Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sent syntes du det er greit å ringe/sms folk på kvelden?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt irritert om dagen, har fått meldinger kl 3.15, kl 4.45 og kl 1.05 iløpet av to uker nå (ikke viktige meldinger engang...) x.gif

Nå kan ikke jeg slå av lyden siden jeg har en mormor som er veldig syk og jeg vil kunne kontaktes av mamma til alle døgnetstider dersom hun blir verre.

Hvorfor skal jeg føle at det er kleint å si i fra om at de faktisk vekket meg og helst ikke skal skrive til meg på disse tider?

Når på kvelden slutter du å ringe eller sende sms til folk? Respekterer du at folk kanskje ikke slår av lyden?

Selv har jeg en grense på kl 22, men vet at et par venner av meg legger seg tidligere pga jobb, mens andre kan jeg kontakte senere dersom det er viktig, men kl 22 er min absolutte grense.

*Irritert Renate* x.gifx.gifx.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skru av lyden for meldinger dersom jeg ikke kan ha den på lydløs.

Alternativ 2 så lager jeg en "gruppe" med viktige også ordner jeg så bare de som er lagt inn i den gruppa ringer "med lyd" mens alle andre er lydløse.

Men det var jo ikke svaret på tråden din, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på personen. Har en venninne som jeg vet ikke våkner, da sender jeg gjerne melding uansett når på døgnet så vet jeg at hun kommer til å se den når hun våkner (sender melding når jeg fortsatt husker det, har det lett for å glemme).

Ellers sender jeg som regel ikke melding til noen etter kl. 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer ikke etter klokka 22, syns egentlig det er greit å ikke ringe etter 21:30 med mindre jeg må. Men det må man jo sjelden.

Sms sender jeg opp til 23-00, avhengig av hva det gjelder og hvem det er til. Noen folk VET jeg alltid legger seg sent, noen vet jeg våkner av sms osv, så det er ikke likt for alle.

Edit:

JEG kan få meldinger hele natta jeg, for jeg våkner ikke, men jeg vet at andre kan gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skru av lyden for meldinger dersom jeg ikke kan ha den på lydløs.

Alternativ 2 så lager jeg en "gruppe" med viktige også ordner jeg så bare de som er lagt inn i den gruppa ringer "med lyd" mens alle andre er lydløse.

Men det var jo ikke svaret på tråden din, da. :)

Jeg hadde sånn gruppe på den forrige mobilen min, men den jeg har nå så får jeg ikke det til, den funksjonene er vist ikke der, skikkelig irriterende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe: aldri *ler* Må man ringe til meg, så er det siste frist kl 22.

SMS: ok til 2230 Her er jeg veldig mye rundere i kantene, er det noe "viktig" kan jeg skravle litt via sms.

Det skal være rimelig akutt for at jeg i det hele tatt skal være imøtekommende etter den tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender til venner stort sett når som helst, jeg :P Vi legger oss sent flere av oss. Men det er lite nattemeldinger uansett. Jeg sovner som regel etter å ha lest en melding jeg mottar midt på natta, så til meg kan folk melde og ringe når de vil. Så sant det er litt vikighet i det, da. Er det sånne "heeeei! I morgen skal jeg til frisøren. Blir fett ass"-meldinger, da kan man la være. Men ellers er jeg veldig enkel å ha med å gjøre i forhold til meldinger.

Til mamma, farmor og pappa ringer jeg sjelden etter 22. De legger seg tidlig, og det er jeg jo klar over.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe: aldri *ler* Må man ringe til meg, så er det siste frist kl 22.

SMS: ok til 2230 Her er jeg veldig mye rundere i kantene, er det noe "viktig" kan jeg skravle litt via sms.

Det skal være rimelig akutt for at jeg i det hele tatt skal være imøtekommende etter den tid.

Ups :icon_redface:

Hater å få meldinger som er "tull" om natta. Men er det noe folk vil si så bryr jeg meg ikke om tidspunkt. Skrur av lyden somregel siden jeg ikke skjønner hvordan jeg deler folk inn i grupper eller skrur av lyd for mailvarsling ol. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært meg til å skru av lyden på mobilen når jeg legger meg slik at jeg alltid kan sette pris på at folk tenker (ringer, melder) på meg :D

Jeg kan innimellom synde litt med å sende en tekstmelding sent, men stort sett er det da noe jeg må gi beskjed om. Mitt inntrykk er at folk flest som jeg har kontakt med skrur av lyden eller har mobilen liggende i gangen/stua.

