Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 3. og 4. mars


Gjest
 Share

Recommended Posts

Foenix hanket inn BIR-rosetten i dag også! Alene i rasen, riktignok, men med en fin kritikk - også er jeg veldig fornøyd med hvordan vi fungerte sammen, hvordan hun sto og gikk. Jeg tror dette var vår beste "performance" så langt, så det var veldig godt å avslutte der (dette er hennes siste valpeshow) - vi har funnet tonen og rytmen sammen og er et team.

Nå venter juniorklasse, grøss og gru... Hva har lille valpen min der å gjøre?

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Imouto var så vakker i dag! Hun var superhappy idet vi skulle inn i ringen, logra, dansa og lekte, og gjorde en MEGET god figur i ringen, om jeg skal si det sjøl. Vi skal jo helt ideelt fristille på

Jeg fikk den fineste premien med hjem, nemmelig Rio

Opsis slo til med karrierebeste hun, nå har vi en excellent! Så Benedicte, nå leder dere ikke lenger.

Grattis Jeanette og SFX - flott gjort av ung og gammel!

Så på FB at en fra mitt oppdrett ble BIR av beardisene i dag, og det var jo morsomt, da.

Avventer flere gode resultater som tikker inn i løpet av dagen - ikke alle som bor SÅ nære som dere to, liksom...

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Grattis Jeanette og SFX - flott gjort av ung og gammel!

Så på FB at en fra mitt oppdrett ble BIR av beardisene i dag, og det var jo morsomt, da.

Avventer flere gode resultater som tikker inn i løpet av dagen - ikke alle som bor SÅ nære som dere to, liksom...

Susanne

Takk :D

(Og håper de aldri slutter ha Letohallen utstillinger så lenge jeg bor her :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme igjen etter Nitro sitt siste valpeshow :) Vi skal prøve oss i gruppa, men dro hjem i mellomtiden. Han var superflink idag og han, og ble BIR valp idag og (fremdeles alene). Men vi er superfornøyde med lillegutt og hans fine kritikk:

"Godt utviklet for alder. Godt uttrykk. Velformet hode for alder. Korrekt stopp, godt bitt. Velplasserte ører. God overlinje. Velansatt hale. Gode vinkler. Utmerket pels og farge. Frie bevegelser, godt temperament, og velpresentert".

Gleder meg til juniordebut i april :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Hjemme fra første valpeshow og ikke superfornøyd, men ok..

Kritikken:

"4m. Beautiful head, excellent ears, very nice face expression, correct body balance, excellent hindfeet, a bit lower set tail, nice temperament. Very promising."

:)

Fin kritikk, men synd hun ikke vant. Ble nr 2 av 2 tisper, ingen hanner. Halen stod rett opp, men er normalt sett korrekt. Så det kommer når hun får masse pels på halen etterhvert :)

Gratulerer så mye med flotte resultater ellers!

Så Blaze i ringen, Kida og masse søte portiser. Og hilste på litt soniser. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix hanket inn BIR-rosetten i dag også! Alene i rasen, riktignok, men med en fin kritikk - også er jeg veldig fornøyd med hvordan vi fungerte sammen, hvordan hun sto og gikk. Jeg tror dette var vår beste "performance" så langt, så det var veldig godt å avslutte der (dette er hennes siste valpeshow) - vi har funnet tonen og rytmen sammen og er et team.

Nå venter juniorklasse, grøss og gru... Hva har lille valpen min der å gjøre?

Så gøy :D Når blir debuten?

Nuvel. Hjemme fra første valpeshow og ikke superfornøyd, men ok..

Kritikken:

"4m. Beautiful head, excellent ears, very nice face expression, correct body balance, excellent hindfeet, a bit lower set tail, nice temperament. Very promising."

:)

Det var jo veldig bra :D

Jeg stilte Balrog selv ( :P) og er egentlig fornøyd sånn alt i alt. :)

Jeg syntes han løp og stod bra (selv sett med kritiske øyne på film da jeg kom hjem).

Det ble en very good, men med en veldig flott kritikk. :D (Jada bare mobb - men noe må man jø trøste seg med :P )

Excellent type and propotions

Needs better croup and hindquarters

Excellent coat and colour

Very good shoulder.

