Gå til innhold
Hundesonen.no

Dustete bagateller du lar deg irritere over...


soelvd
 Share

Recommended Posts

Også irriterer det meg med folk som kopierer dustete beskjeder videre på facebook. Feks kopier dette hvis du støtter de som har fått kreft og kjemper eller har dødd og 97% vil aldri kopiere den videre. Nå skal jeg gi dere et MYE bedre alternativ! Nemlig:

Seriøst. Sånn der "Kopier dette om du er imot dyremishandling!" og sånn? Jeg kopierer aldri det, også sitter jeg og ler og gnir meg i hendene mens folk tror jeg støtter dyremishandling, kreft, vold, Kony, elefanter i sirkus, pelsindustrien og alt annet man tror man magisk fikser om man kopierer en status..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- folk som ikke bruker blinklys, spesielt i rundkjøringer :gaah:

Ikke bagatell, men frekkheten til folk som mente at jeg trengte all verdens råd og søppel etter deres unger, fordi jeg var alene om å oppdra mine barn, irriterte og irritrerer meg. Husker jeg fikk e

Funderer litt på hvordan en diskusjon om dustete bagateller brått dreier seg om INGER??? Stakkars Inger - hun er en bagatell, hun

Eh, sånn FBirriterings dukker da opp her også. Her inne kommer det fram en hentydning til etter eller annet og så får noen beskjed om å komme seg på msn hvis de vil vite mer. Men bare noen, da. Eller noen hinter om at de vet noe om noen fordi de har snakket med en eller annen på en eller annen chat, men vi må vente med å få vite mer fordi vedkommende må få si det selv, hvis h*n vil. Unnskyld meg, men drit i å si noe da. Du blir ingen VIP i mine øyne, bare irriterende.

Endret av ida
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Sånn der "Kopier dette om du er imot dyremishandling!" og sånn? Jeg kopierer aldri det, også sitter jeg og ler og gnir meg i hendene mens folk tror jeg støtter dyremishandling, kreft, vold, Kony, elefanter i sirkus, pelsindustrien og alt annet man tror man magisk fikser om man kopierer en status..

Jeg har vært med på sånt tull èn gang. Noe sånn internt jentekodegreie. Det endte med en lei seg telefon fra broren min som virkelig trodde at jeg skulle bo i New York i atten måneder, uten å ha sagt noe til han. Guffent. Jeg har ikke noe behov for å plage broren min, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg kan bli med å ta denne drittsekken som er dum mot venninna di vel :lol:

*ler* Jeg har stort sett ikke problemer med å ta diskusjoner med folk som er irriterende jeg heller, men akkurat han her er det lurt å la være i fred, tenker jeg :) Jeg ser ikke helt for meg at han tar det seriøst om vi er en gjeng med kvinnfolk som omringer han for å ta oss en alvorsprat, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Jeg har stort sett ikke problemer med å ta diskusjoner med folk som er irriterende jeg heller, men akkurat han her er det lurt å la være i fred, tenker jeg :) Jeg ser ikke helt for meg at han tar det seriøst om vi er en gjeng med kvinnfolk som omringer han for å ta oss en alvorsprat, liksom ;)

Nei, du sier noe. Men da vet du at jeg kan bitche til med fynd og klem, stor entusiasme og rølpespråk om det skulle trengs :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på sånt tull èn gang. Noe sånn internt jentekodegreie. Det endte med en lei seg telefon fra broren min som virkelig trodde at jeg skulle bo i New York i atten måneder, uten å ha sagt noe til han. Guffent. Jeg har ikke noe behov for å plage broren min, jeg.

hehehe, ja, fattern ringte meg og spurte semi-fortvila om søskenebarnet mitt skulle til florida i 6 mnd eller noe. Jeg hadde ikke schnøring på hva greia var, men det kom jo fram etterhvert... :P Forbanna tull, det der der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teiteste med disse hemmelige statusoppdateringene, er jo at det liksom skal øke bevisstheten rundt brystkreft. Ja okay? Jeg må innrømme at brystkreft ikke er det første som slår meg når folk hevder de skal bo i New York i 18 mnd, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teiteste med disse hemmelige statusoppdateringene, er jo at det liksom skal øke bevisstheten rundt brystkreft. Ja okay? Jeg må innrømme at brystkreft ikke er det første som slår meg når folk hevder de skal bo i New York i 18 mnd, altså.

Men du husker budskapet. Nå er jeg ikke glad i de der heller, jeg. Men jeg synes allikevel de er hakket bedre enn "97% kommer aldri til å kopiere dette" for der plukker i alle fall jeg aldri opp budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du husker budskapet. Nå er jeg ikke glad i de der heller, jeg. Men jeg synes allikevel de er hakket bedre enn "97% kommer aldri til å kopiere dette" for der plukker i alle fall jeg aldri opp budskapet.

Eneste grunnen til at jeg "husker" budskapet, er fordi jeg heller valgte å linke til kreftforeningens sider fremfor å være med på denne "leken". Det er en usannsynlig teit måte å fremme et budskap på, når halvparten av facebooks befolkning skal holdes utenfor på "lek".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg ikke forstå.

Brystkreft?

18 måneder i New York?

:huh:

Noen som kan forklare hva brystkreft og en utenlandsreise har med hverandre? Skjønner at det er noe facebookgreier jeg har gått glipp av her men...

Det har blitt sendt rundt en sånn tekst jenter i mellom. Sånn som denne:

Jenter, er det den tiden av året igjen! Det er på tide å øke bevisstheten for brystkreft. Husker dere statusene om bh fargen eller hvor vi legger fra oss veska? Det gjorde flere oppmerksomme på brystkreft, og det kom til og med på nyhetene Ikke fortell noen menn! hva status betyr! Kopier og send denne meldingen til alle dine venninner, la oss se om vi kan gjøre det igjen, la dem lure, la oss se om vi kommer på nyhetene igjen! Skriv: "Jeg skal bo i (se sted nedenfor) i (dato) måneder!:)"

For eksemper hvis bursdagen din var 14. februar, da blir det; "Jeg skal bo i London i 14 måneder! "

Januar - Mexico

Februar - London

Mars - Miami

April - Den dominikanske republikk

Mai - Frankrike

Juni - St. Petersburg

Juli - Østerrike

August - Tyskland

September - New York

Oktober - Amsterdam

November - Las Vegas

Desember - Colombia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan vi jo også si at trykket legges på vokalene, da skal dere se det blir enklere å forklare hva man mener :)

Inger sies da bare på en måte, ikke sant Inger? Herregud, det blir da Tutrolig fjollete og affektert å drive å putte trykket på "liksomfine" plasser. Unnskyld meg, men :lol:

Eventuelt så er det dialekt? Det er neppe for å være fjong man har dialekter liksom, tipper du også har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterr meg er småbarnsforeldre som "oppdrar" unger på flyplasser, på fly, tog osv - dvs steder man er "stengt" inne uten mulighet for å gå et annet sted selv. Nei, det er ikke på sin plass å være prinsippfast når ungen HYYYYYYYLER! inne i et fly! Da tar du hensyn til medpassasjerer og gjør det som må til for å få ungen til å holde kjeft :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterr meg er småbarnsforeldre som "oppdrar" unger på flyplasser, på fly, tog osv - dvs steder man er "stengt" inne uten mulighet for å gå et annet sted selv. Nei, det er ikke på sin plass å være prinsippfast når ungen HYYYYYYYLER! inne i et fly! Da tar du hensyn til medpassasjerer og gjør det som må til for å få ungen til å holde kjeft :aww:

Amen...

Skal ærlig innrømme at Ask fikk pepperkaker for å ikke hyle når vi handlet julegaver. Liker ikke å handle han, i hvertfall når ting tar lang tid, så i stedet for at ungen skulle SKRIKE høyt i 2 timer og drive hele senteret til vanvidd bestakk jeg han. Tipper de som jobbet og handlet der hadde vært takknemlige hadde de visst alternativet jeg. Og nei, han forventer fortsatt ikke å få ting hver gang vi handler. Når man faktisk har barn lærer man at barneoppdragelse ikke er svart/ hvitt og at man noen ganger MÅ ty til enkle metoder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen...

Skal ærlig innrømme at Ask fikk pepperkaker for å ikke hyle når vi handlet julegaver. Liker ikke å handle han, i hvertfall når ting tar lang tid, så i stedet for at ungen skulle SKRIKE høyt i 2 timer og drive hele senteret til vanvidd bestakk jeg han. Tipper de som jobbet og handlet der hadde vært takknemlige hadde de visst alternativet jeg. Og nei, han forventer fortsatt ikke å få ting hver gang vi handler. Når man faktisk har barn lærer man at barneoppdragelse ikke er svart/ hvitt og at man noen ganger MÅ ty til enkle metoder.

Vet ikke om du hadde innlegget mitt i bakhodet når du skrev, men jeg er helt enig. Jeg siktet til de som konsekvent alltid gir ungen bolle på butikken for å være stille og ikke mase. Evt gi etter for hvert minste krav ungen har "jeg vil ha det, det og det". Og jada, samme mora med ungen kan komme flere dager på en uke og stappe en bolle i munnen på ungen hver gang. Dessuten, som medarbeider på butikken synes jeg det er en uting å gi ungene bolle, kuli og lignende før man faktisk har betalt! Jeg ser på det som stjeling selv om man i teorien ikke har tatt varene med forbi kassen enda. Hva om ikke kortet virker? Eller det av en eller annen grunn er tomt? Hva med alle de som glemmer å betale?

Edit: det siste der var ikke rettet spesielt mot deg selvsagt, Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så er det dialekt? Det er neppe for å være fjong man har dialekter liksom, tipper du også har det..

Mm, har prøvd ut litt ulike måter å si ting på og legger meg helt flat. Glad jeg ikke heter Helen, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er lett grobunn for hva jeg irriterer meg over.

- folk som deler FOR mye personlig informasjon om seg selv. (ingen har behov for å vite når du og kjæresten har sex)

- folk som syter, og syter, og syter, og syter. "stakkars meg, ingen vil ha meg," eller lange meldinger om hvorfor ingen vil bli sammen med vedkommende. Eller konstant syting om sykdom. (en ting er å nevne man har en kraftig forkjølelse eller hatt en operasjon eller noe i den duren - men konstant syting som likner mer på attention-horing driver meg til vanvidd. Har forøvrig begynt å slette folk som syter for mye.)

- Folk som videredeler grusomme bilder av mishandlingssaker eller liknende av dyr og mennesker. Jeg driter i om vedkommende var landsbyens voldtekstmann, et bilde hvor han har blitt kjønnslemlestet og fått pikken stappet i kjeften er IKKE noe jeg ønsker å få dyttet i tryne når jeg tilfeldigvis scroller nedover news-feeden min.

- og ja, det som allerede har blitt nevnt.. kopier denne teksten, så støtter du this and that.. Nei. Bare.. nei.

- Alle disse feel-good bildene som florerer på facebook nå som folk videredeler. Klarer ikke folk å bruke fantasien litt til å være litt original? Jeg har ingen interesse av å se bilde etter bilde med tekst som liksom skal fortelle andre hvordan din personlighet er.

Det var vel Facebook-utblåsingen.

Ellers;

- Plystring. Og LITT plystring går helt fint - men vi bor for tiden sammen med faren til typen, og han kan gjerne plystre surt sammenhengende i 2-3 timer. Det går igjennom marg og bein på meg, rett og slett terroriserende.

- Forholdsvis voksne barn (14-16 år) som ikke har lært seg folkeskikk og prater i munnen på meg TIL meg når jeg forklarer eller svarer på et spørsmål til en annen person. (jobbrelatert igrunn, har lite med barn å gjøre ellers.)

- Løse hunder med åndsvake eiere. Som f.eks når vi går på turstier og plutselig blir løpt ned av en flokk settere, og eieren kommer gjerne 4 minutter etterpå. Hundene er selvfølgelig opptatt av å hilse på mine, hvilket ikke bare ødelegger for treningen vår, men hva hvis en av tispene har løpetid, eller hundene mine ikke vil hilse. Jeg vil ikke bli presset i en situasjon hvor ting går galt fordi folk ikke vet hva langline er for noe.

- Voksne mennesker som skriver som fjortiser. Og som bruker ordet "assa".

- Pris på bensin, pris på kollektiv transport.

- SURE folk som har en jobb hvor de skal hjelpe folk. F.eks enkelte personer som jobber i infodisken på Bussterminalen, Når man har som jobb å hjelpe folk som har spørsmål relatert til hvor infodisken du jobber i sitter, så er det lov å smile litt og prøve å hjelpe så godt man kan! Jeg har også en jobb hvor folk spørr om mye "idiotisk", men jeg smiler jo fordet og svarer så godt og så høflig som jeg kan - it ain't that hard!

Men sånn rent bortsett fra dèt så er det lite jeg igrunn bruker energi på å irritere meg over.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som skal prate på Harald Eia-nordnorsk til meg. Ja, jeg er fra Finnmark, gi ****. :sint_01:

-"Du, det var ikke prislapp på denne, DA ER DEN VEL GRATIS DA HAHAHAHAHAHAH :hyper: " Herregud. Bare..bare slutt, okay?

-"Du er sånn derre same, er du ikke? Kan ikke dere slutte å syte så mye da?" ...jeg vet ærlig talt ikke hva som foregår i hodet til folk som synes dette er greit å si til ett ukjent menneske. I utgangspunktet skulle man tro at dette ikke var ett problem, men jeg hører det såpass ofte at det fikk en plass her inne uansett. Kanskje dette er Tromsø-relatert, men jeg har aldri opplevd dette noen andre steder. Jaja.

Ellers irriterer jeg meg grønn over mange ting, men det går over når jeg får spist. Da er plutselig verden fin, sola skinner og alt er bra igjen. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som har glemt helt at de en gang var fersk i trafikken selv.

-Folk som lar hundeaggresive hunder gå løse.

-Folk som ikke klarer å se ting fra flere sider.

-Folk som dytter i kø. (Da pleier jeg å ta sats å dytte tilbake med rompa mi :lol: )

-Katten min som skal gå inn og ut HELE tiden! :lol:

-SNØ og sludd!! Blæææææ!!!

-Folk som albuer seg frem her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...