idaemiliee Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Bare fordi jeg er nysgjerrig. Jobber du 8-16 man-fre, eller jobber du turnus? Går du på skole man-fre og jobber i helgene, eller går du bare på skole? Hvordan ser din jobb-uke ut? Og hva jobber du med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Skole man-fre. Kan vel ikke akkurat kalle det en jobb, men jeg "jobber" på bårdar fast to dager i uken - pluss de dagene det trengs. Jeg er også ofte igjen på skolen til sent i forbinnelse med produksjoner og slik. Nå i det siste har det vært revyen. Jeg går også mye på teater og jobber for meg selv med karakterer eller monologer. Så, ja, jeg jobber mye. Slik har livet mitt sett ut om kveldene i det siste: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cams Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jobber 3 (som oftest) dager i uken i Oslo reptilpark. Jobber da fra 11.00 til ca 18.00 (av og til lenger) Har ingen god grunn til at jeg kun jobber deltid, men er glad i jobben min og tviholder derfor på den så godt jeg kan selv om det bare er deltid. Ellers vurderes det å få deltid et annet sted slik at jobbdagene er "complete". Men vi får se hva det blir til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Akkurat nå er jeg sykmeldt, men vanligvis jobber jeg mandag til fredag. Jeg bestemmer arbeidstid selv, men det må være fornuftig etter når jeg trengs mest. Derfor pleier jeg å jobbe fra 11.00-18.00 hver ukedag. Ved høytider jobber jeg hjemmefra, og da jobber jeg fra 12.00 til 16.00 sånn ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber fra 06.00-14.00 man- fre annenhver uke og annenhver uke fra 14.00-22.00, man til torsdag og 14.00-20.00 fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg er i siste semester av bacheloren min, og jobber ved siden av. Uken min blir da tre dager jobb (07.30-15.00) og to dager skole som regel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Hjemmeværende husmor, og liker virkelig arbeidsdagen min Står opp mellom åtte og ni engang, spiser frokost, kler på meg selv og etåringen og setter hundene i bilen så avgårde til stallen. Slipper ut og forer hestene, så triller/bærer vesla på tur med hundene alt fra ,en til tre timer (alt etter formen). Så er det hjem igjen, vesla sover formiddagslur mens jeg vasker/bretter klær/rydder/steller hunder. Når hun våkner er som regel mannen kommet hjem fra jobb, vi spiser middag sammen og jeg drar avgårde til stallen igjen for å møkke og ri. Hundene får løpe tullingene på jorde med hestene mens jeg møkker, så blir de satt i bilen mens jeg rir. Så er det hundetrening 3 dager i uken som er på vei hjem. Hjemme som regel etter hundetrening mellom klokken 20-21, da er det støvsuging og vasking av gulv som står på planen før "arbeidsdagen" min er slutt og jeg setter meg på sonenchatten Veldig dårlig betalt jobb egentlig, men kunne ikke tenke meg å hatt det annerledes nå om dagen. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg er lærer i en spesialklasse for barn med autisme og min arbeidsdag starter 08 15 hver dag (som regel er jeg på plass mellom 07 30 og 08 00 for å ta en kopp kaffe, sette opp dagsplaner, sludre litt med assistenter og elever som er på morgenåpning). Slutter klokka: 15 30, 14 45, 16 00, 16 00 og 12 15. Jeg står opp klokka 05 30 hver dag og går hjemmefra klokka 06 30 - 06 40. