Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sent syntes du det er greit å ringe/sms folk på kvelden?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Jeg "synder" også på tekstmeldinger - folk får skru av lyden, eller si ifra hvis det plager dem. Ringe gjør jeg helst ikke - det er i alle fall nærmest aldri. Men skulle ikke ringt til ukjente etter 21, nei. Kjentfolk kaskje til 22-23, men da avtaler man med en SMS først.

På jobben venter vi til etter ca halv 9 med å ringe folk, men er det viktig så ringer jeg etter 8. (Antar at hesteeiere/trenere faktisk står opp på morgenen - hvis ikke så er det på høy tid at de gjør det, liksom.. HA HA)

På helgene ringer jeg aldri før 12 og de som kjenner meg ringer ikke meg før da heller. Men igjen - jeg ringer svært, svært sjelden noen som helst..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender sms døgnet rundt, og synes det er helt greit å få det selv døgnet rundt. Det er jo bare å ignorere sms'en til dagen etterpå. Jeg forventer iallefall ikke at folk skal svare med en gang, og jeg kan ta flere dager på å svare selv :P (kanskje litt i overkant treg noen ganger men.)

Til "fremmede" ringer jeg ikke etter 20-21, men venner og familie ringer jeg til sånn frem til 22-23 kanskje.

Signeres!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentfolk sender jeg sms til akkurat når jeg skulle føle for det, så får de enten lære seg og skru av lyd, eller si ifra om at det liker de ikke. Men nå er jeg stort sett ikke noen natterangler uansett jeg da. Ringe slutter jeg med i 10-11 tiden til kjentfolk, om ikke annet er avtalt. Folk jeg ikke kjenner går grensen kl 9 synes jeg.

Hvorfor skal det være kleint og si ifra om at du ikke synes det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjentfolk kan jeg ringe til eller sende sms til så sent som halv ti. Aldri etter med mindre det er veldig viktig. Fremmede prøver jeg å ringe på dagtid/ettermiddagen, ikke etter 20.00 i alle fall.

Det samme her :) I helgene kan jeg sende seinere, men kun til de jeg veit ikke jobber.

Legger meg kl 22 i ukedagene fordi jeg må opp så tidlig, blir skikkelig forbanna hvis folk ringer meg eller sender melding da. Våkner veldig lett og bruker lang tid på å sovne igjen. Jobber lørdager og starter ofte 0700. Da er det gøy når folk ringer i tre-tiden. :gaah:

Men jeg er færl til å sende meldinger tidlig. Sånn i 6-tiden på morgenen. Ikke fått noe negativt på det enda :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sende og ringe til 23 til folk jeg vet er oppe på den tiden. Alle andre 22 - toppen 22.30 en sjelden gang.

Selvfølgelig bør man respektere at folk sover og har tatt kveld - skulle bare mangle. De bør ikke trenge å si ifra om vanlig folkeskikk - skal de si ifra, så er det for å si at det er greit å sende senere.

Bare tull å trenge å sende meldinger på en tid mottaker vanligvis sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne ringe eller sende meg sms til hvilken som helst tid på døgnet, men ikke forvent at jeg svarer :lol:. Telefonen ligger alltid på stua når jeg går og legger meg, og da hører jeg ingenting. Jeg derimot, ringer aldri noen... ehhhh... til hvilket som helst tidspunkt dersom det ikke er strengt nødvendig :D. Sende sms gjør jeg sjelden om natta - da sover man vel? :whistle:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer ikke etter 21.30-22.00 med mindre det er til venner jeg vet sitter oppe, eller til pappa, for han legger seg alltid senere enn han burde på hverdager, hehe. Sender sjelden meldinger etter tolv, først og fremst fordi jeg selv som oftest legger meg rundt midnatt. Jeg syns det er irriterende å våkne av at noen ringer eller sender meldinger midt på natta, men så er jeg alt for nysgjerrig til å la være å finne ut hva det gjelder. Det skjer heldigvis ikke så ofte, da. Jeg husker forresten aldri å sette mobilen på lydløs før jeg legger meg, men hadde nok gjort det om det var et problem for meg at jeg ofte våknet midt på natta av mobiltelefonen.

Fylleringing og fyllemeldinger derimot, der er jeg ikke så nøye på klokkeslettet. :icon_redface: Men så er det sjelden jeg fylleringer til for eksempel mormor eller mamma, eller folk jeg ikke kjenner særlig godt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ALDRI over når jeg sender sms, hvor heftig sms tone har dere da??? Jeg har bare et lite pip, og det våkner jeg ikke av, og jeg har aldri fått klage på å at jeg sender til folk kl 4 om natten (fordi jeg ofte står opp da pga jobb). Men jeg hadde akseptert om noen hadde sagt "ikke send sms for jeg våkner av det".... så si bare ifra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei grense ved 21, det er ei tid eg ofte legg meg på sjølv, og eg likar ikkje når folk ringjer meg etter det (fekk faktisk ein telefonseljar på tråden ti på ti ein kveld, då skulle eg opp 4 neste dag. woho). Eg verken ringjer eller smsar noko særleg sjølv, eigentleg, så det er vel meir grensa for når eg synst det er greit å motta telefon :lol: .