Excellent expression.

Needs better movement.

Balrog har jo hatt en periode med passgang, det gjorde han hvertfall ikke idag, men han knøt seg litt på det glatte gulvet.

Tror ikke den rød er såå langt unna altså :P

(Jada bare mobb igjen :D)

..ååå vi fikk i det minste ikke sort sløyfe som jeg drømte, og ingen smurte han inn med stiv voks som Øivind drømte :lol:

Gratulerer såå mye til bestemor Blaze :heart: og til Opsis med rød igjen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Hjemme fra første valpeshow og ikke superfornøyd, men ok..

Kritikken:

"4m. Beautiful head, excellent ears, very nice face expression, correct body balance, excellent hindfeet, a bit lower set tail, nice temperament. Very promising."

:)

Fin kritikk, men synd hun ikke vant. Ble nr 2 av 2 tisper, ingen hanner. Halen stod rett opp, men er normalt sett korrekt. Så det kommer når hun får masse pels på halen etterhvert :)

Gratulerer så mye med flotte resultater ellers!

Så Blaze i ringen, Kida og masse søte portiser. Og hilste på litt soniser. :)

Det var da flott, syns du skal være fornøyd, jeg :D (Har ikke peiling, da men :D )

Drømte forresten at Kamar var full av hvite striper, så han flytta hit :lol:

Edit: Rettet litt tullefeil :)

Endret av ida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da flott, syns d skal være forbøyd, jeg :D (Har ikke peiling, da men :D )

Drømte forresten at Kamar var full av hvite striper, så han flytta hit :lol:

Ja, kjære vene. Flott kritikk, så egentlig veldig bra. Men litt kjedelig at vi var i ringen i 2 min tilsammen og at det skjedde så kjapt alt :P pluss at jeg selvsagt synes Leja var finest. Men på alle måter en flott debut. Viktigst av alt var det at mini var trygg og blid hele tiden :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh.. hjemme fra Leto - riktig sosialt var det idag, men det tror jeg jeg skal fortelle om annet steds, kanskje ikke her i resultatbørsen (kan vel strengt tatt ikke regnes som resultat at man har fått snakket med JeanetteH, Stine, Siri, Marie&Øyvind, Ingvild, Maria&Opsis, Hilde&Ilo, Toril og Liv Irene - det som ergrer meg til døde er at jeg ikke fikk hilst på Anebanana (som forøvrig slets ikke heter det jeg trodde hun het - neste gang jeg treffer henne på chatten skal hun få en fisk i skolten altså!) men jeg fikk med meg dekkenet med 1/4 golden i og den passet ganske så bra til Strider, litt slør tillegg bak men elelrs helt suverent - så tusen tusen takk Bananen!)

Strider fikk blå slufse idag han, her er kritikken:

exl type, prop. hind q., needs better shoulder expecially movement (betyr det at han ikke har så brasteg på framparten?), vg coat, exp. movement.

Som vanlig litt småkryptiske greier. Det morsomme er at Balrog og Strider fikk omtrent helt like kritikker med unntak av ett punkt - der Strider ikke hadde så bra skulder men bra bakpart, hadde Balrog bra skulder men ikke så bra bakpart. Hadde vi kutta dem i 2 og limt halvdelene sammen hadde vi fått en stk superfin kelpie og en litt mindre pen..! :lol:

Strider oppførte seg veldig bra idag for å være Strider - jeg synes han er blitt så mye roligere *overhører alle tilløp til vantro knising*! Han hoppet en del på dommeren og jeg fikk tilrop om å ta han ned fra det oppmerksomme publikummet ( :P ), men dommeren sa "Don't worry he is just a very happy boy, that is nice"!

Og hun hyggelige briard-damen vi møtte forrige gang på Leto satt evd siden av idag, og syntes at Strider var så sinnsykt søt.. og Strider syntes det samme om henne.

Vi var og kjøpte kløv etterpå, gubben er ikke så god hundepasser altså. Mens jeg så på kløvene og gubben skulle passe Strider, så tisset Strider ned det ene hjørnet på hylla der og fyren i boden ble driiiiiitsur (og vi hadde ikke noe tørkepapir..). I det hele tatt var det vanvittig mye skvetting på tosken idag, og så var det mye damer i omegn - fryktelig spennende for en liten gutt fra landet som sikkert svært gjerne skulle ha testet om utstyret han har faktisk fungerer..

