Gå til innhold
Hundesonen.no

Rollerblades på tur (type?)


L.M.
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg tenkte på en ting, dette med rollerblades på tur med hunden virker jo kjempeartig, fin måte å trene på og alt, men har et par spørsmål rundt dette.

Først og fremst lurer jeg på hvilken type rollerblades som er lurt å bruke (er ikke noe superproff, just saying..). Har jo sett vanlige typer fra jeg var mindre, men har også sett sånne som Cesar Millan bruker i "Hundehviskeren".. Hva er forskjellen? Hva er lurest å bruke? Anbefalinger? (Vil helst ha lette blades som er komfortable og enkle å kjøre på. Også fint om de faktisk er mulig å bruke i bittelitt terreng, ikke bare asfalt, om dette finnes.. litt usikker..)

Takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på denne, det lurer jeg også på, faktisk! :)

Har endelig flytta til et sted med rette, fine veier uten altfor mye oppover og nedoverbakker, så å bli trukket på rulleskøyter hadde vært fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg prøvde ut det med frøkna her, så brukte eg heilt ordinære rulleskøyter. Men dei kan ein ikkje bruke i terreng då, med mindre du vil gå på tryne så klart :P

Brukte du staver også, eller blir det bare mer styr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg prøvde ut det med frøkna her, så brukte eg heilt ordinære rulleskøyter. Men dei kan ein ikkje bruke i terreng då, med mindre du vil gå på tryne så klart :P

Haha, nei var ikke helt keen på å tryne da :whistle: Vet ikke om det finnes noen "terreng-blades" i det hele tatt, måtte bare sjekke, hehe :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei var ikke helt keen på å tryne da :whistle: Vet ikke om det finnes noen "terreng-blades" i det hele tatt, måtte bare sjekke, hehe :rofl:

Du kan vel alltids høyre innom nokre sportsbutikkar for og sjekke, dei burde i vert fall vite slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel alltids høyre innom nokre sportsbutikkar for og sjekke, dei burde i vert fall vite slikt ;)

Ja, tenker jeg hører med dem, håper de vet litt mer enn meg :P

I tilfelle andre er interessert, fant jeg den her siden nå nettopp, den er dansk (tror jeg?? ) og virka ganske kjekk å ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt helt vanlige rollerblades, men har lyst på noen med større hjul ja, så jeg ikke stuper over småsten.

Europia her inne har vel de skikesene tror jeg, og de var visst elendige :P Jeg hadde kanskje tenkt å gå for dem, men tror jeg dropper det, iom de er så dyre og,

Har sett litt på noen med tre litt større hjul, offroad-rulleskøyter nærmest, vill ha! Skal jeg kunne bruke noe slikt her må jeg iallefall ha det.

Åååå nå savner jeg å gå på rulleskøyter altså! Er så mange år siden! Og er sikkert dritgøy å gjøre det med Casper (og skummelt... ). Gjorde det med forrige hund, gikk unna kan man si... bortsett fra på hjemveien, da måtte jeg hive båndet over skulderen og nærmest trekke ham hjem, litt sliten ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt "vanlige" rollerblades tidligere. Det er forresten en god idé å lære hunden "stopp". :icon_redface: Jeg har også stått på vanlig sparkesykkel, inntil bremsesaken bak røk, og jeg måtte bruke skoene til å bremse med, inntil jeg brant meg under foten ...

Jeg har egentlig lyst til å kjøpe meg en kickbike, kjenner jeg. Litt mer betryggende. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men.. mye løping på asfalt er ikke bra for hundeføtter, hverken for poter eller bein

Nei, for mye av det er jo ikke bra.. Er evt. voksen hund jeg skal ta med på rollerblades-tur, som er helt utvokst, men er det noe annet jeg kunne gjort for å dempe hvordan dette tar på ledd og ben?