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Mandag: 12-18 Tirsdag: 10-18 Onsdag: 10-16 Torsdag: 10-18 Fredag: 10-18 / 10-16 Lørdag: 10-15 / Ikke (Jobber annenhver lørdag, og slutter 16/18 annenhver fredag). Begynner tolv mandag fordi jeg vil sove Jobber i dyrebutikk, men er lærling. Er som en ansatt, bare at jeg får drittdårlig betalt. Heldigvis så tjener samboeren mer enn det tredobbelte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber i kommunen med blant annet utredning av barn. Stillingen min er 40%, så skal jobbe omtrent 15 timer i uka, men jeg styrer det i veldig stor grad selv Har jeg utredning pleier jeg å starte rundt 9, og med skriving og ting etterpå pleier jeg å være ferdig mellom 15 og 16, spørs litt hvor lenge jeg sitter. Har jeg "bare" skriving pluss endel andre ting starter jeg når jeg gidder (en eller annen gang mellom 8 og 12, stort sett), og sitter så lenge jeg orker, da blir det stort sett til mellom 17 og 19 engang. Jeg har lov til å jobbe når jeg vil mellom 0800 og 2000, fleksitid er helt greit Ellers skriver jeg hovedoppgave de resterende ukedagene. Fra høsten av kommer jeg dog til å ha mer "ordentlig" arbeidsuke, med 7-8 timer jobbing 4 dager i uka, og en studiedag. Eventuelt 5 kortere dager, jeg skal legge det opp litt selv, men det skal blir 28 timer i uka (hovedpraksis). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jobber turnus, så jeg har aldri like uker. Vanligvis jobber jeg enten: 05-13 13-21 Men jeg kan også jobbe 04:30 - 08:30 15-24 Det varierer veldig. Jeg jobber som vekter på flyplassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Skole fra åtte til ca klokka fem hver dag (litt pluss/minus), så er vel fulltidsstudent kan man si. Om sommeren er det jobbings i en eller to måneder, kommer an på om jeg har råd til ferie eller ikke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Er lærer på ungdomsskole, og starter undervisning mellom 08.00 og 09.45. Underviser da frem til 11.15-14.30. Er som regel på jobb mellom 07.45 og 15.00, og gjør resten av jobben hjemmefra. På vinteren drar jeg som regel hjem så tidlig som mulig så jeg får gått tur med jentene mens det fremdeles er lyst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber fra 06.50 til 15.00 hver mandag-fredag. Hvis jeg skal noe spesielt en dag, reise bort etter jobb f.eks, kan jeg jobbe fra 05.50 til 14.00. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber fra 09.30-13 mandag-fredag sånn ca. Ellers jobber jeg som ekstrahjelp på Vero Moda omtrent hver helg fra 12-18 + 1-2 ganger fra 16-21 i ukedagene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caro Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 er avløser! Starter til vanlig kl 0600 og jobber frem til 0800. etter det er det hjem til eget sauefjøs å fòre sauene og hestene. Kl 1630 er det melking igjen frem til kl 1800 ca. MEN nå er det melke pause så da starter jeg når jeg vill med fòring som oftes ender med rundt 08 - 0900 om morgen og det tar ca 3 kvarter å gjøre det såh ganske gode arbeids uker en stund fremover! :) masse tid til min voff og knegge dyr! ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber i 100% stilling som naturforvalter i Statens vegvesen, og har fleksitid. Jeg står opp 05:30 og reiser hjemmefra litt over 6 på morgenen og starter som regel på jobb litt før kl 07:00 og avslutter gjerne dagen rundt 14:30 eller 15:15 - alt etter hvilke buss jeg tar hjem. Svært ofte har jeg 2-3 dager i uka der jeg er ute på reise, og da får jeg fleksitid for reisingen til og fra der jeg skal. Jeg har dermed ikke sånn veldig fastsatt arbeidsdag, den varierer mye avhengig av hvilke prosjekter som er aktive til enhver tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Varebestiller i byggevarehandelen. Har 100% stilling, men er i 20% ulønnet foreldrepermisjon. Har såkalt kjernetid som rett og slett betyr at jeg bør jobbe på dagtid fordi det er da leverandørene er oppe. Jobber stort sett enten fra 08-14 el 09-15, alt etter når kidden våkner. Velger selv om jeg vil jobbe helger etc, trenger jeg ekstra cash ( som nå) jobber jeg ekstra når faren har han. Skal feks jobbe annenhver helg i hele mars og jobber fulle dager under ukesamværet. Herregud, jeg har det fritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Lærer for minoritetsspråklige elever mellom 16 og 20 år som skal ta grunnskoleeksamen. Har 100% stilling, men har 20% sykemelding for tiden. Drar hjemmefra mellom 08:00 og 09:00, er ferdig på jobb mellom 14:00 og 16:00. Har