Meldingar kan eg får heile natta, det bryr eg meg lite om. Ulempa med å sende meg melding etter ni - ti om kvelden, er at eg les meldingane i søvne, utan å registrere noko som helst, og neste morgon er det ingen uleste meldingar på telefonen. Det har hendt mange gongar at eg tilfeldigvis har opna innboksen og oppdaga leste meldinger med beskjedar som eg overhode ikkje har fått med meg :ahappy: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer aldri etter 21.30-22.00,men til de jeg kjenner godt og vet at ikke legger seg tidlig kan jeg godt ringe frem til 22.30..

Meldinger må jeg innrømme at jeg ikker er så god på for de kan jeg sende nesten døgnet rundt,men ikke til folk jeg ikke kjenner så godt eller vet de legger seg tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ALDRI over når jeg sender sms, hvor heftig sms tone har dere da??? Jeg har bare et lite pip, og det våkner jeg ikke av, og jeg har aldri fått klage på å at jeg sender til folk kl 4 om natten (fordi jeg ofte står opp da pga jobb). Men jeg hadde akseptert om noen hadde sagt "ikke send sms for jeg våkner av det".... så si bare ifra da!

Jeg våkner av min sms-lyd. Akkurat som jeg våkner av at noen ringer. Enkelt og greit fordi jeg vil være tilgjengelig om noen har noe på hjertet som er viktig, om noen har det vanskelig og ikke har noen å prate med men ikke tørr ringe, etc. Og jeg blir skikkelig sur om noen sender sms kl 4 på natten om det ikke er noe viktig. Men jeg sier også i fra, sender en sms som ligner på noe sånt som:

"Det var da også en tid å sende sms på, svarer deg senere når jeg har sovet ferdig."

Da får jeg ikke flere smser på natten fra den personen :P For jeg synes faktisk det er skikkelig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer ekstremt sjeldent til folk, ringer som regel bare når det er viktig eller jeg virkelig trenger å prate. Ringer ikke etter kl.20.00 uansett hverdag eller helg - til folk jeg ikke kjenner så veldig godt. Venner og familie kan jeg strekke meg lenger, men ringer ikke midt på natta med mindre jeg er i krise.

Meldinger sender jeg ikke etter 21-22 til de som ikke står meg så nær, til nærmere venner og familie sender jeg ikke mld etter 23 - med mindre jeg vet at personen er våken. På natten sover man. :aww:

Har fått meldinger ganske mange ganger midt på natten, men veldig sjeldent jeg våkner av det. Blir derimot mektig irritert om jeg sover og noen ringer midt på natten bare for tøys. Blir irritert om de trenger hjelp også, men da blir de fort tilgitt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg ringer til seint om kvelden, er folk jeg kjenner, og som jeg sannsynligvis veit er oppe på den tiden (enten fordi jeg har snakket med de på f.eks facebook eller via sms). Skal jeg ringe til folk jeg ikke er helt sikker på når legger seg, så ringer jeg helst ikke etter kl ni, så sant jeg ikke har fått beskjed om annet.

SMS derimot, har jeg et veldig avslappet forhold til, gitt. Først og fremst så går jeg ut fra at om folk vil noe viktig, så ringer de. Hvis de ikke tør/kan/vil ringe, så er det neppe viktig NOK. Dernest så tenker jeg at om folk er så vare at de våkner av meldingslyd, så bør de skru av meldingslyden på nettene. For igjen - er det viktig, så ringer folk. Selv folk med telefonskrekk ringer om det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner av min sms-lyd. Akkurat som jeg våkner av at noen ringer. Enkelt og greit fordi jeg vil være tilgjengelig om noen har noe på hjertet som er viktig, om noen har det vanskelig og ikke har noen å prate med men ikke tørr ringe, etc. Og jeg blir skikkelig sur om noen sender sms kl 4 på natten om det ikke er noe viktig. Men jeg sier også i fra, sender en sms som ligner på noe sånt som:

"Det var da også en tid å sende sms på, svarer deg senere når jeg har sovet ferdig."

Da får jeg ikke flere smser på natten fra den personen :P For jeg synes faktisk det er skikkelig unødvendig!

Men man RINGER jo om det er viktig, så det er faktisk ikke nødvendig å ha slik lys på sms at man våkner om natten av det! ;)

edit: det som 2ne skrev ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man RINGER jo om det er viktig, så det er faktisk ikke nødvendig å ha slik lys på sms at man våkner om natten av det! ;)

edit: det som 2ne skrev ;)

Som sagt, jeg VIL våkne av sms, nettopp fordi jeg vet det kan være viktig selv om det bare er en sms. ;) Det er uansett mitt valg, å sende melding på natten synes jeg uansett er unødvendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...