Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min blir tynnere og tynnere.


elinebj93
 Share

Recommended Posts

Om hunden spiser godt, men allikevel går ned i vekt, så hadde jeg tatt en fullsjekk på hunden hos vetrinær. Ellers vet jeg at en del høyenergi for skal være bra for hunder som trenger å legge på seg. Men først av alt, få hunden til vetrinær sånn at man vet den er 100% frisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om hunden spiser er det vel bare å gi ham mer mat eller? Hva som står på pakken og hva hunden faktisk TRENGER har sjelden særlig sammeheng. Er hunden tynn, men spiser som en gamp - så får han rett

Kutt ut det tørre, og gi han en hel pølse to ganger dagen. Om han da ikke legger på seg litt engang er han alvorlig, alvorlig syk!

Skal til en vetrinær på mandag uansett. for å ta alle prøver som de kan.

Nesten en halv pølse hva da? 1/2 kg pølse, 1 kg pølse eller 5 kg pølse? Er det de to første får han for lite mat, så enkelt. Du sier jo han spiser godt av V&H, gi han mer.

Jeg tenkte det samme, 250g voh er jo ingenting for en BC i vekst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en halv pølse hva da? 1/2 kg pølse, 1 kg pølse eller 5 kg pølse? Er det de to første får han for lite mat, så enkelt. Du sier jo han spiser godt av V&H, gi han mer.

Jeg tenkte det samme, 250g voh er jo ingenting for en BC i vekst...

Gi ham en 500 g pølse til frokost og en til kvelds. Minst. Bare å kjøre på.

Om ei halv pølse er for lite, er vel litt avhengig av hvor mye tørrfor TS forer i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart om ikke veterinæren har sagt noe mer enn "prøv forbytte" jeg? :icon_confused: Dette kan jo virkelig være veldig farlig om det forsetter! Jeg hadde ikke vært fornøyd med den veterinær uttalelsen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Han får en halv vompølse med ca to sånne målere man får med foret som regel. de største.

Det er faktisk ikke mye for en aktiv hund i den alderen :)

Min eldste fikk 1 liter med kvalitetsför + 0,5 kg V&H i den alderen, og godbiter. Og hun var slank, men mer fikk jeg faktisk ikke i en hund på 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve meg på vom bare. Men det som er så rart er at han har blitt brukt mer, og da var han feit, og da fkk han samme mengde for.

Han har vel hatt en vekstspurt, som har spist opp all energien han har fått. Men om han nå ikke går opp i vekt, så MÅ du finne en annen vet som tar dette seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Glemte å si sist at Border Collien kan finne på å være hobbyanorektiker som igjen går over når de passerer ca 1,5 år.

Dette fikk jeg greie på av vetrinæren vår som har mange BC som passienter.( Hun driver selv med sau). Den BC vi har spiste nemlig utrolig lite og studerte til master hver gang før hun spiste det lille hun hadde tid til. Jeg økte til kraftigere for for at hun skulle få i seg nok næring og det ser da san ut for hun har altid vært frisk og blir fire til sommeren. Hun har også gått fra å være hobby anorektiker til å kunne tigge mat og få i seg såpass mye mat at i fjor vinter ble hun for tykk. Hun ble to år før hobbyanorektikeren forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg pølse får han som regel pr dag med to fulle kopper med tørrfor.

Da synes jeg virkelig det skal sjekkes, godt du har time. :) 1 kg pølse + to sånne kopper om dagen er såpass mye at han skal da i alle fall ikke gå SÅ mye ned?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det jeg også sa. Skal til samme vet som jeg brukte på min andre valp, og der har de tett oppfølging og gir seg ikke før de finner ut hva det er . De er dyre, men utrolig gode vetrinærer.

Men kan dette også ha noe med noe forandringer i livet? Den nye valpen og han gikk veldig godt overens med hverandre i starten, men han virker som går veldig lei ettersom hun er så vill hele tiden og skal leke.. Han er mer den rolige som liker å bli kost med og som liker å bare ligge å kose seg. Har de også i samme bur om natten, da hun skriker som en ulv om hun er alene, og da er det alltdi en situasjon at jeg må splitte de fordi hannen blir så lei..

Etter hun kom i hus så har han heller ikke vært så glad som han pleier, og er ikke alltid han vil spise når han skal, men med en gang jeg tar han med alene så spiser han så det jomer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Nei, det var det jeg også sa. Skal til samme vet som jeg brukte på min andre valp, og der har de tett oppfølging og gir seg ikke før de finner ut hva det er . De er dyre, men utrolig gode vetrinærer.

Men kan dette også ha noe med noe forandringer i livet? Den nye valpen og han gikk veldig godt overens med hverandre i starten, men han virker som går veldig lei ettersom hun er så vill hele tiden og skal leke.. Han er mer den rolige som liker å bli kost med og som liker å bare ligge å kose seg. Har de også i samme bur om natten, da hun skriker som en ulv om hun er alene, og da er det alltdi en situasjon at jeg må splitte de fordi hannen blir så lei..

Etter hun kom i hus så har han heller ikke vært så glad som han pleier, og er ikke alltid han vil spise når han skal, men med en gang jeg tar han med alene så spiser han så det jomer etter.

Hunden må ALLTID ha en tilfluktssted fra valpen når han blir lei. Og selvsagt presser du de ikke inn i samme bur når du vet at han ikke synes noe om det! Hva i allverden er det du tankegangen bak det?

Finn på ting alene med hunden når valpen sover osv. og få en til å passe på valpen mens du gjør ting som du alltid har pleid med den eldre.

Slutt fullstendig med å tvinge de på hverandre, og tilretteliggjør mer for hunden, slik at de kan være separerte når det blir for mye for den eldre, og får totalt fred fra valpen når han viser tegn på å ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ett egent bur, og når han går inn der, så får ikke valpen lov å følge etter. det veit hun, så hun er aldri der. Men derimot om han går inni det andre buret, så følger valpen med, Jeg har aldri buret igjen, så han har tilgang til å gå inn på sin egen plass..

Om jeg så prøøver meg å gå ut med den eldste mens valpen sover, så våkne hun alltid.. Og da er det ikke fred å få.. da hører jeg det så langt som nedi veien.. 300 meter sånn ca.

Jeg har hatt noen til å passe den mens jeg har brukt tid på den eldste, men de vil ikke passe hun lenger, ettersom hun ikke roer se ´g ned, og om hun ikke er i buret så går hun på gjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...