Uansett gratulerer så masse til Grand Old Lady Blaze (må til med en :P for ser man den grand old lady i aksjon, så er ikke grand old lady det første som kommer en i hu.. men fy hun er vakker. Kjente henne nesten ikke igjen idag, men fikk forklaringen da Jeanette fortalte hun ikke hadde gredd opp pelsen til Blaze idag) og til Phoenix (skjønneste lille bumpivalp - altså hun er bare sånn et sjarmtroll, store deilige bumsefrøken - det er bare simpelthen smelt altså) og alle andre!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh.. hjemme fra Leto - riktig sosialt var det idag, men det tror jeg jeg skal fortelle om annet steds, kanskje ikke her i resultatbørsen (kan vel strengt tatt ikke regnes som resultat at man har fått snakket med JeanetteH, Stine, Siri, Marie&Øyvind, Ingvild, Maria&Opsis, Hilde&Ilo, Toril og Liv Irene - det som ergrer meg til døde er at jeg ikke fikk hilst på Anebanana (som forøvrig slets ikke heter det jeg trodde hun het - neste gang jeg treffer henne på chatten skal hun få en fisk i skolten altså!) men jeg fikk med meg dekkenet med 1/4 golden i og den passet ganske så bra til Strider, litt slør tillegg bak men elelrs helt suverent - så tusen tusen takk Bananen!)

Jo disse resultattrådene er vel ikke nødt til å være så alvorlige og pertentlige håper jeg. :P

Kjempekoselig å se dere, og jeg elsker iallefall Strider selv om ikke Balrog gjør det. *kremt*

Strider fikk blå slufse idag han, her er kritikken:

exl type, prop. hind q., needs better shoulder expecially movement (betyr det at han ikke har så brasteg på framparten?), vg coat, exp. movement.

Som vanlig litt småkryptiske greier. Det morsomme er at Balrog og Strider fikk omtrent helt like kritikker med unntak av ett punkt - der Strider ikke hadde så bra skulder men bra bakpart, hadde Balrog bra skulder men ikke så bra bakpart. Hadde vi kutta dem i 2 og limt halvdelene sammen hadde vi fått en stk superfin kelpie og en litt mindre pen..! :lol:

Hehe det er godt de kan dele litt på fordelene og ulempene :P

Veldig interessant å se dem sammen og sammenligne, de er jo både like og ulike på en gang.!

Strider oppførte seg veldig bra idag for å være Strider - jeg synes han er blitt så mye roligere *overhører alle tilløp til vantro knising*! Han hoppet en del på dommeren og jeg fikk tilrop om å ta han ned fra det oppmerksomme publikummet ( :P ), men dommeren sa "Don't worry he is just a very happy boy, that is nice"!

Å så bra av dommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo disse resultattrådene er vel ikke nødt til å være så alvorlige og pertentlige håper jeg. :P

Kjempekoselig å se dere, og jeg elsker iallefall Strider selv om ikke Balrog gjør det. *kremt*

:lol: Ballemannen er da skjønn! Han passer på og holder øye med han, er så ansvarsfull han! Og helt ærlig.. skjønner ikke at ikke flere kjefter på Strider altså (Blaze sa fra til han idag, og Opsis og Rio.. men Strider tok det ikke så tungt må sies)

Hehe det er godt de kan dele litt på fordelene og ulempene :P

Veldig interessant å se dem sammen og sammenligne, de er jo både like og ulike på en gang.!

Ja det er morsomt akkurat det! Veldig like - og litt forskjellige også - hvilket er bra for hadde de vært dønn like på alle måter, så hadde man liksom ikke følt de hadde så mye personlighet som de faktisk har! (OK, avdeling for krøkkete forklaringer her..)

Å så bra av dommeren! :)

Ja, det var egentlig det, for han var jo ellers en myndig herremann! Akkurat den episoden kom jeg på da jeg så på det gubben hadde filmet, jeg hadde glemt det midt oppi det hele jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballemann syntes nok helst at alle skal oppføre seg rolig og verdig ja :lol: Dream on liksom..

