Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter alle hunder Sambo? Og alle mennesker her inne TS?


FranskDogge
 Share

Recommended Posts

Men på vestlandsdialekt er jo "kona mi" altså uttalt Kånå mye koseligere.

Gubben som jeg kaller han, omtaler meg som kjerringa, jaja så lenge man ikke blir kallt for "Trollet" så er vel alt greit. Når jeg er sur går han for "elskling", han har dårlig læringseffekt, for det funker ikke med ignorering :D

Edit: for meg er Sambo helt feil å si, det er jo i beste (politisk korrekthet) fall en svart katt. Jeg kan godt si samboeren min, men da er det om han i egenskap at vi deler bolig ++

Er kanskje en dårlig ting at mannen min kaller meg for Trollet... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kan jo ihvertfall oppklare TS myten. Noen tror det feilaktig betyr 'trådstarter', men det er faktisk den lyden Cesar Millan bruker under korreksjon. Sånn! Nå tenker jeg dere leser en del innlegg m

Lurer på om dama til Tshawe ( madcon) omtaler han som sambo, om hun snakker om han

Sånn når vi er inne på det, så har jeg kalt samboeren min for klompen et par ganger, ikke fordi han er noen klomp, men jeg synes det er så koselig :lol: Han synes ikke det er like søtt da, men det bryr ikke meg *flir*

Hææ, det gjør jeg også! Noen ganger "klumpelump"/"klumpelumpen" også. :P

Men min er litt klump han da.. *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Fra spøk til "alvor", så er det veldig mange hunder som faktisk heter Sambo.

Er det meningen? Ellers er det ekstremt lite gjennomtenkt mener nå jeg, men. :ermm:

Aldri hørt det før jeg, fikk egentlig veldig lyst til å kalle neste hund Sambo etter å ha lest denne tråden. :hug:

Tenk at Sonen skulle gi meg ideer til nye kallenavn til min bedre halvdel :lol: Snuskedusken *glede seg til han kommer hjem* :lol:

Kan hende du må vente ei stund, snuskedusken her er hjemme og venter på pusen sin. :w00t:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt det før jeg, fikk egentlig veldig lyst til å kalle neste hund Sambo etter å ha lest denne tråden. :hug:

Kan hende du må vente ei stund, snuskedusken her er hjemme og venter på pusen sin. :w00t:

Næhæi, snuskedusken min sitter i sofaen her og er... snuskete :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste

Samboer

Forlovede

Room - mate

H*n jeg deler bad/seng/kjøkken/gang/do med

H*n som stjeler dyna mi

Drittsekken som bor her

Snuskeduska mi

Jeg blir kalt Glufsa jeg, og det er sikkert noen her inne som vet hva det betyr... verste er at hvis han (sambo altså :P) prøver å kalle meg det (når han tuller selvfølgelig) litt slemt, så tar jeg det bare som et koseord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt kalt kona hvis jeg hadde giftet meg. huff, det passer ikke i mine ører. Vet ikke hva jeg skulle da omtales som, kanskje fruen :D Her jeg bor er det helt vanlig å kalle kona for kjærringa, men det er skikkelig stygt syns jeg :P Hadde blitt sur på samboeren min hvis han hadde sagt kjærring om meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt kalt kona hvis jeg hadde giftet meg. huff, det passer ikke i mine ører. Vet ikke hva jeg skulle da omtales som, kanskje fruen :D Her jeg bor er det helt vanlig å kalle kona for kjærringa, men det er skikkelig stygt syns jeg :P Hadde blitt sur på samboeren min hvis han hadde sagt kjærring om meg!

Det som betyr kjæring! Som er sååå koselig :P Neida, jeg hadde samme meningen om det før, husker ikke hvem som fikk meg til å tenke på det som hyggelig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe deg litt då, Siri. Språkhistorisk sett kjem ikkje kjerring av "kjære / kjæring", slik mange trur. Hugsar ikkje kva det kom av, då... Men heldigvis er det no sånn med språk at ein kan leggje kva ein vil i ulike ord :ahappy: . Sjølv synst eg ikkje kjerring er noko fint eller koseleg. Sambuar har eg ikkje sansen for. Kjærast har eg alltid syntest er utruleg klissete. Før sa eg alltid "ho eg er saman med", men det er jo ganske tungvindt. Det var fint då vi gifta oss, og eg kunne byrje å kalle henne kone :ahappy: .

Men på vestlandsdialekt er jo "kona mi" altså uttalt Kånå mye koseligere.

Ja, når eg seier det, så vert det jo "kånå mi" :) . Men når eg skriv det, t.d. her, så blir det kona. Kan jo ikkje drive og skrive på dialekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe deg litt då, Siri. Språkhistorisk sett kjem ikkje kjerring av "kjære / kjæring", slik mange trur. Hugsar ikkje kva det kom av, då... Men heldigvis er det no sånn med språk at ein kan leggje kva ein vil i ulike ord :ahappy: . Sjølv synst eg ikkje kjerring er noko fint eller koseleg. Sambuar har eg ikkje sansen for. Kjærast har eg alltid syntest er utruleg klissete. Før sa eg alltid "ho eg er saman med", men det er jo ganske tungvindt. Det var fint då vi gifta oss, og eg kunne byrje å kalle henne kone :ahappy: .

Æsj det var teit, men men, det betyr fremdeles det samme for meg :P Ikke at snuskedusken min kaller meg det da :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har veninner som syns det er koselig å bli kalt for kjærring. For meg er det helt nedlatende, selv om jeg er nordlenning. Så samboer har aldri sagt det om meg, ihvertfall ikke som jeg hører :P

Akkurat samme her - også selv om jeg er nordlenning. (Kanskje det ligger noe der? :P ) Det ble med den ene gangen han forsøkte å kalle meg det, for å si det slik.

Skjønt...Jeg omtaler min samboer som oftest som boytoy'et, da, så jeg skal kanskje ikke prate så høyt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt kalt kona hvis jeg hadde giftet meg. huff, det passer ikke i mine ører. Vet ikke hva jeg skulle da omtales som, kanskje fruen :D Her jeg bor er det helt vanlig å kalle kona for kjærringa, men det er skikkelig stygt syns jeg :P Hadde blitt sur på samboeren min hvis han hadde sagt kjærring om meg!

Jeg blir omtalt som både kjærringa og fruen om en annen når han snakker med andre om meg jeg, å vi er ikke gift(enda), men han mener nå ikke noe vondt med det, så da får det vell få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kalt Glufsa jeg, og det er sikkert noen her inne som vet hva det betyr... verste er at hvis han (sambo altså :P) prøver å kalle meg det (når han tuller selvfølgelig) litt slemt, så tar jeg det bare som et koseord :lol:

Haha, jeg ble kalt glufso av en mannligvenn jeg gikk i klasse med på ungd. og vg. skole! haha.

Jeg omtaler min som sambo her inne. Til vanlig kaller jeg han vel egentlig mest dust haha :P Og han kaller meg Mikke mus. Og det tar jeg positivt, jeg synes det er søtt jeg! Sant skal sies, jeg har små ører, så jeg tar det ikke negativt av den grunn! haha :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å kalle typen for snuskedusken.. Fikk jeg bare verdens rareste blikk så det falt ikke i smak hvertfall! Jaja, på leting videre da! Vi kan begge kalle hverandre kjære, men i størst grad går det dessverre bar ei navn.

På nettet går det derimot i typen, mannfolket, sambo... Spørs hvordan jeg skal beskrive han!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oss en god latter i går når jeg kalte mannen for snuskedusken :lol: Han hadde tidligere på dagen kalt meg tullhøns, så jeg synes mitt forslag til navn var best! :sleep:

EDIT: Rettet til det rette navnet han kalte meg :P

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...