MaritaS Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 FINE vofsen, og så tøff i ny rosa sele! Hun ser også en del mer avslappet ut enn de første bildene du tok av henne. Det merket jeg meg også når jeg leste igjennom tråden nå. På de første bildene ser hun skikkelig bekymret ut, mens fra skogen-bildet og nedover ser hun ut som en vanlig, glad hund. Så flott at du skriver dagbok her, Ara. Jeg ble skikkelig glad av å lese denne tråden, håper det fortsetter i den retningen, hun virker som en kjempeflott hund Siter
Ara Skrevet 2. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Jeg har prøvd å bruke litt drakamp for å få henne over på andre tanker ute. Hun elsker det, fortsatt på vakt og nervøs når vi bare sitter stille utenfor. Men de par første dagene så krøyp hun langs asfalten, nesten klorte seg fast. Så er jo forbedring. Filma henne litt idag, hun lager masse lyd når vi leker sånn da hehe. Ser jo som sagt hun er nervøs enda, men bare på få dager har det gått fra å krype til å faktisk tørre leke litt Dette er jo ikke på tur, vi bare sitter utenfor og hun er da veldig på vakt for lyder . Jeg ser hun løfter pelsen bakpå rompa en del når vi er ute slik, er det pga nervøsitet? bare sett hunder løfte i nakken og ryggen før. Siter
Ara Skrevet 4. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Mars 2012 Her er hun med de andre her, hadde ikke trodd jeg skulle se henne løpe etter andre hunder hehe. Kjempegøy 2 Siter
Ara Skrevet 5. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Idag var Chingu hos veterinæren. De var helt fantastiske med henne altså Masserte henne for å få henne til å slappe av, tok seg god tid og ga godbiter og ros. Gjorde det til en fin opplevelse for henne. Hun var heldigvis ikke drektig puhh hehe. Fikk vaksine og ellers en grundig sjekk. Hun er frisk og fin, eneste noe orm i magen men det fikser jo en ormekur Hun har knytta seg så ekstremt til meg, alle sier vi bør beholde henne. Tilogmed veterinæren haha. Hun er jo ikke noe problem å ha i hus, er en del jobb med henne da. Men hun kommer seg jo litt for hver dag, så ser nå ut som hun blir her hos oss. Vi er allerede blitt så glad i henne og hun i oss, jeg syns det blir slemt å sende henne videre. Hun føler endelig trygghet og slemt å la henne begynne helt på nytt et anna sted, kanskje hos noen som ikke er like tolmodige og forståelsesfulle med henne. 4 hunder blir jo litt, men de andre 3 er ikke akuratt veldig krevende. Jeg har ikke barn eller jobb, så tid har jeg nok av. Så tror dette skal gå fint jeg 11 Siter
mushi Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Så fint at du har bestemt deg for å beholde henne! Ser ut som hun virkelig har blomstret! Siter
:)Kine Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Så bra! Det høres ut som at hun har det veldig fint hos deg. Siter
Mud Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Så bra! Hun får det fantastisk hos dere Siter
Aya Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Nyydelig var hun, for et herlig uttrykk! Godt å lese historier som ender sånn noen ganger også Lykke til videre. Siter
Banshee Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Jeg må bare innrømme at min første tanke når jeg leste denne tråden var at "Der blir hun boende." Vet at hun får det helt fantastisk hos dere, så gratulerer med nytt familiemedlem! Gleder meg til å høre om utviklingen hennes og se flere bilder fremover Siter
Guest Yellow Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Tenkte tanken litt selv, iallefall at jeg håpet at du hadde mulighet til å beholde henne selv, så hadde det vært helt perfekt for henne. Være rundt andre trygge hunder, og ikke minst deg som hun har knyttet seg til, og som er flink til å jobbe med hennes svakheter. Absolutt en gledelig nyhet, du gjør en flott jobb og håper bare på mer og mer fremgang! Siter
Enits Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Gratulerer med ny hund da hun er herlig! Siter
Peers Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Gratulerer! Hun får det nok supert hos dere Siter
