SaraS Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Kanskje vi skulle ha malt peisen før du flytter møbler osv inn dit? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita F Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Dette blir så utrolig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 21. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Sjefssnekkeren var innom i dag. Han kom med en del materialer, men hadde ikke fått kjøpt taklist. Jeg viste han bildet fra deg Sara (litt lenger opp i denne tråden), og han sa at det var akkurat den der han tenkte å kjøpe. Her er gulvet akkurat nå. Nesten ferdig altså. Og sånn ser peisen ut. Den skal fikses litt og få et strøk murmaling, og selve innsatsen skal shines opp med ovnsverte. Senere skal den pusses så den blir glatt i stedet for mursteinsmessig. Foran peisen skal jeg legge en skiferstein, den trenger ny plate oppå og på siden også. På begge sidene av peisen kommer bokhyller, og godstolen min skal stå til venstre, der ser man peisilden best. I den stolen skal det leses og drikkes rødvin! 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Så flott det blir!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Franz Widerberg, kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 21. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Franz Widerberg, kanskje Widerberg er spennende. Jeg har absolutt sansen, men jeg ser for meg litt andre farger på denne stua. Jeg kommer ikke til å ha råd til noe stort maleri altså, men det er lov å drømme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Åååh, bilder. Jeg er veldig glad i Salvador Dalí, jeg. Jeg har veldig lyst på sovebildet hans i stooort format. Men nå er jeg veldig glad i surrealismen. Jeg er også veldig glad i ekspresjonismen, men det er kanskje ikke i samme gate? Franz Marc, f. eks. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Eller kanskje et bilde av den kjente kunstneren Sara Steine? Eller av faren hennes? Jeg har jo noen trykk som du kan ramme inn hvis du vil. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 21. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Det båtbildet av faren din er kjempelekkert. Kanskje jeg skulle ramme inn noen av trykkene hans. Og den vepsen var kul! Du har ikke falt langt fra stammen! Det ville vært en yppelig gratulerer-med-ny-peisestue-gave! Edit: Dali er kongen, Bananen! Jeg hadde en stooor bok med Dalibilder en gang. Hvor har den boka blitt av egentlig?! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 22. April 2012 Rapporter Share Skrevet 22. April 2012 Eller kanskje et bilde av den kjente kunstneren Sara Steine? Har du malt det?? Det var et fantastisk fint bilde synes jeg! Edit; og så skulle jeg jo si at peisestua ser kjempefin ut, herregud så deilig det må være at det går så fort fremover! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 22. April 2012 Rapporter Share Skrevet 22. April 2012 Har du malt det?? Det var et fantastisk fint bilde synes jeg! Åh så koselig sagt! Men det er langt fra ferdig, jeg startet i går og pleier å bruke et par uker eller så på et bilde. Men jeg har masse planer med det. Må bare finne et stykke grovt tøy først, for å lage tekstur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 23. April 2012 Rapporter Share Skrevet 23. April 2012 Ingen bilder av maling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 23. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. April 2012 De skulle sprøytemale, men sleit med utstyret. De gjorde gulvet helt ferdig og ryddet istedet, så skal de male i morgen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 25. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 I dag ga de opp malingssprøyten og stilte med ung polakk + malingsrulle i stedet! Taket på peisestua har fått et strøk maling. Det er for mørkt til å ta bilde der nå, dere skal få se når strøk nummer to er ferdig i morgen. I formiddag har to snekkere revet av ytterkledningen på en del av veggen mot fjorden, samt fjernet rekkverket på verandaen i andre etasje. Jeg er veldig glad for at hundene ikke var alene hjemme da, det må jo ha vært litt skremmende. Sjefssnekkeren har montert baderomsplater på en vegg i gangen. Det er en murvegg som er veldig vanskelig å drenere skikkelig fra utsiden, derfor baderomsplate for å holde all fukt ute. To andre vegger har blitt lektet ut og er klare for glava. Gulvet i gangen skal flislegges, og jeg har bestemt meg for å ha varmekabler der. Det er veldig greit med gulv som tørker av seg selv når man bor sammen to hårballer. Ellers har sjefssnekkeren og jeg hatt en lang prat om hovedtaket i dag. Det blir litt dyrere enn jeg hadde håpet, men innenfor smertegrensen, og jeg føler meg veldig trygg på at det blir et solid og vakkert tak som kommer til å holde resten av min levetid. Det er verdt en liten investering! Når et gammelt hus har nytt tak, nye vinduer og verandadører, ny ytterkledning og fått fjernet råtetendenser så har man kommet langt! Jeg begynner å merke slitasjen av å bo oppi en haug med rot og skitt nå, men det er ikke så veldig lenge til de er ferdige inne, og bare det å kunne flytte inn på en flott, nyoppusset peisestue kommer til å føles som en stor lettelse. Så får de bare hamre og sage utvendig utover våren, det tåler vi. Du verden så vakkert. Men bare vent dere! De store vinduene på spisestua er litt dumme, men de er såpass nye at jeg ikke bytter dem ut nå. Men jeg har en liten plan. Man kan jo snekre en .... hva skal man kalle det? Et eller annet så de blir litt sånn: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 25. April 2012 Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Jøss, her går det unna! Dette blir jo så fort ferdig at du kanskje kan invitere på vin og reker til lyden av måker og bølger i sommer? Geo står gjerne for hunderholdningen! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 25. April 2012 Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Ååå gleder meg til å sitte på verandaen i sommer, og bare nyyyte det fine huset og den herlige utsikta fra verandaen! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 25. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Hva med det det verandarekkverket her tro, både på øvre og nedre veranda?: 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 25. April 2012 Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Kjempefint! Skal du ha nytt rekkverk på begge verandaene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 25. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Kjempefint! Skal du ha nytt rekkverk på begge verandaene? Jepp. De har revet ned det oppe og en del av det nede så jeg må ha noe nytt. Ååå gleder meg til å sitte på verandaen i sommer, og bare nyyyte det fine huset og den herlige utsikta fra verandaen! *Snipe Pippinbilde* Pippin ser ut som han nyter utsikten fra øververandaen, men egentlig står han bare og sjekker at cavalieren nedi veien holder seg på matta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 25. April 2012 Rapporter Share Skrevet 25. April 2012 Det blir nydelig i løpet av sommeren både ute og inne tenker jeg. Og det er så artig å følge med fra "bunnen"av . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 26. April 2012 Rapporter Share Skrevet 26. April 2012 Jeg er så spent på hvordan fargen Sommersne blir. Gleder meg til å se bilde Tenker den kommer til sin rett når listene blir hvite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 26. April 2012 Rapporter Share Skrevet 26. April 2012 Jeg er så utrolig glad på dine vegne at du har folk til å gjøre alt dette for deg! Det kommer til å bli helt fantastisk. Jeg låner forresten bildet av Pippin for å vise venninna mi som nå har wheaten-valpen Milo på 9 uker. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whoopsis Skrevet 26. April 2012 Rapporter Share Skrevet 26. April 2012 Wow, så flott det blir! Og bildene til Sara og faren, jeg må slenge inn en wow til jeg. Nydelige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 26. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. April 2012 Takk for koselige tilbakemeldinger alle sammen! Jeg er så spent på hvordan fargen Sommersne blir. Gleder meg til å se bilde Tenker den kommer til sin rett når listene blir hvite. Sommersne er veldig lys, nesten hvit gråbeige. Blir det for lyst så feier jeg over med en litt mørkere farge senere. Sens maling er luktfri og tørker raskt, så det er liksom ikke noe pes. Nå har jeg gitt beskjed til sjefssnekkeren at jeg vil ha varmekabler i gangen. Han skulle kjøpe det i dag og skaffe elektriker, så han sa at jeg ikke måtte si det før jeg var sikker. Åh så koselig sagt! Men det er langt fra ferdig, jeg startet i går og pleier å bruke et par uker eller så på et bilde. Men jeg har masse planer med det. Må bare finne et stykke grovt tøy først, for å lage tekstur. Å var det derfor du ville låne en duk av meg ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 26. April 2012 Rapporter Share Skrevet 26. April 2012 Å var det derfor du ville låne en duk av meg ja. Busted! Neida...joda...neida... Men du? VI SKULLE JO FÅ SE BILDER!! Både gangen og stua tænk ju værri møtsj! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts