Gå til innhold
Hundesonen.no

Groenendaelen Jackpot av Vikholmen


Ingidano
 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Jackpot av Vikholmen - aka Tahlly Henter lille krapyl i ettermiddag Og ja, det ble mørkeblå

Endelig er valpene født Oppdretter har også bekreftet at det blir valp på meg Eg har stått på venteliste hos Kennel Vikholmen en stund nå, og i morges ble det født 4 hanner og 4 tisper, etter Yat

5,5 uke Var en tur i helga og hilste på de, greie og flotte valper. En smule trøtte etter mye besøk før eg kom dit. Veldig jevnt kull, vanskelig å se forskjell på de. Måtte stadig vekk sjekke halsbån

Jasper, Jacob :)

Takk for forslag :)

Oi, så spennende! Så flott at det havner en her så man får fulgt litt med på utviklingen. Gratulerer med valp! :D

Takk :) Gleder meg :)

Som flere har svart så er det lov etter søknad til NBFK sin kryssparringskomite.

Stas og stas.... kommer vel an på øyet som ser.

Nå er ikke dette den værste kombinasjonen man kunne gjort på noen som helst måte, og til alt hell så er alle valpene sorte. Det kan jo være behov for litt mer liv i de svarte, men jeg kan ikke på noen som helst måte se at de sorte skal kunne tilføre de røde noe særlig liksom. (ikke noe hemlighet at jeg er dønn imot kryssparring av variantene).

Det kan jo f.eks. nevnes at rasens hjemland Belgia også har en komite for kryssparringer og at de ALDRI har godkjent en eneste parring - og da blir det jo litt sånn "hvorfor tror vi her oppe på bjerget at vi vet så mye bedre".

Som sagt, det er neppe den værste kombinasjonen som er gjort - og valpene blir sikkert både pene og trivelige - men jeg er som sagt ikke spesielt for kryssparring, og spesielt ikke når ikke engang raseklubben i rasens hjemland ser noe behov for det :).

Lykke til med valpen uansett - jeg syntes Thally var ett kult navn jeg da :)

Forskjellige meninger vil det nok alltid være :) Håper bare eg klarer å få en noenlunde fornuftig hund utav valpen, har i vert fall troen på at utgangspunktet er bra.

Takk, og det største problemet med navnet blir nok "alle" som skriver det feil :P Tahlly, ikke Thally :) En liten detalj, eg vet... Må bare pirke :lol:

Jazz hadde kanskje vert stilig også? *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk for forslag :)

Takk :) Gleder meg :)

Forskjellige meninger vil det nok alltid være :) Håper bare eg klarer å få en noenlunde fornuftig hund utav valpen, har i vert fall troen på at utgangspunktet er bra.

Takk, og det største problemet med navnet blir nok "alle" som skriver det feil :P Tahlly, ikke Thally :) En liten detalj, eg vet... Må bare pirke :lol:

Jazz hadde kanskje vert stilig også? *tenke*

Du får sikkert en helt fin hund utav det :).

Jazz er veldig mye brukt på belger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nallum? (kanskje litt vanskelig å uttale)

Ellers liker jeg Echo og Pax (tror jeg min neste skal hete)...

Eller Kex (som svenske kjeks), Spex (som er forkortelse for spetakkel på svensk)

Ok der var oppfinnsomheten brukt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nallum? (kanskje litt vanskelig å uttale)

Ellers liker jeg Echo og Pax (tror jeg min neste skal hete)...

Eller Kex (som svenske kjeks), Spex (som er forkortelse for spetakkel på svensk)

Ok der var oppfinnsomheten brukt opp...

Takk for forslag. Nallum er forsåvidt med på listen, men blir kanskje litt vanskelig å rope?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sa til meg når jeg fikk valp at jeg skulle velge et tostavelses navn for det var lettere å rope. Min forrige hund het Ull, og det finns ikke lett å rope, men gikk veldig greit egentlig. Tok ikke lang tid för jeg vente meg til det. Han jeg har nå heter Turbo og blir like ofte kalt Turb, Tub, Turbers osv...

Så jeg tror ikke du skal tenke på hvor lett ting er å rope, jeg tror du skal velge det navnet du synes er fint og passer best til din valp.Ropingen kommer av seg selv uansett :D Lykke til og grattis med valp! Håper du legger ut masse bilder når valpen kommer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sa til meg når jeg fikk valp at jeg skulle velge et tostavelses navn for det var lettere å rope. Min forrige hund het Ull, og det finns ikke lett å rope, men gikk veldig greit egentlig. Tok ikke lang tid för jeg vente meg til det. Han jeg har nå heter Turbo og blir like ofte kalt Turb, Tub, Turbers osv...

Så jeg tror ikke du skal tenke på hvor lett ting er å rope, jeg tror du skal velge det navnet du synes er fint og passer best til din valp.Ropingen kommer av seg selv uansett :D Lykke til og grattis med valp! Håper du legger ut masse bilder når valpen kommer!

Tenker Nallum fort blir til Nalle - og det navnet er brukt på en hund vi omgås en del. Det har vel noe med at eg er vent med vokal-endinger :) Flere kallenavn blir det uansett, eurasieren går for alt fra tjukken, lodott osv, han hører på alt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...