Gå til innhold
Hundesonen.no

Cruftsvinneren av din rase


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Det nærmeste jeg kommer min rase, ACD:

2012_ACD_BOB.jpg

En hund jeg syns var lekker både på bilde og i ringen, selv om jeg egentlig ikke liker de med så mye tan farge. Men en god hund er ingen farge :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

(bildekilde: http://www.milesend...gNightforce.htm) Vinner av Shetland Sheepdog, best of breed: Navn: CH EDGLONIAN SINGIN THE BLUES Fantastisk flott hannhund, etter min mening. En litt uvanlig

Sånn, for å sammenligne beagle og borzoi...(Ja, ot, men se så søøøte)

Vet ikke om det er beina som er for lange (de synes jeg har helt perfekt lengde) eller om det er at hun generelt ser for "lett" ut. Hjelper jo ikke saken at en av de store show kennelene i EU la ut n

Posted Images

Tittet på han i gruppen også og syns han rett og slett var kjedelig, ingen attitude ser rett og slett bare slapp og kjedelig ut..

Ikke er han bare kjedelig, men jeg syns ikke han er noen vinner..

NULL nakke, lang, lavt halefeste også liker jeg ikke potene på bakbena som peker utover.. nei.. En pen hund, men ikke verdig ett Crufts BIR syns jeg personlig.

Edit: også syns jeg han ser feit og utrent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når magen henger nedenfor brystkassen, er ikke det et relativt godt tegn på at den neppe er spesielt veltrent? Tenker ikke baaare på den mopsen, altså - men sånn rent generelt?

Sorry litt OT, men.. Ja, har sett mye lekrere mopser enn den der - skal de egentlig ha sånne valker i nakken, Synnøve? (Han står jo ikke engang og kikker oppover, liksom)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når magen henger nedenfor brystkassen, er ikke det et relativt godt tegn på at den neppe er spesielt veltrent? Tenker ikke baaare på den mopsen, altså - men sånn rent generelt?

Sorry litt OT, men.. Ja, har sett mye lekrere mopser enn den der - skal de egentlig ha sånne valker i nakken, Synnøve? (Han står jo ikke engang og kikker oppover, liksom)

Susanne

Jo, jeg sa det vel bare i min skuffelse over at en såpass utrent og bollete hund ble satt opp. :P

Ang rynkene i nakken/over skuldrene så er det ønsket med minst mulig av disse, MEN det står ingenting i rasestandard om dem.

Edit:http://www.mopsen.no/page/ny-rasestandard La til link til mopsens standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasevinneren Portugisisk vannhund:

RARJO SCOUTING FOR GIRLS

2012_PWD_BOB.jpg

På bildet synes jeg ikke den var så fin. Men på film hadde han flotte bevegelser og masse driv. Kunne gjerne hatt bedre pigmenter, for pelsen var ikke kullsort, men litt blass og grå. Liker ikke det på så unge hunder. Med portis synes jeg det er utrolig vanskelig å si noe om fronten ut fra bilder :P Men på dette bildet synes jeg han ser litt steil ut. Også synes jeg at han manglet wow-faktor. Litt kjedlig, egentlig. Fine muskler bak og fint vinklet. De skal være middels vinklet, ikke sånn de ofte er å se i Norge med masse, masse bakbensvinkler.

Annet bilde:

http://www.rachael-r...com/FinMed.JPG

Papillonen som vant var og litt kjedelig da den gikk i grupperingen synes jeg. Kanskje den var litt sliten :P Men absolutt en fin representant for rasen. Enig med det som er nevnt tidligere her, at han har hakket for markert stopp etter min smak. Ellers ser mellomhendene faktisk sterkere ut enn de ofte er på rasen. Også er han jo en skikkelig søtnos, da. :)

Slenger ut bildet igjen, jeg.

2012_PAP_BOB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syldenmanreversestandingweb.jpg

Border Collie

Aus Ch/GB Ch Danari De Beers

Har ikke noe særlig kunnskap om Show Bordere igrunn. Minner meg ikke stort om en BC, men en vakker hund er det virkelig.

og Sheltien ble jo postet tidligere her.

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke ser ut som BC... Vet at den har null instikter og er helt ubrukelig sånn sett, men reint utseendemessig synes jeg da det ser ut som en godt pelset BC.

Synes den var fin, men kysset er hellende, noe jeg tror er feil. Synes også det ser ut som om han har litt svake mellomhender. Ellers fin pels, farge og vinkler. Albuene ser ut til å ligge tett inntil brystkassa, noe mange "mangler". Synes ørene og hodet er litt breit, men det er nok innen for standarden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg formulerte meg kanskje litt feil. Det jeg mente er at den ikke minner mye om borderne man ser her i landet. Men jeg syns han er kjempe fin og jeg elsker pelsen, benstammen, vinklene og nakken. Han er rett og slett lekker :) Syns kanskje han hadde bittelitt kraftig hode, men det er kanskje en smaks-sak.

