Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode investeringer


Maria
 Share

Recommended Posts

Økonomisk bør alle unge uten tvil spare på BSU-konto.

Ellers, følelsesmessig får jeg selv mye ut av livet ved å lese triste bøker. I natt leste jeg "Idas dans", en 18 år gammel jente som får akutt leukemi og dør 14 mnd senere, moren skrev boken. Det er utrolig hva man får ut av sånne bøker, samme hvor vondt det er og hvor vondt man får for menneskene som har opplevd det. Det gir et helt annet perspektiv i livet og minner oss på å leve og nyte hver dag og hvert sekund. Gjøre det beste ut av livet!

Det var det jeg kom på i farten, vet ikke om det er sånne ting du tenkte på. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel Ikke egentlig noen spesifikke ting i tankene. Tenkte på ting som betyr mye for en eller f.eks. Kjøp man er førnøyd med. Enten om man vil dele det som tips eller bare fortelle.

Nå i disse kalde dager er den svindyre parkasen min noe av det beste jeg har investert i! Er utrolig deilig å ikke fryse ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg driver med travhester, veldig mange spør om det er "god butikk", hvilket jeg kan garantere at det ikke er. Men det er en fantastisk investering i sunn helse, både fysisk og psykisk. Jeg investerte i et småbruk sammen med samboeren min, det er et gammelt hus, falleferdig låve, men vårt 47 måls paradis! Det er den største og beste investeringen jeg har gjort av materialistisk art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en ny kaffekopp jeg virkelig digger. Hver gang jeg tar meg en kopp kaffe gjør koppen meg litt ekstra glad! Veldig liten ting, men..hehe..

Jeg kjøpte meg også realtivt dyre joggesko, og det er en god investering. Samt gode vintersko!

Hund er jo selvklart for meg, sånn mentalt og fysisk sett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene våre har vært gode investering, det er vi begge enige om. Hesten mener jeg er god investering, mens mannen mumler noe hver gang han skal betale noe med han å gjøre :P Nye bilen er en god investering, aksjene til mannen har vært god investering. Leiligheten som han eier var også god investering og gir nok ok avkasting med tanke på at den har økt til det tredobbelte i verdi.

Gjør mye gode investeringer på barneting til Soph, og har helt klart etter å ha fått barn lagt merke til at kvalitet koster.

Jeg er ekstremt fornøyd med nye kjøkken maskinen min!

Ellers er jo selvsagt alt jeg drar med visa'n en god investering :whistle: Eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli samboer med en fyr som er ferdig utdanna ingeniør før jeg begynte på studiene mine! Det er god investering det! Virkelig noe jeg kan anbefale til alle dere andre. :thumbs: Det er et par andre gode sider ved det og da. :P:ahappy:

Sånn ellers: Jeg prøver å investere i opplevelser. Minner er kjekt å ha!

Vi bruker lite penger på teknologiting her i huset. Gammal data, gammal tv og billig Clas Ohlson mobil. Pengene forsvinner heller til interessene våre(hund, film, reise), og det er jeg fornøyd med. :) Og som tidligere nevnt: BSU.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIne beste investeringer.. Aiko er helt klart den beste, uten tvil! :wub:

Neste er nok mac'en min, og kameraet mitt.

Og det halvåret jeg bodde sørafor! Så utrolig mange fine minner, og absolutt verdifulle tider å ta med seg videre, selv de mest negative ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt liv har selvsagt all den tiden jeg sparte som ungjente til min egne hund (som jeg har den dag i dag) selvsagt vært den beste!

Ganske nylige investeringer har vært en god og billig camelfarget ullkåpe kjøpt på H&M, likte alt utenom lengden, men den fikk min samboer ordnet som har gratis skredder via jobben. :)

Og en halvnomesele til hunden fra Huken, var ganske dyr synes jeg, men den sitter bra og har lett etter en slik altmulig-sele lenge.

Beste følesesmessige investeringen jeg har gjort var å si ja tilslutt til et møte via en nettside med min nåværende samboer. :wub: Tenk at det fantes den perfekte drømmemannen på et slikt sted! Det hadde jeg aldri trodd, men ikke angret et sekund siden.

Ellers hadde jeg hatt VELDIG mye mer å komme med om overskriften var dårlige investeringer, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Boblejakken min fra Bergans! Egentlig pappa sin investering da, men.

- Radioen jeg har på badet. Det er såå kjekt å komme inn på badet til en kul sang, høre på Morgenklubben når jeg er trøtt og står i dusjen hver morgen, så hundene har noe å høre på når jeg er borte (:lol:) osv.

- TVen min! Kjøp under januarsalget i år. Stooor og billig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene selvsagt, verdt hver krone og mye mye mer! Etter å ha vært gjennom noen tøffe tider hvor jeg virkelig har fått kjenne på kroppen hvor ufattelig viktig det er å ta vare på vennene sine (pluss en episode hvor jeg mistet en veldig god venn fordi jeg ikke gjorde akkurat det) har jeg gitt et løfte til meg selv om at uansett hvor travelt jeg har det, uansett hvor nyforelsket jeg er og uansett hvor mye morsomt jeg driver med som stjeler av tiden min skal jeg ALLTID prioritere vennene mine. Det løftet har virkelig gitt god uttelling! God investering! Ellers har vel det å begynne å trene aktivt vært en av de smarteste investeringene jeg har gjort. Har aldri hatt mindre vondt i kropp og sjel som etter det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste investeringen jeg har gjort var at jeg valgte samboeren fremfor narkotika og alkohol for 5år siden. Han gav meg et valg, og jeg tok det riktige valget.

Så har jeg jo hunden og kattene.

Sofaen min, den er så vilt deilig. Har lyst til å bo i den og får skryt hele tiden over hvor digg den er!

Varmedressen min. Kostet alt for mye, men den er fantastisk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener selv det var en veldig god investering å bli kristen i konfirmanttida (andre vil kanskje ikke være like enig). Også var det en veldig, veldig god investering å gifte seg for 11 år siden -beste mannen! Det var også en god investering å kjøre 400 mil for å hente hoppladoren. Og en veldig billig investering som jeg har fått så mye igjen for var å betale 500 kr til Dyrebeskyttelsen for katten vår. Ja, også synes jeg det er vel anvendte penger å bruke på personlig trener. Ellers håper jeg at all tid, krefter, penger, blod, svette og tårer jeg bruker på å gå i terapi skal lønne seg til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Glemte en av de bedre investeringene jeg har gjort: Hun er fra Litauen og heter Klementina, tar 150kr pr time og er verd hvert øre. Hun sørger for å holde huset vårt rent hver uke og dermed opprettholder fred og likestilling i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...