Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund savnet etter dødsulykke, Rogaland


tulip
 Share

Recommended Posts

Det er en lovlig amstaff, venn av eieren har postet på Canis.

Jeg la ut spørsmål om hvor gammel hunden er siden det er en Amstaff. For det kan være skummelt vist feil person finner hunden og politiet tar den.

Da skriver vennen av eieren at den ikke vet hvor gammel hunden er, og har tenkt på det samme.

Hva skjer egentlig med en amstaff når eieren dør? Det er jo ikke lov å ta til seg en slik hund i Norge..

Vil vel tro at nærmeste familie får ta over hunden. Hadde vært tragisk om annet. De har tross alt lidd nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie får IKKE overta hunden, den må avlives/føres ut av landet. Jeg sjekket i forb med min amstaff, og det var ingen bønn.

Står den reg med to/flere eiere, så er kan en av de overta hunden.

Ikke en gang ved dødsfall?

Det er jo helt tragisk da...

Da hadde jeg tatt med meg hunden og flyttet ut av landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint land vi lever i gitt, avlive hunder etter eierens tragiske dødsulykke og sende barn ut av Norge og til land de aldri i sine korte liv har oppholdt seg i. Norge er fint, verdens beste land må vite! Drit i nestekjærlighet (som det var så mye snakk om etter 22/7), det gjelder bare hvis du er medlem av AP det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint land vi lever i gitt, avlive hunder etter eierens tragiske dødsulykke og sende barn ut av Norge og til land de aldri i sine korte liv har oppholdt seg i. Norge er fint, verdens beste land må vite! Drit i nestekjærlighet (som det var så mye snakk om etter 22/7), det gjelder bare hvis du er medlem av AP det.

Hva har dette med noe å gjøre? Jeg synes også dette raseforbudet er tull, men nå vet vel ingen av oss hvem som sto som eiere av denne hunden. Det er litt tøysete å gjøre denne tragiske ulykken om til en diskusjon om en fiktiv avlivelse og i tillegg sammenlikne med 22/7.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut spørsmål om hvor gammel hunden er siden det er en Amstaff. For det kan være skummelt vist feil person finner hunden og politiet tar den.

Da skriver vennen av eieren at den ikke vet hvor gammel hunden er, og har tenkt på det samme.

Vil vel tro at nærmeste familie får ta over hunden. Hadde vært tragisk om annet. De har tross alt lidd nok...

Ja, leste feil på Canis der.

Man kan jo håpe at noen andre i familien står registrert som eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Er den like hel?

Krysser fingrene hardt for at hunden får en ny og god eier!

Jeg vet ikke med sikkerhet, derfor "vistnok". Sto noe om det på facebook og på canis, men vet som sagt ikke 100% sikkert. :) Men får håpe det er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...