Ara Skrevet 5. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Takk takk. Jeg hadde faktisk innstilt meg veldig på at hun ikke skulle bo her. Har jo en 5 mnd gammel valp i hus, og tenkte jeg kan ikke få enda en tispe her med tanke på når han blir kjønnsmoden. Jaja har heldigvis en bror som har lovt å stille opp å ha Oscar hos seg de dagene tispene står. Så da løste vi det problemet også hehe. Kommer ikke til å like å sende Oscar bort da, gromgutten til mor hehe. Men bedre det enn at han må stresse rundt her med løpetisper i hus. Han elsker min bror da og omvendt så går nok bra Planen videre med Chingu nå er å behandle frykten hennes som om hun var en valp, fortsette som jeg har gjort nå å sosialisere. Så tenkte jeg siden hun er så utrolig kjapp til å lære ting og liker det. Så jobbe med klikkertrening og litt enkle triks osv, så får hun følelsen av å mestre ting, og får vel da mer selvtillit også. Iallefall slik jeg har tenkt. Hun er jo allerede elsket av halve slekta, og alle ble så glade da vi sa hun fikk bli her. Så det skal ialfall ikke stå på kosen hehe. 2 Siter
pippin Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Kjempepen og herlig! Så fint at dere gir henne en sjangs og at det går så utrolig bra! Siter
Evelzz Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Ååååååååååååååååååååå så herlig! Grattis med en vakker hund, dere kommer nok til å få det supert sammen! Siter
Lola Pagola Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 ble nesten litt rørt nå! Du er fantastisk Gleder meg til å følge henne videre her jeg! Siter
Ara Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Chingu er så mye bedre, går så greit Hun leker tilogmed med Oscar nå. Enda fryktelig redd store fremmede hunder, men det skal vi jobbe med. Hun har nesten aldri halen mellom beina lengre. Begynner å komme ut av skallet sitt. Leker, løper, spretter og bjeffer og ja oppfører seg som en glad hund, ikke et krypende livredd vesen. Så vi er sååå glade Hun kommer å henter støtte fra meg en del når vi er ute, men bare jeg sier hun er flink så er det bra igjen liksom. Imorgen skal vi opp i klubben å titte på rally lydighets trening meg og henne, hun er så smart så tenker noe lydighets greier må være bra. Hun blir jo såå stolt når jeg skryter av henne, så tror hun kan få bedre selvtillit om hun mestrer ting. Jeg er ikke så flink til dette lydighets greiene, men engang må man jo lære. Jeg er mer ut i skauen og gå spor jente. Men Chingu virker så ivrig på lydighets trening at jeg får prøve å bli det også hehe. Når Chingu får løpe og leke med pinner/ball, så ser hun ut som halvt kenguru. For noen rare hopp og sprett altså hehe..i hjørnet på dette bildet ser dere og hode på min venninnes ulvehundvalp. Chingu tørte leke mens den gikk rundt idag, sist gang satt hun bare på benken, så kommer seg se gal ut hehe og se her, oscar som hun var så redd at hun krøyp langs bakken når han kom, nå leker hun med ham 6 Siter
Cams Skrevet 12. Mars 2012 Rapporter Skrevet 12. Mars 2012 Og denne vofsen mente noen at hadde det bedre som død? Hørt sånt tull! Hun er så nydelig, kjempekoselig å lese at hun blir bare bedre og bedre! 1 Siter
lucy Skrevet 13. Mars 2012 Rapporter Skrevet 13. Mars 2012 For en fantastisk søt frøken, nydelig uttrykk! Lykke til videre Siter
Ara Skrevet 19. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Chingu har fått midje, ser nå veldig fin ut syns jeg. Hun var vel rund da hun kom hit, trodde jo hun var drektig hehe. Gått ned fra 16 til 14 kg. Fikk jo beskjed hun var bc/norsk buhund mix. Men alle som ser henne sier de syns hun har kinesisk nakenhund og eller en liten mynde type i seg, hva syns dere? Jeg ser det ikke, men mange hundefolk mener nå det hehe. Siter
Rocket Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Trenger ikke nødvendigvis å være mynde i henne. Bor med en lignende hund nå(hannhund) og han har bare BC og Tysk jaktterrier i seg. Slik ser han ut; Siter
soelvd Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Fikk jo beskjed hun var bc/norsk buhund mix. Men alle som ser henne sier de syns hun har kinesisk nakenhund og eller en liten mynde type i seg, hva syns dere? Jeg ser det ikke, men mange hundefolk mener nå det hehe. Tja, kan bli mye rart når man blander. Tipsy er de vel veldig sikre på hva er, blanding av schæfer, dobbermann og pincher. Men ved første øyekast tror alle at hun er en kelpie-blanding. Siter
Bergenslabb Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Jeg er helt imponert over alt arbeidet du legger ned i å gi denne skjønne hunden er bedre liv. Det er inspirerende å se at de med mye kunnskap og erfaring er villig til å gjøre nytte av det på denne måten =) Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.