Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min blir tynnere og tynnere.


elinebj93
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en border collie valp på 10 mnd nå.

Han spiser og spiser og er veldig matvrak, men han legger ikke på seg. Jeg kjenner beina hans på rompa hans, og ribbeina.. Vært hos vet , men de finner ikke ut noe grunn til at han ikke legger på seg.

Har noen av dere vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om hunden spiser er det vel bare å gi ham mer mat eller? Hva som står på pakken og hva hunden faktisk TRENGER har sjelden særlig sammeheng. Er hunden tynn, men spiser som en gamp - så får han rett

Kutt ut det tørre, og gi han en hel pølse to ganger dagen. Om han da ikke legger på seg litt engang er han alvorlig, alvorlig syk!

Skal til en vetrinær på mandag uansett. for å ta alle prøver som de kan.

Dette har nå var i ett par mnd, og prøvd royal canin og hills. men ingen vektøkning. Han går bare ned.

Hva er å gå ned i vekt? Er det snakk om mange kg, eller 1? Hvordan henger næringsinntaket sammen med aktiviteten? Forer du nok?

Hvis det bare har vart i et par mnd, og du allerede har prøvd typer, så vet du jo ikke helt om forene passer.. Det ser du ikke bare på noen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får mer enn det han egt skal ha. Til nå så har han gått ned 8 kg på 3 mnd.

appetitt og hills har vi prøvd, men vi ga opp etter en uke, da han ikke rørte maten sin i det hele tatt. Hills er det eneste foret han graffser i seg og spiser til hvert måltid.

8 kg på 3 mnd er nesten 3 kg i mnd.. Det er relativt mye me mindre du virkelig sulter han :P hehe

Prøv ny dyrlege er nok mitt tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat forer jeg med det andre foret. Valpeforet der blander jeg med tørrfor.

Vet har tatt prøver, men ingenting galt. Så de har bare i det siste sakt at jeg må prøve forskjellige fortyper.

Men har tatt kontakt med en annen dyrlege som jeg skal til på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket litt med en annen vet nå. Hun spurte om det var noe forandringer i "livet hans" og jeg fortalte det at han spiste alltid maten sin når han var hos gubben, men når han kom hit så minsket matlysten, og når den andre valpen kom i hus, så har han ikke spist veldig mye de siste dagene.

Han får vom og hundemat valpefor. Nesten en halv pølse blandet med tørrfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder du? En unghund som har gått ned 8 kilo på tre måneder? Hvor mye veide han, hvor mye veier han? Er allmenntilstanden god? Er appetitten god? Han skulle jo lagt på seg noen kilo i denne perioden, ikke gått ned. Er stoffskiftet hans testet? Noe er riv ruskende galt og jeg hadde ikke slttet å mase på dyrlegen før alt var testet. Hunden trenger ikke fett, den trenger dyrlegebehandling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,5 kilo er fremdeles mye. Jeg ville gitt han iallfall tre måltider pr dag. V&H er fint. Ikke spar på maten, hvis han liker den godt . Husk å gi ham "kvalitetstid" uten valpen. Fint at du tar dette på alvor. Hold oss oppdaterte, da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

For å si det enkelt så er det ikke noe som heter skal ha i forhold til hunden. Etter å ha foret opp seks stykker så er det en som har ligget under anbefalt dosering og resten har ligget fra litt over anbefalt til mye over anbefalt dosering av maten for å holde vekta i vokse perioden

Siden du har V&H så ville jeg ha foret på med det og gitt han mer enn anbefalt også ville jeg gitt han markkur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appetitten har vært god.

Men om hunden spiser er det vel bare å gi ham mer mat eller? Hva som står på pakken og hva hunden faktisk TRENGER har sjelden særlig sammeheng. Er hunden tynn, men spiser som en gamp - så får han rett og slett ikke nok mat i min enkle verden.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...