Ringing prøver jeg å begrense til klokka 22-23 for kjentfolk. Jeg ringer selvfølgelig ikke klokka 23 til noen jeg vet legger seg tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender sms døgnet rundt, og synes det er helt greit å få det selv døgnet rundt. Det er jo bare å ignorere sms'en til dagen etterpå. Jeg forventer iallefall ikke at folk skal svare med en gang, og jeg kan ta flere dager på å svare selv :P (kanskje litt i overkant treg noen ganger men.)

Til "fremmede" ringer jeg ikke etter 20-21, men venner og familie ringer jeg til sånn frem til 22-23 kanskje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms sender jeg til alle døgnets tider, jeg forventer liksom at folk skrur av lyden hvis de har lagt seg og er så vare at de våkner av lyden. Ringe gjør jeg aldri etter ni med mindre jeg kjenner personen godt og vet at de er oppe sent. Stort sett har jeg lagt meg før ni selv :P

For meg er dilemmaet mer hvor tidlig jeg kan ringe liksom.. For folk i jobb ( typ dagjobb) er grensen min 09 ( igjen, med mindre jeg vet de er på jobb 08 liksom ) ellers venter jeg til rundt 10-11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken 22 er 'cut off' tid på kvelden for telefoner, hvis det da ikke er avtalt eller forventet. Alle uplanlagte anrop etter det liker jeg ikke, for da er jeg redd noe har skjedd med noen i familen - venner etc.

SMS er hakket mer fleksibelt føler jeg, men helst innenfor rimelighetens grenser. IKKE imens jeg sover på natta f.eks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Ang. å ringe pleier jeg å sende melding å høre om de er våkne før jeg ringer når det er sent.

Sms bryr jeg meg svært lite om, tenker at om de faktisk sover såpass lett at de våkner av en sms, så burde de ha satt på lydløs melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer ikke etter kl 22 (men sier som Margrete, ringer helst ikke...), kan strekke det til 22.30 om det er til foreldrene mine. Same gjelder for sms. jeg HATER å våkne av unødvendige sms om natta om jeg skulle glemme å skru av lyden. En av oss må alltid ha lyden på uansett. Om morgenen er jeg ikke komfortabel med å ringe andre før etter 09 (11 på lør/søndag), om jeg da ikke vet at de har en jobb som starter tidligere. Samme med SMS der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer ikke etter 21/22 om kvelden. Jeg kan sende melding til gode venner døgnet rundt. Jeg respekterer ikke at de har på lyden, da regner jeg heller med at de sier i fra til meg.

Jeg hadde bare sagt i fra om at jeg våkna hvis jeg hadde vært i din situasjon. Trenger ikke gjøre det noe verre enn det. Jeg tror til og med jeg hadde svart når jeg fikk melding om natten, med et surt "jeg sover". :)

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har telefon-folkeskikk. Å at jeg ikke faller innen for den kategorien andre vei heller. Hender titt å stadig jeg sitter i telefon til langt på natt/ mottar samtaler i 23-24 tiden å sitter å skravler.... Da kan vi ringe begge veier. Mamma ringer jeg aldri etter 22, hun legger seg tidlig, å henne prøver jeg å unngå ha kontakt med i løpet av natten, da jeg vet at hun er av typen som ikke sovner igjen før leeenge etter hun har blitt vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig så gjør det egentlig ikke noe at folk sms'er meg når som helst, jeg enten bare sovner igjen eller kikker på mob, svarer eller bare sovner, men akkurat nå så får kroppen en sånt kick når jeg hører lyder fra den og jeg blir "redd" med en gang, det er litt ekkelt :(

Jeg kan jo ikke forlange at alle vet hva som har skjedd med mormor, og jeg har ikke vært "plaget" med at folk sender meldinger så sent før heller, så gudene vet hvorfor folk har begynt med det nå, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...