Kan jo sammenligne med mitt lille gjeterdyr fra Rogaland, som hadde banket han sønder og sammen på Crufts om hun hadde vært der :bananas:

417464_10150560106116008_526651007_9223311_593625559_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke ser ut som BC... Vet at den har null instikter og er helt ubrukelig sånn sett, men reint utseendemessig synes jeg da det ser ut som en godt pelset BC.

Synes at den så mye finere ut på dette bildet enn hva den gjorde i gruppefinalen. Vet ikke hvorfor men. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012_MPI_BOB.jpg

CH HAWKSFLIGHT SEAL WIV A KISS

iKKE HELT MIN type dp, enten står hunden helt rart så jeg ikke liker brystkorgen å vinklingen foran.

2012_SWT_BOB.jpg

CH FANTASA BLONDE KAOs

Helt grei :) likte pelsen i ansiket, men den var så krøllete på resten av hunden....

2012_PAS_G1.jpg

cH BOTTOMSHAKER MY SECRET"Jimmy"

Min favoritt helt sisden jeg så han for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

syldenmanreversestandingweb.jpg

Border Collie

Aus Ch/GB Ch Danari De Beers

Har ikke noe særlig kunnskap om Show Bordere igrunn. Minner meg ikke stort om en BC, men en vakker hund er det virkelig.

og Sheltien ble jo postet tidligere her.

Har ikke mye peiling på BC, og ikke en rase som interesserer meg noe fryktelig heller, men synes ansiktsformen var spesiell, veldig markert stopp? Ellers veldig fin.

2012_MPI_BOB.jpg

CH HAWKSFLIGHT SEAL WIV A KISS

iKKE HELT MIN type dp, enten står hunden helt rart så jeg ikke liker brystkorgen å vinklingen foran.

Synes ikke denne Dvergpincheren så noe rasetypisk ut, spesielt ikke ansiktet, men, men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205143_10150565285340510_601390509_18434621_3517654_n.jpg

Fortsatt ikke noe Crufts bilde av Siberian'en men fant et bra bilde på hjemmesiden til eierne :)

Jeg synes dette er en pen hund. selv om en del Europeiske "show folk" er i harnisk over denna hunden... (og så og si alle SH'er vist på Crufts)

Kan ikke se den har noen store feil. Har sett bedre, og dette er ikke en hund jeg sikler over. Men en fin hund. Og den beveget seg bra også. Ikke noe er overdrevet og den er i det "moderate" sjiktet som jeg synes de flotteste Sibbene ligger i :D

Jeg vet jeg ikke er den eneste med "utstillings" linjer som liker henne, selv om andre kanskje ikke har uttalt dette offentlig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lagt ut på den offisielle resultatsiden enda, men ryktene sier at BIR berner ble Meadowpark Whispers Breeze:

Breeze-at-WPBW.jpg

Og BIM ble Habibi Van't Stokerybos:

262034_246197632058833_100000057931324_1100893_7607433_n.jpg

(Fant ikke noe bedre bilde av han)

Jeg er imponert over tispa - hun er 20-21 måneder, ut fra hva jeg kan finne, og det skal litt til å være både ung OG tispe, når en da kan hevde seg blant alle påmeldte.

Jeg finner ingen stamtavle på henne, og var nysgjerrig, for de gangene jeg har vært på Crufts har jeg egentlig aldri festet meg ved noen britiske hunder, men likt importene og de utenlandske som stiller. Så det er vel neppe så overraskende at hennes far er belgisk - fra samme oppdretter som ble BIM, og den oppdretteren er vel kanskje det mest meritterte vi har i Europa - de har stjerne etter stjerne etter stjerne, og jeg har siklet på deres hunder siden jeg første gang så noen derfra på verdensvinneren i Amsterdam i 2002. Jeg har sett så mange hunder fra dem, og de er så forbanna bra alle sammen at en kan bare bøye seg i støvet over hva de får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over tispa - hun er 20-21 måneder, ut fra hva jeg kan finne, og det skal litt til å være både ung OG tispe, når en da kan hevde seg blant alle påmeldte.

Jeg finner ingen stamtavle på henne, og var nysgjerrig, for de gangene jeg har vært på Crufts har jeg egentlig aldri festet meg ved noen britiske hunder, men likt importene og de utenlandske som stiller. Så det er vel neppe så overraskende at hennes far er belgisk - fra samme oppdretter som ble BIM, og den oppdretteren er vel kanskje det mest meritterte vi har i Europa - de har stjerne etter stjerne etter stjerne, og jeg har siklet på deres hunder siden jeg første gang så noen derfra på verdensvinneren i Amsterdam i 2002. Jeg har sett så mange hunder fra dem, og de er så forbanna bra alle sammen at en kan bare bøye seg i støvet over hva de får til.

