver du å ha en hovedforsikring i tillegg for å kunne ha en dyreforsikring. Billigste er da en reiseforsikring eller en innboforsikring.

Når det gjelder forsikringsselskap, er min erfaring at gjensidige og agira de mest reale avtalene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn på bil heller..

Hvilke forsikringsselskap har du snakket med?

Ring gjensidige du og snakk me de.. De hjelper deg nok :)

Jeg betale nå halvparten for Tesh hos Agria en hva jeg gjorde hos gjensidige (for akkurat samme forsikring) lurer på om jeg har en ekstra hos Agria som jeg ikke hadde i gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk iallefall litt rundt på priser først!

Jeg sjekket hos både Agria og Gjensidige da jeg skulle forsikre valpen. Hadde tenkt å sende inn valpekortet jeg fikk med i papirene fra oppdretter, og det sto på Agria. Men, bare sånn for å ha gjort det, så mailet jeg Gjensidige også. Og jeg holdt på å ramle av stolen!

Gjensidige skulle ha 3300 kroner, for å forsikre en shetland sheepdog, mens Agria tok 1400,-..... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betale nå halvparten for Tesh hos Agria en hva jeg gjorde hos gjensidige (for akkurat samme forsikring) lurer på om jeg har en ekstra hos Agria som jeg ikke hadde i gjensidige.

Gjensidige har det siste året blitt en del dyrere enn agria ja.. Men der kan jeg i alle fall me ganske stor sikkerhet å si at personer under myndig alder får en hundeforsikring.. Gjensidige er også på mange måter lettere å snakke med enn agria, er min erfaring :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har det siste året blitt en del dyrere enn agria ja.. Men der kan jeg i alle fall me ganske stor sikkerhet å si at personer under myndig alder får en hundeforsikring.. Gjensidige er også på mange måter lettere å snakke med enn agria, er min erfaring :)

Ja tenkte bare jeg skulle si fra at det lønner seg å sjekke ut flere. Gjensidige var ikke mye dyrere (noen 100 lapper) da jeg først forsikret Tesh, men 7000 i året er vesentlig mye mer enn 3400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte bare jeg skulle si fra at det lønner seg å sjekke ut flere. Gjensidige var ikke mye dyrere (noen 100 lapper) da jeg først forsikret Tesh, men 7000 i året er vesentlig mye mer enn 3400.

Jo, det er helt klart :) Men slik som jeg forsto, så hadde hun sjekket ut flere selskaper, så derfor sa jeg at hun kunne ringe gjensidige for der får hun høyst sannsynlig forsikre hunden sin :)

Men selvfølgelig, det lønner seg å ringe rundt og sjekke pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som står som ansvarlig på forsikringene på mopedene til disse "fjortissene" som fiser rundt på scootere og mopeder da? Kan man ikke kjøre sånne før man er 18? Det må jo være mulig å ha forsikringen for den slags kjøretøyer (til ikke-myndige personer) i foreldrenes navn, og da må det vel være lignende ordning på hunder som tilhører "mindreårige"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som står som ansvarlig på forsikringene på mopedene til disse "fjortissene" som fiser rundt på scootere og mopeder da? Kan man ikke kjøre sånne før man er 18? Det må jo være mulig å ha forsikringen for den slags kjøretøyer (til ikke-myndige personer) i foreldrenes navn, og da må det vel være lignende ordning på hunder som tilhører "mindreårige"...?

16 er aldergsrensen for å kunne kjøre scooter, moped og lettmc, og som jeg har sagt tidligere i tråden, så får man forsikringer på seg selv før man fyller 18 år... Jeg har hatt hund siden jeg var 14 og alltid forsikret hundene mine :) Da jeg var 17 hadde jeg fire dyreforsikringer i mitt navn :)

Edit: jeg har også hatt både bilforsikring, og lettmc forsikring, på meg før jeg var 18 også :)

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke sånn at man ikke kan inngå økonomiske avtaler før man fyller 18 år, og i tilefelle må en av foreldrene også må skrive under. Da kan du ha forskikringen i ditt navn. Eller om samboeren er over 18 år kan han skrive under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kan sette hunden på typen min men vil jo helst ha den på meg selv. Har betalt hunden sjøl og vil jo at hvis det skjer noe så skal de ringe meg tilfeldig vi ikke er sammen lengere.

Nei, du trenger ikke sette hunden på typen din. Du kan sette forsikringen på typen din (hvis han er 18) men hunden (eierskapet) kan stå i ditt navn i NKK sitt register, altså at du står som eier. Det er bare hvem forsikringen blir sendt til pr post og som er offisiell forsikringstager som vi snakker om nå, er det ikke? Det var snakk om at det fint kan være en annen person på forsikringspapirene enn den som er reg. i NKK som eier av dyret.

Men hvis du først skal sette en annen person på forsikringspapirene, hvorfor ikke velge en av foreldrene dine istedet? Det er tryggere. Det blir stadig vekk slutt mellom kjærestepar, men ikke fullt så ofte brudd med foreldre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...