periodevis endel retting etc som må gjøres på ettermiddagstid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Prosjektleder i reklamebransjen, jobber mandag-fredag 08-16 Innimellom har vi så hektiske perioder at jeg fort kan jobbe 0700-2400, men det er heldigvis ikke så ofte. Relativt mye vanligere at jeg jobber en time eller to overtid, da enten på kontoret eller at jeg bare jobber hjemmefra senere på kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 er avløser! Starter til vanlig kl 0600 og jobber frem til 0800. etter det er det hjem til eget sauefjøs å fòre sauene og hestene. Kl 1630 er det melking igjen frem til kl 1800 ca. MEN nå er det melke pause så da starter jeg når jeg vill med fòring som oftes ender med rundt 08 - 0900 om morgen og det tar ca 3 kvarter å gjøre det såh ganske gode arbeids uker en stund fremover! :) masse tid til min voff og knegge dyr! ^^ Det hørtes jo forsåvidt veldig fint ut å ha så mye fritid, men er det noen lønn å klare seg på når det blir så få arbeidstimer i løpet av en dag? Jeg er slave hos Statens Lånekasse - dvs student. Forelesningstider varierer fra semester til semester, men total arbeidstid bør jo bli noe av det samme uansett. Dette semesteret har jeg forelesninger fra 9-16 på tirsdager og 10-12+14-16 på torsdager (men har forelesningsfri en del torsdager, da). De dagene jeg ikke har undervisning må jeg få gjort unna det andre jeg trenger å gjøre av skolearbeid - lese, gjøre oppgaver, se videoforelesninger, jobbe med semesteroppgave, ha kollokvier også videre. Hvor lang tid det tar, varierer etter hvor mye jeg bør få gjort hver uke og hva som skjer av andre ting utenom (jeg har fleksibiliteten til å ta meg et par dager fri en uke om jeg trenger det, liksom). Som oftest jobber jeg 2-3 timer med skole hver dag - noen ganger mer, noen ganger mindre. Ganske slækk tilværelse, med andre ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber i resepsjonen på Vgs. Mand-tors fra kl 0830 til 1315 og annenhver lørdag er jeg postbud fra kl 0915 til 1330 ca. Såe ikke akkurat mye å bli rik av men. Jeg er en av de som verdsetter fritid i større grad enn penger. (selv om vi for tiden sliter litt pga samboer er lærling) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caro Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Det hørtes jo forsåvidt veldig fint ut å ha så mye fritid, men er det noen lønn å klare seg på når det blir så få arbeidstimer i løpet av en dag? Jeg er slave hos Statens Lånekasse - dvs student. Forelesningstider varierer fra semester til semester, men total arbeidstid bør jo bli noe av det samme uansett. Dette semesteret har jeg forelesninger fra 9-16 på tirsdager og 10-12+14-16 på torsdager (men har forelesningsfri en del torsdager, da). De dagene jeg ikke har undervisning må jeg få gjort unna det andre jeg trenger å gjøre av skolearbeid - lese, gjøre oppgaver, se videoforelesninger, jobbe med semesteroppgave, ha kollokvier også videre. Hvor lang tid det tar, varierer etter hvor mye jeg bør få gjort hver uke og hva som skjer av andre ting utenom (jeg har fleksibiliteten til å ta meg et par dager fri en uke om jeg trenger det, liksom). Som oftest jobber jeg 2-3 timer med skole hver dag - noen ganger mer, noen ganger mindre. Ganske slækk tilværelse, med andre ord. hehe ja det er veldig fint..hadde jeg ikke bodd sammen med en arbeidene samboer så hadde det blitt tynt ja, jeg tjener ca 10 000 i mnd... Men med 2 inntekter så er det passe for meg! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg jobber ei uke tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag. Uken etter så jobber jeg tirsdag, onsdag og torsdag, noe som gjør at jeg får skikkelig langhelg Jobber i butikk, så arbeidstidene varierer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jobber nattevakt på Statoil så jobber 5 dager på og har 5 dager fri.. Arbeidstiden er fra 23.15-08.00.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts