Mari Skrevet 4. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. April 2012 En liten veske til Line. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. April 2012 Rapporter Share Skrevet 4. April 2012 Så fin den ble! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Gleeeder meg masse til å få halsen min, hele vår får dere sikkert kun bilder av meg med den halsen på! Er så dritalei den jeg har nå, den er altfor stor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaujenta Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Oi så flink! Skal ikke se fort i fra at eg kommer til å bestille noe altså! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Jeg håper du blir fornøyd, Synnøve! Skal bare få avtalt å møte med Line nå, for deres ting er finito. Takk skaujenta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maretingen Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Så flink du er Finnes det noen oppskrift på det petroleumsgrønne skjerfet? Det mønsteret var kjempefint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Så flink du er Finnes det noen oppskrift på det petroleumsgrønne skjerfet? Det mønsteret var kjempefint Takk! Jeg har ingen oppskrift på det skjerfet. Tok bare utgangspunkt i stjernemasken og improviserte. Duskene er som et resultat av at sidene ble ganske hakkete. Duskene skjuler det, pluss at de ble fine på synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maretingen Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Takk! Jeg har ingen oppskrift på det skjerfet. Tok bare utgangspunkt i stjernemasken og improviserte. Duskene er som et resultat av at sidene ble ganske hakkete. Duskene skjuler det, pluss at de ble fine på synes jeg. Hmm, også jeg som vurderte å friske opp gamle kunnskaper der en liten stund . Har ikke heklet på en haug med år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Masse superflotte ting du lager Kjempeflink du er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Har du disse videoene du tittet på for å lære deg å hekle? Hadde vært artig å prøve litt selv! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Masse masse fint! Mono, er det monster-mono kanskje? strikkeverden? Lærte meg å hekle selv for en mnd siden med hjelp av youtubevideoer. ikke like flink som deg enda, men det kommer seg =) Og tror jeg må en tur innom ravelry, trodde de kun hadde strikkeoppskrifter jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Ravelry har masse hekleoppskrifter. Mange er også gratis. Dette er Mono. Jeg er dritimponert over det hun lager. At folk klarer å finne på egne oppskrifter på det nivået er bare vilt! Jeg så ikke så mye på videoer, jeg googlet mest på crochet og så masken jeg var ute etter. Først "single crochet", "double crochet" og "triple crochet" og når jeg mestret de så utvidet jeg repetoiret. Det eneste negativet var at det tok lang tid før jeg lærte meg å hekle på norsk. Men de fleste oppskrifter er uansett på engelsk, så det var nok smart sånn sett. Det er bare å sette i gang! Utrolig kult å lage noe fra scratch. Veldig tilfredstillende. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Ravelry har masse hekleoppskrifter. Mange er også gratis. Dette er Mono. Jeg er dritimponert over det hun lager. At folk klarer å finne på egne oppskrifter på det nivået er bare vilt! Jeg så ikke så mye på videoer, jeg googlet mest på crochet og så masken jeg var ute etter. Først "single crochet", "double crochet" og "triple crochet" og når jeg mestret de så utvidet jeg repetoiret. Det eneste negativet var at det tok lang tid før jeg lærte meg å hekle på norsk. Men de fleste oppskrifter er uansett på engelsk, så det var nok smart sånn sett. Det er bare å sette i gang! Utrolig kult å lage noe fra scratch. Veldig tilfredstillende. Det er hun ja hun er utrolig dyktig! Jeg kan alle grunnleggende masker på engelsk og også på norsk men liker det best på engelsk faktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 5. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Foretrekker engelsk jeg også. Mono lager garn av hundehåra også hun. Helt rå dame, og utrolig koselig offline også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 Og helt rå i wordfeud hehe.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 6. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. April 2012 Hals til Aslan. Detalj. Denne har ikke noe eier enn så lenge... Jeg heklet den opprinnelig til H, men den er for stor. Jeg vil tippe den er størrelse 2 år. Lett jakke som passer til vår og tidlig høst. 100% merino, deilig og myk, men må vaskes for hånd. Hundebein knapp På henger, hvor jeg ikke får den til å henge noe pent. Jaja. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 11. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Ok, ærlige tilbakemeldinger takk! Jeg har eksperimentert med en ny maske, love knot. Pent og sommerlig, eller stygt og ubrukelig? Jeg heller inntil videre mot det siste. Hrmf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Syns det ser ut som fiskenett, høhø. Så rotete og rart, men på en fin måte, egentlig! Ikke helt min smak (bortsett fra fargen), men hadde ikke reagert negativt om jeg hadde sett noen gå med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Vanskelig å si. Tror jeg heller mot sistnevnte jeg også. Men kommer vel kanskje an på hva man bruker til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Kjærlighetsknuter er penere når maskene er mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Hva koster disse lekre greiene dine? Klarer du lage noe superfint i lilla til baby? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 11. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Syns det ser ut som fiskenett, høhø. Så rotete og rart, men på en fin måte, egentlig! Ikke helt min smak (bortsett fra fargen), men hadde ikke reagert negativt om jeg hadde sett noen gå med det. Vanskelig å si. Tror jeg heller mot sistnevnte jeg også. Men kommer vel kanskje an på hva man bruker til? Takk! Dere bekrefter det jeg trodde. Kjærlighetsknuter er penere når maskene er mindre. Ja? Det skal jeg prøve ut! Men blir det ikke bare mer fiskenettete da? Så for meg noe med litt angora i og kanskje, sånn at det blir fluffy? Tok ikke mange timene å lage, så det er rom for mer eksperimentering. Jeg er også usikker på om jeg gjorde det riktig. Førsteraden er greit, men fra andrerasen ble jeg usikker på om jeg heklet de sammen riktig. Hva koster disse lekre greiene dine? Klarer du lage noe superfint i lilla til baby? Nei, det vil jo variere for hva jeg skal lage og hvilken type garn jeg bruker. Bra garn er dessverre ganske dyrt synes jeg, men jeg synes det er verdt investeringen. Hva er du ute etter til baby og når må det være ferdig? Pledd, genser, jakke, lue? Jeg kan absolutt hekle noe til deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Nei, det vil jo variere for hva jeg skal lage og hvilken type garn jeg bruker. Bra garn er dessverre ganske dyrt synes jeg, men jeg synes det er verdt investeringen. Hva er du ute etter til baby og når må det være ferdig? Pledd, genser, jakke, lue? Jeg kan absolutt hekle noe til deg! Enig i at det er en god investering. Og spesielt når det er til baby, da må det være skikkelige greier. Nei, jeg vet nesten ikke! Har du noen gode ideer? Genser, evt en god, varm og litt romslig body, kanskje? Eventuelt en skikkelig stilig lue. Jeg er så lite kreativ når det kommer til sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 *Host* Sier meg nok enig med resten her om fiskenettet. Morsom tråd! Jeg synes at hekling og håndarbeid er moro, men jeg er ikke så dreven når det gjelder hekling så har bare laget noen småting som f.eks. grytelapper. Likte veldig godt den halsen som ble laget til Aslan. Nydelig farge! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Ærlig? Det ser ut som du bare har slengt noe tilfeldig knutete garn du har funnet i fjæra rundt Og det kan jeg si fordi resten av tingene dine er fantastiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts