Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min blir tynnere og tynnere.


elinebj93
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Trening av å være hjemme alene og ro for den minste kanskje. I hvertfall det å være for seg selv ser ut til å være lurt her. Så du kan gi den eldste ting alene og at den yngste kan være alene.

Starten vil for eks.si å gå ut av døra med den eldste og inn før den yngste har satt i gang spetakkelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om hunden spiser er det vel bare å gi ham mer mat eller? Hva som står på pakken og hva hunden faktisk TRENGER har sjelden særlig sammeheng. Er hunden tynn, men spiser som en gamp - så får han rett

Kutt ut det tørre, og gi han en hel pølse to ganger dagen. Om han da ikke legger på seg litt engang er han alvorlig, alvorlig syk!

Skal til en vetrinær på mandag uansett. for å ta alle prøver som de kan.

Har pratet litt med gubben, og han skal ta valpen litt, så jeg får litt tid med han selv. Har ikke prøvd det foret nei shlush, men om det er å anbefale prøver jeg gjerne! :)

Venninnen min brukte det foret til sine to tynne hunder, de var ikke så veldig matglade og hun strevde litt med å få dem opp i vekt. Funket igrunn med RC Energy :) Det er mer fett i! Så du kan bruke det til oppfeting, midlertidig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet litt.. Fikk beskjed om å ikke gå inn igjen før hun sluttet å bjeffe. Tror jeg sto i 20 min utenfor døra før hun ga seg.

Men planen er nå at den minste reiser til gubben etter helga og starter trening der mens jeg følger opp hannen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg pølse får han som regel pr dag med to fulle kopper med tørrfor.

Er du sikker på at det er ett kilos pølser du har? For om han får et kg voh + ca 400g tørrt om daagen (uansett merke) så er det helt sinnsvakt at han går sånn ned i vekt! Han får nesten mer mat enn min tre ganger så store valp fikk...

Venninnen min brukte det foret til sine to tynne hunder, de var ikke så veldig matglade og hun strevde litt med å få dem opp i vekt. Funket igrunn med RC Energy :) Det er mer fett i! Så du kan bruke det til oppfeting, midlertidig liksom.

Ingen av RC sine har mer fett enn voh.. INGEN tørrfôr faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et kjapt spm til Tulip: Energy 4800 (RC) har 30% fett og 32% proteiner. Blir det ikke tilsvarende v&h om man regner om til tørrstoff? Står 24-32% protein på hjemmesiden, fettprosent fant jeg faktisk ikke..

Forøvrig er jeg enig i at dersom hunden din spiser 1 kg pølse OG tørrfor hver dag, men går ned i vekt, da er den alvorlig syk. Sikker på det er riktige enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et kjapt spm til Tulip: Energy 4800 (RC) har 30% fett og 32% proteiner. Blir det ikke tilsvarende v&h om man regner om til tørrstoff? Står 24-32% protein på hjemmesiden, fettprosent fant jeg faktisk ikke..

nr 25 har 22% fett, omregnet i tørrstoff blir det ca 44%. Sprint som er den magreste har 15/30. Så joda, 4800 ligger likt med sprint.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det mener hun at hunden spiser en halv en-kilos pølse, altså en halv kilo vogh, og tørt i tillegg. I så fall ville jeg bare kjørt på med mer vogh. Og om det er tre mndr siden hunden fikk markkur, ville jeg gitt en runde til, og passet på at det er en som tar alt, inkl egg. Håper dere finner ut av det, forhåpentligvis har vet'en noe fornuftig å si på mandag. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på om situasjonen med valpen er grunnen. Jeg forstår ut fra det jeg leser at hunden spiser maten den får, som jo er en del, så jeg synes det er rart at hunden går ned såpass mye. Hadde den derimot ikke spist pga situasjonen hadde det vært nærliggende å tro det kunne vært årsaken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen!

Tenkte å først oppdatere når jeg først fikk vite noe. Har vært ett par ganger hos dyrlegen nå. tatt prøver, som ikke viste noenting. De ga han ormkur, og ba meg om å fore ekstra på vom og hundemat.

Jeg valgte også å omplassere valpen min, og etter dette har han virket mye gladere, og kiloene begynner å sile seg på!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Tenkte å først oppdatere når jeg først fikk vite noe. Har vært ett par ganger hos dyrlegen nå. tatt prøver, som ikke viste noenting. De ga han ormkur, og ba meg om å fore ekstra på vom og hundemat.

Jeg valgte også å omplassere valpen min, og etter dette har han virket mye gladere, og kiloene begynner å sile seg på!

Det står respekr av valget du gjorde ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...