Gå til innhold
Hundesonen.no

Fersking på hundesonen :)


Ymirheim
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen! :)

Ble medlem her på sonen i går og her kommer en liten presentasjon av meg og mine :)

Er ei jente på 24 som holder til i Bratsberg som er ei lita bygd like utenfor Trondheim. Her bor jeg sammen med min samboer i hans barndomshjem som vi sakte men sikkert pusser opp rom for rom. Til daglig jobber jeg fulltid som salgskonsulent i et stort firma i Trondheim og på fritiden brukes hvert ledige minutt på hundene våre.

Hundene våre er 3 herlige Rottiser og i sommer/høst får vi forhåpentligvis 2 til. Så da blir det mer en nok å henge fingrene i :)

Oscarberg Ymer er gutten til a´mor, han er nå blitt 7 år gammel og siden vi fikk han som omplasseringshund når han var 4, så har vi rukket å oppnå en del sammen som jeg er (fryktelig) stolt av; IPO3, VPG3, plassert som nr 3 på Rottweiler NM i 2010 og kvalifiserte oss til Rottweiler VM i 2011. Sesongen her satser vi på pallplass på NM og topp 20 på VM :)

post-10931-0-93468600-1333381946_thumb.j

Oscarberg Axi er pia til han far, hun var vår første Rottweiler som vi har hatt siden hun var 8 uker. Nå er hun 4 år og planen er at hun skal ha ett eller 2 kull i løpet av de neste årene. (hun er forhåpentligvis drektig med sitt første kull "as we speak") Med min samboer har hun tatt en RIK begynnerprøve B og en SL1, hvor hun ble Norges beste SL1 hund under Rottweiler NM i 2011. Hun er en fantastisk lydighets hund og har oppnådd 92p og 96p (av 100) i lydigheten på sine 2 starter. Målet med hun er en SL3 i mellom morsrollen :)

post-10931-0-91638500-1333382192.png

Vår yngste heter Oscarberg Cash og han har en spesiell plass i begge våre hjerter. Han er sønn av en tyskimport som var en fantastisk hannhund, men som tragisk og brått døde av kreft bare 3 år gammel i fjor høst :( Men han lever videre i Cash som ser ut som han kan bli den ultimate konkuranssehund innen IPO. Det er min samboer som trener med han og målet for i år er en ferdselsprøve og å gjøre god figur i IPO1 under Rottweiler NM :)

post-10931-0-52891200-1333382491_thumb.j

det var altså litt om meg og mine, som dere sikkert har skjønt så driver jeg aktivt innen IPO/RIK med hundene. En sport som gir meg utrolig mye, men som også er masse jobb og mange sene kvelder på hundebanen. Vi trener aktivt i Norsk Rottweilerklubb avdeling Trøndelag - en klubb jeg absolutt anbefaler å melde seg inn i om man ønsker å drive med IPO eller andre prøver innen RIK programmet :)

forresten så driver jeg Ymirheim Kennel sammen med min samboer :)

Ber om unnskyldning for evt skrivefeil, hehe...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D

Fantastisk fine hunder!

Herlige voffer!

Velkommen til sonen! Håper du vil trives. :ahappy:

Hei og velkommen hit :) Nydelige hunder, jeg falt pladask for den blivende mammaen :wub:

Tusen takk alle sammen :) tror nok jeg vil trives her inne ja, virker som et forum med mange trivelige og likesinnede folk, og ikke minst kunnskapsrike folk :)

Nydelige hunder, og imponerende meritter egentlig på den første som dere fikk 4 år gammel. Tipper det blir travelt med 5 rottiser i trening, men det er sikkert herlig om man er interessert, spesielt når begge to er det. Velkommen hit :)

takk for det, det var litt av ei utfordring i starten, men med masse trening og et miljø av flinke folk rundt oss så har vi nådd mange av målene våres sammen :)

og travelt er slik vi liker det, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. Det er en kullsøster av yngste hunden din her på forumet fra før ;)

så moro, hvem kan det være da tru?... ;) kjenner jo to av de godt, for de trener i samme klubb som oss, men resten er litt spredd utover landet ;p

Velkommen :) Imponert jeg også :)

Velkommen skal du være! Flotte hunder! :)

takk, så utrolig koselig med så mange trivelige folk her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :) Jeg passet en rottweiler i helga og jeg må bare bøye meg i støvet hvis dere orker 5 av dem! 1 var mere enn nok her :P

hehehehe, joda, det er mye hund. Men når vi trener såpass mye med dem som vi gjør (i vår/sommer/høst halvåret trener vi både spor, lydighet og gr C arbeid ca 5-6 ganger i uka) og siden sporten er veldig krevende mentalt for hundene så er de mest i ro og sover når de er hjemme :) hadde ikke orket 5 rottiser hvis vi ikke hadde trent og konkurrert med de nei ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe, joda, det er mye hund. Men når vi trener såpass mye med dem som vi gjør (i vår/sommer/høst halvåret trener vi både spor, lydighet og gr C arbeid ca 5-6 ganger i uka) og siden sporten er veldig krevende mentalt for hundene så er de mest i ro og sover når de er hjemme :) hadde ikke orket 5 rottiser hvis vi ikke hadde trent og konkurrert med de nei ;p

Skikkelig bulldozere er dem, noe helt annet en mine særdeles fintfølende og sensitive hunder "iiiiiik, en kvist i pelsen" :P Hehe! Gøy at dere trener så mye med dem da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen inn hit. Er helt ny her inne jeg også, meldte meg inn i går. :)

Det var noe flotte hunder du og samboeren din har. :) Selv fikk vi vår først hund i dag. Hun er ei Manchester terrier tispe som blir 2år i Juli. Hun er omplassering. :) Har ikke bilde av henne enda, men kommer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det må være de vakreste rottisene jeg har sett! Ikke sånne SVÆRE, alt for kraftige plugger, men atletiske og fine! :D Velkommen! :)

så bra at du synes det! :) forferdelig å se de rottisene som er avlet til det ekstreme, med store hoder, kraftige stopper og overbygd front :( vi prøver å holde våre slanke og i form, da får man mindre slitasje og skader på de og ikke minst bedre utholdenhet. men våre er fra brukslinjer og ikke rene utstillingslinjer, så eksteriøret på de er ikke så ekstremt. og det vil vi prøve å beholde når vi selv skal ha kull også :)

Skikkelig bulldozere er dem, noe helt annet en mine særdeles fintfølende og sensitive hunder "iiiiiik, en kvist i pelsen" :P Hehe! Gøy at dere trener så mye med dem da :)

hehe, blir noe annet ja :) men papilloner er jo vakre og sjarmerende hunder da :) men tror ikke de ville egnet seg så veldig til vårt bruk, hehehe ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du synes det! :) forferdelig å se de rottisene som er avlet til det ekstreme, med store hoder, kraftige stopper og overbygd front :( vi prøver å holde våre slanke og i form, da får man mindre slitasje og skader på de og ikke minst bedre utholdenhet. men våre er fra brukslinjer og ikke rene utstillingslinjer, så eksteriøret på de er ikke så ekstremt. og det vil vi prøve å beholde når vi selv skal ha kull også :)

hehe, blir noe annet ja :) men papilloner er jo vakre og sjarmerende hunder da :) men tror ikke de ville egnet seg så veldig til vårt bruk, hehehe ;p

Pffff, har da Pitbull papillon, tror hun selv :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...