Potene er allerede sikra, hehe, der er det på med sokker og god polstring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beveger seg ikke en MILLIMETER med sokker på føttene, så hele poenget blir borte om jeg tar på de noe. Jeg bruker vanlige rollerblades av denne typen:

astro7a.jpg

Det går sabla fort, så enten bør man ha stålkontroll (trene masse før) eller ha sykt lydige hunder. Jeg har ikke lydige hunder, men mange mange års erfaring innen aktivt skate miljø. Det er steike moro å gå på rollerblades, enda kjekkere når folk omtrent dør når jeg finner ut at jeg skal renne baklengs :lol:

Kom akkurat inn fra rollerblades tur vi :-) Hvem sa vi trengte snø og ski? *gjemme seg fra Siri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beveger seg ikke en MILLIMETER med sokker på føttene, så hele poenget blir borte om jeg tar på de noe. Jeg bruker vanlige rollerblades av denne typen:

astro7a.jpg

Det går sabla fort, så enten bør man ha stålkontroll (trene masse før) eller ha sykt lydige hunder. Jeg har ikke lydige hunder, men mange mange års erfaring innen aktivt skate miljø. Det er steike moro å gå på rollerblades, enda kjekkere når folk omtrent dør når jeg finner ut at jeg skal renne baklengs :lol:

Kom akkurat inn fra rollerblades tur vi :-) Hvem sa vi trengte snø og ski? *gjemme seg fra Siri*

Oja haha får se hvordan bikja reagerer på sokkene da, håper han takler de.. Jeg er absolutt ikke noe god på blades, må nok øve litt før jeg tar med meg bikja, og noe baklengs kan jeg love deg det ikke blir, haha! :lol: Men er dine gode for en som ikke er så flink da? Får inntrykk av at du er "litt" flinkere enn meg :icon_redface:

Hva med de rulleskøytene som Cesar Millan bruker? Tror de kom til Norge i fjor, er vel litt over 2000kr får de da men :P

http://landroller.no/

Ja så de, de koster jo litt, men tror ikke det så mye dyrere enn det de ligger på om man skal ha noen som ikke er "barneblades". Haha og er de bra nok for Cesar Millan er de bra nok for meg! :cool: Haha neida, men om jeg finner de i butikk skal jeg prøve de :yes: Er litt usikker på om jeg klarer å gå på sånne, de ser litt annerledes ut å gå på :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de rulleskøytene som Cesar Millan bruker? Tror de kom til Norge i fjor, er vel litt over 2000kr får de da men :P

http://landroller.no/

Jeg ser for meg at dette blir veldig tungt for leggene jeg? At man liksom må legge trykk på utkanten av foten hele tiden for at den ikke skal falle innover? Eller gjevner det seg ut side man har på to skøyter...? Hvis dere skjønner hva jeg mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg trekker opp denne igjen jeg, i håp om at snøen skal smelte og hunden min skal vokse seg stor nok til å kunne trekkes med ;)

Har noen prøvd de som heter landrollers? Jeg vil helst ha rulleskøyter jeg kan bruke på sandveier og fine skogsveier også, for å slippe at hunden må løpe på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleskøyter er gøy, bortsett fra i nedoverbakker, da er det bare skummelt. Kunne tenkt meg de med 2 hjul. Store hjul er bra, blir skikkelig ekkel i føttene av de vanlige skøytene med mindre det er nylagt asfalt, men de ser så ekle ut med hjula på den ene siden..

Edit: Tror forøvrig ikke rulleskøyter er det beste, uansett, om man vil ferdes på grusveier o.l. Kjør på asfalt på plasser hvor det er en liten flekk med grus/gress i kanten så kan hunden løpe der. Perfekt for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, asfalt er nok det beste, men har sett video av folk som går på grusveier og gress med de med to store hjul, så hvis det går hadde det jo vært det beste :)

Skal til USA i april, kanskje det blir med et par hjem i kofferten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, asfalt er nok det beste, men har sett video av folk som går på grusveier og gress med de med to store hjul, så hvis det går hadde det jo vært det beste :)

Skal til USA i april, kanskje det blir med et par hjem i kofferten :D

Altså det går jo, men så små jul sklir ikke serlig godt i grus, så noen lett tur blir det nok ikke, ganske utrivelig om man skal gå en tur på slikt underlag. Og på gress/skogsvei så tipper jeg underlaget blir for mykt siden de små jula fordeler vekt ganske dårlig, så du kommer deg nok fremmover, men det er neppe det mest effektive fremkomst middelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...