Jepp dommeren var litt sånn streng, men veldig rettferdig og fin syntes jeg. Og jeg likte kritikken, det var liksom så lett å skjønne hva han satte pris på og hva vi kan prøve å forbedre. :)

Edit: Jeg syntes du var flink forresten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix hanket inn BIR-rosetten i dag også! Alene i rasen, riktignok, men med en fin kritikk - også er jeg veldig fornøyd med hvordan vi fungerte sammen, hvordan hun sto og gikk. Jeg tror dette var vår beste "performance" så langt, så det var veldig godt å avslutte der (dette er hennes siste valpeshow) - vi har funnet tonen og rytmen sammen og er et team.

Nå venter juniorklasse, grøss og gru... Hva har lille valpen min der å gjøre?

Gratulerer så mye! Og er hun så gammel allerede? :o Det er jo ikke lenge siden de løp rundt i valpehagen din!

Jeg stilte Balrog selv ( :P) og er egentlig fornøyd sånn alt i alt. :)

Jeg syntes han løp og stod bra (selv sett med kritiske øyne på film da jeg kom hjem).

Det ble en very good, men med en veldig flott kritikk. :D (Jada bare mobb - men noe må man jø trøste seg med :P )

Gratulerer! :D

*klipp*

Og gratulerer så mye til deg også med både fin hund og flink Strider :D

Og tuuuuusen millioner takk for dekken!! Jeg gleder meg sånn til å få bruke de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skulle jeg si at Opsis stod og løp altså så kjempefint :).

Wee, stolt av dem :lol:

Har du all grunn til :D

Altså, nå ble jeg veldig glad! :ahappy: Tusen takk!

Nuvel. Hjemme fra første valpeshow og ikke superfornøyd, men ok..

Kritikken:

"4m. Beautiful head, excellent ears, very nice face expression, correct body balance, excellent hindfeet, a bit lower set tail, nice temperament. Very promising."

:)

Fin kritikk, men synd hun ikke vant. Ble nr 2 av 2 tisper, ingen hanner. Halen stod rett opp, men er normalt sett korrekt. Så det kommer når hun får masse pels på halen etterhvert :)

Gratulerer så mye med flotte resultater ellers!

Så Blaze i ringen, Kida og masse søte portiser. Og hilste på litt soniser. :)

Det er jo kjempebra! :D

Gratulerer til hele gjengen av flotte sonenhunder!

Opsis slo til med rød i dag også hun. Og dommeren kommenterte at hun nok ville utvikle seg en del de neste 6 mnd, han hørtes nesten litt håpefull ut! Og vi koste oss nesten enda mer enn i går, for i dag slapp vi å løpe triangel..

Kritikken lørdag:

"Nice bitch. Too feminine, very good head. Eyes a little big. Good corporal structure, but loin a little convex. Good angul. Good movement."

Kritikken søndag:

"Very good type. Needs better shape of scull. Excellent proportions. Well ang. in front and rear. Still emature in body but really kelpie. Needs better topline and (edit: in?) movement. The movement is typical."

Legg merke til "but really kelpie."! Det fikk ikke Blaze en gang. :aww: Jeg tror jeg må kjøpe meg et nytt utstillingsbånd som premie. Det skal være lilla!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene hadde egne gruppefinaler i går i alle fall, så regner med de har det i dag også, med tanke på at det er samme arrangør. :)

Da er det sikkert grupper i dag også ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sedvanen tro bare stilt ut en dag, for klatreturene i helgene er hellige! Akkurat kommet inn fra 4 timers rairai i skogen, og kom på at jeg jo glemte masse i går i innlegget mitt:

FY FLATE til Tindras debut, Monica! :banana:

Jej for Foenix både i går og i dag! Novisclee er kjempefin med kort hår, og Martin fortsatt vilt vakker! Det var så fint å se Soppen igjen! Alle dere andre trur jeg nok fikk vite det jeg tenkte. :) Og ikke minst hurra for fine sonenhunder også i dag.

PS: Jäger er like uvirkelig søt som på bilder, tenk!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...