Jeg liker typen hennes veldig godt, pen front og pent hode, men hun gjorde ikke noe inntrykk på meg i grupperingen. For bakhøy og litt knapt vinklet bak, og for løse rullende bevegelser. Men hun er ung og har fortsatt tid til å utvikle seg, og hun var langt ifra en dårlig tispe!

Stokerybos, og belgere og nederlendere generelt, har jeg stort sett kun sett på bilder, og jeg er ikke spesielt imponert, ikke helt mine typer og ikke noe jeg kunne tenkt meg selv. Men hadde vært gøy å sett noen live en gang!

Vi har jo hatt en del belgiske/nederlandske importer den siste tiden, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist, så en eller annen gang skal jeg ta meg råd til å reise litt og få sett så mye som mulig live. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var usedvanlig mange pene hunder i de gruppene jeg så, jeg.. Pleier liksom bare være en eller to med WOW-faktor, men plutselig fant jeg det vanskelig å velge 4, liksom...

OES'en var jo aldeles nydelig - og et utrolig driv for å være en sånn..

Jeg digget borderen, da - ekstrem og det jeg tror er litt overtypisk for show-bordere. VI vet ingenting om denne hundens arbeidsvilje eller gjeteregenskaper (det gjør kanskje ikke eieren heller), men som HUND var den jo bare skjønn.

BIS-vinneren var jo liksom bare en Lhasa, synes jeg.. Masse flott pels, lekker farge og sånn - men vanskelig å liksom få mer WOW-følelse enn andre pene lhasa'er. BISvinneren for ørti år siden (Hackensack) derimot var virkelig WOW - men jeg hørte at det nok var mest pga hans enormt over-the-top bevegelsesmønster. (De skal ikke bevege seg som shih tzu'er)

Av en eller annen grunn falt jeg dog for Borzoien, jeg.. Åh, den var flott!

Men ang. wheaten terrieren - sjekk at den krøllete pelsen matcher håret til handleren, da! LOL

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker typen hennes veldig godt, pen front og pent hode, men hun gjorde ikke noe inntrykk på meg i grupperingen. For bakhøy og litt knapt vinklet bak, og for løse rullende bevegelser. Men hun er ung og har fortsatt tid til å utvikle seg, og hun var langt ifra en dårlig tispe!

Stokerybos, og belgere og nederlendere generelt, har jeg stort sett kun sett på bilder, og jeg er ikke spesielt imponert, ikke helt mine typer og ikke noe jeg kunne tenkt meg selv. Men hadde vært gøy å sett noen live en gang!

Vi har jo hatt en del belgiske/nederlandske importer den siste tiden, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist, så en eller annen gang skal jeg ta meg råd til å reise litt og få sett så mye som mulig live. :)

Jeg har ikke sett BIR-tispa på video, bare studert bilder, og hun fremstår for meg som en feminin, godt konstruert, passe kraftig tispe som var godt utviklet i tidlig alder - jeg er spent på å se henne igjen om to år.

Det er overhode ikke alt fra Belgia/Nederland som er bra - og vi har vel i grunnen ikke hatt så mange importer til Norge fra de JEG definerer som toppoppdretterne der - ingen fra Rijkenspark, to fra Stokerybos, ingen fra Weyenberg (om hukommelsen min står meg bi), også videre. Etter hva jeg forstår er det ikke bare-bare å få noe derfra heller ;)

Det er ikke alle hodene på de linjene jeg er like begeistret for, jeg kunne tenkt meg litt mer - men når jeg ser hva slags avlsmateriale jeg selv sitter med per i dag, tror jeg de linjene kunne vært en ypperlig match mot X'en for å få litt moderert det hun har litt ekstremt. Så er det jo også Weyenberg bak faren til Foenix.

Jeg drar gjerne på en spesial i Belgia/Nederland for å se mer av hva de har, utover topphundene jeg har sett på storutstillingene de siste ti årene. Men når de år etter år kan komme med nye championer og tittelvinnere som gir meg gåsehud, sier det meg noe om at kvaliteten deres er høy, selv om de selvfølgelig har laget mindre pene hunder også.

Når det er sagt, ser jeg flere østeuropeiske oppdrettere som up'n coming, så jeg prøver å spre kikkerten min utover mer av horisonten. I så måte skal WDS bli interessant, med sin relativt sentrale geografiske plassering og enkle tilgang for både øst og vest.

Men dette ble vel både super-OT og innmari internt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...